Forumspill: No mafian

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#62
Jeg ser egentlig bare tre muligheter.
Terje: tydelig at det er i hans spaghetteria det har skjedd. Er nok ikke han som har drept men helt tydelig at han har noe å skjule. Ingen kan overleve ved å drive en restaurant med den maten han produserer.
Drauden: hva gjorde han egentlig i sør amerika?
Sheriffen: En mesterdetektiv som ikke engang klarer å fullføre en sak. Kjøpt og betalt. Helt tydelig at noen er interessert i å holde munnen hans lukket. Og det nachspielet for noen år siden? Helt tydelig at det var ren kontaktbygging.

Men hvem som har gjort hva? Meget vanskelig å si.
Kanskje Drauden "Babyface" gjorde udåden? Han har jo våpenerfaring. En ting er sikkert.
Vår folkevalgte ordfører ikke fortjente dette!
 

Terje

mostly harmless
#63
Helt klart spaghetteriarester over hele fyren der han lå død på bakken, kan det være at Terje ikke tålte kritikken?
Altfor åpenbart. Ingen hadde vel lagt igjen en så åpenbar signatur. Og jeg hadde ihvertfall ikke latt han bli funnet i min egen sjappe. Spørsmålet her er vel heller hvorfor du og Agra prøver å peke ut meg som syndebukk? Hva skjuler dere egentlig?
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#65
Bare for å klarifisere. :)

For å nominere noen for rettergang, skriv: Jeg mistenker <spiller> for å være mafia. Denne personen er da mistenkt og får skrive et forsvarsinnlegg. Hvis én annen person bifaller nominasjonen vil spillerne begynne å stemme ja eller nei på den personen. Ved majoritet vil denne bli lynsjet. Hvis det er minst 50 % nei-stemmer vil spilleren være klarert for den dagen og noen andre må nomineres.

Hvis det fortsatt ikke er enighet til i morgen kl 2000 (etter ca 72 timer) vil den som fikk flest stemmer bli hengt.

Hvis byfolket ikke nominerer noen, vil jeg random.org-velge en av de uskyldige til å bli drept.


Det er forøvrig fullt lovlig å metagame. =D (Men det må gjøres i tråden)
 
#66
Du har ikke akkurat gredd håret du heller, Klaymen! Jeg stoler ikke på noen med uflidd hår.
Babyface Drauden er bare en unggutt som var ute etter moro i Sør-Amerika. Det er mer sannsynlig at han brukte de hardt opptjente pengene sine på prostituerte og piratkopier av videospill enn våpen og dop.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#67
Samtidig prøver han å kjøpe din fru, og bruker frasen "hva er prisen din"

Guttungen har nok noe annet enn mel i posen, spør du meg
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#68
Altfor åpenbart. Ingen hadde vel lagt igjen en så åpenbar signatur. Og jeg hadde ihvertfall ikke latt han bli funnet i min egen sjappe. Spørsmålet her er vel heller hvorfor du og Agra prøver å peke ut meg som syndebukk? Hva skjuler dere egentlig?
Jeg bare blir påvirket av.
Skal jo dog sies at du har gode argumenter til ditt forsvar. Det blir nesten litt for åpenbart, det er sant.
Men
Jeg mistenker Drauden for å være mafian. Tror ikke han er en top-dog men en av de som rett og slett går under for gruppe-presset fra de andre i mafian.
 

demake

Seksuelt godteri
#69
Vi kan ikke henge mindreårige!
 

Sofie

Like my body?
#70
Å? La oss prøve og se hva som ser. Er allerede i gang med å pakke soveposen (aka striesekken) for å sikre meg plass helt foran.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#72
Jeg støtter Agradulas mistanke, drauden er ung og lettpåvirkelig så vil kjapt bli sugd opp i det glamorøse halvkriminelle livet.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#74
HENG BARNET (5/10)
Agradula
Sofie
Justin
Sheriffen
Terje

NEI, HAN ER MINDREÅRIG (6/9)
Drauden
Demake
Ganon
Libresse
Neocon
Klaymen

Dere har mulighet til å endre stemmene etter Drauden sitt forsvarsinnlegg.
 
#75
Jeg mistenker demake for å være mafia. (Dum Dum DUUUUUM)

La meg overbevise dere. La oss starte med liket, og for det første legg merke til den nokså uheldige posituren den stakkars borgermesteren vår har. Jeg vil påstå at ingen heterofile ville falt død om i en slik feminin posisjon. Spesielt med tanke på stillingen hans, må jo tenke på ettermælet vet du.
For det andre legg merke til at forbryteren, demake, ikke har satt på han beltet igjen! Dette er en klassisk nybegynnerfeil, som jeg ble obs på i en Jo Nesbø bok jeg ikke husker navnet på.
Nå hvordan har jeg med så få klare beviser kommet til at det er nettopp demake som står bak ugjerningen?

Vi starter med motiv. Se for dere en flott, om enn litt puslete ungdom (demake), som har så lyst til å leke med de store gutta at han sier han vil gjøre hva som helst for å bli med i klubben. Dessverre for demake er gjengen litt skeptiske til hans seksuelle preferanser og dermed skeptiske til om han har livets rett. For å bevise at han er en av gutta, hvorfor ikke gi han jobben med å rydde unna den forbanna naive helligere enn deg borgermesteren. Et annet motiv som burde nevnes er at demake er nok ganske sinna for å ikke få rettigheta sine! Homofile har aldri hatt det lett i pizzaland.

Vi ser på mulighet: Drapet peker mot at offeret og den skyldige kjente hverandre og kanskje tilogmed var intime! På bildet frigitt av pressen ser vi borgermesteren ligge i en pøl ved ett av utebordene til Terjes restaurant. Ikke så mye å hente fra det, men la meg tegne dere en scene; demake har invitert offeret på en bedre lunsj hos Terjes spagetthinara og slikt celebert besøk får selvfølgelig sitt private avlukke i bakgården. Lunsjen går fint, utenom maten, og drikken går ned på høykant. Det bør nevnes på dette punkt at demake med sin guttesjarm er kjent for å kunne overtale den mest pristine prest til å delta i skammelige handlinger. Det ene leder til det andre, og før borgermesteren skjønner hva som er på ferde står han på alle fire og får stumpen smurt inn med husets olivenolje. Borgermesteren tar imot alt demake har å by på, og i det demake nærmer seg klimaks ser han muligheten og smeller til med et donkey punch som sender dem begge til himmelen. For å strø litt ekstra salt i såret prepper demake liket i en suspekt stilling for å sette alle i tvil om borgermesterens legning og kanskje hjelpe homofiles kamp på sin egen syke måte.

edit: skrev dette mens Drauden ble nominert, jeg stemmer for å ikke henge barnet.
 
#76
Jeg mener også Babyface er for ung til å ha gjennomført et drap. Han må ikke henges for drapet, men han kan godt henges for å legge ann på kona mi!
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#77
Siden vi bare skal drepe noen tilfeldige så synes jeg vi burde lynsje "han med ryggen" (tm).

Landsbyen trenger folk som faktisk kan jobbe - så jeg synes vi ikke skal henge barnet.
 

demake

Seksuelt godteri
#79
Jeg mistenker demake for å være mafia. (Dum Dum DUUUUUM)
Jeg hadde aldri i verden satt mine bein på en billig pastasjappe som det der, og det veit du godt. Kun hjemmelaga pasta er godt nok for min gane, og jeg inviterer deg gjerne over på hjemmelaga lasagne og et slag brettspill for å bli bedre kjent.
Både Sofie, Agradula og Buggz kan gå godt for at jeg er en bra kokk som ikke har gift i maten (selv om tacokrydderet ble for sterkt for fru Sagosen).
Mine poster i matelitismetråden er mitt alibi.

Og dessuten har jeg alt for lite styrke i håndleddet til å kunne holde en pistol.

Beskyldingene dine avfeier jeg som paranoia, og et snev av homohat.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#80
Shinramodo: Ringeren av SGdam

E: som svar på Ganons post, homomafian kom i mellom