God of War III [PS3 Exclusive]

"den skarpe realismen fra Uncharted 2"

Den var ny. Uncharted 2 er vel temmelig tegneserieaktig? :)

Jeg tenker vel at det er to måter å forstå GoW-kampsystemet på; man kan sammenlikne det med God Hand/Ninja Gaiden eller man kan sammenlikne det med den reelle konkurransen, "massemarkeds-macho" av typen det går ti av på dusinet. Jeg synes kampsystemet i GoW var stas i hvert fall, masse belønning for lite innsats, og selv om jeg er enig i alt Yeti sa hadde jeg det ordentlig moro. 8/10 i min bok, i hvert fall den gangen.

Men det skal sies at innen jeg prøvde GoW2 hadde jeg egentlig fått litt nok.

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Tror jeg tenkte på omgivelsene, bakgrunner og mye av det som ikke gikk på figurene. Noe jeg mener skapte en, om ikke veldig, rimelig realistisk ramme for jungelslossing når spillet sa du var i jungelen.
Men oerhört, da regner jeg med du ikke kontinuerlig spammet det samme angrepet? :)

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Det blir litt som Ninja Gaiden på ds. Det var jo ikke så gærent å spille gjennom, annet enn at du ikke trengte å gjøre noe mer enn standard attack. Jeg synes ikke alltid at slike spill er dårlige, men det er heller ikke spill jeg husker mer enn når jeg spiller dem og rett etterpå. Kan jo nevne at jeg spiller batman for tiden og jeg må si at det er slik det burde være. Du kommer langt med enkel mashing, men så må du faktisk begynne og bruke litt andre taktikker med mindre du vil bli bæsja på av The Joker. Det at du blir belønnet med å gi ekstra skade hvis du gjør det bedre hjelper godt på.

God of War 3
....akkuratt hva jeg ville høre...
NICE! Så du spilte det for noen dager siden og har ventet i spenning. Jeg visste at dette spille kom til å eie. Blir garantert kjøp 17. mars. Åsså på bursdagen min da:D

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Kan jo nevne at jeg spiller batman for tiden og jeg må si at det er slik det burde være. Du kommer langt med enkel mashing, men så må du faktisk begynne og bruke litt andre taktikker med mindre du vil bli bæsja på av The Joker. Det at du blir belønnet med å gi ekstra skade hvis du gjør det bedre hjelper godt på.
Enig i det om Ninja Gaiden til DS, det spillet kan rundes ved å gnikke på skjermen i fem timer. No joke. Artig du nevner Batman, for jeg syntes kampsystemet i det spillet stort sett var overflødig. Minst 90% av kampene vant jeg ved å bare trykke X for å starte en kamp, vente til det kom noen blå lyn, trykke Y, så kom det noen lyn igjen så da trykka jeg Y igjen, og så videre og så videre. Da var det langt artigere med stealth-takedowns og de altfor få sekvensene hvor du i praksis var død hvis du ble spotta (dvs. der hvor alle gutta hadde skytevåpen); da spillet tvang meg til å bruke de forskjellige egenskapene jeg hadde til rådighet for å isolere fiender og plukke dem ned en etter en var opplevelsen på sitt beste. Håpet i det lengste at det skulle bli flere slike oppgaver, men isteden rundet spillet av med en lang rekke dølle nevekamper. Usj. Kommer sikkert til å gå tilbake til Challenge Mode en gang og teste stealth-missions der, virka lovende.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
De første stealthmissionene er kule. De senere er helvetes frustrerende. Den jeg stoppa op på aner jeg ikke engang hvordan jeg skal greie selv med all tid i verden.

Den var kul, men ikke 1600 kr kul. Blir nok å bare kjøpe spillet når det kommer. 399 på elkjøp høres bra ut.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Godt å høre. Hadde du kjøpt den boksen hadde jeg seriøst blitt litt bekymra for deg. :p

Edit: Altså, hva faen? Betaler du 1600 spenn for en stygg eske med juksefløyel i og en jævla artbook i tillegg til spillet? Da slo de iallfall Modern Warfare 2 hva Special Edition-innhold gjelder.

En jeg har på XBL vennelista ordnet seg MW2 special edition og bruker NVG når han går tur med bikkja om kvelden. Sann historie, trist som faen.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hodelykt for tullinger, altså.

Shinra85

Spillegals effort emo
Har bare skumlest igjennom tråden her nå, men lurer på om det er fler enn meg som synes spillet er ekstremt middelmådig? Sitter og spiller det akkurat nå.. Ga det en liten pause (hadde en promo før release), men plukka det fram.. Kampsystemet gir meg ingenting, hverken av å spille eller å se på (ser jo ut som Kratos kaster småstein når han slenger rundt på disse Blades of Exile).. Er jo GOW, sier seg selv.. Men føler hypen rundt har vært om så mye mer.. Kanskje jeg bare er lei hele greia, at jeg har spilt for mange lignende spill i det siste.. Gudene (no pun intended) vet..

Det er frøktelig konservativt ja. Fantastisk håndtverk og storslagent som fy, men absolutt ingen overraskelser og jaggu gjør det ikke det samme som God of War 1 gjorde i at det topper seg helt i begynnelsen. 7/10, og da føler jeg meg nesten litt for snill :/

Kampsystemet er slik det alltid har vært, ikke spesielt krevende eller fantastisk, men grafikken, bakgrunnen og ikke minst karakterene i spillet er fantastiske og storslagent. Bossene i spillet er noe av det bedre jeg har vært borti og handlingen drar meg videre på en slik måte at jeg ikke klarer å slutte. GoW gjør så absolutt jobben sin der. Jeg elsker at spillet får Kratos til å fremstå så liten i forhold til alt annet men likevel så grisebanker han alt og alle med utrolig stil og barskness. Det er uten tvil mer testosteron i dette spillet enn i fire 300 filmer.

Dette er et ekstremt pent spill, og jeg kommer til å spille igjennom dette en gang til for å samle alt som er å samle, det er snickers og twist.

Runda det akkuratt. Jeg elsket ikke slutten, men ellers var dette en actionfest fra start til slutt. Kampsystemet var nice som vanlig, vanskelighetsgraden var skrudd noe opp og bossfightene var rett og slett massive. Grafikken var noe av det beste jeg har sett så langt. Kort og godt et kongespill.

Edit: I'm off to final fantasy land!!

Og der kom jeg også i mål. Slutten på spillet var direkte kjip. Gidd å lag noe så episk for å så piske sammen den kjipe avslutningen :(
Joda, fantastisk grafikk og noen rå bossfights her og der. Men alt i alt så hadde jeg håpet på noe mer enn bare det. Men ok, verdt tiden min og pengene mine det var det sånn alt i alt. 8/10 i min bok og det er ikke takket være historien (dvs slutten på den)

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Tok et dypdykk i arkivet i dag, og fant bl.a dette …
Yetipants i den første God of War-tråden skrev:
Å fytti helvete. Seriøst, dette spillet MÅ du eie om du har en PS2. Bare så det er sagt.
Vel, hva skal man si? Har spilt gjennom første bane nå, og her er noen kjappe inntrykk:
- Man bruker høyrestikka til å dodge. Det funker skikkelig bra. Noe som ikke funker så bra er at R2 er "use/activate"-knappen, ettersom man av og til må hamre ganske fort på den. Men det venner man seg kjapt til.
- Kombosystemet er meget, meget bra. Føles veldig Rygar-aktig ut (og det er ment positivt, om noen skulle lure på det).
- Action er det plenty av, hele tiden. Store mengder fiender, enorme bosser, særdeles gode boss-sekvenser (den første kommer etter ca. tjue sekunder og har med en ufattelig fet sekvens som fikk meg til å bare sitte og gape litt) og mange kule angrep. For faen, det ene angrepet du STARTER med er å plukke opp en fiende og rive ham fra hverandre med bare nevene. Hvor barskt er ikke det?
- En ting til: Spillet har ikke loading. Det finnes ikke. Du trykker Start på menyen, og så bare starter spillet. Deilig avveksling fra de vanlige ventetidene på PS2. Og man tar seg litt i å lure på hvorfor ikke alle spill er slik...

Så: Løp og kjøp! Det er en ordre.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Yess! Førsteinntrykket etter å ha spilt første brett vettu. Leverte resten? Næh.

En artig ting er at PS3-utgaven har loading. Og hakking. Stilig.

Nabbe

Har fin hatt.
Vent. Kombosystemet endret seg vesentlig etter første brett? Det føltes meget, meget bra ... hva da... en liten stund, i starten, når ingen moves er unlocka? ... og så bare ble det mashe-helvete sånn helt uten videre?

Ok.