Final Fantasy XIII (PS3, 360)

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Med alt det tøyset SquareEnix har drevet med i det siste, vil jeg faktisk påstå at en FFVII-remake er det minst tilbakestående de kan komme opp med. Ihvertfall hva FFVII-horing angår. Men hvis det er Advent Children-relatert så må jeg nok si at det interesserer meg midt oppi brunøyet.

Den eneste måten SE kunne sjokkert meg på var at de annonserte at de skulle fokusere på hovedseriespill de neste 10 årene og lage minimalt med jalla spinoffs.
 
Jeg synes en remake kunne blitt interessant jeg. Ja, jeg hadde til og med sett frem til den. Der. Jeg sa det. Saksøk meg.
 
Og nok en bombe...

"Japanese publisher Square Enix announced that their project Final Fantasy XIII is in development not only for the PlayStation 3 and Xbox 360 (Europe and US only), but for the PC as well. This was confirmed during a press conference by Final Fantasy XIII Producer Yoshinori Kitase, who discussed the company's new development strategy with current projects.
They claim that their in-house technology makes multiplatform development a lot easier than before. Most of their upcoming games now use the new PC-based Crystal Tools development environment, which allows the devs to create cross-platform games.

"The content will be the same on all platforms," said Kitase. "However, we have yet to determine how many discs will be required for the 360 version. We'll have to consider the differences between formats. Currently the game is being built on PC, where it's actually functional. We're still focusing on making it work on PS3, so it's difficult to know how long the process of taking it to 360 will take."

Kitase continued: "Now that we're developing on a PC base, the pace is going a bit faster," Kitase said. "We haven't introduced new footage of the game, but we should be able to show something new in the near future." Hopefully during the TGS (in September)..."

http://www.ff-xiii.org/

Mange nye og...rare nyheter for tiden.
 
Jeg som er blond og tror at alle spill lages på pc? Eller menes det at det går raskere siden det bygges på en motor som er laget for å blant annet kunne lage spill til PC?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Sistnevnte er nok riktig, tror jeg. Etter hva jeg har spekulert meg fram til er det mer vrient å teste nye kjørbare utgaver av spill som ikke kan kjøres på PC, fordi man da må gjøre om spillet til et format som lar seg spille på en konsoll før man kan sjekke hvordan det ser ut, istedenfor bare å lage en kjørbar utgave, teste den direkte, se hva som må jobbes med og så jobbe videre. Ikke at det er sannsynlig at det er så enkelt uansett, men dette er bare hva jeg tror, da.
 
Square er viden kjent for sine knallgode pc-porter, dette lover godt.

FF VII-nyheten blir sikkert en eller annen ny spinoffserie basert på Yuffie. Melke melke!
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Nye trailere. Denne Final Fantasy XIII-traileren viser masse vi har sett fra før pluss en del nytt, men ingenting gameplay. Eneste den oppnår er å gi meg lyst til å spille FFXII igjen.

Og her er en ny lang trailer for Final Fantasy Versus XIII. Ser totalt livløst og døllt ut, og med enda flere Nomura-designede emoer med umulige hårfrisyrer som behandler sverd på måter som hadde knekt håndleddet på utallige steder. Supergjesp.
 
Hva snakker du om?

Det var da ingen umulige hårfrisyrer i den traileren. Og med mindre svarte klær og svart hår automatisk kvalifiserer til emo kan jeg ikke helt se hva du mener der, og usansynlig sverdbruk i spill er kulere enn sansynlig. Må si at det som var mest usannsynlig med slossingen her var at tyngdekraften ikke gjelder, og det er en god ting i min bok. Sverdet hans er jo ikke stort en gang... No kjære Thinaran man. Jeg var ikke enig der.

Traileren var ikke spesielt spennende da... den var ikke det.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Vel, det er vel derfor 'Manga Head styling hair gel' finnes:



Og det er en god ting at tyngdekraften ikke eksisterer i et spill basert på "Hva om all anime-bullshiten vi har gjentatt siden FFVII skjedde i den virkelige verden?"

Pluss: Folk som har lange dialoger i biler! Styremøter! Oh the excitement!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Åja men da er jo all kritikken ugyldig da hvis håret kunne gått an i virkeligheten sorry ass.
 
Vi vet at Final Fantasy-serien står sterkt når fansen bruker mesteparten av tiden på å debattere håret foran å snakke om, for eksempel hvordan storyen og gameplayet er.
 
Nope. Greia var at jeg simpelten poengterte at ingenting Thinaran sa om traileren stemte (utenom at den var kjedelig). Det har ingenting med å være fan, eller at kritikk blir ugyldig å gjøre. Ta dere sammen mennesker.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
sheriffen: Ja, for både historien og gameplayet vet alle hvordan kommer til å bli uansett. :(
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Old

Og spilla blir selvsagt dårlig siden de ikke blir nøyaktig lik FFVII.