Gitar Helt 3

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Eyh, ja, sorry, jeg fikk litt trøbbel. Når vi skulle starte opp for andre gang datt jeg ut, så jeg restartet boksen, spilte et par låter før jeg egentlig la det fra meg, har ikke sett mld enda! Sorry, var litt kjipt, men!

Spilte også litt med K999, moro det og! Litt jevnere nivå der, men man blir ikke noe bedre av å spille mot dårligere folk!

Forresten K999: Jeg slet sykt med låtene du valgte, hehe! Nok fordi de inneholdt så mange 3-knapper akkorder, og de er kjipe for meg og mine 3 fingre... Lillefingern :argh:
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Hvordan greier du å grise det meste på ekspert men likevel ikke ha følinga i lillefingeren? o_Ô Kanskje jeg bare er en sånn riffguru, som antatt, og suger på soloer.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
For å være helt ærlig: Vet ikke. Er naturlig nok noe jeg sliter mer på enn annet, men de tre fingrene jeg bruker pleier å bevege seg fort nok... Vel, ikke fort nok til at jeg noengang kan håpe å for eksempel få 5 stjerne på alt på Expert eller slå JINsama, så kan aldri bli skikkelig god! Men prøver å holde Guitar Hero som moro og ikke trening... enn så lenge =)
 
Vi må spille igjen da Justin!
Jeg får faen ikke sendt messages på Live. Får bare beskjeden: "Your message could not be sent."
Noen som har vært borti det?

Ellers, så får vi lage klubb Justin.. jeg bruker også bare 3 fingre! :D
Går greit, men som du sier.. spiller kun for morro.
Orker ikke legge practice idet. Spiller ofte, så hvis noen fler vil være med så si ifra.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
:eek:
Regnet med du var sånn 4-finger fantastic! Men det betyr at jeg har en del å gå på, selv med tre!
Mottok en melding fra deg, men det var det... Vet ikke hva som skjedde lzm! Men ja, jeg er klar til å spille generelt når jeg er pålogget, så lenge jeg ikke er midt i noe sykt spennende annen multuplayer. Blir jo litt bedre for hver låt og, så skader ikke, folk, sleng dere med!
 

K999

Keystone State Of Mind
Justin: Ja, ærlig talt så trodde jeg du skulle eie meg på alle sangene. Jeg bruker fire fingrer, men begge gitarene mine (GH II gitar og trådløse) har blitt fucked. Den grønne og den oransje knappen funker som regel sjeldent. Så du vant hvertfall 2 ganger utav 6. Men men. Vi får spille igjen en gang.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Jeg får problemer på de vanskeligere låtene på Expert, hvor det blir flere tre-finger akkorder. Men men, får håpe det kommer!
 
Ahhh!!! FC'a Slipknot - Before I Forget på Hard her om dagen.. score'en ble 376.666. Ga meg 10.plass på Leadersboards, innenfor Hard that is.
Andre som gjør no morro med GH3 om dagen?
 
Burde jeg lære meg å strumme opp og ned, istedenfor bare ned? Sliter nemlig ganske mye med områdene der notene kommer veldig raskt etter hverandre.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Jeg personlig trykker ned hele tiden, bortsett fra på partier hvor det er fysisk umulig å spille fort nok, hvor jeg da drar opp-og-ned. Har litt problemer med å finne perfekt rytme her noenganger, men prøver seg fram :)

Jeg får nesten ikke spilt noe for tiden :(
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Pleier å strømme ned selv, men man må dobbeldippe på en del partier (prøv deg på Knights of Cydonia på Expert med å trykke bare en vei, for eksempel). Som Justin sier avhenger det mye av rytmen for min del også; Bulls On Parade går fint med å trykke begge veier, mens for eksempel Sabotage blir bare krøll om jeg gjør det.
 
Det lønner seg å alt-strum'e fra starten.. så det blir en vane.
Er noen partier som MÅ spilles med alt-strumming.
For meg er down-strumming helt jævlig.. fikser det bare ikke.
 
Grats med å komme igjenom Raining Blood (Mosh 1)!
Ikke dårlig, jeg kommer aldri til å giddi å prøve på Slayer igjen.
Søppleband med søpplesang.. og et møkka parti å stå fast på! :(
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
SITAT(Darkstorm @ 25.02.08, 09.38) 104124
Burde jeg lære meg å strumme opp og ned, istedenfor bare ned? Sliter nemlig ganske mye med områdene der notene kommer veldig raskt etter hverandre.
[/b]
Som de andre sier, når du kommer til de kjappe partiene (typ palm-mute riffene i Metallica - One) lønner det seg å gå opp og ned. Man finner rytmen raskt. Ellers kjører jeg bare nedover, og gir grundig faen i alle hoes and poes. Blir litt krampe på lengere låter, og jeg sliter fortsatt fælt med siste runden låter på ekspert. Når det gjelder Through the Fire and Flames klarer jeg den såvidt på hard, typ 170.000.
Men skal nok runde det snart. Så skal jeg klare Free Bird på ekspert på II :)(), og så gjenstår det bare å vise Dragonforce hvem som er sjefen.
 
Jeg spiller gjerne. Spiller for det meste Expert, men er litt ute av trening, så Hard er fett!
Skjønner ikke at folk klarer å spille med lillefingeren, det blir bare feil for min del ;P

Retrosondre8bit
 
Har begynt å spille GH3 selv i det siste, og Jinsama har vært en utrolig flink lærer (selv om jeg drar han ned)! :D

Vi snakket om å begynne å strumme både opp og ned i går, men sliter noe utrolig med å vende meg til det. Så jeg tenkte jeg kunne spørre her:
Fungerer det greit å bare strumme ned, og heller ta opp og ned de gangene det faktisk trengs? Eller blir det bare unødvendig mas? Regner med at det vil ta litt tid å venne med til en helt ny måte å strumme på, og det er kjedelig å bli ræva igjen når jeg endelig begynner å klare noen ting jeg slet med tidligere.

Spiller mest på medium nå forresten. Funker greit å strumme ned på de raske partiene her (selv om det kan bli litt slitsomt for hånda) men tenker på å lære det for å evt. bruke når jeg går over til hard / expert. Noen formeninger?

Og så lurer jeg litt på om noen vet hvordan Star Power "sensoren" funker? Altså, går det på hvor mange grader jeg flytter gitaren fra den posisjonen jeg holder den i, eller er det en grense på hvor mange grader fra rett stående stilling den må flyttes? Håper det gav mening.

Jeg spiller kun med tre fingre også, forsåvidt. Møkkalillefinger...
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det funker greit for meg å dulte nedover og så bytte når det trengs, iallfall. Må bare lære seg å spille låtene uansett, så den måten du klarer det best på er veien å gå.

Og gitaren reagerer på vinkelen den blir holdt i og ikke forflytning, dette er jeg nesten 100% sikker på. Jeg får til Star Power kun når jeg faktisk vil ha det, men en kompis som pleier å spille med veldig bratt gitarhalsføring slår den på ved et uhell hele tida.

Sånn ellers er jeg overraska over hvor mange som ikke bruker lillefingeren når de spiller, jeg trodde liksom det var et krav jeg da. :p