Generelt om Xbox 360

Kilik

Lokal moderator
Det er som en CD og DVD bare med mer kapasitet. Ikke noen revolusjon akkurat.
 
Her er hva som ryktes fra IGN når det gjelder lanseringsspill:

# Amped 3 (2K Games)
# Call of Duty 2 (Activision)
# Condemned (Sega)
# Dead Or Alive 4 (Tecmo)
# Elder Scrolls IV: Oblivion (Bethesda)
# Final Fantasy XI (Microsoft)
# Full Auto (Sega)
# Ghost Recon: Advanced Warfighter (Ubisoft)
# Gun (Activision)
# Kameo: Elements of Power (Microsoft)
# Madden NFL 06 (EA)
# NBA 2K6 (2K Games)
# NHL 2K6 (2K Games)
# The Outfit (THQ)
# Perfect Dark LE (Microsoft)
# Project Gotham Racing 3 (Microsoft)
# Quake 4 (Activision)
# Ridge Racer 6 (Namco)
# Saints Row (THQ)
# Tony Hawk's American Wasteland (Activision)
# Top Spin 2 (2K Games)

Ikke akkurat en dårlig liste dette her imho.

Edit: merk at lanseringsspill kan være spill som kommer ut fra lanseringsdag - 3 måneder etter lansering.
 
Absolutt godkjent dette, ja. The Elder Scrolls IV ser veldig interessant ut, og det samme gjør egentlig Quake 4. Ellers skal det bli spennende å se hva Rare kan få til med Perfect Dark Zero og Kameo. Blir nok en 360 på meg i år ja, så sant jeg har penger til den.
 
Åfyfaen! Amped 3, Dead or Alive 4, Top Spin 2, Call of Duty 2, Oblivion og Gotham Racing 3!

Bare synd jeg ikke har råd nok til å bruke penger på slikt...

:(
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Både Perfect Dark Zero og Quake 4 i løpet av den første tiden etter lansering? :sikle:

Grunn god nok til ikke å vente med Xbox 360 for min del. Har egentlig bestemt meg for å få den i hus uansett, men det er gode nyheter at jeg ikke trenger å kjøpe et bilspill eller sportsspill først bare for å se hva maskinen klarer (som jeg gjorde med PS2 og SSX - der tok gleden fort slutt etter at jeg hadde sett hvor mye bedre grafikken var enn på PSX).
 
D

Deleted member 91

Gjest
Pøh, SSX var jo muligens PS2ens beste launch-spill. Utrolige saker, husker jeg å syntes.

Klart, jeg er fortsatt utrolig i tvil på Perfect Dark: Zero. Om det blir noe særlig spesielt blir jeg overrasket, for å si det slik. Og jeg lurer fortsatt på hvor Dead Rising er. Håper det bare er en glipp. Hmmm....
 
Dead Rising er TBA. Ingen dato har blitt offentliggjort enda.

Går forresten rykter om at Gears Of War er utsatt til 1. kvartal 2006, slik at det ikke blir et lanseringsspill. Men det står fortsatt Q4 2005 på ToTheGame, så har et lite håp om at det kommer ut til jul i hvert fall.
 
Tror nok Dead Rising kommer slutten av året. Vis ikke neste år. (Mest Sannsynlig)
Så nettopp Dead Risng Developer Interview.

Da tenker jeg på de som ikke har sett på det.
Gamespot

Skal vente med Xbox 360.
I Såfal skal jeg ha:
1.Ridge Racer 6
2.Perfect Dark Zero
3.Kameo: Elements of Power

Vet noen hvor fort spillene vil bli i Classic versjon?
 
D

Deleted member 91

Gjest
Øøøh. I tillegg til å måtte selge for et visst beløp, må også spillene ha vært ute på markedet enn viss periode før de får lov til å pensjonere seg til Classic-status. Hvor mye de må selge og hvor lenge de må ha vært ute aner jeg derimot ikke, så egentlig er jeg ubrukelig.

Forresten, angående det intervjuet: Noen som gidder å oppsummere litt hva man får vite, som man ikke vet fra før? Jeg mangler lydkortdrivere og shizz, så jeg får ikke sett det/hørt det. :(
 
Av lanseringsspillene er det hele 3 spill som frister.

Det første er Kameo, et spill jeg har siklet etter helt siden jeg i 2001 ble fortalt at spillet skulle komme til GC. Det andre er Perfect Dark, et spill jeg er litt småskeptisk til, ettersom Rare har mistet mye av sin glans (jeg vet, Kameo er også fra Rare, men har har tross alt siklet etter det i snart 5år).
Og til slutt Oblivion, men her er jeg veldig skeptisk, ettersom Morrovind hadde ett råttent kampsystem samt et gameplay som kun klarte å underholde meg i at personen min kunne levle ved å hoppe intenst opp og ned noen trapper.
 
Oisann, det der var ikke så gale, nei, selv om det var snakk om de 3 første månedene. Elder Scrolls IV: Oblivion regner jeg med at jeg skaffer, men nå har jeg så vidt spilt de tre første, så jeg har med andre ord god tid. Kameo: Elements of Power ser også meget spennende ut, men så er det dette med Rare da. Så et veldig stort spørsmåltegn. Tilslutt så er jo Perfect Dark Zero benkers.

Så da er jo spørsmålet er disse spillene verdt 3500 kroner? Nei, det er det ikke i det hele tatt. Så jeg regner nå med at jeg venter i hvert fall til den kommer under 2000-lappen for Xbox 360 Value Pack.
 
Siste rykter: Halo 3 delayed until 2007 — to launch alongside movie

Opprinnelig skrevet av Joystick
Fox And Universal have come to terms with Microsoft, finalizing the Halo movie contract and agreeing on a Summer 2007 release. It was also noted that MS is planning to launch Halo 3 at the same time as the movie to “optimize marketing potential”. Could this be true? Has Microsoft abandoned its original plan to coincide the game’s launch with that of the PS3? We need answers!
Merk at jeg sa rykter. Selv tror jeg ikke så mye på dette, spillet er jo ikke offisielt bekreftet av Bungie enda engang. Hordan kan man utsette et spill som ikke har noen dato. :svette:
 
Xbox 360 Guide Brochure
Deamonz sent us the a brochure of the Xbox360 he received during a conference. The brochure was supposed to be turned back in, but he managed to get one home and took some exclusive pictures for us.
It's called the "Xbox 360 guide" and it's probably the retail brochure that will be available soon in stores to promote the upcoming hardware and games for end-users. It's not the same as the marketing brochure (meant for store owners) that was leaked some time ago.
It includes information about the Xbox 360 hardware and the 2 SKUs, the official Xbox 360 accessoires, Xbox LIVE, Perfect Dark Zero, PGR3, all EA-titles and many other games. Even some upcoming (original) Xbox games are in the guide.
Kilde: Xbox-scene.com

Link til bildene av brosjyren
 
Chris Satchell answers more Xbox360 questions
>> Eurogamer.net talked with Chris Satchell, general manager of Microsoft's Game Developer Group, who answered many questions about the Xbox 360. Here's a excerpt of some of the interesting stuff he said:
* You will definitely need a hard disk to play Xbox 1 games.
* If you yank the hard disk off the top of the Xbox 360 when it's in the middle of doing something, it will not corrupt it beyond repair or damage the File Allocation Table or anything like that - the hard disk uses a "transaction model" so that if you interrupt a transfer the data simply isn't present and the space is presumably reallocated when you next save data to it.
* The "ring of light" around the power button highlights which wireless controller is being used, highlighting player one's activity in the top-left quadrant. When the console is laid on its side, it senses this and starts using the top-left quadrant as you see it with the console laid flat. What's more, the ring of light motif is spread throughout the Xbox 360 interface, so you can see which player pulled up the "Guide" page as you're watching a film or playing a game and, in the words of Satchell, "slap him".
* Cross-platform development between Windows and Xbox is being actively pursued - in the future, Microsoft hopes that people will be able to play games against each other using either platform.

* DVDs can be played even if you don't have the remote control, unlike Xbox 1.
* For now, you can play music and access photographs on the PSP, but you can't do video yet. That may happen, but Satchell joked that Sony wasn't exactly giving them a helping hand there.
* Interestingly, you can actually have that slideshow draw photographs from another external device, so - as in our demo - you could play music from an iPod while using a slideshow of photos from a PlayStation Portable simultaneously.
* All of these devices will be supported by default, and any firmware updates that are necessary - Microsoft is hoping for very few - can be made available via Live.

* RGB video output will only be possible if you purchase the £17.99 cable separately - regardless of whether you paid £209.99 or £279.99 for your Xbox 360 console.
* You can plug in a keyboard but this is for text input only - including in massively-multiplayer games. You can't use it to play games and that was a design choice.
Kilde: Eurogamer
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Gamestop skal selge en Omega Bundle som inneholder alle launch-spillene på Xbox 360! :eek:

1UPs Toastyfrog har følgende å si om det:

Opprinnelig skrevet av Jeremy Parish
So, anyway. You're not seriously considering picking up Gamestop's newest Xbox 360 bundle, are you? Please tell me you're not. $2000 is an awful lot to drop on video games over the course of a year, let alone in a single go. It might be one thing if you were getting a stack of AAA-quality software, but this is a launch, and that can only mean one thing: Pain. Go back and play Battle Arena Toshinden and Evergrace and compare them to late-gen titles for their respective systems. Then think how embarrassed you'd be if you had dropped a few thousand bucks on the complete PS1 or PS2 lineups back in the day and were stuck with a dusty stack of crappy games that aren't even worth a few bucks now.

Still considering it? Here, I have a better idea. Take that two thousand bucks and send it to Hurricane Katrina relief efforts. Now, give me your mailing address and I'm going to mail you a stack of the worst video games I can dig up for any system. Since you're obviously an idiot, it's OK! You won't notice the difference.