ganon Vs Kingdom Death: Monster

ganon

The Boshy
#1
Hei, og velkommen til en tråd hvor jeg kommer til å føre inn alt som har med Kingdom Death: Monster å gjøre. Dette er et spill som jeg har usannsynlig høye forventninger til, og som jeg kommer til å ha stort behov for å ventilere om i den kommende tiden.
Pledgemanageren for Kingdom Death: Monster avsluttet den 23 denne måneden. Jeg fikk heldigvis/dessverre min første lønning på fire måneder den 20. Jeg hadde jo ikke tenkt å kaste så altfor mye penger på dette spillet siden grunnpakken alene koster skjorta, men siden jeg hadde midlene tilgjengelig og har blitt veldig gira på dette spillet etter alt jeg har lest om det og sett av videoer, så puttet jeg inn nok penger til å ha spill for noen år/tiår fremover.

Men først! Hva er Kingdom Death: Monster, og hvorfor skal du bry deg?

Jo, det skal jeg si. Kingdom Death: Monster er en kooperativt dungeon crawler for 1-4 spillere, som visstnok fungerer utmerket som solo-spill. Her er introen til spillet slik den blir presentert i manualen:


lion fight.jpg

Den første kampen!

Man blir kastet brutalt ut i denne verdens realiteter og må kjempe mot en hvite løve i en prolog kamp som fungerer som en tutorial før spillet starter ordentlig. Det er fullt mulig at spillet ender allerede her, men sjansene for å overleve er på spillernes side. Hvis man beseirer løven får man noen ressurser og går over til den første "settlement" fasen hvor historien utspiller seg, leiren til de overlevende bygges ut, og våpen og rustninger konstrueres av de innsamlede ressursene.

bone smith.jpg


Et eksempel på en av de første settlement locations som blir tilgjengelige. I starten av spillet vil man stort sett samle på bein og skinn av monstrene så da får man også bare laget seg noen skrøpelige våpen.

gear.jpg


Her kan man se en litt mer velutstyrt kriger. Hvis dere ser på de fargekodede firkantene så er dette noe som kalles "affinity" i spillet og kan sammenlignes med hvordan man kombinerer lenker i PoE eller setter sammen sets i Diablo for ekstra effekter.
Til venstre for gear grid er er referansekort for showdown fasen.

character sheet.jpg


Før man går ut på jakt velger man utstyr fritt blant det man har til hver av de fire (alltid fire) som skal ut på eventyr og fører inn på character arket alt av relevanse.


Under hver "settlement" fase krysser man også av for et nytt "lantern year". Disse årene driver spillet fremover og når man kommer til visse år vil man enten få muligheten til å jakte på et nytt monster, en historie utspiller seg, eller man møter en av bossene som kalles "nemesis encounters". Til forskjell fra monstrene man drar ut og jakter kommer bossene til leiren og man må møte de det året de dukker opp.

lantern years.png

På dette arket tikker man av i margen for hvert år som går og hvis det er noe som skjer det året så gjør man det. Dette er et ark for den gamle utgaven så det blir sikkert en forandring eller to i den jeg får.

Det finnes tre monstre man kan jakte i grunnspillet, The white lion, The screaming antelope og The phoenix. Hver av disse har tre nivåer hvor de blir markant sterkere. Det er også tre bosskamper i tillegg til en sisteboss (Det kommer faktisk en ny sisteboss i 1.5 versjonen som utspiller seg etter den forrige). Det er The butcher, The hand, og The kingsman som er nemesis encounters samt The Watcher som er den gamle sistebossen. Ny i 1.5 versjonen er The Gold smoke knight som man får møte etter 30 lantern years hvis jeg husker riktig.
Her passer det sikkert å forklare litt om hvordan monstrene oppfører seg og hvordan man bekjemper de!
Hvert monster har sin eget HL (hit location) kortstokk, og i tillegg en AI (artificial intelligence) kortstokk som man setter sammen før en kamp. F.eks. Vil en nivå 1 løve ha stort sett vanlige angrepkort, men også et visst antall tilfeldige avanserte angrepskort i stokken. Ved et høyere nivå vil den ha flere avanserte angrep og kanskje også et eller flere legendariske angrepskort. Dette gjør at kampene vil utspille seg forskjellig gang til gang, og man må lære monstrene å kjenne på ny hver kamp.
Det å lære seg monstrene er en stor del av spillet som også gjenspeiler seg i måten man bekjemper de. Hver gang man skader et monster tar man bort det øverste kortet i AI stokken. Dette er ganske kult på flere måter! Ja, det fører til at monsteret blir mer forutsigbart etter hvert som kampen utløper seg og man kan begynne å være føre var, men dette kan også være dårlig nytt for spillerne hvis monsteret bare sitter igjen med sterke kort og går på tilt. Monstrene er bekjempet hvis det er tomt for AI kort og man gjør èn skade til.

All skade i spillet gjøres ved hjelp av et D10 system, med ganske så mange modifikasjoner. Hver gang du får skade trilles også en Hit Location terning som bestemmer hvor du blir truffet. Blir man truffet et sted uten noen rustning får man først en lett skade som ikke gjør noe, men neste gang tar man tung skade hvor man blir slått i bakken og figuren må stå over en tur. Etter det igjen kommer alvorlig skade hvor man triller en D10 og noe skikkelig dritt kommer til å skje.

Etter den første turen som består av en showdown fase og en settlement fase, vil man i de kommende turene også måtte komme seg igjennom en hunt fase.
En full runde hunt/settlement/showdown tar ca 1-2 timer, så spillet har naturlige punkter hvor man kan gi seg for kvelden og plukke det opp igjen neste gang.

hunt phase.jpg


Her kan man se jakten på det jeg tror er en nivå en løve basert på hvor nærme spillerne den starter.

Jaktfasen utspiller seg på brettet dere ser over og hvert felt har enten et generisk hunt kort hvor man triller en D100 og noe (mest sannynlig negativt) skjer, eller monster spesifikke kort som enten flytter monsteret nærmere eller lenger bort, eller har en liten historie event knyttet til monsteret.
Denne delen er veldig preget av flaks på terningen og kommer til å få en overhaling i den nye versjonen.

showdown butcher.jpg


Her kan man se hele showdown brettet hvor kampene utspiller seg. Hver kamp har sine egne terrain tiles man legger, mens her har spillerne 3D printet ut sitt eget terreng. (Noe jeg kan bestille fra deg @Yetipants?, jeg har filene liggende et sted)

Jeg tror jeg har dekket det aller meste nå så vi får gå over til hva jeg har bestilt!


Wave 1 (Høst/vinter 2017)
QTY
ITEM
1 Kingdom Death Monster 1.5 Core Game



En oppgradert versjon av grunnspillet. Noen av de viktigste oppgraderingene er oppdaterte regler på hva slags sivilisasjon man oppretter. F.eks. når noen dør for første gang må man bestemme seg for om man vil gravlegge de døde eller strippe likene for ressurser og spise de.
Det vil også bli gjort noen oppgraderinger til "Hunt" delen av turen. Det er også lagt til en ny sisteboss, Gold Smoke Knight, som sikkert kommer til å sparke seriøs rumpe. En annen viktig forandring er belønningene man får for å jakte forskjellige tiers av monstrene. hittil har det vært mulig å bare jakte lave tiers og sikre seg ressurser frem til sluttspillet, men Adam Poots, skaperen, har hintet til at man vil måtte uppe innsatsen i den nye versjonen.

Her er utvidelsene jeg har bestilt. Alle i wave 2 er gamle utvidelser som alle skal bringe noe nytt og spennende til spillet. Wave 3 er Gamblers chest som er en godterieske fylt med rundt 30-40 miniatyrer, samt avanserte regler og noen bosser. Wave 4 er splitter nye utvidelser som lages nå.

Wave 2 (2018)
QTY
ITEM
1 Dragon King Expansion

Dette er den største utvidelsen som ble laget i forbindelse med forrige kickstarter og blir også sett på som den beste av mange. I tillegg til dragen som erstatter phoenix i grunnspillet kommer denne utvidelsen med sin helt egen kampanje som skal være meget bra.

1 Sunstalker Expansion

sunstalker.jpg

Her er hva man får i en utvidelse. Dette er Sunstalker.


Sunstalker er den eneste andre nåværende utvidelse med sin egen kampanje. Denne skal også skal være knallbra, og Sunstalker skal også være et veldig bra alternativ til Phoenix(bedre enn dragen) i grunnspillet.

1 Spidicules Expansion
1 Dung Beetle Knight Expansion
1 Flower Knight Expansion
1 Gorm Expansion
1 Lion God Expansion
1 Manhunter Expansion

De her er alle jaktbare monstre utenom Manhunter som er en nemesis. De gir litt ekstra krydder til grunnspillet, men mesteparten kan også kombineres med de nye utvidelsene jeg har bestilt for helt nye kampanjer.

Wave 3 (2018-2019)
QTY
ITEM
1 Gambler's Chest

Wave 4 (2019)
QTY
ITEM
1 Anonymous Survivor
1 Death Drifter - Kingdom Death x Hyper Light Drifter Crossover

Disse to er "wanderers" et nytt konsept som blir introdusert av de avanserte reglene i Gamblers chest.

1 Abyssal Woods Expansion

Dette blir den nye største utvidelsen med masse nytt, og kombineres med Dung beetle knight, Spidicules, Flower knight og Honeycomb weaver for en episk kampanje.

1 Campaigns of Death

Dette er en custom kampanjebok for de 12 første utvidelsene med forslag til seks nye kampanjer, og med tips til hvordan man lager sine egne.

1 First Hero Expansion

Denne er veldig interessant. Denne utvidelsen lar deg starte spillet i år 12 eller 20 og gjør det mye lettere å få sett endgame monstre som jo er hva man vil jakte.

1 Honeycomb Weaver Expansion

Nytt jaktbart monster.

1 Ivory Dragon Expansion

Denne kunne jeg heller ikke la være. Dette er en alternativ sistesisteboss og er Kingdom Death: Monster sitt svar på Satan. Jeg kommer sikkert ikke til å møte den mer enn et par ganger, langt mindre beseire den, men å ha noe å streve mot er nok for meg.

1 Nightmare Ram Expansion

Nytt jaktbart monster som innfører et nytt dungeon konsept.

1 Silver City Expansion

Dette er en utvidelse til Lion God utvidelsen! Denne har også et dungeon konsept som forandrer spillet mye og gjør Lion God om til sisteboss.


Puhh!


En annen ting som jeg er ganske gira på med dette spillet er at alt kommer i bittesmå deler og må monteres.

sprue.jpg


Her er et eksempel på deler av en rustning. Det som er kult er at man kan sette de sammen og blande de akkurat som man føler for og kan dermed gjenskape figurer man har brukt i spillet. Jeg har allerede store planer om å forevige figurer som på ett eller annet vis har gjort seg bemerket i spillet.
Som jeg har nevnt i analogspill tråden så var jo dette spillet grunnen til at jeg begynte med miniatyr maling og her får man virkelig muligheten til å utfolde seg. Jeg vil prøve å skrive mye mer her når spillet kommer, og prøve å holde en blogg om hvordan kampanjene går.
 

Vedlegg

Sist redigert:

demake

Seksuelt godteri
#3
 

ganon

The Boshy
#5
Det har ankommet \o/

DSC_0098.JPG


10kg papp og plastikk, la oss åpne!

DSC_0099.JPG


Også en måte å skrive navnet på spillet.

DSC_0100.JPG


Her det første som møter deg når du åpner esken. Enda en eske! Jeg kommer tilbake til denne senere,

DSC_0101 (1).JPG


Under esken finner man settlement track/hunt board, samt punchboards med tokens.

DSC_0102 (1).JPG


Deretter møter man showdown brettet hvor kampene utspiller seg.

DSC_0103.JPG


Her er en vanvittig mengde kort og skjemaer for karakterer og kampanjer.

DSC_0104.JPG


Regelboken er på 235 sider, men veldig oversiktlig, og full av fluff. Det er bare 118 sider med ren regelforklaring.

DSC_0105.JPG


Her er hva som er i assembly boksen. Det er en god del som er valgfritt å sette sammen, og man trenger ikke mange figurene for å sette i gang og spille, men ja, dette vil ta tid.

DSC_0106.JPG


Her har jeg rigget meg til og begynt å montere startfigurer ved hjelp av guiden på Kingddomdeath.com.

DSC_0108 (2).JPG


Ansiktet til en startfigur. Det er små figurer med mange detaljer, og liker man å male så kan man virkelig gå bananas.
 

ganon

The Boshy
#6
*Disclaimer: Følgende beretning er fortalt etter minne, ting kan være i feil rekkefølge eller dramatisert for effekt*

I går startet jeg, Buggz, Eirik og Tor-Christian vår første kampanje!

lklkllk.png


Her har jeg gjort alt klart for en kveld med god gammeldags blyant RPGings! Nyinnkjøpte blyanter (med ubrukelige viskelær skulle det vise seg) Nyprintede custom character sheets med mye ekstra info, samt to permer med info over alt gear man kan anskaffe i løpet av spillet.

Prologue:

ookokok.png


Etter en veldig kjapp introduksjon (videoen øverst i første innlegg) kastet vi oss løs på tutorial scenarioet "The first story". Spillet er faktisk så lett å plukke opp at man bare starter og tar ting som de kommer. Vi startet med å lage hver vår karakter som består av å gi de navn, ooooog det er alt! Jeg var Ganon, Thomas= Hulk Hogine, Eirik=Lucy Lawless og Tor-Christian=John Cena.
Den første kampen ble nesten antiklimatisk grunnet veldig gode terningkast fra spillernes side. Løven fikk gi ut litt deng for all del, men når ingen måtte trille terning på "severe injury table" kom alle unna uten varige men. Høydepunktet var nok når Tor-Christian fikk sin første treff og trakk "Glorious mane" som Hit location. Den er impervious/uskadelig, men hvis man critter (10 på en d10) kutter man av en del av manken som man kan bruke til å lage et spesielt hodeplagg av senere. Han klarte selvfølgelig å critte til stor jubel fra alle og holdt manken borte hos seg resten av spillet som personlig l00t (man kan dele alt, men når noe slikt skjer skal man jaggu få lov til å beholde det selv).
Eirik klarte også å få inn et tidlig treff på det bpste stedet, nemlig Fuzzy groin! Dette kunne raskt bli farlig da lokasjonen kan crittes og hvis man gjør det kutter man av løvens "Ding Dong" noe som fører til at den ikke bare går på tilt mot personen som skadet den, men med ekstra kampkraft resten av kampen i tillegg.
Heldigvis rullet Eirik 8 som kvalifiserte som skade, men ikke crit.
Hvis jeg husker riktig så knertet Thomas løven med et kritisk slag med knyttneven rett i kneet, som seg hør og bør resulterte i noen minutter med "arrow to the knee" morsomheter. Gode tider.

Lantern year 1 av 36:

Etter kampen mot den heller puslete løven rev vi den i stykker for ressurser og ruslet avgårde med diverse organer, bein, skinnstykker samt en god klump av manken mot et lys vi kunne skimte langt unna.
Vel fremme ved lyset, som viser seg å være en haug med lysende lanterner, slår vi leir sammen med andre som også har blitt tiltrukket av lyset. (Her trillet vi en terning for å se hvor stor populasjon vi startet med og fikk dessverre det laveste antall mulige, seks ekstra mennesker mot 10 som høyeste. Men men slikt kan man komme seg rundt)
Første punkt på agendaen var å finne et passende navn til leiren vår og jeg tror det var Thomas som kom opp med "Camp det gode håp". Så ble karakteren min utnevnt som en slags leder og til å snakke de første ordene, noe som ga han økt forståelse og hele leiren språk, noe som igjen gir alle mulighet til å oppmuntre hverandre i kamp fremover (få andre til å reise seg hvis de blir slått i bakken).

Neste punkt var å finne ut hva vi skulle bruke alle ressursene til. Vi fikk laget "skinnery", "Organ grinder", og "Bone smith" som ga oss gode muligheter til å shoppe bort alt sammen. Etter å ha skaffet oss bra gear følte jeg for å prøve meg på å øke populasjonen enda et hakk. Å få barn er ikke bare bare i KD:M, men jeg klarte å trille en høy nok terning slik at jeg fikk muligheten til å forsøke (jupp, ikke bare bare som sagt). Siden det er litt farlig å føde valgte jeg en av kvinnene i leiren som ikke var i bruk av spillerne og ga henne det flotte navnet Anne Blodfrid.
Jeg kastet nok en gang høyt på terningen som resulterte i et sunt og friskt barn! Vi har dessverre ingen senger på dette tidspunktet noe som ville gitt barnet noen stat boosts, men vi får prøve å lage en ved senere anledning (Det er tatt høyde for det aller meste viser det seg).
Dette førte også til at vi måtte finne ut hvordan vi vil oppdra barna våres. Valgene i spillet er enten "No mercy" eller "with affection". Vi ble ikke enige rundt bordet og endte opp med å måtte rulle på det og det ble til slutt "With affection".

Av gear endte Eirik og Thomas opp med Bone daggers, raske våpen som gir tre terninger, men som trenger høye tall for å faktisk gjøre skade. Tor-Christian endte opp med et Bone blade som gir deg to terninger, men større mulighet for skade. Jeg lagde meg en ny karakter, Hagegnomen, og dro ut kun med knyttnevene, men med en rustnings kombinasjon som lar meg manipulere AI stokken.
Med gear i orden, og et nytt barn i leiren ble det på tide å dra ut på en jakt. Det første vi gjør er å tråkke ut i et område som løven hadde markert, men ingen av oss hadde nok forståelse til å kjenne igjen lukten, noe som hadde gitt leiren forståelse for ammoniakk.
Litt nærmere løven kan vi se at den jakter på noe større enn oss og beveger seg lenger vekk. Den gjør seg også klar til kamp, noe som er dritt for oss da den får et ekstra AI kort som begynner i spill.
Vi tar noen skritt til da John Cena plutselig får en forhøyet følsomhet ovenfor terrenget og fører laget over en snarvei og får pluss 1 i mot/dumdristighet.
Vi går videre og kommer til en forlatt slagmark hvor to gigantiske antiloper har revet opp selve bakken de har kjempet på, men vi klarer å liste oss over sylskarpe steiner uten å rive opp beina våres.
Foran oss nå ser vi løven bak noe høyt gress hvor vi legger oss i skjul og samler inn noen urter og legger en slagplan. Jeg plukker tilfeldigvis også opp en bille med psykedeliske effekter som vil vise seg å være livsviktig i kampen som kommer.

Kamp tid!

Det lusne ekstra AI kortet som løven startet med var et humør kort som heter "Ground fighting". Det sier at løven ligger og lusker og hvis noen gjør en action i et av feltene rundt løven, nå omdøpt til "zone of death" ifølge kortet, så vil den lage kattemat av deg. Vi gadd selvfølgelig ikke å bruke ressurser på svake ranged våpen, men vi hadde fortsatt et steinansikt som man begynner spillet med. Det kan være sinnsykt bra, for man kan velge å kaste og arkivere det, mot å få en garantert treff. Haken er at hvis treff lokasjonen ikke kan crittes så skjer det ingenting og man står igjen et våpen fattigere.
Etter litt diskusjon bestemte vi oss for å kaste den, og fikk inn en crit i den ene foten som ga den en mindre bevegelse resten av kampen. Dette hjalp oss mye da den ikke rakk frem til oss ved neste angrep og vi fikk første stikk, pun intended. Thomas, Tor-Christian og Eirik herjet med den i starten mens jeg gjorde mitt beste for å manipulere AI stacken slik at vi fikk ryddet bort det farlige.
Thomas fikk også inn en tidlig crit på øyenbrynet til løven som senket treffsikkerheten med et hakk.
Det så lenge ut til at denne kampen også kom til å gå veien uten noen videre dramatikk, men den gang ei. Et av angrepene til løven het "Size up" som ikke var noe direkte angrep, men heller en intimidasjon så sterk at man måtte være sinnsyk for ikke å få dype psykologiske skader. Karakteren min var jo helt ny til dette å jakte på monstre, uten noe mentalt forsvar på hva han kom til å møte, og ble selvfølgelig valgt ut til å måtte motstå dette angrepet.
Den første gangen gikk det greit, men da kortet dukket opp for andre gang og det bare sto mellom meg og èn annen, fikk jeg panikk og puttet billen jeg hadde i lommen i munnen og fikk plutselig +13 "insanity", men uten noen mulighet til å hoppe unna et faktisk angrep. Det påfølgende terningkastet til løven ble for lavt til å gjøre noe skade, noe som tematisk virker ganske plausibelt siden personen han stirrer ned sikkert har anime øyne som beveger seg individuelt på dette tidspunktet.
Nå har løven bare et par AI kort igjen, men de er ganske så stygge. Han velger seg ut Eirik til å lemleste med to kraftige slag. Eirik klarer å dukke unna slaget mot hodet, men blir truffet så hardt i beinet at det bare er en fille igjen, og han blør ut iløpet av sekunder.
Med tre personer igjen haster det å få has på løven. Thomas er oppe for oppgaven og klarer å få inn ett rent treff på et sted som vil omdefinere kampen fra et et møljeslagsmål til et personlig vendetta, nemlig "Fuzzy Groin"!
Ikke bare klarer Thomas å treffe løvens Ding Dong, han kaster en naturlig 10er (lanterne i KD:M trerninger) og river av løven ballene!

oipp.jpg


*Her lo og jublet vi i et par minutter, dette er noe av det meste episke man kan få til så tidlig i spillet, og vi klarte det første gang vi setter i gang en kampanje!*


Konsekvensene av dette ser du over og de lover ikke bra for Thomas! Ja, han har pungen til løven, men til hvilken pris?! Heldigvis for Thomas fortsetter terningene å vise tallene vi trenger for å komme oss helskinnet igjennom kampen.
Ja, løven løper oss ned, kaster oss vegg imellom i vilt raseri, og drar oss bortover bakken til vi spytter grus, men vi unngår såvidt å måtte trille noe mer på det forferdelige "severe injury table" ved å hive oss over løven med sverd, dolker og knyttnever. Og til slutt går den ned.

Vi returnerer hjem en kvinne fattigere, men med nok ressurser til å klare oss en stund fremover. Og noen løveballer som Thomas skal få lage en Frenzy drikke av neste gang vi spiller, når vi får Catarium (et sted hvor man lager gjenstander av store kattedyr må vite)! Neste gang vi drar opp dette må vi også bli enige om hva vi skal gjøre med de døde, spise/gravlegge, akk så mange valg, men det blir som sagt neste gang.
 
Sist redigert:

ganon

The Boshy
#7
Lantern year 2

Sagaen om Camp det gode håp fortsetter!

Heltene våre returnerer fra en vellykket jakt på en løve, dog litt sørgmodige over å ha tapt en god kriger i Lucy Lawless.
Vel fremme rekker de ikke å legge fra seg byttet før noe nytt får oppmerksomheten til alle og enhver. Et stadig høyere skrik kan høres i det fjerne, et langdrygt gjentagende skrik som penetrerer marg og bein. Panikken begynner å bre seg om den lille gruppen, men John Cena går frem og tar ordet og får +1 i mot. Som den staute krigeren han har vist seg å være snakker han sakte og tydelig og får overbevist alle om at de infernalske skrikene ikke nødvendigvis er dårlig nytt, men heller en mulighet. Vi kan nå jakte den skrikende antelopen.

Etter å ha dratt med oss restene av Lucy tilbake til leiren satte vi oss ned og diskuterte hva vi skulle gjøre med levningene. Det var en kort diskusjon om vi skulle gravlegge eller strippe liket for ressurser som endte i enighet om at det ville være for dumt å ikke utnytte ressursene til de døde.

jh.png


Etter at gruppen hadde diskutert ferdig hva vi skulle gjøre med de døde, jeg fortalte bare vagt at vi enten gravla de eller brukte ressurser fra liket, snudde jeg boken og viste de at vi nå er kannibaler :D

fd.png


Prinsippene til Camp det gode håp begynner å ta form!

Et par av de returnerende krigerne hadde nå bekjempet sitt andre monster noe som utløste den første av alderdom historien for de. Da får de noen tilfeldige statbonuser samt muligheten til å spesialisere seg i en våpentype som de etterhvert kan bli mester i og trene opp resten av befolkningen i.

Før vi rekker å gjøre noe mer oppdager vi at noen har satt i gang noen leker, og hver spiller skulle velge en karakter å delta med. Navnet på lekene var "Triathlon of death" så jeg var heller skeptisk til å sende ut noen av karakterene jeg hadde kontrollert så langt og ga i stedet en av kvinnene i leiren, Cammy, muligheten til å prøve seg.
Den første leken var en løpekonkurranse hvor Hulk Hogine vant og fikk +1 i bevegelse som premie. John Cena kom på andreplass og fikk +1 i mot noe som brakte han opp på +3 og trigget enda en histore etter lekene.
Cammy og og The undertakress kom på delt tredjeplass og fikk noen støvler i trøstepremie.
Neste lek var en debattkonkurranse! The undertakress vant og fikk en hodeskalle mens John Cena kom på andreplass og fikk +1 i forståelse, mens Hulk Hogine ble så sur for tredjeplassen at hun raegquittet debatten og må stå over neste jakt. Cammy kom på en klar fjerdeplass og ble mentalt forstyrret og kronisk apatisk (les: heller ubrukelig i kamp fremover)
Siste lek var et godt gammeldags møljeslagsmål hvor siste person stående ble erklært vinner.
Den endte uavgjort da John Cena og Hulk Hogine hamret løs på hverandre til de ble stående og støtte hverandre. men kun Hulk Hogine fikk utnytte premien som var + i våpenspesialisering da John Cena ikke hadde jaktet nok enda, mens The undertakress fikk +1 i styrke og Cammy en tilfeldig kampkunst, double dash (Mario kart referanse gitt) som gir henne muligheten til å løpe en eksta gang istedet for å angripe.

Etter mye lek og morro ble vi så inspirerte at vi bestemte oss for å utvikle kulturen videre. Vi endte opp med å lære oss å tromme, og med ny rytmesans svingte The undertakress og Hulk Hogine seg rundt og med tett samarbeid lærte de seg den hemmelige stridskunsten synkronisert angrep!

John Cena har nå fått så mye mot at han blir erklært modig og det medfører nok en liten event.

screenshot.png


Siden han ble modig under settlement fasen fikk han den gromme egenskapen matchmaker som lar han få en intimacy event (prøve å lage barn) hver gang han kommer hjem. Kvinnen må dog være samtykkende, ikke noe #metoo opplegg i camp det gode håp nei.
Han benyttet seg av sin nye popularitet umiddelbart og noen terningkast senere kom John Cena og Cammy ut av teltet med et sunt barn til mye jubel fra alle!

Etter så mange utviklinger i både personer og kulturen generelt fikk vi nå endelig mulighet til å lage litt gear. Thomas fikk seg en flaske med frenzy drikke laget av løveballene mens Tor-Christian fikk prydet seg med løvemanken og lagde seg et par trommer til å styrke moralen mens vi er i kamp. Jeg fikk laget meg et spyd med litt rekkevidde av et lårbein slik at jeg slipper å stå helt inntil monstrene for å gjøre skade.
Protip: Man vil ikke stå opp i trynet på monstre og vente på reaksjonene etter man har slått de.

Utstyrt med nye våpen og litt mer bling enn tidligere la John Cena, Anne Blodfrid, The undertakress og Hagegnomen ut på nye eventyr! Vi bestemte oss for å å få bukt med skrikene som har plaget leiren og satte kurs mot den skrikende antelopen.


uy.png


Den skrikende antelopen. How hard could it be...

Skrikene kom fra en retning vi ikke hadde utforsket enda og det første som møtte oss var en utmattende snøstorm ( -1 survival på alle ) men vi fant et lik som var vel bevart av kulden som vi strippet for hud.
Etter dette ble vi vitne til noe som best kan beskrives som nordlys som illuminerte hele himmelen. Heldigvis var ikke The undertaktress sinnsyk og kunne forklare fenomenet til oss andre som ble helt satt ut av fenomenet. Lyset nådde også leiren som tok det som et godt tegn og ville gjøre ting lettere når vi kom tilbake etter jakten.
Ferden videre foregikk uten videre dramatikk og vi ankom byttet vårt!

jhgjhg.jpg


Antelopen befant seg på en frodig eng full av planter med legende effekter. Dette er jo bra for oss, men den liker også å spise når den har mulighet...

Kampen startet veldig bra for oss. Mens antelopen gresset spredte vi oss rundt og la The undertakress og Anne Blodfrid til rette i noe høyt gress mens Hagegnomen og John Cena gikk for å luke litt urter.
Når antelopen kom innen rekkevidde gjorde vi det som hadde fungert så langt, storme frem for å dele ut neve!
Det gikk bra en liten stund, det nye synkroniserte angrepet hjalp mye, og vi klarte å fjerne fem av 10 AI kort uten store konsekvenser, men så åpnet antelopen munnen den skjuler i buken og med det åpnet den et sant helvete for oss. The undertakress prøvde fåfengt å kutte av de små hendene som strakte seg ut av gapet, men hun ble for forstyrret av obskønighetene de gestikulerte imot henne til at hun fikk inn et rent treff. John Cena kom til unnsetning, men fikk den fulle oppmerksonheten til antelopen som slukte han hel!

pop.jpg


Det er aldri et bra tegn når det blir dedisert to sider i regelboken til et angrep! John Cena ble "masticated" som jeg tror best blir oversatt med fortært, men vi hadde fortsatt en mulighet til å få han ut! John Cena ville ikke gå ut uten en kamp, og mens antelopen knuste den ene foten hans med den enorme kjeven forble John kjempende mens vi løp til og angrep antelopen med alt vi hadde.
Slagene våres ble dessverre redusert til vill og effektløs fekting i panikken som bredte seg og antelopen endte med å løpe bort fra oss for å fortære byttet sitt ferdig. John Cena vil bli husket, men først og fremst var det hevn som sto på menyen! Vi fortsatte kampen som begynte å dra seg ut. Antelopen fikk tak i de siste urtene og stormet imot oss sulten på flere av oss. Vi klarte å samle oss få opp samarbeidet igjen, men når den nesten var død kastet den seg rundt og slukte Anne Blodfrid! The undertakress og Hagegnomen kastet ikke bort tiden og med noen gode treffer klarte å få den i bakken og endelig levere et dødelig treff. Anne Blodfrid ble dratt ut av monsteret fortsatt i live, og uten å kaste bort tiden samlet vi det vi kunne, vi fikk med oss blant annet blæren og hjernen til antelopen som vi kanskje får laget noe interessant med senere, og satte kursen hjem.

Intermission: Nå hadde klokken bikket midnatt og Thomas sa takk for seg. Vi som satt igjen ble forsiktig enige om at det hadde vært litt dumt å gi seg nå som alt var satt opp og vi var så godt i gang så vi bestemte oss for å ta et år til!

Lantern year 3:

Himmelen var fortsatt full av lys når vi ankom leiren og humøret på topp blant innbyggerne som tydet på at ting kanskje kommer til å gå litt bedre fremover. Det kom også en hyggelig, men ikke veldig flink tannlege på besøk som blant annet kunne fikse ødelagte kjever eller sette inn metallgebiss om vi sto for metallet. Det hadde vært ganske sjef å løpe rundt slik:

Jaws_james_bond.jpg


Men vi har ikke kommet over noe jern enda så det ble med tanken. Vi fikk ikke laget oss så mye dette året, men vi tørket urtene vi hadde plukket med oss så de var klare til å ta med seg på neste jakt.
Vi fortsatte også å trene opp rytmesansen og lærte oss en forbudt dans som videre styrker det synkroniserte angrepet vi har hatt mye hell med.
John Cena fortsetter å beskytte oss fra underverdenen da The undertakress lagde en hjelm av hodeskallen hans, og klare til dyst la vi ut på jakt på en løve.
Den første natten under åpen himmel ble vi holdt våkne av en brunstig løve et sted i det fjerne som aldri holdt kjeft, og etter å ha endelig fått antelopen til å holde kjeft ble dette litt mye for oss og alle ble litt mentalt forstyrret.
Neste dag mens ruslet avgårde passe irritert etter nok en søvnløs natt kom vi over en løveunge som lekte for seg selv. Vi satte oss ned og diskuterte om vi skulle ta sjansen på å drepe den uten at den ville klare å tilkalle foreldrene, og med et lite flertall bestemte vi oss for å ta sjansen. Og vi klarte det faktisk! Vi ble belønnet med fire ressurser som er fantastisk bra.

Når vi ankom løven var det litt av et syn som ventet oss. Den lå i skyggen av et enormt tre og var opptatt med å spise på et svært dødt monster som revet opp til det ugjenkjennelige. Dette ga oss muligheten til å snike oss helt inn på den og angripe først! Med de nye egenskapene våres rev vi den dumme løven i fillebiter på null tid, og vi klarte å få med oss noen små hender som fortsatt beveget seg fra monsteret den spiste på. De skulle vise seg å tilhøre en Phoenix som er en skapning vi ikke kommer til å nærme oss frivillig med det første.
Vi avsluttet i det vi returnerte til leiren med hele 13 ressurser inkludert de nevnte hendene, men også et øye fra løven som er så bra at man grinder løven for det alene. Hvorfor det er bra får dere svar på neste år hvor vi også kommer til å få besøk av den første bossen:

hghhj.png


The Butcher!
 
Sist redigert:

ganon

The Boshy
#9
Takker! Her er noen litt bedre bilder av de første monstrene:

poopo.png


The white lion som er den første fienden. Den ser ganske normal ut utenom forbena som er formet som mennesklige hender.

dsfd.png


The screaming antelope. Dette er den andre skapningen man får sjansen til å jakte. Det er vanskelig å se, men det er mange bittesmå hender rundt munnen.

ytf.png


The Butcher. Det er første nemesis (boss fiende) man møter, og vanskeligheten økes visstnok betraktelig fra dette punktet. Han har to stk meat cleaver som alle kjenner igjen fra Diablo, og er man heldig så kan man også få tak i sin egen cleaver, men jeg vet ikke hvordan enda.
Selve miniatyren har vært min favoritt å male så langt, det er bare massevis av detaljer som man kan velge å bringe frem, eller la være uten at det ødelegger noe. En morsom ting med lanternene hans er at mange av de er kledd i ansikter så jeg har prøvd å gi de et rødere lys enn de vanlige. Det er også mye metall og bein om hverandre som skaper flotte kontraster.

Over til litt om selve spillet så har jeg valgt en litt historiefortellende måte å gjenfortelle kampanjen på som jeg føler viser spillopplevelsen og følelsene vi opplever på best mulig måte, men jeg har ikke adressert noe om hvorvidt spillet er noe bra eller dårlig enda. TLDR svaret er at jeg synes det er jævlig bra. MEN det skal nevnes jeg spiller med en gjeng som har senket utallige timer i dataspill med lignende mekanismer ( Diablo, Path of Exile, samt diverse rogue-likes som Darkest Dungeon etc) så jeg er heldig med hvor mange jeg kjenner som liker denne type spill, mens på den andre siden har jeg allerede lest om folk som sliter med å få det på bordet grunnet manglende interesse fra venner etter noen sviende nederlag.
Det er også ganske mange regler å forholde seg til, samt god del papirarbeid med stats og effekter man må oppdatere fortløpende. Jeg synes det bare er kos, mens Thomas har lyst til å ta i bruk i en online campaign manager (som finnes og er veldig bra) eller strømlinjeforme det via en app eller noe. Jeg ser at det vil nok hjelpe når det blir mye nok å holde styr på, men foreløpig føler jeg at det går ganske smertefritt bare med penn og papir (må bare kjøpe bedre viskelær). Tror jeg avslutter der så får vi se hva som skjer neste gang.
 

ganon

The Boshy
#10
Lantern year 4.

Året som aldri vil glemmes av de som var tilstede når slakteren banket på dørene til Camp det gode håp.


Tidligere returnerte krigerne våre fra en særdeles vellykket og innbringende løvejakt. Midt i leiren satt de mest erfarne seg ned rundt et bål og holdt et råd over tingenes tilstand (settlement event: the elder council). Et par av ferskingene, henholdsvis Long John Cena (sønn til nylig avdøde John Cena) og Brick Flair, som har holdt seg litt i skyggene hittil, fikk lov til å delta og lære seg noen jaktegenskaper av de eldre.
Etter en lang stund (det gikk med to av fire endeavours vi hadde dette året) fikk begge jyplingene +1 accuracy samt fylt opp survival poeng til max. En dyr, men temmelig bra start på året.

På rådet ble Long John Cena fortalt historier om sin fars sagnomsuste virilitet og mot og hvordan ingen kunne ta hans plass i leiren. Litt brydd over skoene han føler han må fylle etter faren satte Long John i gang med oppgaven å sortere l00t fra jakten hvor han finner love juice og en plan tar form.
Han finner og overtaler Hønemor "Bonny" til å rulle litt i høyet og en crit på terningen senere sto jubelen til taket når han stolt spaserte ut av teltet med ikke ètt, men to barn!
Leiren ble så oppglødd at de overtalte han, heller lett, til å prøve å gjenskape bragden med en eneste gang. Det ble dessverre ikke noe nytt mirakel, men det kom en fornøyd pode til verden og med det passerte vi nok en milepæl i Camp det gode håp med 15 i populasjon!
Det høye antallet i leiren markerte et behov for å få et prinsipp om hva slags samfunn vi var.

ytyt.png


Collective toil handler om at alle skal være med å dra lasset, med noen veldig bra sideeffekter hvis man får en høy populasjon, men med et muligens skummelt besøk et par år senere.
Accept darkness handler om at vi ikke lenger frykter mørket og hva det skjuler, men heller innser at vi hører hjemme her og er høyere oppe på næringskjeden enn vi hittil har trodd.
Vi gikk for Accept darkness!

Enda mer prinsippfaste enn tidligere fant ut at vi burde innovere litt mer og kom frem til at en heart flute er det leiren behøver!

flute.jpg


Den gir en fin boost til synchronized strike og så lenge ingen finner på å blåse i driten burde alt gå bra!

Da gjensto det bare å lage litt gear før vi skulle ut på jakt igjen. En time senere diskuterer vi fortsatt gear grunnet alle ressursene vi hadde tilgjengelige, men ender tilslutt på å gi Hulk Hogine og The undertakress fullt Rawhide set, noe som gir de en bonus beskyttelse på alle lokasjoner. De blir utnevnt til å være tankene våres.
Ganon og Long John Cena, som nå føler seg klar til å bli med på jakt, hiver på seg litt leftover filler og sier seg fornøyd med det. Long John fikk seg en Cat eye circlet som lar han se på og omrokkere de tre øverste hit locations til monstrene, mens Ganon har jo spydet med to i rekkevidde pluss en bue han laget seg av et bein og strenget opp med noen sener fra løven.
De er jo support figurer og skal jo ikke stå i veien og trenger dermed ikke noe særlig beskyttelse. Nope. Neida. Luftig og fint er veien å gå. Jada...
Alle smurte seg også inn i fett fra løven for å lettere unnslippe angrep, utenom Ganon da siden det ikke var nok til han. det var også noe.
Ellers så tok vi med oss noen bandasjer og litt urter og legger på vei.....

sdd.png


(Jeg lagde noen oppgraderte miniatyrer i forkant av denne kvelden slik vi så ut forrige gang vi dro ut på jakt. Eneste forskjellen er harpen som jeg trodde vi ville får laget denne kvelden, men vi manglet en ressurs gitt)


....bare for å bli møtt i døra av denne karen:


DSC_0115.jpg

There once was a man who could not hide his fear. He wore a mask that transformed his cowardice to rage. In turn, the man transformed into a monster. All that remained was a devouring fury that stalked the night, collecting the fearful faces of others.

Nå hadde vi jo nettopp gjennomgått i leiren hvor tøffe vi alle skal være og det å frykte mørket bare er vås, så med denne karen ventende utenfor dørene med resten av innbyggerne i leiren bak oss gløttende ut med håp i blikket kunne vi ikke gjøre annet enn å ta imot utfordringen. Vi gikk så rakrygget vi klarte imot han og håpte at de i leiren ikke la merke til at fotsporene våre var litt våte selv om det ikke regnet.

Det ble klart i det vi satte opp kampen at dette kom til å være noe annet enn hva vi hadde sett så langt. Her er noen kort som begynner i spill:

MqaKt87.jpg


1. Han trekker to istedet for ett AI kort hver runde.

2. Cat eye circlet som vi ville bruke til å manipulere med mister mye kraft.

3. Bare, hva faen?!

Jo, og han er også så skummel at man blir frenzied (pluss i angrepstyrke, men mister muligheten til blant annet dodge og kampkunster som sync strike) hvis han påfører tre eller mer brain damage på karakterene.


Vi startet kampen i utkanten av sletten og hadde initiativet som følge av hjemmebane og fikk første trekk. The undertakress smøg seg litt til siden og prøvde å plukke noen urter bare for å bli bitt i armen av noe som lusket der og led en lett skade i hånden.
Ganon var litt mer forsiktig når han plukket en urt og ble ikke bitt, men fikk heller ikke en urt med legende egenskaper.
Hulk Hogine brukte egenskapen til rustningen sin til å forutse hva slakteren kom til å gjøre og plasserte seg rett utenfor rekkevidde mens Long John brukte katteøyet til å se nærmere på treffpunktene. Selv om de blir stokket så får vi en ide om hva vi har i vente.
Slakteren bruker turen sin til å spasere inn midt blant krigerne og står der og inviterer alle til å prøve seg.
Vi kastet frykten til side og kastet oss over han, noe som har fungert med vekslende hell mot de andre fiendene vi har møtt. The undertakress klarer å få inn en skade med knivene sine og når jeg løper opp til slakteren med spydet mitt klarer jeg til alles overraskelse å velte han og vi får blod på tann.
Hulk Hogine og Long John angriper også, men i det Long John treffer eksploderer slakteren opp med kjøttøksene virvlende rundt seg og kaster alle mann av seg i forskjellige retninger.

tyt.png


Long John blir mål for enda et angrep etter at vi har blitt spredd for alle vinder, men tar ikke noen alvorlige skader grunnet mye unnamanøvrering!
Heretter kom kampen virkelig i gang, men både krigerne og slakteren var tilbakeholdne med angrepene en periode da ingen ville åpne seg for motangrep for mye. Selv om vi ikke fikk mye skade måtte vi stadig bandasjere sår i fare for å blø ut (fem bleed tokens=død). Det er nok aldri en fordel for spillerne om kampen drar ut for mye i tid for skadene på utstyr bygger seg opp og før eller senere står vi igjen uten noen form for beskyttelse, så vi lukket avstanden med hardtslående krigerne våres nok en gang og angrep med det vi hadde.
Vi klarte å skade han litt mer, men etter at Ganon klarte å få inn enda et rent treff med spydet fikk han slakterens fulle oppmerksomhet. Slakteren kaster seg rundt og deler ut to smeller i brystet og Ganon blir kastet avgårde og forblir liggende nede. Hulk Hogine klarte å få han på bena igjen med et motiverende rop, men med pusten slått ut av seg bestemte Ganon seg for å holde seg på avstand og gå over til buen.
De andre klarer å holde seg samlet for å bruke sync strike egenskapen, men slakteren er ikke ferdig med Ganon viser det seg. Det er Thomas som trekker kort for slakteren denne runden og han bruker det første ai kortet til å nærme seg Ganon og når Thomas trekker det andre kortet virker det som om Thomas ikke vet om han skal le eller gråte før han legger kortet på bordet:

hack city.jpg


Uhmm så dette er visstnok et angrep som eksisterer. Speed er antall terninger som blir kastet, accuracy er hva monsteret må ha for at det er en treff, og skade er skade på hver av lokasjonene som blir trillet.
Her kan man lett bli hakket til det er bokstavelig talt ingenting igjen av karakteren så ja, la oss gå videre og se hva som skjedde.

Slakteren startet bra med to treff, men bommet på de to siste. Da gjensto det to terninger å kaste hvor en av de ble et nytt treff. Med en terning igjen kastet han atter en treff, før han bommet. Med fire treff kastet vi så treffpunktene som ble hode, to i brystet, og en i armen.
På hodet hadde Ganon hodeskallehjelmen så det gikk bra, og armen var frisk fra før og tålte og bli kuttet litt i. Problemet var brystet hvor Ganon allerede hadde blitt truffet hardt. Heldigvis hadde han noen urter med seg som han kunne bruke for å dempe skaden fra det ene slaget. Det andre slaget kom igjennom og brakk et ribbein og som reduserte bevegelsen hans med ett punkt permanent.
MEN! Ganon overlevde faens Hack city og da ble det historietid!


ghfhg.png


Ved å trille en terning skulle jeg avgjøre hva som skjedde videre med Ganon.

popo.png


En lanterne \o/ Dette resulterte i at jeg lærte den hemmelige kampkunsten Legendary lungs og utfører nå en mildere versjon av Hack city hver gang jeg angriper!

Overveldet over å se Ganon klare seg stiger kamplysten og alle blir modige i de kommende slagvekslingene, som gjør at ingen av oss lenger kan bli lamslått av terror når slakteren brøler. (bold story event: siden vi var i kamp rullet alle terning på showdown table hvor tre av krigerne fikk litt ekstra survival og insanity mens Ganon rullet lanterne og fikk +1 speed permanent!) Både The undertakress og Hulk Hogine blir som borte for oss andre, sinnene tåkelagt av blodtørst som følge av frenzy like etter. Borte er den grasiøse kampdansen vi har utviklet, erstattet av hardere mer primitive direkte angrep.
Når slakteren nesten er død klarer en av oss å få han i bakken på nytt og vi beveger oss inn for å avslutte han. Dessverre har han fortsatt litt krefter og kaster seg opp i det jeg regner ned treffer på han med den nye egenskapen til Ganon. Hulk Hogine prøver å komme til unnsetning, men bommer på alle tre slagene. Løpende kommer også The undertakress og kaster dolker som sneier, men ikke treffer rent.
Slakteren får skremt oss en siste gang med angrep vi såvidt overlever før Ganon planter spydet dypt i magen hans og han faller om, og blir liggende.

iuoiu.png


Vi er ikke ferdig med å rulle terninger enda viser det seg! Slakteren har flere tabeller man kan rulle på etterhvert, og jeg klarte å kaste nok en lanterne som resulterte i at vi fikk en Butcher Cleaver! Siden man ble så inspirert av å bekjempe slakteren fikk alle muligheten til å spesialisere seg seg i øksevåpen selv om man ikke oppfylte kravene. Dette passet utmerket for Long John, og han ble den stolte eier av slakterens våpen, som er et karakterbundet våpen som blir tapt hvis Long John dør.
Vi fikk også noen ødelagte lanterner som vi kanskje finner et bruksområde for neste gang vi spiller når historien "Hands of Heat" kommer til å utspille seg. Vi skal i gang igjen allerede i morgen så ny rapport kommer sikkert ikke om så lenge.
 
Sist redigert:

ganon

The Boshy
#12
Spillet kan kjøpes her: https://shop.kingdomdeath.com/

Butikken har vanligvis mye mer forskjellig inne, men de som driver den har juleferie en uke til.

Sier meg jækli fornøyd med å klare å snipe en black friday pledge på kickstarteren :D Jeg betalte 300$ for grunnspillet og Gamblers chest, og nå koster grunnspillet 400$ og Gamblers chest kostet 225$ for late backers og kommer sikkert til å koste 300$ når den kommer i butikken. Det er et årlig salg hver Black friday hvis du vil vente. Ellers så kan det hende at det dukker opp noen eksemplarer på ebay som ikke koster skjorta, men tviler.
 

ganon

The Boshy
#14
Lantern year 5

Heltene våre returnerer til leiren til høylytte gledesrop fra leiren, men det er noe som ikke stemmer helt... alle snakker plutselig forskjellige ukjente språk! (settlement event: Glossalia) Alle prøver å snakke uten å gjøre seg forstått, og humøret surner raskt når ingen klarer å gjøre rede for seg, og leiren blir fylt av endeløs babbling med hyttende never.
Ganon trår frem for å roe gemyttene, men ender istedet opp med å krangle med alle sammen ( -3 endevaours).

Midt opp i dette har Rory Mcfreely, en av de yngre i leiren, et uhell og sparker til den ene lanternen i haugen som lyser opp leiren vår. Den eksploderer i flammer i det den treffer bakken og alle blir stående og se på. Rory får en ide og lufter tanken om å eksperimentere videre med lanternene. De andre trekker på skuldrene og sier vær så god og trekker seg litt unna. Et terningkast senere har Rory tilført Lantern Oven innovasjonen til leiren og lærte seg den hemmelige kampkunsten "Red Fist" i samme sleng!
En så stor innovasjon kan ikke gå ubemerket hen så vi kaster bort halvparten av ressursene våres på en fest for å feire fremgangen, med dans, tilberedt mat til en forandring, og en rituell brennmerking av en av våres fineste krigere som jo er en naturlig første ting å gjøre når man behersker ild.
Det var ingen som umiddelbart som meldte seg frivillig, men Hulk Hogine sto ved siden av Brick Flair som hun aldri helt har hatt på godsiden uten noen god grunn, kanskje noe som skjedde i et annet liv, og ga han et lite dytt i skulderen slik at han snublet frem. Før han fikk muligheten til å reagere jublet de andre og heiet han frem slik at han ikke hadde noe annet valg enn å bli merket. Rory stakk han i høyrearmen med jernet ( +1 strength til Brick), men det påfølgende skriket satte en stopper for videre merking og vi avsluttet festen.

Dagen etter kom det en fremmed innom, en ridder med en kutte som skjulte ansiktet. Han tilbydde å lære bort kampkunstene sine mot ressurser, og etterspurte om noen i leiren hadde et twilight sverd. Ikke hadde vi noen ressurser å avse ei heller sett eller hørt noe om sverdet. Han nikket og sa at han ville komme tilbake om fire år.

Rimelig tomme for ressurser som vi var ble det på tide å dra ut på en ny jakt, og siden alle fortsatt var litt på tuppa etter slakteren bestemte vi oss for å jakte et velkjent bytte, en ung løve.

Turen startet fint og vi kom til et sted en oss hadde besøkt tidligere, rasteplassen fra den aller første jakten. Ganon gjenfortalte historien om det første dramatiske møtet med en løve og alle ble inspirert og fikk +1 survival.
Litt senere kom vi til en ring av steiner med en større en i midten. Mens vi hvilte der ble Long John utrolig fascinert av denne steinen og klarte til slutt ikke å ta øynene ifra den. I mot de andres råd bestemte Long John seg for å ta med steinen videre og aldri slippe den av syne.

trt.png


....

Vel fremme hos løven (med steinen på slep) la vi en slagplan i det høye gresset mens løven ventet på at vi skulle prøve oss. Ganon tok initiativet og fyrte av buen sin, bare for å bomme og få en rasende løve i fanget. Ett bitt i armen og et klor i brystet senere, la vi oss på nytt i skjul i gresset og prøvde å tenkte ut hva som gikk galt mens Rory plukket opp en bille som så heller dødelig ut og puttet den i lommen til senere bruk.
Vi ble enige om at det kun var ekstrem uflaks og Ganon spente buen på nytt... og bommet, men ikke så mye at løven ikke fikk det med seg. Løven var ikke greiere å ha med å gjøre nå og Ganon fikk smake kattepote i mellomgulvet og ble liggende å uffe seg.
Vi innså nå at vi kanskje bare burde gjøre som vi alltid har gjort og fløy på den alle mann alle. Med de nye våpnene våre lagde vi kattemat av løven ganske raskt uten videre dramatikk. Vi fikk en god del ressurser, men skinnfeller som vi trengte til å lage mer klær ble det lite av dessverre.

Lantern year 6

Etter et vellykket år bestemmer vi oss for å sette opp ett teater i leiren (settlement event: Hunt reenactement) hvor den mest populære skulle spille helten og den minst populære skulle spille beistet. Ganon ble, til tross for noen ydmyke protester, valgt til å spille helten og når motparten skulle velges pekte han umiddelbart bort på Cammy. Ganon har hatt en torn i siden for Cammy siden hun hele livet har vært apatisk og generelt ubrukelig. Ikke kvaliteter som er veldig velkomne i denne leiren.
Det ble bestemt at Cammy skulle spille antelopen og hun dro på seg noen skinnfiller og danset rundt Ganon som var i fullt kamputstyr. Det viste seg dessverre for Cammy at hun endelig fant litt talent, og Ganon fikk noen fæle tilbakeblikk til antelopekampen hvor John Cena ble spist opp foran øynene hans. Ved et uhell kom Cammy bort i hodet til Ganon med en avreven hov, men det var nok til at Ganon reagerte instinktivt og kjørte spydet tvers igjennom hodet til Cammy hvorpå hun falt livløs til bakken.
Ganon kom ut av kamptåken og så de skrekkslagne innbyggerne holde seg for munnen. Litt uviss om hva som hadde skjedd, men klar over at det lå en inntakt kropp på bakken påpekte han at vi kunne flå henne og endelig gjøre litt nytte av henne. Det ble ingen protester og Ganon fikk seg en ny skinnvest.

Etter at vi hadde ryddet bort det teatralske kunne vi se, og høre, en gruppe mennesker komme inn i leiren. De var høye, rakryggete og i skinnende rustning (story event: armored strangers). Ingen sa noen, den eneste lyden var klapringen i rustningene i det de stilte seg opp foran hver sin innbygger og stakk den svære hellebarden de hver holdt i bakken så det dundret.
En av de gikk sakte rundt og telte opp hver og en i leiren til han kom til den trettende og siste, hvor han sto stum og tenkte en stund uten å gjøre en mine. Plutselig løftet han en hånd og strakk ut en og en finger til hånden var utstrakt mot himmelen og fem av ridderne nikket tilbake og dro ut sverdene. Mannen med hånden i været stirret på oss alle for å se om noen ville gjøre motstand, men vi holdt alle hodene nede, sikre på at dette ikke var en kamp vi kunne vinne.

Diary-of-Death-Armored-Strangers.jpg


Guile, Brick Flair, Hønemor "Bonny", samt to til Blir alle halshugget i stillhet før ridderne putter sverdene i slirene og marsjerer ut igjen samme vei uten et ord sagt.
Vi ventet en stund før vi reiste oss opp og flådde de døde for ressurser i stillhet. Ridderne har ingen idè om hvem de har skapt en fiende av! Vi var ikke kuet av frykt for dem. Vi gjorde alle det vi har trent oss opp til, å gjøre det nødvendige for overlevelsen for leiren. De som døde gjorde det vel vitende om at restene av de vil bli brukt til å gjøre ende på hvem eller hva som helst som truer Camp det gode håp. Det er garantert ikke siste gang vi møtes, men neste gang vil vi være forberedt, og ridderne vil lære seg at det finnes steder i denne mørke verdenen man simpelthen ikke kødder med!

Vi setter umiddelbart i gang med å øke populasjonen og er så heldige at vi får nye tvillinger, en gutt og en jente. Jenta blir gjort gravid så raskt som mulig (tiden er ganske abstrakt i dette spillet), dette da vi ikke kan risikere de erfarne skjoldmøyene våre, og hun gir oss nok en gutt!

Vi ser nå at det er på tide å skaffe oss bedre utstyr og det raskt. Vi bestemmer oss for å jakte en antelope!

Når vi har kommet så langt at leiren er ute av synet faller Anne Blodfrid til knærne og gråter høylytt! Hun har rett og slett fått nok faller sammen skjelvende. Vi andre blir stående og se uforstående på forandringen som foregår inne i henne. Etter en stund roer hun seg og reiser seg med en mer bestemt mine enn noengang. Hun har pådratt seg "Immortal" og "Rageholic" traumene.

trytft.png


Ikke de verste traumene å ende opp med!

Vi har litt uflaks videre på stien da vi undersøker et kadaver og Anne Blodfrid blir bitt av en flått og får -1 strength.
Selve kampen mot antelopen tok vi pent og forsiktig vel vitende om hva den er stand til om man svermer den. Vi kom oss igjennom uten skader som man skal si seg fornøyd med, og returnerte til leiren.

Lantern year 7

Mord! I det vi kommer inn i leiren fra jakten og hilser på de gjenværende svinger Long John Cena kjøttøksen sin som kapper av hodet til Anne Blodfrid, den sterkeste krigeren, og utnevner seg selv til den nye udiskutable sjefen for leiren. Øynene hans lyser av galskap, men også styrke. Han vokser foran oss i det han innser at han er den sterkeste i leiren, ikke bare nå, men som noengang har stått i Camp det gode håp (Story event: Murder, resultat: Morderen får tre nye valgfrie kampkunster, tre valgfrie psykiske traumer, +3 hunt xp som resulterer i +1 strength og spesialiststatus med økser)
Men! Oppe i himmelen skjer det noe som stjeler oppmerksomheten til alle. Fargene vrenger seg og himmelen selv bølger seg som havet. En mørk skikkelse suser over atmosfæren som et omvendt lyn, den drar luften og energien ut av alle som ser mot den.
Et lett regn starter og skinnende i regnet kan vi se en enorm fjær dale ned mot oss mens den reflekterer lys i alle regnbuens farger. Når den lander kjenner alle en primal frykt bre seg ut i kroppen.


rerer.png


Hagegnomen trosser frykten og går ustøtt frem for å roe de andre, men før han får skilt leppene fra hverandre faller han død om av ren terror. Innbyggerne får panikk og bannlyser fjæren ut i mørket.

Vi kan nå jakte "The Phoenix".


Fortsettelsen av år 7 kommer nok om en ukes tid!


Notater til spillergruppen:

Vi må legge til to basic ressurser til storage som følge av døde personer.
Gjøre om murder event slik som beskrevet over.
Gi en person +1 courage for lantern oven hvis vi ikke gjorde det. Usikker på om Rory fikk det eller ikke.

PS: Ansiktet til Buggz når han leste at Long John Cena "becomes the undisputed boss of the settlement"

bbmn.png
 
#16
Lantern year 7 fortsetter!

Vi brukte den nye kunnskapen vår til å gjøre om Long John Cena til et monster! Han fikk tre kampkunster, Tough (har det vanskelig for å dø), Extra sense (ekstra dodge hver runde), Orator of death ( gir +2 insanity til andre og får alle til å reise seg om de ligger nede om han dør).
Han skulle også få tre disorders og vi fant disse passende: Performance anxiety ( Kan ikke ha hanky panky uten +8 i courage. Passer tematisk ganske bra siden han har ganske mye ansvar plutselig) Stark Raving ( alltid gal, passer fint med Butcher cleaver som har det som krav til å svinges) Weak spot (kan ikke dra på oppdrag uten beskyttelse på hendene. Denne gjør ikke noe for han så da ble det den)

long john.png


Badass!

Etter diverse oppgraderinger ble det atter en gang på tide å dra ut på jakt. Av en eller annen grunn foreslo jeg at vi kunne prøve oss på noen mer utfordrende og jakte en lvl 2 antelope. De andre var heller skeptiske, men ble motvillige med. For the record så hadde jeg ikke lest meg opp på hva en lvl 2 antelope innebar, men hvor ille kunne det være liksom.

Long John Cena (fortsatt med steinen), The Undertakress, Hulk Hogine og Kaylee, et av de nyeste tilskuddene til leiren, gjorde seg klare for å dra ut på nye eventyr!

hghgh.png


Hmm.... Vel jakten ble litt lenger enn vi var vant med. Nytt med å jakte en lvl 2 er feltet to hakk før antelopen som trigger en story event som heter Overwhelming Darkness hvor man ruller på en av tre tabeller som vi ikke hadde vært bort i tidligere. Spoiler: Det er stort sett negative ting der og gitt :(
Det første som møtte oss på jakten var en gruppe anteloper som kom løpende imot oss i full panikk. Vi bestemte oss for å være modige og stå i veien som førte til lettere skader på diverse steder for alle sammen. Etter dette virket veien til målet enda lengre enn tidligere og vi bestemte oss for å være litt mer forsiktige.
Og vi kom frem alle sammen etterhvert. jakten gikk alt tatt i betraktning ganske bra, vi fikk noen - evasion tokens som ikke gjorde ting enklere for oss, men det var stort sett alt.

Nå vi ankom antelopen var gjengen vår litt mer slitne enn vi var vant med fra tidligere mens antelopen så ut som et belgisk ku (søk belgisk blå om du ikke tar referansen) om man hadde byttet ut fettet med muskler.
De nye triksene dens innebar større fart, flere slag med mer skade og generelt mer drit for oss å håndtere. Kaylee angret nå på å bli med som en attpåklatt uten noe særlig utstyr utenom en bue, Cat eye circlet og noe monsterbæsj hun kunne smøre seg inn med for å unngå å bli angrepet mens alle andre hadde fullt sett med skinnrustning.

asas.png


Det første som hendte var at antelopen løp rett bort til oss så Kaylee skygget banen og sjekket om det var noen feller i HL decket. Noe det også var. De andre skygget også banen siden antelopen avsluttet hver runde med å løpe ned noen så lenge de ikke sto i diagonalen. Dette ga også to i skade på et tilfeldig sted, og kunne ikke dodges.
Her er det greit å nevne at de tre med full rustning hadde hele to i forsvar på hver hit location så vi skjønte raskt at dette kunne gå til helvete veldig raskt.
Vi bestemmer oss for å vær iskalde og setter Kaylee og The Undertakress til å manipulere beistet mens de to andre skulle rullere på å tanke. Etter at antelopen hadde angrepet Long John to ganger var han nede i ingen rustning på tre lokasjoner og blitt slept avgårde opp i et hjørne med oss løpende etter.
Jeg klarte å avfyre en pil med klør som satte seg godt i antelopen og ga den mindreunnamanøvrering, mens Hulk Hogine klarte å hogge den så hardt i den ene hoven at den hang bare i skinnet og som fikk beistet i bakken.
Vi brukte det korte pusterommet til å kaste oss over den, og med litt heldig AI manipulasjon klarte vi etterhvert å få den til å falle gjentatte ganger mens vi hakket løs på alt som hakkes kunne til det ikke var mer igjen av den!
Dette førte til ganske episk l00t i forhold til hva vi var vant med, 13 ressurser i ren belønning og +2 hunt xp som trigget flere alderdom historier for de som var med og gjorde de enda et hakk hvassere.



Lantern year 8:

Selv om vi alle overlevde antelopen var vi ikke trygge enda. Vi var ved utkanten av leiren når det kom et jordskjelv som åpnet bakken under oss. Vi kastet oss til hver vår side, men dessverre for Hulk Hogine var det ingen fast grunn hvor hun landet og hun ble slukt av bakken. Buggz var ikke fornøyd :p
Vi brukte resten av året til å lage en nesten full rustning av pelsen til antelopen som Ganon kunne bruke i neste jakt.
Vi var litt innovative også og oppdaget vår indre lanterne (inner lantern) som ga oss muligheten til å bryte inn i andre spilleres turer for å gjøre ekstra aktiveringer(les:dele ut mer neve). Vi innoverte også Hovel (ordbok: a small,very humble dwelling house;a wretched hut) siden vi nå har innsett av vi blir her en stund, og det var på tide å gjøre det litt mer hjemmekoselig.

Vi bestemte oss for å spille det trygt og jakte en lvl 1 antelope før ting blir ekte neste år. Vi toppet laget for å få på plass litt spesialiseringsbonuser og løp avgårde.
Vi rastet nok en gang på stedet hvor vi hvilte den første jakten, men det var en litt sørgmodig affære da vi innså at Ganon var den eneste overlevende fra starten av dette marerittet. Litt slukørede ruslet vi videre hvor vi fant en antelope beitende bak en pillar.
Vi brukte terrenget til å snike opp til den før vi kastet oss over og omringet beistet. Long John gikk på en tidlig tilt og fikk tre kritiske treffer etter hverandre! Jeg løp rundt hjørnet på pillaren og stengte av fluktruten mens jeg stakk den med spydet. I mellomtiden løp The Undertakress og Dangfart rundt og stakk den i sidene. Den prøvde å gi tilbake med å sparke rundt seg, men den var totalt overveldet av angrepene våre og falt om etter kort tid.
Vi feiret den enkle seieren , og tok med oss byttet og nye egenskaper hjem. Ganon hadde nå blitt spydspesialist som gir han en mulighet til å kansellere feller!

År ni blir spennende da vi møter vår andre boss når The Kingsman returnerer. Han vil ikke finne oss like lette å ha med å gjøre denne gangen!

 
#18
Lantern year 9:

Nesten tilbake i leiren er de returnerende krigerne ved godt mot etter nok en vellykket jakt. De planlegger allerede neste jakt hvor de planlegger å nedlegge et større beist. Plutselig skjelver grunnen de står på og bakken slår sprekker rundt de og alle ser på hverandre skrekkslagne vel vitende om hva som skjedde det forrige året når bakken slukte Hulk Hogine. Alle løper avgårde i sikksakk over den synkende bakken mot leiren, men Ganon sliter med å holde følge. Ribbeinsbruddet han pådro seg i kampen mot slakteren leget seg aldri helt, og han har alltid måtte kjempe med begrenset mobilitet siden.
Han gjør et siste desperat hopp mot solid grunn, men det blir for kort og han forsvinner lydløst ned i det nye juvet på utsiden av leiren.

ganon.png


De andre drar opp igjen den livløse kroppen av den siste originale grunnleggeren av Camp det gode håp når skjelvene har gitt seg, og innser at det blir opp til den nye generasjonen ledet av Long John Cena å holde leiren på rett kjøl.

Innbyggerne i campen begynner å legge fremtidsplaner og innser at for å jakte større beist trenger de noe større å slå de i hodet med. Alle ressurser samles og gjennomgås. Og blir gjennomgått på nytt. Og en siste gang til før en plan tar form. Og hvilken plan det er! Det blir dugnad i campen for å få på plass et ordentlig verksted for å lage mer avanserte våpen. Resultatet av et år med slit og nøye planlagt ressursbruk ble en nøye balansert øks nesten like sterk som kjøttøksen, men med lenger rekkevidde og muligheten til å skade uten å måtte ta konsekvenser av stedet man treffer (ikke trekke HL kort ved perfect hit) !

Det var også noen som brukte tid til å innovere maling mens verkstedet ble bygget slik at ting ser litt bedre ut i leiren, og i tillegg har alle nå muligheten til å bruke en survival for å bevege seg en ekstra gang i runden. Kjekt hvis man plutselig holder på å bli løpt over av noe stort og stygt.

Klare til å dra på jakt hører vi den umiskjennelige lyden av en full rustning som beveger seg mot oss. Alle blir stille. Konsekvensene av forrige gang vi hørte denne lyden var graverende for campen, og alle ser på hverandre og lurer på hvem som skal ta opp kampen. Long John Cena går først frem, rakst etterfulgt av The Undertakress. Rory McFreely nøler et sekund før hun også stiller seg ved de andre. De innser nå at leiren har et problem. Alle andre veteraner har gått bort og de snur seg mot den skrøpelige samlingen av innbyggere med liten eller ingen erfaring og funderer over hvem som kan best gjøre nytte for seg. Valget faller på Dangfart, som så passe disponibel ut, samtidig som han har noe ved seg som man ikke helt kan sette fingeren på.

Tid for kamp!

The Kingsman utgjorde en formidabel skikkelse der han hadde plassert seg mellom tre falne søyler fra fordums tider, men etter litt diskusjon bestemte vi oss for å gjøre ting slik vi vanligvis gjør de. Long John tok sats og løp det han maktet bort til ridderen og svingte kjøttøksen med full kraft. Øksen traff målet sitt en gang, men før neste treff landet hoppet ridderen bakover inn blant søylene slik at øksen bommet og vi ikke lenger kunne omringe han.

kingfight.png


Rory tok med seg buen på toppen av et gigantisk steinansikt hvor hun kunne utnytte høyden for å treffe på lengre avstand. The undertakress begynte å løpe etter Long John, men Dangfart fortsatt var litt på gjerdet over hvor han best kunne gjøre nytte av seg.
Nå ble det ridderens tur, og han fikk vise frem hvorfor han er The Kingsman! Han nærmest danset seg bort til Long John hvor han sveipet halberden foran seg i en svær bue og snittet opp rustningen til Long John i både armer og bein og påførte han lette skader. Dette var bare starten. Dette var noe han gjorde hver runde før han i det hele tatt trakk et nytt angrepskort.
Han satte også opp problemer mot oss ved å legge til historiekort på toppen av HL stokken slik at vi måtte treffe han minst tre ganger på en runde før vi i det hele tatt kunne gjøre skade på han. ( vi turte aldri å sjekke ut historien på kortene under kampen, men vi sjekket den ut i ettertid og det viste seg å være en måte å komme rundt kortene han la til på toppen, men sannsynligvis i bytte mot flere alvorlige skader)
Ridderen fulgte opp med å prøve stikke Long John to ganger med tuppen på halberden, men Long John klarte å hoppe unna det ene, og pådro seg kun lettere skader i brystet.
Grunnet de tre kortene som ble lagt på toppen av HL stokken hele tiden ble kampen mye mer strategisk enn tidligere kamper og vi måtte stadig bruke en runde til å samle oss og komme i posisjon for å angripe samlet.

kingdfight2.png


Heldigvis viste det seg at Dangfart hadde staminaen til en maratonløper og gikk aldri tom for krefter til å sprette unna slagene til ridderen ved hjelp høye terningkast som førte til at vi stadig klarte å få inn et par sår på ridderen.

seier.png


Vi klarte det! Det var en vanvittig god følelse blant krigerne som alle overlevde, selv om det var noen alvorlige skader ute å gå. Rory Ble hugget så hardt i den ene armen at hun nok aldri vil få bruke våpen i begge hendene, og de andre var alle i ferd med å blø ut.
Det var Long John som ble banen til ridderen slik han har vært banen til mang en fiende (eller venn for den saks skyld) av leiren.

curse.png


Dødsstøtet hadde dessverre noen ringvirkninger ingen så komme. I det ridderen falt holdt hjelmen seg svevende og fløy bort og klamret seg fast på hodet til en skrikende Long John. Det viste seg at den som dreper en Kingsman blir rammet av The Kings curse, som vil med tiden gjøre personen om til en Kingsman!

curse2.png


Long John fikk også en ny lidelse, og erstattet Performance anxiety med Quixotic, som tematisk sett ikke kunne passe bedre!

disorder.png


Lantern year 10:

Krigerne returnerte hjem og alle gikk veldig varsomt når de nærmet seg leiren grunnet alle de jævlige jordskjelvene i det siste. Det virket først som om ingenting var annerledes i leiren siden de dro, men Long John la merke til en skikkelse blant skyggene han ikke hadde sett før. Det var en fremmed som ikke kunne vært mer anonym om hun forsøkte. Hun avga ingen lukter, og så sant man ikke stirret direkte på henne var det som om hun ikke fantes.
Hun forklarte at hun hadde vært her hele tiden og var nå klar til å hjelpe til. (Settlement event: Stranger in the dark, Secret fighting art: Zero presence)

Her ga vi oss for kvelden. Men vi spilte videre i går og det var heller dramatisk så fortsettelsen kommer snart!
 
#19
Lantern year 10 fortsetter!

Utenom hjelmen som sitter som støpt på hodet til Long John fikk vi ikke noe særlig ressurser av ridderen. Restene av han gikk nærmest i oppløsning når han døde, men vi fikk med oss et par ødelagte lanterner som vi har fått en dugelig samling av.
Vi klarte å snekre sammen en katar ved hjelp av den store tannen fra antelopen vi hadde tatt vare på, og det virket som et våpen det kunne være kult å ha to av hvis vi fikk tak i en tann til. Uten noe bedre å gjøre bestemte vi oss for å dra ut på jakt på en lvl 2 antelope, men med fem stykker denne gangen!

Note: Spillet er designet for 1-4 spillere grunnet det alltid skal være fire stykker som reiser ut på jakt. Men det er offisielle regler for opptil seks spillfigurer i kamp. Dessverre er disse reglene en dårlig etterpåtanke og burde ikke brukes da de gjør spillet ekstremt vanskelig i starten og altfor lett sent i spillet.
Heldigvis finnes det noen som har laget balanserte husregler som vi benyttet oss av:
-Monsteret får 25% mer helse i form av Hitpoints man må fjerne før Ai kort begynner å fjernes.
-25% mer ressurser i belønning.
-Personen som er monster controller får bare movement, ikke activation.
-Innovation koster 25% mer i ressurser.
-Fortsatt max fire endevaours ved retur til leiren.

huntu.png


Jakten startet ganske så bra ved at vi kom over en død antelope som vi undersøkte og fant to av de flate store tennene vi behøver for å lage flere gode katar våpen. Etter det gikk det heller trått, med vanskelig terreng å forsere som kuttet opp hånden til Long John, samt at vi fant flere spor på bakken vi kunne velge å forfølge.
Antelopen vi var etter endte også med å løpe bort tre felt som førte den så langt fra leiren vi kunne dra før vi kom til å sulte og returnere tomhendte.
Etter en stund innså vi at vi ikke var de eneste i området. En Gorm hadde nylig traversert ruten vi hadde valgt ut, og den sykelige stanken fra den medførte lettere hjernelidelser på alle sammen.
Halvveis til byttet måtte vi igjennom et overveldende mørke for å komme videre:

DSC_0182.jpg


Long John gikk Path of the Brave og kom seg en unna med en lett skade til den ene hånden. The undertakress og Dangfart led begge av PTSD etter å ha kommet seg igjennom Path of The insane, mens Rauuul gikk Path of the Doomed og ble forbannet med tre -1 luck tokens for neste kamp. Vi overlevde mørket og gikk videre!

Stian var med for første gang og fikk et valg som raskt kunne knekt oss. Stian skulle bestemme om vi skulle angripe en skadet antelope som vi bare kom til å få halvparten av ressursene fra, eller gå etter beistet som skadet den, en lvl 3 løve... Vi så alle bønnfallende mot Stian som vurderte litt frem og tilbake før han sa at vi skulle dele ut deng til det skadde dyret.

Kamp tid!

show.png


Vi skjønte raskt at selv om antelopen var hardt skadet (begynte med fem AI kort i wound pile) så kom ikke det til å bli lett. Den startet like så godt med å gresse litt og få tilbake det ene kortet. Med det fikk den vår fulle oppmerksomhet og vi stilte oss opp i formasjon og begynte å dele ut deng.
Ganske trygge på triksene til antelopen kunne vi holde oss i nærheten og hindre den fra å gresse noe mer, samtidig som vi kom oss unna de farligste angrepene. Kampen var lang, men heller udramatisk utenom slutten.

stian.png


Når antelopen var døden nær kastet alle seg over den og vi klarte å få den i bakken! Rauuul var den eneste med krefter igjen til å angripe og måtte treffe og skade på begge angrepene sine for at vi ikke skulle få en løpsk antelope i trynet. Rauuul skule vise seg å være en clutch fighter og gjorde skadene han måtte for å beseire antelopen!

Lantern year 11:

På vei tilbake til leiren ble vi møtt av en tykk tåke som nærmest klistret seg til huden vår (settlement event: clinging mist) og vi alle fikk en mental lidelse. The undertakress og Rory ble hyperaktive (må bevege seg hver runde av en kamp), Dangfart ble hemophobisk (faller sammen om noen blør), Long John fikk mulige anfall (mister en fighting art om han blir slått i hodet i tillegg til at han faller sammen) og Rauuul fikk en spiseforstyrrelse (binge eating, must bring consumable item on hunt. Must consume if choice of consume arises)

Dette var jo ikke bra, men det var heller ikke lyden av at noen banket på døren til leiren vår heller. Før noen rakk å åpne smelte en ridder av en helt annen rang enn The Kingsman opp døren og stelte seg blant oss.

DSC_0185.jpg


The Hand var blant oss! Alle tanker vi hadde ble borte og vi falt samlet ned på kne av synet av denne ytterst formidable figuren. Han begynte å inspisere oss, men stanset brått ved Long John Cena.

fuck.png


Han begynte å trekke sverdet, men Long John stanset hånden hans ved skaftet og stirret han i ansiktet.
Overrasket, godtok The Hand gesten med en hånlig mine og gikk utenfor portene og åpnet armene innbydende.

DSC_0186.jpg


Note: Her la vi til en special showdon dette året. Dette blir en ekstra kamp før vi drar ut på jakt.

Med en så spent stemning går Long John til kjæresten sin Tiffany. De har oppdaget at det finnes noe mer enn primale lyster og forteller innbyggerne at de ønsker at vi heretter stifter familier (innovation: Family) istedet for å få barn med tilfeldige.
Med The Hand ventende på utsiden lurer resten av innbyggerne fremdeles på hva som skjedde med å gjøre ting for alles beste. Long John bare fnyser og marsjerer avsted og drar med seg tiffany inn i et telt for litt intimitet.
Det er iallefall hva alle tror, kanskje Long John og Tiffany også på dette tidspunktet...
Inne i teltet ser de lenge på hverandre og innser at ingen av de klarer å bære byrden av denne verdenen noe lenger. Istedet for å lage et barn lager de en pakt. De holder hender og sniker seg ut bak og går inn i mørket.

Dagen etterpå blir de funnet døde, men fortsatt omfavnende.


screenshot.png


Note: For å få dette ekstremt uønskede resultatet måtte det kastes 1 på to D10 terninger etter hverandre. Ansiktet til Buggz som kontrollerte Long John i går kan dere sikkert se for dere når dere ser karakterarket til Long John til høyre i bildet. Vi ga oss på dette punktet, og når vi fortsetter venter The Hand fortsatt utenfor døren, men nå har vi ikke lenger Long John til å beskytte oss...
 
Sist redigert: