Gjett hvem som vant i USA for andre måned på rad?

#61
Jeg fikk min X360 julen året konsollen kom ut, og har ennå ikke hatt et eneste problem med maskina. Oblivion har jeg opplevd låste seg nå og da, men ellers ikke noenting. Fungerer flott, og blir i gjengjeld godt tatt vare på av vi som bruker den. Mulig jeg har vært utrolig heldig, menmen.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#62
Jeg har såvidt flyttet maskinen to ganger siden jeg fikk den, og jeg tar vare på ting som en annen hannibal lecter. Det er med andre ord kun microsofts ønske om å spare penger sin skyld at maskinen ikke er flink til å lese disker.

Jeg forstår forsåvidt ikke at folk blir så pissed for at vi ikke er fornøyd med produktet vi har brukt penger på.
 
#63
Og jeg skjønner heller ikke at folk virkelig kan forsvare microsoft sin sløvhet ved å si at man har garanti.

"Ja se her, nå har boxen voldtatt plata mi, da får jeg bare sende inn spillet til England sånn at jeg får tilbake pengene mine da!"

Visste dere at hu dumme hora som satt i kundeservicen presterte å si at grunnen til at spilla mine ble ødelagt var muligens fordi noen gikk i nærheten av maskina mens den sto på?
 

Lodin

Der Waaaah
#64
Jeg har ihvertfall maskin med nytt chipset og heatsink som ikke er plasert sånn at den smelter av greier inni. Mye mindre sjangse for at noe går til helvete da. ^^
Om man lurer på det kan man lyse inn i lufterillene nederst på baksida med en lommelykt. Hvis det er noen oransje kobberrør der er den old.
 
#65
Jeg hadde helt glemt det problemet med at maskinen avogtil riper opp spillene. Det er, heldigvis, ikke like vanlig som hardware-feil, men det river ekstra godt når det skjer. Microsoft tar kun ansvar for deres egne spill, og ikke de utviklet, og produsert, av tredjepartsutviklere, og butikken du har kjøpt spillet i, kan heller ikke ansees som ansvarlige. Det at diskdrivverket i maskinen er så rævva at man risikerer å ødelegge plata ved å såvidt være borti maskinen er uforsvarlig, ihvertfall når man ender opp med å måtte kjøpe spillet på nytt for å kunne fullføre det. Dette gjelder ikke alle maskinene dog. Stemoren min presterte å flytte på maskinen (hun løftet den opp og satte den et annet sted) mens Mass Effect stod i, og det gikk heldigvis helt fint. Dette var en Elite-maskin da, så det er kanskje ikke et problem med de maskinene som produseres i dag?

Sånn ellers har jeg ringt en del til kundestøtten for andre folk, og om maskinen vi har i butikken jeg jobber i, og har alltid blitt møtt av hyggelige folk. Jeg foretrekker Microsofts måte å løse garantijizz på, fremfor andres. Man slipper å drasse maskinen til butikken man kjøpte den i, og man blir kompensert hvis man nevner for dem at du har ventet i mer enn den tiden de har lovet (tre uker), eller hvis det er andre gang man sender inn samme maskinen. Hvis man leverer maskinen inn i butikken, må de sende den videre til leverandøren, og leverandøren videre til de som trixxer og fixxer, og samme veien tilbake igjen, før du kan få spille igjen. Du har ikke krav på en lånemaskin eller noe sånt heller, og man må sende inn alt sammen, noe som kan være farlig for savegames og slikt. Protip: Hvis maskinen derimot var død da du kjøpte den, kan du svippe tilbake til butikken "innen rimelig tid" og få en ny med en gang.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#66
Du er ikke særlig snill med elektronikken din dude. :ermm:
Lynnedslag. :wizard: Må være noe galt med jordinga i det huset. Var vel to-tre ganger vi kom hjem fra hytta eller ferie og så godt som all dyr elektronikk var tatt knekken på.
 
#67
Hvis man leverer maskinen inn i butikken, må de sende den videre til leverandøren, og leverandøren videre til de som trixxer og fixxer, og samme veien tilbake igjen, før du kan få spille igjen. Du har ikke krav på en lånemaskin eller noe sånt heller, og man må sende inn alt sammen, noe som kan være farlig for savegames og slikt.
På Elkjøp der jeg jobber krever vi kun selve maskinen hvis vi sender inn for kundene. Vi ber som oftest kunden om å ta av harddisken før den sendes inn så man slipper å miste informasjon man helst vil ha. Forøvrig er det som du sier; det tar en god del mer tid å sende via butikk. Det er dog forståelig at folk drar dit de kjøpte den, så vi tar det gjerne inn hvis de ikke ønsker å sende selv. Vi opplyser alltid om muligheten iallfall, pleier å gi ut et ark med kontaktinfo til Microsoft.

Har faktisk hatt mange innom som krever lånemaskin mens den er borte, men de har vanskelig for å forklare hvorfor de skal ha krav på å låne noe som har underholdning som primærfunksjon.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#68
Novastrum skrev:
Jeg forstår forsåvidt ikke at folk blir så pissed for at vi ikke er fornøyd med produktet vi har brukt penger på.
Maximum skrev:
Og jeg skjønner heller ikke at folk virkelig kan forsvare microsoft sin sløvhet ved å si at man har garanti.
Vel, jeg skjønner ikke at noen kan forvente at jeg skal bli opphisset over at andres maskiner har gått til hælvete. Min fungerer fett. Klart du synes 360-en er en møkkamaskin når den du har betalt for knakk alle DVD-ene dine og åt bikkja di, men ikke forvent at andre skal synes det samme når de ikke har hatt noen problemer. Det er liksom ikke helt gangbart.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#69
Sier ikke at noen skal hisse seg opp, men det må gå ann å innrømme at Xbox 360 har en alt, alt, alt for stor feilprosent.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#70
Har hatt, i hvert fall. Feilprosenten har blitt betraktelig lavere siden første generasjon, eller? Og det er jo et sjansespill å kjøpe elektronikk når det er nytt på markedet, det er ikke som om Microsoft er det eneste firmaet som slipper maskiner før de er ferdigtestet.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#71
Sier ikke at noen skal hisse seg opp, men det må gå ann å innrømme at Xbox 360 har en alt, alt, alt for stor feilprosent.
Såklart har den det, poenget mitt er hva det har å gjøre med meg og de andre kundene som har en fungerende 360, eller hvorvidt 360-en er en god konsoll eller ikke. Ingenting såvidt jeg klarer å se. :p
 

Novastrum

Feminist-elitist
#72
Så vidt jeg vet har du opplevd samme problemer som meg; Mass Effect og andre disk-intensive spill gir deg en uønsket pause. Forskjellen er at du synes det er greit. Jeg vil ikke bruke maskina når jeg vet at den når som helst kan gi meg en kald dusj når jeg koser meg som mest.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#73
Aldri hatt noen problemer med spill, gitt.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#74
Jeg gir meg, Xbox 360 er skikkelig bra kvalitet. :)

Edit: kødda, ikke gjør det.

Kvalitet har faktisk mye å si for om jeg synes et produkt er godt eller ikke. Kall meg gæren. Og jeg driter i om det funker bra for halvparten, så lenge den faktisk bør funke for ALLE som betaler for produktet.

Edit2: Houseman: Jeg kjøpte maskina når den hadde vært et år på markedet, da bør det være rimelig få barnesykdommer igjen, spør du meg.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#75
Men altså... la meg få dette streit: Når mange har hatt problemer med 360-en (og det er jævlig mange som har hatt problemer), så skal liksom det forringe opplevelsen av produktet også for de som ikke har hatt noen problemer? Når jeg synes at 360-en har det beste spillutvalget og den beste online-opplevelsen (bedre enn selv på PC), så teller ikke det fordi 360-en til Maximum riper opp diskene hans? Pek gjerne på logikken her, jeg ser den ikke.
 
#76
Altså, jeg tror du har misforstått meg litt her, jeg er ikke ute etter å få folk med en velfungerende xbox til å innse at den er no jævla dritt fordi andre folk har hatt masse problemer. Greia her er at jeg syntes det er rimelig tynt å forsvare feilprosenten med at man får garanti, av den grunn at det ser ut til at det er så alt for mange som nettop kommer med slike utsagn til boxens forsvar. Denne tråden er jo igrunn en liten flamewar anngående hva som er best og jeg ser på all dritten jeg har opplevd med maskina som en EKSTREMT negativ faktor.

Og sånn ekstra irriterende er det jo når den feilen med at maskina driter på platene mine tydligvis ikke er grunn nok til å få sendt inn maskina, siden det i bunn og grunn er min feil at bakken kan vibrere om noen skulle være så gærne å finne på å gå i samme rom når maskina står på.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#77
yeti: Jeg snakker ikke om din xbox. Jeg snakker om det generelle produktet xbox360. Synes jeg har gjort det ganske tydelig.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#78
Ja, skjønner det, og det var ikke den tankegangen der jeg protesterte på heller. Klart det er uholdbart at MS har sendt ut tusenvis av maskiner som ikke fungerer slik de skal, men hva skal de da gjøre når skaden først er skjedd? Sånn jeg har forstått det er det nå bare å sende inn kassa så fikser de ny eller mekker på den du har, noe jeg synes virker kurant med tanke på hvordan situasjonen er. Tar jeg feil?

Det jeg først og fremst reagerte på er at det later til at hr. Nova mener opplevelsen av 360-en må nedvurderes selv for de brukerne som har ei kasse som fungerer. Det blir rart for meg når jeg liksom skal vurdere opplevelsen av en konsoll ut ifra andres opplevelse av den. For meg er det min opplevelse av maskina som teller, ikke hvorvidt andre har slitt med den eller ikke.

Nova: Er jo for faen det jeg mener. Når 360-en fungerer, så er den en staselig maskin. Når den ikke fungerer, er den noe drit. Jeg er ganske sikker på at noen har ødelagt PS3-en sin ved å slenge den i bakken, skal det telle inn på vurderingen? "PS3 er en feiende flott maskin, men den tåler ikke å bli krøsta med hammer så ikke finn på å kjøpe den". Skal man vurdere et produkt, så må man ta sin egen subjektive erfaring som et utgangspunkt, ellers blir det bare vissvass. For meg har den gjort et bra inntrykk, for deg et dårlig. Skulle vi sett alt under ett måtte alle ment det samme om kassa. "Bra spill, bra online, teit at det ikke er med bevegelsesfølsomme kontroller, og mange av dem virker ikke. Midt på treet, altså."
 

Novastrum

Feminist-elitist
#79
Tr00, vi er rimelig enige, må være en eller annen avart av mannsen som har slått til.

De kan ikke fikse kassa mi forresten, da de påstår at det er spillet som er feilprodusert. THPS8 fungerer etter man får startet spillet, så det defineres ikke som feil i kundeservices øyne. Men men, har som sagt Siba-uløkkeforsikring, og den dekker alt. For gå og bytte hvis det kommer ett eller annet ekslusivt spill som jeg vil ha.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#80
Lynnedslag. :wizard: Må være noe galt med jordinga i det huset. Var vel to-tre ganger vi kom hjem fra hytta eller ferie og så godt som all dyr elektronikk var tatt knekken på.
Det kan faktisk like godt være at jordinga i huset er for god. Om du har lavere overgangsmotstand mot jord i installasjonen din enn e-verket har ved transformatoren, så er det faktisk du som risikerer å få støyten ved lynnedslag. :yoshi: