Gitar Helt 3

K999

Keystone State Of Mind
Er enig med Yeti, er lettere å bare skifte med å strumme opp og ned når det trengs f.eks 3's and 7's på Expert eller Hellacopters sangen på Expert på rytme delen. Du lærer det overaskende kjapt hvis du bare spiller ofte. Men forstår selv enda ikke hvordan folk ikke kan bruke lillefingeren. :O
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Du klarer deg ganske bra både med tre fingre, og ved å bare strumme nedover (med unntak av spesielle partier), men skal du noengang i fremtiden bli skikkelig god, må man lære fire fingre og en hardcore dobbelstrumming. Jeg kan ikke dette selv, men det kommer ganske klart frem prøver man seg på de skikkelig vanskelige låtene =)
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Som de andre sa, jeg spiller helt fett på ekspert (selv om jeg ikke helt er så sexpert som de andre) med bare nedover, minus de kjappe partiene hvor notene ligger oppå hverandre i klassisk metallshreddestil. Bruker selvsagt fire fingre fordi jeg er så jævla kul, og forstår fortsatt ikke hvordan folk kan være så vanvittig mye bedre enn meg og likevel bare bruke tre fingre.

I tillegg er jeg skikkelig ute av trening fordi gitaren min er neger. Og jeg som har verdens feteste gitar :/
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Jeg tror ikke noen andre er så vanvittig mye bedre enn deg, hvertfall ikke jeg. Spiller casual på Hard, er koselig nok, selv om jeg KAN spille på Expert.

Vi får spille engang!
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Jeg kjører stort sett 3-4 stjerner på de to siste på hard, with the occasional 5, mens jeg enda har tilgode å komme meg forbi nest siste seksjon på sexpert. 5-erne der er forbeholdt de første to-tre seksjonene. Mao, ikke spesielt konge på haugen tatt i betrakning at dere driver og gullstjerner låter på ekspert.

Du kan godt ydmyke meg online så fort jeg får en funksjonell gitarr.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Rettelse: 5-stjerner én låt på Expert, og det er My Name Is Jonas. Høres mer imponerende ut enn det er =)
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Hmm. Kanskje jeg er mer konge enn jeg trodde. Hvilket er hvorfor konspiratoriske krefter saboterer min gitar.
 

K999

Keystone State Of Mind
Jeg mangler fem stjerner på 3 sanger på Hard, har stått fast på Slayer på expert i siden jeg fikk spillet (november?) men klarer den nesten nå, så jeg har hvertfall ikke nått mitt beste punkt. Har ikke gullstjerna My Name Is Jonas ikke fordi jeg ikke klarer det, men fordi hvis jeg tenker jeg skal gjøre det så bommer jeg uansett én gang. :/

Ja og jeg spiller aldri casual på hard, alltid expert.
 
Jeg sitter fast på Raining Blood på Expert også, gidder ikke gjøre noe med det fordi jeg hater Slayer intenst fra før.
Spiller mest på Hard faktisk, selvom jeg har FC'a 7 Expert sanger og 5*'a omtrent resten.. bortsett fra de aller verste på Stage 7 og 8.
Ser ikke på meg selv som noen Expert player, trives best på Hard.
 

K999

Keystone State Of Mind
Klarer faktisk de fleste sangene (utenom noen bonus sanger og Slayer) ganske bra på expert. Har øvd meg veldig mye på å skifte mellom grep og slikt (3's & 7's på expert klarer jeg fint nå) og føler jeg brde klare Slayer, den jævla soloen på 92%. *ARG*
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Jeg klarer ikke Slipknot på ekspert :/ jeg kommer meg såvidt gjennom det første riffet som går sånn grønnrød, rødgul, gul-blå-gul. Litt for tricky og rask for meg, men jeg kommer gjennom det nå og da. Det jeg virkelig sliter på, derimot, etter å ha såvidt holdt meg i den gode enden av den røde skalaen gjennom mesteparten av låta, er når alle de grønngul/rødblå/gulloransje-notene hives mot deg i uendelighet. Klarer dem i starten, men så faller jeg av rytmen og sklir rett i dass.

Jeg klarer å fem-stjerne en del av de tidlige låtene på ekspert som sagt, og kommer meg på de jeg kjenner litt bedre (Priestess, Smashing Pumpkins, etc.), men jeg er så absolutt en hard-spiller med mindre jeg spiller på de litt enklere låtene. Det er jo egentlig ikke noe problem heller, for jeg hater å spille nu-metal og runkelåter som er omtrent alt fra japse-nivået (7? 8?) og utover.
 

K999

Keystone State Of Mind
Er vel forsåvidt bare brett åtte som virkelig tar av, er enig i at Slipknot er vanskelig på Expert, men i forholdt til brett åtte så er den enkel.
 
Endelig klart Raining Blood på Expert.. og klarte Lou rett etterpå.
Synes ikke Lou var noe vanskelig på Expert. Forventa meg et reint helvete men..
Det ironiske var at jeg har sliti med Mosh 1 ganske lenge.. og når jeg først klarer å komme igjenom sangen, så er det helt uten star power. Ikke engang på Mosh1! Temmelig nøyd!
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Jeg driver til stadighet og femstjerner mer og mer, og har atpåtil klart å komme meg forbi Slipknot. Men andre soloen på Cult of Personality, også kjent som "soloen som ikke slutter", den kommer man seg ikke forbi. Hulk :/ Men jeg er ganske stolt over å ha 100%-a en håndfull låter på hard, bl.a. Sonic Youth og Paranoid (ikke at det er så himla jævla vanskelig, men jeg er ADHD nok til å bomme på en tone i et jævla kjør).

Battles er så neger, det er et altfor klart skille mellom at du enten driter på deg eller driter ut motstanderen. Det er ingen close calls eller noe, så lenge du klarer å hamstre opp en power eller to og saboterer ham rutinemessig for å plukke opp og skyte i knærne dine, så vinner du som en skitten jøde.
 
Battles er så neger, det er et altfor klart skille mellom at du enten driter på deg eller driter ut motstanderen. Det er ingen close calls eller noe, så lenge du klarer å hamstre opp en power eller to og saboterer ham rutinemessig for å plukke opp og skyte i knærne dine, så vinner du som en skitten jøde.
Det er uten tvil den beste beskrivelsen av Battle jeg har hørt :)
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Haha! Idag har jeg lært hvordan Dragonforce skal tas på ekspert. Ikke dermed sagt at jeg klarer det, men de grunnleggende teknikkene er på plass. JØST JU WEIT.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Damn ta Lost Odyssey som tar alle mine timer ;/ Et lite stykke igjen før jeg klarer hele career på expert.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Vel, det er jo introen med hammer-on hælvete som er problemet, resten kan til nøds fistes om man er rask nok. Så man treffer første noten, holder inne grønn, og hamrer som en dass i en egentlig passe lett rytme mens man sitter, og når man før eller siden bommer så timer man et albueslag over spaka for å komme igang igjen. Da er du igang! Så man du bare vippe spaka opp og ned som en villmann i ni minutter.