Gears of War (Xbox 360)

Hva i alle dager har Gran Turismos realisme med Gears of War? Antyder du at Gears of War er et realistisk spill? For sist jeg så var ikke verden invadert av muterte gresshopper.

Hvem har forøvrig sagt at jeg sliter? Mulig det er en misforståelse ute å går her. Jeg sier vel mest at jeg synes det mangler flyt i gameplayet, takket være et kontrollsystem som gjør spilleren mer handikappet enn nødvendig.

Og jeg har heller ikke lagt skjul på at jeg bare har spillt det en halvtime. Så om den kommentaren skulle bevise noe, så vet ikke jeg hva den skulle bevise.

Uansett, når spillet er byttet inn, kommer jeg nok ikke til å skaffe meg det igjen. Førsteinntrykket var vel bare at dette er mer en tech-demo enn et spill som gir meg noe. Hører at dette er vanlig fra disse folka også. Jeg satser heller på Rainbow Six: Vegas... men først må jeg få tilbake box'en.

SITAT(StarEye @ 19.11.06, 14.07) 35463
Hvem har forøvrig sagt at jeg sliter?
[/b]
Du har. Å si at dekningssystemet i Gear of War mangler flyt er et sikkert tegn på at du ikke får det til, evt. at du myser med øynene og ser i taket mens du spiller.

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Jeg må si at jeg ikke helt skjønner hva du mener her. Gears of war er et veldig pent spill og er teknisk bra på stort sett alle måter, men det er ikke det som gjør spillet. Gameplayet i GoW er ikke så grunt som det førsteinntrykket kanskje sier.
Spiller man på hardcore må man benytter flanking taktikker og man må spille nogelunde smart for å overkomme locustene.
Mangel på flyt i kontrollen? Jeg vil heller si det motsatte, det er veldig lett å gjøre alle bevegelser i GoW. Jeg er imponert over hvordan de har klart å gjøre det så bra ved kun å bruke en knapp for alt bortsett fra skyting.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
SITAT(StarEye @ 19.11.06, 14.07) 35463
Hva i alle dager har Gran Turismos realisme med Gears of War? Antyder du at Gears of War er et realistisk spill? For sist jeg så var ikke verden invadert av muterte gresshopper.[/b]
Ja, for det var selvfølgelig det jeg mente. Eller kan det være at jeg siktet til at Gears prøver å gi et ørlite mer realistisk bilde av sånn der skyting? Hvem vet?
Opprinnelig skrevet av StarEye+-->SITAT(StarEye)
Hvem har forøvrig sagt at jeg sliter? Mulig det er en misforståelse ute å går her. Jeg sier vel mest at jeg synes det mangler flyt i gameplayet, takket være et kontrollsystem som gjør spilleren mer handikappet enn nødvendig.

Og jeg har heller ikke lagt skjul på at jeg bare har spillt det en halvtime. Så om den kommentaren skulle bevise noe, så vet ikke jeg hva den skulle bevise.[/b]
Nei, ikke annet enn at du ikke har tatt deg tid til å sette deg inn i alle systemene i Gears. Jeg var heller ikke så fryktelig bekvem med mekanikken etter en halvtime, men det kom etter hvert. Jeg mistenker at det tok deg litt mer enn en halvtime å mestre Gran Turismo 4, for å trekke en annen parallell dit. :p<!--QuoteBegin-StarEye

Uansett, når spillet er byttet inn, kommer jeg nok ikke til å skaffe meg det igjen. Førsteinntrykket var vel bare at dette er mer en tech-demo enn et spill som gir meg noe. Hører at dette er vanlig fra disse folka også. Jeg satser heller på Rainbow Six: Vegas... men først må jeg få tilbake box'en.
Du hører at Epic har for vane å gi ut techdemoer forkledt som spill? Ja, som vi alle vet var jo Unreal Tournament 2004 en enorm skuffelse når det gjaldt innhold, variasjon, utførelse, nettverkskode og stabilitet. :D

Men for all del, kos deg med Counter-Strike... jeg mener, Rainbow Six.

Endre

Ødela forumet
Jeg spilte litt GoW med noen av dere i går, og synes det var sånn passe moro. Jeg er ikke helt vant med kontrollen enda, og synes fortsatt fyren du styrer virker som et jævla lite manøvrerbart beist (spesielt i trange korridorer). Kanskje jeg bare må spille det mer, men jeg føler meg ikke så fri i spillet. Føler ikke at jeg kan gjøre det jeg vil, mest pga. styringen og måten man tar cover på. Hvilke valgmuligheter har jeg når jeg vet at en fyr har sniperen (for man ser jo hvilke våpen som blir plukket opp)? Hvis jeg "låser" meg fast til en vegg og hopper frem, så blir trynet mitt sprengt av ... Jeg kan selvfølgelig finne meg et annet sted å være, men det er vanskelig når de fleste brettene har en del trange korridorer og er symmetriske. Synes også motorsagen er helt ræva på Live.

Jeg digga forresten Resident Evil 4, men hadde kanskje litt andre forventninger til Gears of War, og et ønske om at det faktisk skulle bli en seriøs utfordrer til beste Xbox Live-spill. Det blir kanskje bedre etter hvert som jeg spiller, bare kjipt at Xbox-en min er på reperasjon. :$

SITAT(Yetipants @ 19.11.06, 14.43) 35473
Ja, for det var selvfølgelig det jeg mente. Eller kan det være at jeg siktet til at Gears prøver å gi et ørlite mer realistisk bilde av sånn der skyting? Hvem vet?Nei, ikke annet enn at du ikke har tatt deg tid til å sette deg inn i alle systemene i Gears. Jeg var heller ikke så fryktelig bekvem med mekanikken etter en halvtime, men det kom etter hvert. Jeg mistenker at det tok deg litt mer enn en halvtime å mestre Gran Turismo 4, for å trekke en annen parallell dit. :pDu hører at Epic har for vane å gi ut techdemoer forkledt som spill? Ja, som vi alle vet var jo Unreal Tournament 2004 en enorm skuffelse når det gjaldt innhold, variasjon, utførelse, nettverkskode og stabilitet. :D

Men for all del, kos deg med Counter-Strike... jeg mener, Rainbow Six.
[/b]

Rainbow Six likte jeg på grunn av taktikken. Det minner meg om et mer actionfylt Splinter Cell, med teammates. Jeg liker IKKE spill som kun baserer seg å å skyte alt som beveger seg, sånn som du antyder. Counter Strike er jeg ikke spesielt imponert over. Gear of War har kanskje mer å by på, men jeg er heller ikke den eneste som føler at spillet blir litt overskrytt. EG er heller ikke så overbevist om at dette er det beste siden hjulet ble oppfunnet.

Unreal Tournament 2004 var kanskje en gedigen suksess, men jeg tenkte mer på den generelle oppfatningen av Epic. Det var kanskje bare engangstilfelle?

Men for all del, jeg har ikke spillet til å skrive en anmeldelse her, det er derfor jeg hele tiden har sagt at dette er et førsteinntrykk. Nå skal jeg spise.

D

Deleted member 1518

Gjest
Jezuz, at folk har problemer med å styre/søke dekning på dette spillet tyder på en viss inkompetanse overfor spilling generelt. Jeg mener, hva er problemet? Snakker om problemer burde dere heller trekke opp det at en ikke kan drepe fiender (multiplayer) når de sager i noen av lagkameratene dine. En må først vente til de er ferdige med parteringen. En annen ting er at det nesten er komplett umulig å skyte Krylls som flyr rundt bilen din, særlig på vanskelighetsgraden insane.

Men sånn ellers er jeg fryktelig fornøyd med dette spillet.

Endre

Ødela forumet
KriZtuZ. Jeg håper ikke du refererer til meg nå. Det er ikke til å unngå at man føler seg litt klønete når tre-fire stykker starter på samme sted, og beveger seg sammen i trange omgivelser f.eks. på starten av et brett. Jeg synes bare det generelt sett føles litt klønete. Jeg har forresten allerede klart å rulle inn i motorsaganimasjonen (som var kult for min del, men urettferdig for han på den andre enden), mens jeg en annen gang desperat har prøvd å rulle unna, men uansett blitt "låst" fast og saget i to.

Jeg har også tenkt på det at man ikke kan skyte folk når de er i sageanimasjonen, lurer å om det er noe de kan patche etter hvert?

Javel, det er jo bevist da. Nok hype gjør folk blinde. Er dere sauer? For hvorfor i all verden er det som er så galt at jeg har et litt annet FØRSTEINNTRYKK enn den gjennomsnittelig person? Her blir jeg anklaget for å være inkompetent for å ha en litt annen mening enn resten av forumet? Latterlig. Voks opp. Hvis dere er så desperate med å forsvare det elskede spillet deres, ligger det kanskje noe bak? Jeg har aldri sagt at det er et drittspill, men jeg sier at det ikke er et spill for meg, utfra førsteinntrykket. Har aldri likt den typen spill, men når spill sanker toppkarakterer og nesten omtalt som århundrets spill så gir jeg det en sjanse, for det finnes alltid unntak innenfor alle sjangre. God of War var en av de for meg, og hadde det fått gjennomsnitt på 8/10 ville jeg nok aldri ha sjekket det ut, i og med at jeg ikke er spesielt fan av den sjangeren heller. Men jeg gjorde det, av samme grunner som med Gears, men denne gangen slo det ikke like godt an. Fortsatt ut i fra førsteinntrykket. Ville nok ikke levert spillet tilbake om jeg hadde hatt en Xbox 360 å spille det på nå, men siden jeg ikke har det, så bytter jeg det (eller returnerer det, alt ettersom hva jeg får lov til). Hvis jeg skaffer meg det senere, kanskje jeg skifter mening da, men for øyeblikket står jeg fast på at førsteinntrykket mitt ikke er av beste sort.

Rainbow six Vegas er jo ikke akkurat veldig ulikt Gears of War så det er jo veldig merkelig at du kritiserer Gear of War ned i dass. På annen side, hvis du kun har spilt 30 min så skjønner jeg deg godt. Jeg liker skytespill og elsker alt ved Rainbon six Vegas (i hvertfall det lille jeg har sett) og Gears of War fordi de likner på hverandre og tilbyr omtrent samme type action. Mye taktikk i begge spillene. :elsk:

Selv har rundet Gears of War og jeg nøt det fra start til slutt. Det eneste jeg ikke var fullt så begeistret over var motorsagen. Den virket veldig dårlig plassert (blodet på skjermen er likevel kult da!)

Pfft! Du ble anklaget for å være inkompetent fordi du skrev ting som rett og slett ikke stemte. Det er helt greit at du ikke liker spillet, ingen sier noe på det, men folket reagerer når du skriver pisspreik, slik er det bare.

Redigert: Innlegget var til StarEye, hvis dere hadde problemer med å skjønne det.

D

Deleted member 91

Gjest
Faen da Agahnim, ingen grunn til å være så jævlig krass mot Sulky! Han sa jo bare at han likte det, og syntes RSV var moro også. Skjønner ikke hvorfor du må stelle istand så jævlig mye bråk jeg ass.

Redigert: Åja, det var til StarEye, ja. Si det neste gang da!

Jeg skrev ikke ting som ikke stemte, hvor har du det fra? Hvis du ser at kontrollene i Gears of War er perfekte, så vet jeg ikke hva perfekt er. For jeg har spillt spill som har langt bedre flyt enn Gears of War. For eksempel Rainbow Six: Vegas synes jeg ikke lider like mye av dette, i og med at kontrollene går raskere. Kontrollene i Gears kunne vært mye bedre, i mine øyne. Men nå får jeg vel bare spørsmålet om jeg kan gjøre bedre. Da kan jeg hvertfall svare med en gang at nei, det kan jeg ikke. Men jeg vet at andre utviklere kan det, og jeg tror faktisk Epic kunne gjort det bedre selv.

Sånn ca. det meste du har sagt om dekningssystemet har vært feil. Dette påpekte jeg jo tidligere også.

Men jeg lurer litt på en ting. Syns du at NPC-ene også beveger seg stivt?

D

Deleted member 1518

Gjest
Øhm, StarEye, jeg tror ikke akkurat du skal skryte av kontrollens hastighet på Vegas. Jeg syns hvertfall at det er knotete og tar mye tid å skifte granat type, brille-syn-ting og gadgets for your gønnz. Og jøss, særlig i multiplayer på Vegas roter dekningsystemet seg til.
Hva er det du prøver å si med alle disse postene dine? Egentlig burd du holde sånn ca. kjeft om hvorfor du ikke liker Gears of War, du har tross alt kun spilt det i 30 min.

D

Deleted member 91

Gjest
SITAT(StarEye @ 19.11.06, 18.58) 35523
Men nå får jeg vel bare spørsmålet om jeg kan gjøre bedre. Da kan jeg hvertfall svare med en gang at nei, det kan jeg ikke.
[/b]
Ja, det høres definitivt ut som et argument ofte brukt her på Spillegal. :rulleøyne: Jeg hører at dette bare er førsteinntrykk du kommer med, og akkurat derfor er det litt vanskelig å ta kritikk fra en som bare spilt spillet i en halvtime seriøst, skjønner? Jeg syntes også GoW virker pludrete og unødvendig tungt og tregt i begynnelsen, men etterhvert som du spiller det mer (spesielt på Live), merker du at ting tar seg opp ganske fort. Du lærer deg å dukke fra dekke til dekke mye raskere, og hvis du er heldig nok til å ha noen koselige karer å spille med, oppdager du også ganske fort at flankering er essensielt. Personlig syns jeg nå GoW er mye raskere og intenst enn Rainbow Six: Vegas, men det kan være fordi jeg har brukt ganske så lite tid på RSV-demoen. Jeg syns det er synd du skal bytte inn spillet såpass fort, for GoW er et av de spillene som virkelig åpner seg opp etterhvert som man får teken på det.

Redigert: Og alt Torulv sier, igrunn.

Jeg skulle gjerne ha spillt det, men jeg har bare fått det til å funke en liten gang. Førsteinntrykk er ikke meningen du skal ta så seriøst, hadde jeg skrevet en anmeldelse av det og kommet med samme kritikk ville jeg kanskje forventet at det blir tatt litt mer seriøst. Men det er som sagt førsteinntrykket, og jeg kan sikkert fort forandre mening hadde jeg beholdt det.

Men som sagt, jeg skulle gjerne beholdt det for å gi det en skikkelig sjans, men jeg ser ingen grunn til å beholde et spill jeg nettopp betalte 600 kroner for, når jeg ikke får spillt det på 3+ uker (vi får se hvor raske Microsoft er).

D

Deleted member 91

Gjest
I min erfaring får du nok en ny 360 tilbake innen halvparten av den tida der, om det skulle forandre meningen din noe særlig. Ellers forstår jeg veldig godt hvor lite fristende det er å fortsette med et spill når du ikke er blitt særlig imponert av den første halvtimen med det (er blant annet derfor jeg holder meg ganske langt unna RPG-er til vanlig), selv om jeg personlig syntes GoW var meget ålreite saker selv fra første sekund. Du bestemmer jo selvfølgelig selv, men jeg syns bare det er litt rart å avblåse det så mange anmeldere kaller X360s beste spill. :)

Agahnim, måtte alle dine barn bli født uten armer.

SITAT(Agahnim @ 19.11.06, 19.44) 35542
Microsoft pleier å bruke 1-2 uker, så du slipper å vente såå lenge. ^_^
[/b]
Legg til tiden som går mens jeg venter på at de skal hente den først. Mellom 3-5 virkedager, sa de. Så jeg har regnet med cirka 2-3 uker, men jeg er som regel veldig uheldig.

Når det er sagt, hvordan er det med garanti og slikt? Vet de når den er kjøpt? Jeg har selvsagt kvitteringa, men skal de ha en kopi av den eller hvaforno?