ganon Vs Kingdom Death: Monster

#41
Som i Creepypastaen av Eric Knudsen som ble til to spill. Regner med at du kjenner til de, iallefall det første som gikk rundene på youtube hvor reaction videoer av folk som spilte det ble veldig populære. Jeg har kun spilt det første, og det er et morsomt lite jump scare spill som også er gratis.
Spiller jo i hovedsak TVspill så en crossover mellom formatene passer meg ypperlig.

Kan lastes ned her:
https://slender.en.softonic.com/

Ellers fikk jeg nesten et tantrum i går kveld mens jeg satte sammen Lonely tree. Jeg var nesten ferdig da jeg la merke til at jeg fortsatt ikke hadde fått plassert en ganske stor grein. Prøvde fånyttes å finne et sted å plassere den, men endte opp med å måtte rive figuren nesten helt fra hverandre, skrape vekk lim, og så montere ting tilbake igjen.
Jeg var da allerede litt muggen for guttungen ville hjelpe til og jeg hadde gitt han i oppdrag å klippe ut delene for meg, og innså først i etterkant at de fleste delene var nærmest identiske og uten numrene til å se hvor de tilhørte ble dette vanskeligere enn nødvendig.
Men resultatet ser ut til å bli bra! Har bare to biter til som jeg må finne ut hvor de hører hjemme.
 

Lodin

Der Waaaah
#42
Kom igjen mann, om man ikke aner hvor ting skal eller det er for mange deler så kitbasher man. Lim det på der det ser fett ut. Særlig om det bare er et skummelt tre.
 
#43
Det har ikke vært mye fremgang i kampanjen i det siste, men neste uke håper jeg å få til et par spillkvelder. Hvis noen har lyst til å hive seg på så er det bare å si ifra. Er på hytta om dagen og lager nye figurer, her er Guts kjent fra Berserk mangaen , som Kingdom-death-monster har lånt mye ifra.

DSC_0568.JPG


DSC_0569.JPG
 
#45
LY 21:

Grinding!

Pesten fortsetter å gjøre livet surt i leiren. Dette året tar den knekken på Turid Laila og Cum Cum.
Men alt håp er ikke ute og de gjenværende samler ressursene for å se om det ikke er noe de har oversett. Når alt var endelig samlet la vi merke til at vi hadde en overflod diverse bygge ressurser og satt i gang og bygde en smie. Vi brukte nesten alt av metaller på selve smien så vi lot være å lage noe mer utstyr for denne gang.
Vi gjorde oss nok en gang klare for å jakte på en lvl 2 Antelope, eller "the l00t pinàta" som den også har blitt kjent som i leiren. Den har sjelden bydd på noen problemer og alle var enige om at det var den beste veien for å fylle lagrene igjen. Siden pestutbruddene alltid kom etter jakt hadde de erfarne krigerne skjønt at hva enn som skyldtes pesten lå på utsiden av portene til leiren og stemte for at noen av de uerfarne skulle få æren av å dra på jakt.

Ut på tur aldri sur:

Drankert, Skjoldmannen, Kratos, og Lodin ble nominert for å dra ut og få litt etterlengtet kamperfaring.
Vi tok en ny rute langs en elv som vi vurderte å drikke fra, men med pesten i bakhodet slo vi tanken i fra oss og gikk tørre i munnen videre.
Raskt etter fant vi en velkjent sti og klarte å skynde oss frem til antelopen.
Kampen startet bra, men problemet med å ha mye erfaring fra et beist er at man kan ta litt lett på det. Skjoldmannen spesielt var litt eplekjekk og bestemte seg for å gå løs på antelopen med bare knyttnevene. Det endte med at han fikk et par hover servert i kroppen og knakk et ribbein og fikk maltraktert den ene hånden, samt fikk en hjerneskade som gjorde han mer eller mindre ubrukelig. Alle overlevde mer eller mindre.

LY 22:

Høyt spill.

Tilbake i leiren falt de gjenkomne som forventet syke, men det virket som om pesten var blitt mildere og krevde kun Kratos som offer.
Men det var noe annet spesielt ved denne hjemkomsten, en av kampesteinene utenfor leiren åpnet seg på midten som en stor munn. Vi gikk bort og kunne skimte noe langt inne i munnen, men valgte tilslutt å ikke sende noen inn i gapet. I det vi snudde ryggen til steinen snappet den sammen igjen. Vi pustet lettet ut over valget å ikke sende noen inn og gikk inn i leiren for å forberede oss til neste jakt. På jakt etter det ultimate våpenet bestemte vi oss for å gå etter en Phoenix, med to nybegynnere på slep. Fønixen har en mulighet til å instagibbe nybegynnere, men vi tok sjansen på å sende ut par likevel.

Jakten er på fot!

Cloud, Aerith, Drankert, og Yaya legger i vei og ankommer etterhvert til en svær port ingen hadde lagt merke til tidligere. Den er dessverre låst og det ser ut til at man trenger en gigantisk nøkkel for å låse den opp. Gjengen går videre, og blir oppspilte når de ser en svær skygge langt over hodene deres. De speider opp, men legger ikke raskt nok merke til at det faller en liten skygge ut av den store med retning de speidende krigerne. Aerith forstår for sent at hva enn som er på vei imot de har henne i kikkerten og hun rekker bare å åpne munnen før hun blir dekket av regnbuefarget avføring. Heldigvis viser det seg at avføringen har legende egenskaper og hun får ikke noen varige mèn utenom en sterk odør.
Nærmere fønixen tråkker gjengen igjennom området hvor fønixen vanligvis gjør ifra seg, en boblende myr av avføring med parasitthender som vrigler seg rundt. Synet gjør sterkt inntrykk og alle forlater stedet lettere forstyrret.

Cock fight:

Denne fønixen viste seg å være seigere enn de forrige, angrepene våres traff ofte bare luft, mens den traff rent gang etter gang. Flere av oss ble brått mye eldre og den dro frem i tid og drepte de fremtidige barna til Cloud. Drankert ble så redd at han ville pensjonere seg etter kampen. Etter mye om og men hadde vi klart å ta litt over halvparten av helsen dens da den bestemte seg for å gjøre kampen på nytt!

DSC_0577.JPG


Dette kortet skapte først panikk så mange sukk når vi ikke klarte å stanse det.

Nå hadde vi dårlig tid, for mens den fikk full helse så fikk ikke vi tilbake alle survival poengene våres. Vi kjørte på med den klassiske møljekamp strategien vår og takket være litt flaks traff vi mye bedre denne runden.

39509552_476298239549771_5624991021143162880_n.jpg


Et av problemene i kampen var at den fløy fra den ene siden til andre flere ganger og isolerte oss.


Etter nok en lang kamp klarte vi å beseire den og takket være "Ultimate weapon" innovasjonen kunne vi plukke ut "Shimmering Halo" som en del av l00tet. Den lar oss lage "Hours ring" som skrur tiden tilbake et år om man taper en kamp hvor noen bærer den!

OP.png



LY 23:

Ahh... More fresh meat!

Ting ser bedre ut enn på lenge og himmelen lyste opp når vi ankom leiren igjen. (lights in the sky) Ikke bare det, ingen døde av pesten heller så vi ble endefaenslig kvitt den!
Ved hjelp av smien og nye jernressurser kunne vi lage to kraftige nye gjenstander, en ny øks som lar deg kaste en ekstra styrketerning per skadeforsøk, og et skjold som lar deg blokkere to treff i runden, gir to i beskyttelse på alle lokasjoner, og som også kan brukes til å dele ut deng!

Axe this.png


OP skjold.png


*Vi brukte også de gjenværende elskovsdrikkene på å få intet mindre enn fem barn, og et av de ble en ny frelser, Dick Hammer!* Se notat nederst.

Nå ble det på tide å dra ut på vår tøffeste kamp hittil, den fryktede lvl 3 Butcher. Vi var ganske sikre på at dette kom til å gå rett vest så vi sendte ut tre nybegynnere, Lara, Buffy, Panzer Torild og Aerith.

fuck.png


Når vi gjorde klar Butcheren og så dette kortet begynte det å demre for oss helvetet som ventet oss.

Vi klarte mot alle odds å skade slakteren i starten ved hjelp av Lantern Glaive og noen heldige kritiske treff, men kampen snudde raskt i hans favør. Han kunne trekke minst tre AI kort i runden, og egenskapen Invincible fikk oss til å rulle en ekstra gang hver gang vi faktisk skadet han. Dette sparte han for fire skader igjennom kampen.

39500155_523091611468247_7304223466083844096_n.jpg


Et av de største problemene vi hadde i kampen var at vi ble slått overende, og fordi vi blir frenzied mister vi muligheten til å hjelpe hverandre tilbake på beina.

Lara ble slaktet av Hack City som traff med 12 slag, men hun skal ha for viljen. Hun klarte å motstå fem treff før hun segnet sammen på det sjette som slo inn brystkassen hennes. Panzer Torild fikk også hard medfart da det ene beinet ble kappet av og hun blødde ihjel momentant. De andre var halvdøde og nesten ute av stand til å dele ut skade på dette tidspunktet så vi bet i det sure eplet og innrømmet vårt andre nederlag for kampanjen.
En ting vi ikke var klar over var hva Slakteren gjorde når han vant kampen. Han marsjerte inn i leiren og tok med seg rubbel og bit av ressurser!
Tilbake sto en gjeng stort sett ferskinger uten noen ressurser, med bare en jakt igjen til å forberede seg på å kjempe mot The Watcher.
På onsdag skal vi ut på vår kanskje siste jakt!


Notat: Det ble litt mye bokføring denne gangen og vi hadde tre elskovsdrikker vi ikke brukte før kampen siden jeg måtte printe ut flere karakterark samt populasjonsark og vi ikke ville bruke tid på å lage figurer før det ble nødvendig. Dette ville igjen medført at vi ikke hadde hatt noen kvinner igjen i leiren... så vi tok en spansk en og brukte de i ettertid. Juksemakere pipelort jeg vet, men det hadde vært for dumt å måtte avslutte kampanjen grunnet min dårlige bokføring.

39514710_538255236629416_1229815468043272192_n.jpg


Det ble i overkant mye å holde styr på før vi skulle ut i kamp. Jeg har nå innsett at vi rett og slett må ta oss tid til å gå igjennom alt steg for steg for å ikke overse noe.
 
#46
Ly 24: Stille før stormen.

Dette året startet med lettere panikk da det var siste år vi hadde på å forberede oss på kampen mot The Watcher som vi fremdeles ikke vet noen ting om. Siden vi hadde så få ressurser tilgjengelige etter at slakteren hadde l00tet oss måtte det finregnes på alle muligheter som kunne oppstå for å få tak i ressurser ute på jakt, samt regne ut hva vi kunne lage som vil gjøre mest mulig skade for penga.
Valget falt til slutt på nok en antelope da fønixene fortsatt er veldig risikable å gå etter.
Lodin, Cloud, Yaya og Dick Hammer dro ut på jakt, og for en jakt det ble!

Hellet vårt begynte ganske tidlig da Cloud nesten snublet over en liten artefakt liggende midt i stien (hunt 71, 10+ rull). Den glødet svakt og han puttet den i lomma for å inspiseres nøyere vel tilbake i leiren. (om han overlever jakten får vi trekke tre innovasjoner fra stokken og velge en)
Yaya hadde også hell i mineraljakten og fikk en hel jernressurs som vi trengte for å lage et top tier våpen!
Videre kom en tåke som prøvde å lede oss hjemover igjen, men gjengen vår lukket øynene og kom helskinnet ut på andre siden. Det virket som om ingenting kunne gå galt denne gangen!
Cloud ledet mesteparten av jakten grunnet hans fantastiske hell (fighting art: otherwordly luck) og når bakken plutselig åpnet seg under han viste det seg nok en gang at flaks er det som gjelder i livet. Han kom seg unna med kun mindre skraper.
Veien førte oss dessverre igjennom en sump full av gærne fluer som la egg i ørene på Lodin og Yaya som gikk amok (frenzied) av den konstante buzzingen i ørene. Dick fikk seg en sverm etter seg og stupte ned i nærmeste elv for å unnslippe. Dessverre var han allerede omsvermet i det han tok et dypt pust før han traff vannet og harket opp døde fluer resten av jakten.
Nok en tåke prøvde å bremse oss uten hell før vi kom til det overveldende mørket. Lodin og Cloud måtte gå de fortaptes vei og kom ut på andre siden med PTSD, noe som virkelig suger da de må stå over neste kamp som er mot The Watcher.
Yaya gikk veien for de tapre og kom ut som en ny og forbedret mann på andre siden, en veteran og en lederskikkelse (fighting art: Leader).
Dick løp igjennom og slo rundt seg, men traff bare seg selv en gang.
Nå kunne vi se antelopen gresse i horisonten, og mens vi gikk over en eng med achantusplanter vi brukte til å lege sårene begynte øksen til yaya å gnistre litt. Vi hadde alle glemt at Yaya var en tordenkaller, en egenskap ingen visste konsekvensene av å bruke utenom at det var noe man bare kunne gjøre en gang i livet.
Yaya forstod at det var nå eller aldri, veteranen som hadde vokst opp ved siden av titaner som Long John Cena, Cum cum, The Undertakress og Hulk Hogine, innså nå at han var den eneste overlevende fra de fordums gyldne tider av Camp det gode håp og at det kanskje var han alle hadde ventet på som skulle stå frem og vise veien videre.

_20180917_134143.JPG


Yaya ble født i år 6, og den nest eldste, Skjoldmannen, er født i år 20 :O


Yaya nølte ikke når han hadde bestemt seg, han løftet øksen og med det svartnet himmelen og skyene begynte å tordne og sirkle seg inn over et område de hadde hørt historier om rundt leirbålet. Det eneste han kunne huske om historien var at den ikke var lang.
En gigiantisk metallisk lyd brøt ut som sendte alle i knestående. Øynene til jaktlaget hvilte mot Yaya som først reiste seg opp og begynte å gå målbestemt mot stormen. Stien førte dem forbi kaskader av maltrakterte lik av kjente og ukjente beist. Heldigvis var Cloud belest på stier, og med litt hell klarte han å føre de til en gigantisk ambolt.
Bak ambolten sto en formidabel ridder. En kyklops ridder med kullfarget rustning som glinset i lyset fra lanternene til jaktlaget.
Ridderen øyner Yaya opp i det han nærmer seg og knuser tingen han holder ned i ambolten så den halvveis smelter. Når den smeltede oransje tingen kjøler seg antar den en form som en massiv løveformet hammer. Ridderen går rundt ambolten og presenterer den til yaya.
Når Yaya tar tak i hammeren strømmer det elektrisitet fra hammeren og igjennom hele Yaya og forbinder de sammen for alltid.

DSC_0596.JPG


Det var mye som måtte klaffe for å få denne hammeren, og vi ble helt lamslåtte når vi så hvor kraftig den var!

Etter den høyst innholdsrike jakten ble det på tide oppsøke byttet vårt. Yaya var veldig gira på å få prøvd ut den nye hammeren og løp bort til antelopen og svingte løs. Det holdt på å ende med forferdelse når den traff opp i den gigantiske munnen i buken!

DSC_0597.JPG


Alle holdt pusten når Tor Christian rullet terningen, og pustet lettet ut etterpå :p

DSC_0598.JPG


Antelopen var aggressiv og løp ned Lodin og Cloud flere ganger da de ikke hadde vett til å løpe unna.

DSC_0599.JPG


Takket være flere lanterner på terningen fikk antelopen flere skader som hemmet den i løpet av kampen.

Kampen ble tøffere enn først antatt, mye grunnet at Lodin og Cloud ikke kunne bruke noen ferdigheter siden de hadde gått berserk av fluene.
Men takket være de heller kraftige våpnene vi svingte rundt klarte vi å beseire antelopen uten noen varige mèn.

Ly 25: Begynnelsen på slutten.

Tilbake i leiren fikk vi et gladelig gjensyn med klengenavn tradisjonen etter en hard jakt. Lodin ble Shining fool of the Antelope, og fikk pluss en permanent treffsikkerhet! Dick ble Dick Hammer the wise savior of the lantern, yaya the brainless sneak of the lantern, og Cloud the brainless fool of the lantern.

Nå gjenstår det bare å forberede hele leiren på krig neste gang når vi endelig møter The Watcher!

War.jpg


En liten spoiler for kampen som venter oss. Jeg har laget noen brett til å flytte krigsformasjoner lettere og har laget nok miniatyrer til å fylle de. Dette er ikke påkrevd da man kan bare bruke noen 100mm baser, men det blir straks litt mer episk når man ser at hele leiren går til krig.

PS:

Jeg måtte selvfølgelig udødeliggjøre Yaya med den nye hammeren:

DSC_0600.JPG
 
Sist redigert:
#49
Har gjort klar noen flere bosser:

DSC_0623.JPG



DSC_0624.JPG



Over er Slenderman som jeg har nevnt tidligere. Hvis man bruker han i en kampanje tar han over for The Kingsman som mange misliker siden han gjerne drapsdreper alt og alle uten grunn. Jeg vil tippe at Slendy er litt mer tilgivende, men kampen skal visstnok være enda hardere!

DSC_0627.JPG


Over er The Dragon Tyrant, som er hovedantagonisten i People of the stars kampanjen. Det er kampanjen med den store dragen som jeg tror tyranten kan forvandle seg til. Har ikke lest noe særlig om kampanjen for å unngå spoilere, men det jeg har sett ser veldig heftig ut!
 
#50
Spidicules modellen er visst litt problematisk å spille med da den har en liten frittstående base som skal fungere som skyggen mens selve figuren tar mye på plass på brettet og er generelt i veien hele tiden visstnok. Cue litt kreativ kutting og liming og jeg har gjort om beina, men manglet noe å henge den i. Jeg lagde først et stativ i plexiglass, men det knakk når jeg nesten var ferdig noe som gjorde meg heller amper. Jeg dro istedet på det lokale kjøpesenteret for å finne inspirasjon når en liten batteridrevet lampe fanget oppmerksomheten min. Resultatet tror jeg blir ganske bra:

DSC_0628.JPG


Jeg skal kle inn treet i litt netting og kroppsdeler så tror jeg at jeg har en passe dekorativ lampe til halloween også :)
 
Sist redigert:

Shinra85

Spillegals effort emo
#51
Herrejemini
 
#53
Vi har hatt to spillkvelder siden sist jeg oppdaterte her, og for noen kvelder det har vært! Jeg lover å skrive utfyllende om de, men glemte notatene hjemme før jeg dro på jobb så det får vente litt til. Ellers så har jeg fått noen nye figurer:

DSC_0674.JPG


DSC_0675.JPG


Allison: the twilight knight er en ridder man kan utfordre til en vennskapelig duell og motta bra utstyr av om vi imponerer, og i tillegg oppdateres en historie i regelboken. Av Fade får man en ny jakthistorie samt utstyr, og muligens en baby! The white speaker bygger videre på en historie om kulten white speakers som får mye mer spillinnhold i fremtidige utvidelser. Percival var en del av en planlagt enorm utvidelse kalt The lantern festival under planlegging når den første kickstarteren pågikk, men den ble det aldri noe av. Percival kommer også med en ny jakthistorie, en ny kampkunst og litt utstyr.

Disse hvite eskene med figurer og et par kort er ikke nødvendige for noe annet enn å krydre spillet littegrann. Det finnes også egne pinup figurer med morsomme, dog ubalanserte, våpen man kan ta med i spillet for å belønne spillerne om de gjør noe fantastisk bra eller dårlig.
 

ganon

The Boshy
#54
Ly 25: The Watcher!

Etter å ha beseiret nok en antelope, hadde vi nok ressurser til å toppe et ganske kraftig lag. Dessverre måtte Lodin stå over neste kamp grunnet skader, men Cloud, Yaya, Dick og Mrs. Stronk var klare til å møte The Watcher!

DSC_0655.JPG


Det var mange som ville være med på denne kampen så jeg nøyde meg med å kontrollere The Watcher denne kvelden. Det var en del spesialregler ved denne kampen og det var lett å miste oversikten over alt som foregikk.

Det første sjokket kom når jeg skulle sette opp helsen, det er vanligvis AI stokken, men Watcher har liv bestemt på hvilket år vi velger å møte han. Siden vi valgte å utsette kampen så lenge som mulig fikk han 15 i liv som er det meste han kan ha. Det laveste er 10 hvis man velger å kjempe mot han i år 20. 15 i liv er ganske vanlig i dette spillet, men så ble vi obs på styrken hans vi må overkomme for å gjøre skade på han, som var 25!
Heldigvis hadde vi fått tak i noen kraftige våpen som lar oss kaste 2d10, men fortsatt er det helt på kanten.
Det er her retinues kommer inn i bildet. For hver retinue du er inntil plusser du på 4 i angrepstyrke.
Vi måtte stort sett være inntil to stykker for å kunne ha en reel mulighet til å skade han som fikk gruppen til å måtte tenke hardt over alle valg. Og jo, hvis en retinue ble skadet/løpt ned av Watcher ble den ødelagt og vi mistet fire personer fra leiren...
Man kunne heldigvis spawne en ny en neste runde selv om man gikk tom for faktiske personer i leiren.

DSC_0657.JPG


Når kampen gikk mot slutten fant vi en strategi som fungerte ganske bra. Vi lagde en mur av retinues rundt de som kjempet som fungerte både som støtte for å gi skade, men også for å ta imot krigerne som ble kastet veggimellom av pikken vi kjempet imot.
Når alt så ut til å gå med et nødskrik ble kampen snudd på hodet. I det Mrs. Stronk svingte øksen sin ble hun kontret av et angrep som instagibbet henne da hun ikke hadde nok energi (les: survival) til å komme seg unna. Og når det ble Watcher sin tur knuste han alt håp med angrepet til venstre i neste bilde:

DSC_0805.JPG


Basic angrepet til høyre gjorde gjerne som en reaksjon til at vi skadet han, så alle slet etterhvert med knuste ribbein/armer/bein/hoder.
Det var Cloud som hadde æren av å bære The hours ring, og reaksjonen til Eirik som kontrollerte han var ca dette:



Slagene traff, og et av de traff dessverre i hodet noe som drapsdrepte Cloud umiddelbart.
Watcher var nede i 3 HP på dette tidspunktet, med tapet av Mrs. Stronk og resten av leiren, stod kun Yaya og Dick igjen til å kjempe videre selv om de mot formodning skulle klare å vinne kampen. Det ble bestemt at dette var en wipe, og vipps ble tiden skrudd tilbake til øyeblikket før Watcher banket på døren. Vi avsluttet kvelden der, forslåtte, men ved godt mot at vi hadde funnet en strategi.

Ly 25: The Watcher: take two!

Vi innså nå at vi kanskje burde sende inn to kvinner i tilfelle vi mistet en, og vi fant en, Sonja, som passet formålet vandrende rundt i leiren. Siden motstanden hadde vist seg å være heller tøff sparte vi ingen midler i å forberede de som skulle ut i kamp, og gravde rundt i lageret etter noe som kunne tippe kampen i vår favør.
vi fant frem en flått vi fant for lenge siden som muligens kunne vise seg å ha styrkende egenskaper, som vi overbeviste Sonja om å spise.

DSC_0708.JPG


Det gikk ikke så bra :( Cloud tok med seg noen ekstra urter nå som ringen var borte, og sammen med Mrs. Stronk, Dick og nykommeren Turbo Laila gikk de ut for å beseire The Watcher en gang for alle!

DSC_0709.JPG


Denne gangen gikk alt mye bedre, og vi gjorde mye skade uten å måtte smake for mye knyttneve selv. Vi hadde selvfølgelig vår dose flaks også. Hvis jeg husker riktig så rullet vi fem ganger på alvorlig skade tabellen uten at noen døde!
Når The Watcher endefaenslig segnet om fortsatte historien.

I det The Watcher kollapset slukket alle lanternene i leiren og vi stående igjen i mørket. Seieren er bare en meningsløs fotnote i denne enorme marerittverdenen de overlevende er fanget i. Leiren begynner å miste håpet for fremtiden og må gi slipp på sin overbevisning om å finne det ultimate våpen. ( ultimate weapon innovation tapt)
Hvordan kan noen så betydningsløse fortsette eksistensen? Hvis ikke... Hvis ikke det finnes en større betydning bak alt dette! De overlevende har funnet et nytt mål i mørket og innoverer Destiny!
Haugen med lanterner som en gang i tiden markerte trygg grunn har nå slukket. Leiren mistet Lantern hoard lokasjonen, som har blitt erstattet med exhausted lantern hoard lokasjonen. Leiren kan ikke lenger innovere.
yaya, Turbo Laila, Mrs. Stronk og Dick står og ser på at de siste glørne falmer bort fra kappene på The Watcher, men det er ett lys som ikke blir svakere. En siste lanterne har en flamme som pulser og kveiler seg med en desperat energi. De river den av liket og får Final Lantern!
Den som holder den opplever visjoner av visdom og en strøm av ungdommelig energi. Med den nye kunnskapen klarer de å reparere ødelagte lanterner og lager tre nye som lyser opp mørket.

DSC_0795.JPG


Uten The Watcher sin beskyttende aura rundt leiren kommer de farligste beistene nærmere og tar over områdene rundt. Vi kan nå kun jakte på lvl 3 monstre :/

Den gjenværende lanternen lar oss bruke vår nyvunne kunnskap til å gjøre oss selv mer formidable i kamp. Vi begynner å forske på lanternen og hvis vi lykkes kan vi få gode bonuser fremover:

DSC_0800.JPG


Borte er nå monster controller brikken og erstattet med en rød gjennomsiktig terning som går på rundgang. Hvert år kan vi nå koste på oss å gå opp et nivå i lantern research ved å betale det dobbelte av vanlig innovasjon kost.

DSC_0799.JPG


Den nye forskningen koster mye, men kan gi oss en fordel i hvilken som helst kamp om vi utnytter den.

Ly 26: Den aller lengste jakten!

Med kun fire overlevende etter sammenstøtet med The Watcher ble det opp til Mrs. Stronk å øke populasjonen igjen. Heldigvis var lykken tilbake på vår side og noen tvillingpar senere samt en sunn guttunge var vi oppe i ni kampklare innbyggere.
Det var en lang og farefull jakt i vente, men med både Dick og Yaya faretruende nærme å pensjonere seg måtte vi ta med noen ungdommer ut. Jakten ble lengre enn noen kunne ane, spesielt etter at vi gikk en omvei og endte opp med å oppleve 17 story events før vi endelig kom frem til byttet vårt.
Det mest utrolige som skjedde var midt i jakten hvor jeg kastet en naturlig 100 og vi bega oss nok en gang mot kyklops ridderen som smidde torden hammeren for en stund tilbake.

DSC_0757.JPG


Enda en lanterne! Dette ville normalt gitt oss tordenhammeren men det er dessverre et unikt våpen som betyr at jeg ikke kunne få den og vi måtte rusle tomhendt videre.

DSC_0758.JPG


Kampen mot løven ble en stressende og tidvis frustrerende affære da den klarte å spre oss ganske tidlig og begynte å stikke av med en og en for så å gjøre massiv skade. Men alle overlevde! Det markerte dessverre slutten på Dick Hammer, det er ikke bare bare å være en frelser, da de eldes mye raskere enn vanlig dødelige og når livsspannet har gått sin gang forsvinner de i Obi Wan stil.
Nå gjenstår det bare et par år før et siste oppgjør mot The Gold Smoke knight. I kveld tenker jeg at vi skal gjøre et første forsøk mot en lvl 3 antelope, året etter venter oss mye smerte i form av en lvl 3 Kingsman, og hvis ting har gått bra vil jeg prøve meg mot en lvl 3 Phoenix før den siste kampen.
 
Sist redigert:

ganon

The Boshy
#57
Fant en norsk anmeldelse av KDM nå nettopp: Brettspill som kunst

Anywho, det er en stund siden vi avsluttet kampanjen og jeg burde selvfølgelig ha skrevet hvordan det gikk for lenge siden.

LY 27: Jakten på det legendariske spydet!

Året startet bra med kun noen rare drømmer og nok en runde med nye klengenavn før vi dro ut på jakt på en lvl 3 antelope. Jakten gikk så ille som den kunne uten at noen døde. Vi ble angrepet fra alt av flåtter til duer fulle av kreft i kropp og sinn. Vi prøvde å skaffe både urter og mineraler, men urtene uteble og vi endte opp med å få noen steiner over oss når lekte Karius og Baktus i den lokale steinrøysen.
Kampen gikk heldigvis mye bedre! Antelopen har vi blitt godt kjent med, og beseiret den uten mye om og men, noe som ga oss muligheten til å å lage The lance of Longinus!

Ly 28: The Kings man comes a knockin

Ikke mye som skjedde dette året heller. Det kom noe nordlys som ikke gjorde så mye, før vi fikk besøk av den argeste av kongens menn hittil. Heldigvis hadde vi nå et toppet lag med flere unike våpen og visste hvordan vi kunne bruke skjold til å unngå fellene hans. Jeg vant også i lotto ved å få King step kampkunsten i forkant av kampen som lot oss dele ut deng umiddelbart!

LY 29: Det var en stor fuggel

Høy på meg selv la jeg en slagplan på hvordan vi kunne få tak i top tier utstyr til den siste og avgjørende kampen mot den gylne ridderen ved å beseire en lvl 3 Phoenix. De andre var mildt sagt skeptiske, men nå hadde vi fire erfarne og dyktige krigere og fire n00bs igjen i tilfelle alt gikk dritt så vi la ut på tur nok en gang mot noe større og fælere!

Jakten begynte fantastisk i steinrøysa hvor vi klarte å grave oss til bunns og få tak i to jernbiter og en rustning!

DSC_0959.JPG


Det er mange tabeller, og som alltids mange muligheter til å ta kvelden, når man pusher flaksen i jakt på fantastisk l00t!

Resten av jakten gikk tålelig bra, men vi gikk på en alvorlig smell når vi passerte den mørke hulen. Terningene var plutselig ikke på lag med oss lenger og tre av oss endte opp med null survival før kampen.

DSC_0960.JPG


Det å ikke ha mulighet til å hoppe unna slagene til et lvl 3 monster viste seg å være skjebnesvangert. En etter en ble vi kastet, hakket, og slått i alle retninger uten å ha noen måte å hjelpe hverandre på. Det som skulle være høydepunktet så langt endte opp å være en haug av bæsj når vi innså at krigerne vi har støttet oss på igjennom store deler av kampanjen skulle nå bli most til det ugjenkjennelige.

RIP Cloud Savescum: Wise saviour of the lantern

RIP Mrs Stronk Hammer

RIP Lucy Luke Savescum

RIP Dick Hammer

LY 30 Det siste året

Uten erfarne krigere, og uten materialer til å endelig lage endgame items stablet vi de fire siste ungdommene på beina og trødde på de restene av de døde. Utenfor porten ventet den nye sistebossen "The gold smoke knight" utålmodig, så la oss se hvordan det gikk.

DSC_1336.JPG


Selv uten kampkunster og erfaring er krigerne i leiren en formidabel styrke, og vi løp rett på!

DSC_1340.JPG


Det viste seg at ridderen hadde en annen oppfatning av ordet formidabel enn oss og vi måtte raskt bla opp tabellen for kritiske skader.

Kampen gikk som de fleste har gjort igjennom kampanjen. Vi får deng, men klarer også å gi littegrann tilbake. Akkurat nok til at lite håp tennes.
Men plutselig får jeg den fulle oppmerksomheten hans i det klubben får fart og treffer meg, igjen og igjen til jeg ligger knust som drømmene våres
om å komme levende ut av dette helvetet.
En ting som var synd vi ikke fikk oppleve, var om vi hadde fått med oss gold smoke hammeren vår i kampen. Den hadde en morsom synergi med ridderen hvor man måtte måle styrke mot hverandre i visse tilfeller.

DSC_1339.JPG


Slaget var tapt. Ridderen gikk etter oss i tur og orden og brakk oss til det ikke var mer å brekke.

DSC_1341.JPG


"The Bishop of Banterbury" var den siste som falt.

Så ja, det var Kingdom Death: Monster! Takk til dere som har fulgt med og en stor takk til de som har deltatt! Dette spillet innfridde over alt av forventninger og jeg kommer til å fyre i gang en ny kampanje om ikke altfor lenge, men først skal vi se hva som skjedde med beboerne i Deadrock når de kom over en Gigalion!

DSC_1602.JPG


Vignette of Death er en liten sidehistorie med prefabrikkerte karakterer. Hvis man vinner kampen blir Gigalion en del av neste kampanje og man får en ny lokasjon med nye items man kan lage!