I dag er det Amiga-klassikeren Superfrog som står for tur.
Det var disse Team 17 spillene jeg koste meg med, mens "alle andre" (får ihvertfall inntrykk av dette nå i disse dager) satt med sin Super Nintendo eller Megadrive og spillte Mario og Sonic. Superfrog og Alien Breed har fortsatt en spesiell plass i hjertet mitt, mens Mario og Sonic føler jeg absolutt ingen affeksjon for - så å påstå at jeg ikke foretrekker Superfrog fremfor disse er å lyve for meg selv, bare for å fremstå som mer politisk korrekt i spillverden.
Nå som jeg har prøvd både Superfrog, Alien Breed og Tower Assault på PC, kan jeg påstå at spillbarheten er fortsatt inntakt og like underholdende som den gang. Kan også ærlig innrømme å si meg imponert over hvor gode porter dette er, for det er ikke så veldig mye som skiller de fra Amiga versjonene. Alien Breed 1 på PC minner grafisk mest om Alien Breed 2 på Amiga, men kanskje det kom ut på den tiden også, sånn at de brukte ressurser fra Alien Breed 2? Mens Tower Assault igjen har pussig nok de samme aliensa som Alien Breed 1 på Amiga, mens jeg mener å huske at Amiga versjonen av Tower Assault har en noe annet design, eller kanskje bare et annet fargepalett.
Uansett, GOG's versjoner av disse Amiga klassikerne kan jeg lett anbefale for de som ikke lenger har tilgang til Amiga, er opptatt av å holde ting lovlydig, eller rett og slett ikke søle med den altfor kompliserte Amiga emulatoren (som er akkurat det motsatte av det Amiga stod for, nemlig brukervennlig).