Jeg hadde helt glemt det problemet med at maskinen avogtil riper opp spillene. Det er, heldigvis, ikke like vanlig som hardware-feil, men det river ekstra godt når det skjer. Microsoft tar kun ansvar for deres egne spill, og ikke de utviklet, og produsert, av tredjepartsutviklere, og butikken du har kjøpt spillet i, kan heller ikke ansees som ansvarlige. Det at diskdrivverket i maskinen er så rævva at man risikerer å ødelegge plata ved å såvidt være borti maskinen er uforsvarlig, ihvertfall når man ender opp med å måtte kjøpe spillet på nytt for å kunne fullføre det. Dette gjelder ikke alle maskinene dog. Stemoren min presterte å flytte på maskinen (hun løftet den opp og satte den et annet sted) mens Mass Effect stod i, og det gikk heldigvis helt fint. Dette var en Elite-maskin da, så det er kanskje ikke et problem med de maskinene som produseres i dag?
Sånn ellers har jeg ringt en del til kundestøtten for andre folk, og om maskinen vi har i butikken jeg jobber i, og har alltid blitt møtt av hyggelige folk. Jeg foretrekker Microsofts måte å løse garantijizz på, fremfor andres. Man slipper å drasse maskinen til butikken man kjøpte den i, og man blir kompensert hvis man nevner for dem at du har ventet i mer enn den tiden de har lovet (tre uker), eller hvis det er andre gang man sender inn samme maskinen. Hvis man leverer maskinen inn i butikken, må de sende den videre til leverandøren, og leverandøren videre til de som trixxer og fixxer, og samme veien tilbake igjen, før du kan få spille igjen. Du har ikke krav på en lånemaskin eller noe sånt heller, og man må sende inn alt sammen, noe som kan være farlig for savegames og slikt. Protip: Hvis maskinen derimot var død da du kjøpte den, kan du svippe tilbake til butikken "innen rimelig tid" og få en ny med en gang.