Gears of War (Xbox 360)

I

impywimpy

Gjest
Hvordan er vanskeligheten på "Hardcore" i forhold til Halo på Legendary da? Snakker vi om tilfredsstillelse og intensistet ala Ninja Gaiden, eller skrur man opp for å få spillet til å vare?

Jess, jeg fant til slutt ut at Dead or alive 4 vår lilleboreren min sitt og ikke en av kameratene hans, så da kan jeg bytte inn DOA4 og Saints row for dette spillet:D

SITAT(Sulky @ 17.11.06, 14.17) 35104
Du er ikke sikker på en dritt skal jeg si deg. Hvor ganger har du spurt om hvilket spill som er best av Cod 3 og Gears of war?
[/b]
:$

Jeg har bare råd til et spill, derfor er det viktig å velge rett! Forstår du?!

D

Deleted member 91

Gjest
Men faen heller. Du spør hele jævla tiden, og når du endelig finner ut hva du vil ha er alle andre lei det uansett. Kan du ikke bare kjøpe et already?

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Jeg tror du vet at Gears of War er mer spennende, Revan. CoD3 er bare en oppdatering av spill du har spilt flere ganger før, om enn en god oppdatering, mens Gears of War er noe nytt som er blitt belønnet med full pott flere steder (bl.a. 10/10 hos Gamer, som burde tale for seg selv). Kjøp det så fort som mulig, så får du mer ut av det når du kan oppleve det sammen med andre SG-folk.

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Jeg har både CoD3 og Gears of war, jeg må nesten slå deg hvis du velger Call of duty 3. Førsteinntrykket mitt av GoW er at det er et spill jeg kommer til å kose meg veldig mye med.

Jeg var skeptisk cover skyt systemet og trodde at det kunne bli litt kjedelig å sitte bak en vegg å plukke ned en etter en, men de fiendene er rimelig aggressive så det kan bli veldig intenst og morsomt. Kontrollen virker også veldig god, enkelt og greit en knapp for alt. Reload systemet legger til litt dybde, ingenting er som når faenskapet låser seg og de kommer og omtrent river hodet av deg :D

Jeg spiller på hardcore, hørte casual var litt pinglete. Dør litt her og der, men ingen lange loadingtider så det gjør meg ikke noe.

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
SITAT(Nicholas @ 17.11.06, 20.36) 35170
Apropos - når skal du skaffe deg det, Houseman? :p
[/b]
Når noen gir meg mer penger og, hva heter det, juleferie uten å måtte lese til eksamen. :/ Kanskje neste år.

D

Deleted member 91

Gjest
SITAT(Lurtz @ 17.11.06, 20.37) 35171
Jeg har både CoD3 og Gears of war, jeg må nesten slå deg hvis du velger Call of duty 3. Førsteinntrykket mitt av GoW er at det er et spill jeg kommer til å kose meg veldig mye med.

Jeg var skeptisk cover skyt systemet og trodde at det kunne bli litt kjedelig å sitte bak en vegg å plukke ned en etter en, men de fiendene er rimelig aggressive så det kan bli veldig intenst og morsomt. Kontrollen virker også veldig god, enkelt og greit en knapp for alt. Reload systemet legger til litt dybde, ingenting er som når faenskapet låser seg og de kommer og omtrent river hodet av deg :D

Jeg spiller på hardcore, hørte casual var litt pinglete. Dør litt her og der, men ingen lange loadingtider så det gjør meg ikke noe.
[/b]
Singleplayermessig må jeg selvfølgelig si meg helt enig. Gears of War føles som et skikkelig friskt pus, og selv om det er litt på den korte siden, så kan jeg ikke komme på et eneste brett jeg ikke har kost meg på. CoD3 er derimot skrekkelig standard-WWII-greier (fete setpieces og sånt da, det skal de ha), som ikke tilbyr noe særlig du ikke har spilt før.

Med mindre vi snakker multiplayer. Der syns jeg fortsatt CoD3 er heftigere greier. 24 spillere, veldesignete brett, klasser, støtte for fire spillere på en maskin over Live, etc. GoW er artige greier det også, men det føles litt vel tilfeldig noen ganger (spesielt med tanke på motorsagen), og jeg er dessuten spent på hvor lenge vi kommer til å spille det før vi går lei av hele cover-mekanikken.

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Ja, du har nok kanskje rett i det. Jeg har ikke prøvd multiplayeren i CoD3 pga mitt bedritne universitetsnett (firewall, så ingen live). Singelplayer i CoD3 skuffet meg egentlig veldig, synes det var bortimot null utvikling fra CoD2. Skulle egentlig ønsket å sett litt flere muligheter på veier man kunne ta, det er så veldig lineært.

Noen som ikke har annet å gjøre på en fredags kveld? og kunne tenkt seg å fortsett på Act 3 med meg?

Vel legg til Salaklas i lista deres =)

D

Deleted member 91

Gjest
Jeg kan sikkert være med på litt co-op og versus senere inatt. I tillegg har jeg omvendt compo-tråden til en vanlig nettspillingstråd pga. manglende interesse. Alle som ikke har meldt sin interesse ennå gjør det .

Meldte min interesse i sta jeg, men blir nok mer etterhvert. Hadde vært morro med 2 lag, begge fulle med SG medlemmer!

(Adder deg til lista mi nå Nicholas)

Plukket opp GoW LCE i dag på EBGames presis ved åpningstid klokken 10:00, og har spilt det så og si non-stop fra da og helt til klokken 23:00. Så kan vel trygt si jeg liker spillet, kan ikke huske sist gang jeg har vært så oppslukt. Det meste i spillet funker som en drøm. Grafikken overgår alt, kontrollen sitter som et skudd etter den obligatoriske første timen og kampanjen har ikke vært repetiv til nå. Har støtt på noen få "bugs", som at Dom sitter fast i grafikken og at enkelte Locusts bare har stått stille. Men sistnevnte kan kanskje ha noe med det faktum at jeg spiller på casual, som er rimelig lett. Prøvde litt co-op på hardcore og det var mye vanskligere. Tør ikke tenke på hvordan det er på insane. Multiplayerdelen virker også god og balansert, og lagg har ikke vært noe problem hittil. Alt i alt er dette et spill som vil gi meg valuta for pengene. Digger stemningen. Brutalt, macho og rått.

Kan sikkert joine på kamper med folk herifra etterhvert. Men prioriterer å bli mer kjent med spillet først og runde kampanjen. Så og si alle jeg kjenner har kjøpt spillet idag, så det renner inn med invites. :p

Råeste spillinnpakking noensinne forresten?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Har spilt coop store deler av denne kvelden (Hardcore forstås), og jeg har ingen problemer med å utrope Gears of War til den hittil beste coop-opplevelsen jeg har prøvd. Dette er uten sidestykke, rett og slett. Få med deg en kompis og jeg lover deg at stemningen blir god. Det beste er at spillet er designet for å tilby en knall coop-opplevelse, inklusive våpenplasseringer - i mesteparten av Act 2 (som vi holder på med nå) har vi vekslet mellom rollene som sniper og tank. Taktikkene man har tilgjengelige til enhver tid er også en stor kosefaktor; man kan stort sett få til noe vettugt uansett hvordan man er specca, bare man er litt god.

Hadde det ikke vært for at dekningsmekanikken rett og slett er bugga på et par viktige områder, ville dette vært 10/10. Nå er det dog slik at det ikke går an å unnskylde såpass grunnleggende feil i et spill, så Gears of War må nøye seg med en solid 9/10 fra denne ydmyke korrespondent.

D

Deleted member 91

Gjest
Og et lite protip til alle som har spilt spillet denne fredagen: Sjekker dere Marketplace ser dere at dere kan laste ned både et gamerpix og et theme, som bevis på at dere var noble soldater og tjenestegjorde på Emergence Day. I tillegg ryktes det om at man får et unikt gamerpix om man fullfører spillet på Insane ... :tenke: (gud som jeg elsker den smileyen)