Gamer.no ble lagt ned

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#22
Alle halvdyktige spillskribenter i Norge i dag skriver allerede for Gamer, Spillmagasinet, DB, VG og ... tja ... i verste fall Gamereactor. Hvem er det egentlig Edda skal bruke som ny ekspertise?
Jeg er blitt tilbudt redaktørjobb.
 
#24
Gudd løkk, sier jeg bare. Jeg har aldri hatt Eddas ressurser, men selv med en liten personlighetskult og masse pågangsmot var det jævlig vanskelig å motivere folk til å skrive for ikkeno, opprettholde en noenlunde habil mengde stoff og samtidig kvalitetssikre det. Hvis planen deres er å ha en heltidsansatt redaktør som gjeter en bunt med frivillige skribenter som er med mest fordi de får gratis spill og øl i ny og ne, så kommer resultatet til å bli omtrent slik som dette.
Erlend da, er dette takken etter en helside i bladet i høst? Eller er det du som har sunket så lavt at du prostituerer deg til hvem som helst for å få litt billig PR ettersom Gamereactor fortsatt er primæreksempelet ditt på elendig spilljournalistikk?
 

Sancti

Terrorkatt
#25
Gah. Feil bruker. Erlend her, ikke Siri.

Det er slett ikke det dårligste som skrives om spill i Norge, og det var ikke det jeg mente heller. Jeg valgte Gamereactor som eksempel fordi det er et prima eksempel på nettsted (og magasin) med lønnet redaktør og ulønnede skribenter. Dessuten tenkte jeg vel først og fremst på omtaler, siden jeg har mest erfaring med det og ser på det (kanskje feilaktig) som den delen av et nettsted som krever mest tid og ressurser. Der synes jeg ikke dere er like sterke som Gamer, Dagbladet og VG. Jeg følger ikke nyhetsstoffet deres, så det kan jeg ikke kommentere.

Gamer har status som Norges største (og for hardcoren, beste) nettsted og jeg tror betalte skribenter er en av årsakene til det. Samarbeidet Gamer har med APB og Hjemme PC gir anledning til å tjene helt greie penger på skribenthobbyen, og dermed er det flere som fortsetter med det selv om de er opptatt med jobb eller studier.

Forøvrig er kanskje ikke sammenligningen helt gyldig, ettersom Gamer inntil nylig hadde flere heltidsskribenter. Uansett, poenget er: Ikke meningen å rakke den på jobben du gjør hos Gamereactor. Jeg er ikke alene om å mene at det har blitt bedre siden du startet der, men jeg vil ikke si jeg er særlig imponert over stoffet likevel.

Edit: Og selvsagt er jeg desperat etter PR. :D Gah, denne posten får meg til å se veldig humørløs ut. Jeg setter veldig stor pris på muligheten for eksponering, fordi det gir meg følelsen av at det er noen som bryr seg om hva jeg gjør og mener. Samme grunnen til at jeg skriver om spill, tenker jeg.
 

Kilik

Lokal moderator
#27
Da er den nye nettsiden oppe.

Det som synes være rart er at ingen har tenkt på at Gamer må kjøpe ut Edda for sin andel. Hvis Gamer mente at sin andel var verdt vanvittig mye, må det bety at Eddas del var verdt like mye.... (Jeg kjenner ikke disse detaljene, men spekulerer: Lurer på hvordan Gamer.no skal skaffe kapital til å kjøpe ut Edda.)
 
#28
Samtidig har det også begynt i den andre enden. Dere lurte på hvem som skulle skrive om spill siden alle de andre journalistene var opptatt? La meg introdusere dere for frøken Kjersti Stuestøl, tidligere kjent som «bryllupsguru» hos Kvinneguiden, i tillegg til at hun er mesterhjernen bak rundt tyve artikler for Akam.

Onsdag forrige uke møtte følgende beskjed spillerne når de forsøkte å starte opp Gears of War: "You cannot run the game with modified executable code. Please reinstall the game."

Grunnen er en særdeles pinlig tabbe for Epic Games. For å forhindre juks er exe-filen til GoW digitalt signert. Modifiserer du denne på noen som helst slags måte, vil signaturen gjøres ugyldig. Disse digitale signaturene har utløpsdatoer, og og for GoWs signatur var denne datoen 28. januar 2009. Kan vi si epic fail?
Jeg gremmes.
 

Sancti

Terrorkatt
#29
Interessant. Mon tro om ikke Edda satser på en mer inkluderende retning som tar sikte på å få grepet om den nye bølgen Nintendo- og casual-gamere i tillegg til den tradisjonelle PC-hardcoren Gamer alltid har henvendt seg til?
 

Lodin

Der Waaaah
#30
Bare så synd at casual gamere per definisjon ikke har noen interesse av å lese nettsider spesifikt dedikert til spillnytt. På det meste leser de starten på anmeldelsene i VG og Blagda og spør fyren i kassa om hva som er hipt.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#31
Den nye siden må uansett være noe de har rasket sammen i påvente av å stable en ordentlig redaksjon på beina.
Vil du sikre deg plass lønner det seg å være klar. The Gathering er et dataparty som har blitt arrangert hvert år siden 1992. Datapartyet forkortes ofte TG.
Fo' real? :psyduck:
 

SHDR

Gullmedlem
#32
Lodin: Point. De skal foreta rimelig drastiske grep for å appellere til andre enn svorne gamere.

Lurer på hvor mye dette skader troverdigheten til Eddas kommende Gamer-alternativ. Nye Gamer er allerede til dels på bena, mens dette publiseres på hvaskaljeghete? Lurer på hvor brukerne velger å gå for spillnyheter og omtaler i fremtiden.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#35
Har foreslått justincase og Spillegal, har gode sjanser ser det ut som.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#36
Det er det mest elendige stemmemetoden jeg har sett. De kommer til å måtte kalle seg "geimzone.nu" eller noe fordi en eller annen tølper sender meldinger til alle vennene sine og sier at de skal stemme opp forslaget og ned nest øverste. For ikke å nevnte alle måtene man kan jukse til seg stemmer på.
 
#37
Jamen du må lese det med liten skrift:
Tek.no-nettverket forbeholder seg retten til å bruke eller ikke bruke forslagene som kommer inn.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#38
Navnekonkurransen er over

Spoiler: vinneren ble spillbar.no
Det ser ut som konkurransen var litt mer gjennomtenkt enn jeg først antok, der de valgte ut 20 brukbare navn blant 8000 forslag (antageligvis mange duplikater og mye totalt ubrukelig her, men store tall er jo imponerende) og lot folk få stemme over disse. De avslutter med å presisere atter en gang at de ikke forplikter seg til å bruke navnet.

EDIT: En indikasjon på kvaliteten rundt avstemninga kom tek.no/spill på en fjerdeplass, mens spillkroken ikke havna på listen engang. Andre navneforslag tek.no-gutta kalte "interessante" er: GFX.no (zomg, I heard the PS3 has awsum graffix!), Aspill.no (høres ut som en nettportal med billig flashdrit), Gameify, Playgo.no (seriøst...) og fragit.no (cue the puns).
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#39
Bah, "Frag Itt'no" er jo klart det beste navnet. "Å har'u fragga i da'a?" "Itt'no." Og så har du samtalen gående, ikke sant.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#40
Skuffa over at det ikke ble Spillutopia, Gamester eller Spillvana.