Gitar Helt 3

K999

Keystone State Of Mind
Du spiller på PS2 sant? Og utifra hva jeg vet (har en kamerat med PS2 utgaven) så har de fjernet Co-op moden i MP-delen. Mens vi som spiller på next-gen maskiner har fortsatt den muligheten.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Det

har du nok helt rett i! Now I know! Forøvrig ganske talentløst, co-op kicker godt mer ass enn den nye battle mode`en.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg får si at jeg er kraftig uenig med deg i at Guitar Hero II er bedre enn Guitar Hero III, ganske enkelt fordi jeg reagerte med et "Oi..." på tracklista i Guitar Hero II mot et "Yess!" på tracklista i Guitar Hero III. Jeg liker musikken i treeren mye bedre, rett og slett; Rage Against the Machine, Metallica, The Killers, Muse, Santana, Beastie Boys (fuck yeah), Foo Fighters (okay, så var de med i toeren også, men i en låk cover-utgave), Guns'n'Roses (samme her) og sånn der Weezer. Alt dette, pluss mange flere godlåter jeg ikke visste at jeg likte så godt, sier at Guitar Hero III er bedre. ^_^
 
Jeg er enig med deg. Låtene i GH3 er så jævla kule. Liker også noteboardet, det virker renere og lettere å spille på enn toern, det ser jo selvsagt grafisk bedre ut. Det er gjerne barenoe jeg innbiller meg etter å ha spilt GH3 på prosjektor for så å komme hjem til liten 22" PC-skjerm. :p
 

K999

Keystone State Of Mind
Erhm for å si det sånn, GH III ser ikke kulere. Neversoft har fjernet mye av sjarmen i GH serien. Noteboardet ser kvalment ut, og alt ser så "mainstream" ut. :( Men som dere sier Tracklista redder det.

Yetipants: RATM var også med i toern, ikke bare Foo Fighters, og Foo Fighters er jo bare DLC her i treern.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Njæææh. De eneste låtene jeg husker derfra er, skal vi se...

- Jimi Hendrix - Spanish Castle Magic (Godlåta)
- Boston - More Than a Feeling
- Øh, husker ikke? - Cowboys From Hell
- En eller annen Ozzy-låt som var pissvanskelig

Et par andre som jeg ikke husker navn på, men som ligger i øret. Uansett sier jeg ikke at Guitar Hero I hadde dårlig låtliste, men at jeg liker den i treeren mye bedre.

K999: Jeg ser den med at selve spillfeltet ser kjipere ut, men jeg liker det Neversoft har gjort med rammeverket. Spillet har faktisk fått en liten historie, og gameplaymessig er Guitar Hero III en kraftig oppsving. På Xbox 360 iallfall, hvor ingen av spillmodusene har blitt kutta ut. :p
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Ok, det er burn på meg som spiller på PS2, og dermed mister en modus!

Vel, når man skal diskutere 2 Guitar Hero spill opp mot hverandre, vil selvfølgelig tracklisten ha enormt mye å si.
Og vel, jeg vet ikke hva jeg skal si. Selvfølgelig betyr musikken i spillet masse for meg, men det har faktisk mer å si hvordan jeg føler jeg utfører det, altså det teknisk sett gameplay messige. Problemet igjen, er at jeg ikke kan si noe konkret på hvilke områder Guitar Hero 2 er bedre enn nummer 3, eller omvendt.
Greit, layout messig er 3`ern hakket penere, renere kanskje, og noen/mange fikk en slickere bakoversveis av 3`erns tracklist, men jeg synes fortsatt det er mer moro å spille Guitar Hero 2. Som sagt, jeg kan ikke peke på hvorfor, men jeg merker at de har byttet utvikler. Er jeg den eneste? :hm:

Er som jeg leste et sted: Utviklerne av Guitar Hero 1 & 2 var musikere/høyst musikk interisserte som lagde et spill, mens bakmennene til 3`ern er spillutviklere som vil lage et musikkspill.

Og jo, battle mode? Neitakk, virket som noe de fant på for å ha noe nytt, jeg har ikke hatt noe moro med det enda. Men den gripende og fengende historien trekker godt opp :)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Sier ikke at historien var gripende eller fengende, men den satte i det minste karrieremodusen inn i en kontekst, noe som har vært så godt som fraværende i Guitar Hero-spillene jeg har prøvd før treeren (dvs. de to som ikke heter Steiner Åttitallet). Og nei, du er ikke den eneste som merker at Neversoft har et annet fokus enn Harmonix. Jeg merker veldig godt at Neversoft har tenkt mer på mekanikker og tekniske ferdigheter enn Harmonix gjorde, og jeg synes det er en klar forbedring. Dette fører sikkert til at de som ser på Guitar Hero som et casual-spill blir mer kjølig innstilt, men hos meg vekker det en sterkere glød enn hva Guitar Hero II klarte.

Sånn ellers liker jeg Battle Mode i konteksten av karrieremodusen, men som flerspillermodus vil jeg nok synes den er passe kjip. Har bare en gitar enn så lenge, så det blir lite duellering foran kassa dessverre.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Jeg sa det om historien bare for å være ekkel, regner med du tok den :)

Ja, battle mode`en synes jeg er direkte ubrukelig, med mindre man spiller med noen man er så like gode med som mulig. Hvis du får 5 og kompisen din 3 stjerner på samme låt på samme vanskelighetsgrad, er låta raskt over. Det å spillle kvarte låter blir også litt kjedelig etterhvert. Ja, det fungerer bedre som en del av karriere modusen, så mye bedre at jeg syntes det var skikkelig moro!
Når det kommer til delen om tekniske ferdigheter, ja, jeg er enig, de har gjort det til et mer teknisk spill. Og akkuratt dette liker jeg ikke!
Det som bergtok meg med Guitar Hero var jo musikk linken, det er ikke "bare" en kontroll med knapper på, men et type instrument (joa). Etterhvert som det viste seg at musikalske mennesker hadde bedre utgangspunkt for å lære seg GH raskere (ifølge egne observasjoner), gjorde det bare entusiasmen større.

Jeg føler ikke at jeg i GH3 spiller låtene på samme måte som i GH2. Jeg trykker mer på fargede knapper på en plastdings, enn jeg har gjort før. Sånn føles det ihvertfall.

Jeg ser ikke på meg selv som en casual gamer, når det kommer til Guitar Hero, til det har jeg spilt altfor mye. Har også de ca samme tilbakemeldingene fra de andre jeg kjenner som har spilt Guitar Hero på litt-over-casual nivå. Nå er det mulig du er langt-over-casual nivå, men jeg ser ikke hvordan det gjør spillet så mye bedre. Heller motsatt sier jeg, hvis man må være så god for å oppleve de mest positive delene av spillet.

Men vi kan være enige om at Rock the 80`s er den dårligste? Håper da det!
 
Man merker veldig at det ikke er de samme folka som har laga GH2.
HO/PO systemet liker jeg ikke, det føles bare merkelig. Feks, det er en string av noter som du slår første note.. så er det kanskje 2 notes som er HO. Så plutselig må du slå igjen for å gå videre... detta er når alle notene er helt samla. Hadde det vært 2'ern, så hadde det vært HO/PO hele veien der. Det jeg prøver å si egentlig er at HO/PO ikke har samme flyt.

En annen ting, man må være mye mer nøyaktig i GH2. Jeg merker at jeg har blitt sykt mye dårligere etter at jeg har spilt mye GH3. Sånn bør det jo ikke være.
GH3 ser mye penere ut, ingen tvil. Bortsett fra sykt ræva stages, og at de kick'a Pandora fra spillet!!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Synthsoloen og gitarpartiet etterpå i Knights of Cydonia sammen med soloen i One er kraftig uenig med deg angående hammer-ons og pull-offs, er jeg redd. Når det er sagt så er det noen partier hvor hammer-ons og pull-offs føles jævla snodig, så den er grei.
 
Planer om å kjøpe GH3 men tenker på å kanskje kjøpe GH2 gitar billigere og heller kjøpe platen utenom. Hvor mye koster egentlig Guitar Hero 3 med gitar ?
 

K999

Keystone State Of Mind
Enig med det at du blir dårligere av å spille treern, eller you know. Jeg har jo seff blitt mye bedre i treern, men er blitt sykt mye dårligere i toern. :(
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
My Name Is Jonas, 5 røde stjerner på Expert!

Og ja, jeg plukket opp GH2 igår, for å se, og jeg er også blitt dårligere... :$ Går nok tilbake til regelmessig GH2 istedenfor 3 snart.
 
Oi, er det et hakk over fem stjerner? Visste jeg ikke... enda ikke fullført dette forresten, så gleder meg nesten litt til å komme tilbaketil hybelen.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Hakket over, man må treffe alle notene. Høres vanskeligere ut enn det er, spesielt på den sangen, når man får riffet inn i fingrene er det bare å ikke miste konsentrasjonen!
Personlig ser jeg ikke på streak-telleren, ettersom jeg alltid friker ut når jeg runder en ny hundre...
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Alltid like kult å bomme med en gang "200 Note Streak!" vises på skjermen. -_-
 

K999

Keystone State Of Mind
Det er enda bedre å bomme på 497 streak på Co-op, når en kompis og meg skulle skaffe meg 500 streak co-op achievementen. :D