Final Fantasy XIII (PS3, 360)

#81
Hvis multiplatform overtar, så vil vi før eller senere slutte å ha flere konsoller, men kun en - altså et monopol. Det høres kanskje greit ut med alle spillene på en maskin, men hele markedet vil stagnere og bevege seg veldig sakte fremover. Først og fremst er det hardwaren som får lide... ingen konkurrenter, hvorfor skal de fortsette å utvikle? Se på PS3. Hadde ikke den hatt konkurrenter, så ville vi heller ikke sett den stadig utviklingen. Lite trolig at vi hadde sett noe som heter trophies eller in-game xmb, for eksempel.

On-topic, for dere som bare har X360, flott. For PS3 eiere... personlig har jeg aldri kun satt min lit til verken Konami eller Square Enix (selv om det har vært med i kalkuleringa når jeg kjøpte maskinen). Jeg kunne ha kjøpt maskinen bare for å spille Team ICO spillene.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#82
Såvidt jeg har forstått:

1. Square-Enix har ikke engang startet på 360-versjonen ennå, de fokuserer totalt på PS3-versjonen.

2. De kommer ikke til å begynne noe lokaliseringsarbeid før den japanske utgaven er helt ferdig.

3. Den engelske PS3-versjonen kommer ikke til å bli sluppet før 360-versjonen er ferdig («Available on Xbox 360 at Launch in America and Europe»).

Resultat: Vi er nødt til å vente til at hele spillet blir laget ikke en gang, men TO ganger. Pluss oversatt. Så PS3-utgaven er i så fall også dyttet tilbake til 2011 eller deromkring takket være denne utviklinga.
 
#84
Det er verre. Samt, er ikke hele spillet laget på en helt ny motor de har designet? White Engine? Er denne motoren allerede portet til X360?

De ødelegger virkelig for seg selv hvis de utsetter hele utgivelsen til slutten av denne generasjonen. Jeg hadde håpet det ikke skulle ta like lang tid som det tok med FFXII.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#85
White Engine ja, nå skiftet navn til Crystal Tools. Wikipedia sier: «In the latest GDC conference it was confirmed that Crystal Tools is focused to work with PlayStation 3, Xbox 360, Microsoft Windows and the Wii.»
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#86
Det aller morsomste blir likevel når skiten endelig kommer ut og alle klager fordi det ikke er det samme som FFVII. :p
 
#88
Ja, hvorfor ha fremgang når vi kan sitte fast i det samme hølet som alltid. Uansett, hvis du fanger deg selv i å bry deg det minste om FFXIII og hvilke plattformer det kommer på (av andre grunner enn å le av PS3-fanbois, selvfølgelig), drep deg selv umiddelbart.
Her kommer tøffe-toget! TUT TUT!!!

oooOOOOOOOOOOO" Chuckles
o ____ :::::::::::::::::: :::::::::::::::::: __|-----|__
Y_,_|[]| --++++++ |[][][][][][][][]| |[][][][][][][][]| | [] [] |
{|_|_|__|;|______|;|________________|;|________________|;|_________|;
/oo--OO oo oo oo oo oo oo oo oo oo oo oo oo
+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+

 

Lodin

Der Waaaah
#91
Frags er allerede posta lille venn.
Sånn ellers er nå SDF i full gang med "vi har aldri gleda oss til FFXIII. Eneste som betyr noe er Versus!"
 
#92
Jeg tror at play station ikke får noe særlig konsekvenser salgsmessig, om dette stemmer;

We're still two weeks away from the DKΣ3713 Square Enix Event on August 2nd and 3rd, and yet tidbits are already coming out! Remember the recent interview where series veteran, Shinji Hashimoto, revealed that a Final Fantasy VII related major announcement will "shock fans in attendance"? Looks like this could be bigger then we thought! According to 1UP's Shane, Square Enix was quoted stating:


"[The] Final Fantasy XIII on 360 announcement swung the ball towards Microsoft. At Square Enix's Japan event in two weeks, they will swing the ball back towards Sony."

Surprise surprise. An announcement that is not only related to Sony, but also to Final Fantasy VII. Hmm, I don't want to think it, but I'm only thinking of one possible outcome. Are you guys thinking what I'm thinking? What else could it be? I want to hear some speculation!

Regardless of what it is, it looks like we'll be in for a few kicks on top of the flood of Final Fantasy XIII news! Also, a big announcement, we'll be covering all next-gen Final Fantasy news from here on out! Just two more weeks!

http://www.finalfantasyxiii.net/


Og visstnok skal ikke overføringen av spillet til X360 ha noen konsekvenser tidsmessig, i følge div intervjuer. Om dette stemmer, må tide vise.
 
#93
Orker ikke en gang tanken på en remake av VII, kommer til å bli så sykt skuffet når det viser seg å være rykter nok en gang.
 
#95
Er det sant at FFXIII blir laged av samme duden som lagde FFX-2?:( Uten at jeg skal være fordomsfull legger det litt demper på gleden min...

Men versus som jeg forsto ble ikke lagd av han. Å det er bra. Utifra videoene(som ikke sa så veldig mye akkuratt) ser versus ut som et litt mørkere spill, å det er positivt. Skal bli deilig med et nytt ff spill å kose seg med. Åsså i HD da:elsk:

Edit: Thinaran: Et Dirge of cerburus spill der Vincent kan hoppe!!
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#96
FFXIII skrives og regisseres av Motomu Toriyama, karen bak FFX-2, ja. Mens Versus regisseres av Zippers Nomura, som regisserte FFX og Kingdumb Hearts-spilla ...

Personlig likte jeg X-2 mye bedre enn X, så jeg har størst forhåpninger til XIII, til tross for tåpelig figurdesign ...
 
#97
Damn... Skrives også? Det jeg likte aller dårligst med X-2 var den dumme historien å de dumme dumme karakterene. Jeg skal ha kredit for at jeg spilte det spillet i 25 timer... Uansett. Enda større grunn til å følge magefølelsen min å ha størst forhåpninger til versus. Men jeg gleder meg fortsatt stort til XIII også da.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#98
Harrr. På veien hjem fra jobb hørte jeg på 1UP Show, og fikk med meg hele saken:
Shinji Hashimoto skrev:
Final Fantasy VII related major announcement will "shock fans in attendance"?
FFVII er forsåvidt riktig, men det var spesifikt en Advent Children-relatert kunngjøring det var snakk om her.
 

Lodin

Der Waaaah
#99
Nå spiller det igrunn liten rolle hvilken konsoll hvilke spill kommer på fordi de vil alle bli gitt ut til PC. På den annen side syns jeg å huske et og annet om VII til PC. :p
Aside from the new The Last Remnant game, which is being created for Xbox 360 and PS3 using Epic Games' Unreal Engine 3 externally, all new internally-developed games from Square Enix, including Final Fantasy XIII, Final Fantasy XIII Versus, and an untitled new massively multiplayer online game, utilize the new PC-based Crystal Tools development environment. These tools allow development teams to create cross-platform games.
HMPF
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det FFVII-arrangementet som kommer til å sjokkere fans er at de har kjøpt opp alt usolgt av FFVII, laget et digert bål av det og brenner skiten mens de forklarer at de nå innser hvor ræva det spillet faktisk er og at de skal begynne å lage noe nytt, caller det nå.