Grand Theft Auto IV

Hvilket GTAIV-versjon kommer du til å spille?


  • Totalt antall stemmer
    95
#61
Det hadde vært værre om det hadde sugd golfballer gjennom sugerør da...
 

Novastrum

Feminist-elitist
#62
Interessant artikkel om Rockstar og GTA-franchisen .

Virker som om mange fra det gamle GTA-crewet har gitt seg, og at det er mye styr i ledelsen. Dette kan slå dårlig ut på utviklingen av GTA IV. Håper de faktisk har litt nytenkning igjen, og ikke bare oppgraderer grafikk og fysikk og dermed forventer at vi skal sette oss ned på kne og ta imot... dårlige greier.
 
#63
Vel, med tanke på at GTA-teamet vel ikke har designet noe nytt spill siden 2001 så er det vel all grunn til en viss skepsis.

Med mindre det var deler av GTA-teamet som arbeidet på Canis Canem Edit da. Som i så fall gir enda mer grunn til skepsis.
 

SHDR

Gullmedlem
#64
Rockstar North gjorde alle GTA-spillene, og de gutta befinner seg i Skottland. De er med andre ord omtrent like gangstah som deg og meg, bare at de kan skikkelig mye om popkultur. Canis Canem Edit er derimot laget av Rockstar Vancouver, og de holder til i Canada. Jeg nekter aa tro at folk relokaliserer fra Skottland til Canada for aa jobbe paa det samme prosjektet. Sorry. Ain't fucking happening. Jeg tipper dessuten at mye av gutta hos gamle DMA Designs var rimelig slitne av aa lage det samme spillet om og om og om igjen.

Realtime Worlds ligger i Dundee, Skottland, og duden som designet det foerste GTA-spillet holder til der. Jeg vet ikke naar han forlot DMA/Rockstar, men jeg tipper det var etter GTA3, for Crackdown har ikke vaert under utvikling i seks aar. Dermed kan det godt hende mange av de gode, gamle gutta stakk av til Realtime Worlds. Det er ikke direkte sannsynlig, i og med at Crackdown egentlig bare er en GTA-klone med freeform oppdragsstruktur, lavere production values og fine farger, men ... det er jo en mulighet.

(Jeg vet iallfall at jeg aldri ville forlatt Rockstar for aa lage en GTA-klone, men nu er jeg tjukk i huet ogsaa)

Alrighty then. PS3 driver og flopper, GTA-serien er veldig distinkt previous gen. Det er fokus paa bredde fremfor dybde, mens dagens designparadigme som representert av for eksempel Gears of War, GRAW og FFXII handler om ... that's right! Dybde! Dype interaksjoner gjort tilgjengelig via begrenset scope og forholdsvis enkle kontroller, stor bredde av mekanikker som paavirker en kjerneopplevelse fremfor et bredt spekter av opplevelser drevet av samme grunnmekanikk.

Jeg tror ikke Rockstar har funnet opp kruttet paa nytt, samme faen om de bruker Euphoria eller hva naa enn den derre Indiana Jones-motoren enn heter. Isaafall graver de bare sin egen grav, for det er bare den ultimate fortsettelsen paa trenden som startet med Vice City og kulminerte med San Andreas: The fervent polishing of a turd. Vi faar vel se foerste tegn paa om jeg har rett eller ikke om omtrent ti timer.

Poenget er: The hype machine haven't revved up properly. JEG SER INGEN SPEKULASJON! Det er trailer OM TI TIMER og webben har ikke eksplodert i spekulasjoner, falske rykter har ikke dukket opp, VERDEN KOMMER TIL AA STAA TIL PAASKE! Dette er ikke internett slik jeg kjenner det. Kan det vaere at internett ... er lei av GTA? Isaafall kommer det til aa skje noe rart med Rockstar de neste par aarene, for jeg antar dere husker PS3 og Wii. Teh intarweb was right.
 
#65
"ps3 driver og flopper"?
etter salget å dømme gjør den vell alt annet?
er eier av xbox 360 og snart ps3... så er ingen fanboy!
rett skal være rett man

---------
Det er ganske så unødvendig å sitere et innlegg rett over ditt eget
-Koz og nuzz fra din lokale moderator
 

SHDR

Gullmedlem
#66
PS3 driver ikke og flopper, altsaa? Lanseringen her i London har vaert en jaevla katastrofe, iallfall, ditto over resten av Europa. Salget av PS3 har vaert labert i USA sammenlignet med x360 og Wii, og det er ikke fordi maskinen har vaert utsolgt.

Jeg sier ikke at det er the end of the line for Sony, men jeg tror de trenger aa gjoere mye med PS3 som plattform for aa gjoere den attraktiv for utviklere og kunder. Jeg vil iallfall ikke ha en, og jeg sitter midt i maalgruppa deres: Jeg er en hardcore gamer paa 22 aar. Ingen jeg kjenner som vil ha den heller. Anecdotal evidence FTW!
 
#67
SITAT(SHDR @ 29.03.07, 15.35) 58683
Lanseringen her i London har vaert en jaevla katastrofe, iallfall, ditto over resten av Europa.
[/b]
Nei, den har solgt over 165.000 i EU nå (eller var det kun UK, jeg husker ikke), mens Wii f.eks. hadde solgt 105.000 på samme tiden. Dette har selvsagt noe med at det ikke ble levert mer enn 105.000 Wii-maskiner, men det er fortsatt ikke dårlig.
 
#68
165.000 i UK, 600.000 av 1mill shippa i europa.

Vil nødig kalle det en flopp.
 
#69
SITAT(SHDR @ 29.03.07, 15.35) 58683
PS3 driver ikke og flopper, altsaa? Lanseringen her i London har vaert en jaevla katastrofe, iallfall, ditto over resten av Europa. Salget av PS3 har vaert labert i USA sammenlignet med x360 og Wii, og det er ikke fordi maskinen har vaert utsolgt.

Jeg sier ikke at det er the end of the line for Sony, men jeg tror de trenger aa gjoere mye med PS3 som plattform for aa gjoere den attraktiv for utviklere og kunder. Jeg vil iallfall ikke ha en, og jeg sitter midt i maalgruppa deres: Jeg er en hardcore gamer paa 22 aar. Ingen jeg kjenner som vil ha den heller. Anecdotal evidence FTW!
[/b]
Jeg tror ikke det er hardcore gamere på 22år spillmaskina appelerer til, det er nok mer personer som så vidt aner at det finnes flere konsoller enn playstation og kjøper PS3 fordi de syntes PS2 hadde fete spill... Kjenner hvertfall 4 stykker som allerede har investert i en PS3maskin som tilhører den gruppa der... Så lenge man ikke er student så er ikke 6000kr allverdens...
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#70
Hardcore-gamere er vel tvert imot den gruppa Sony appellerer dårligst til, og kanskje heller ikke prøver å nå? Virker i hvert fall som om de fleste her på SG gjennomskuer markedsføringen til Sony og ikke lar seg lokke med av hypen.
 
#71
Hva er det å gennomskue? Det er en maskin med rå kraft, minst like bra som X360, og det finnes allerede et par veldig bra spill til den, som Virtua Fighter 5 og Motorstorm. Eller Resistance, for den som liker sånt skitt. Jeg skulle gjerne ha hatt en, men har ikke råd. Allerede nå er det flere spill på PS3 som jeg har lyst på enn det er på X360. Vurderer sterkt å bytte inn maskinen, men vi får se om det kommer noe bedre spill etterhvert, først og fremst Fable 2, Lost Oddyssey og Blue Dragon - kanskje til og med Mass Effect.
 
#72
Jeg vil påstå å si at så godt som 80% av brukerene her ville hatt en PS3 hadde det ikke vært for den prisen. (Ja, jeg tok faktisk bare et tall ut i fra ræva mi der)

Er ikke noe spesielt i veien med PS3.
Den kommer til å selge i bøtter og spann omsider.
Når maskinen lander på en plass mellom 3500-4000kr, da kommer den til å gå unna. Nå er maskinen for spesielt interesserte med veldig god råd.
 

K999

Keystone State Of Mind
#73
Jeg tror ikke det er hardcore gamere på 22år spillmaskina appelerer til, det er nok mer personer som så vidt aner at det finnes flere konsoller enn playstation og kjøper PS3 fordi de syntes PS2 hadde fete spill... Kjenner hvertfall 4 stykker som allerede har investert i en PS3maskin som tilhører den gruppa der... Så lenge man ikke er student så er ikke 6000kr allverdens...
[/b]
Helt enig. De fleste jeg også kjenner velger heller PS3 av den samme grunn, de hadde en PS2 og likte den og vil ikke prøve noe nytt. Men de er hvertfall lure nok til å vente til de bra spillene kommer.
 
#74
PS3 leverer, konsollen har alt som trengs, tipper serkt på at det kommer noen oppdateringer av selveste konsollen(som 360-elite), kommer nok en Psthree, men det en annen sak.

Med at 360 lanserer en ny versjon viser bare at markedet vil ha HD-utgang, vi trenger større harddrive, vi trenger HD-DVD og Blu-Ray, vi trenger alt!

Nå får vi da se om det blir store forskjeller mellom PS3 versjonen og 360 versjonen av GTA
 
#75
Jeg gikk til innkjøp av PS3 på lanserings dagen, slik som jeg har gjort med alle tidligere konsoller...

PS3 er ganske skuffende, og ved lansering så har dem stort sett bare dritt spill tilgjengelig.. og i nær.. og relativt fjern fremtid vil det fortsette og være sånn. Jeg kan ikke se for meg at PS3 min blir slått på engang de neste 2-3 måndene. Ingen ting ved PS3 som imponerer nå, ikke engang menyene er nye om du er kjent med PSP.

PS3 solgte mye først og fremst på grunn av tilgjengeligheten. Og det skulle jo bare mangle siden de snøyt oss i europa for en 3-4 månders utsettelse.
 

Lodin

Der Waaaah
#76
Uansett har jeg en kraftig misstanke at det på slutten av traileren kommer til å være en 360 logo, muligens en PC, men ingen PS3. =D
 
#77
Jeg gikk til innkjøp av PS3 på lanserings dagen, slik som jeg har gjort med alle tidligere konsoller...

PS3 er ganske skuffende, og ved lansering så har dem stort sett bare dritt spill tilgjengelig.. og i nær.. og relativt fjern fremtid vil det fortsette og være sånn. Jeg kan ikke se for meg at PS3 min blir slått på engang de neste 2-3 måndene. Ingen ting ved PS3 som imponerer nå, ikke engang menyene er nye om du er kjent med PSP.

PS3 solgte mye først og fremst på grunn av tilgjengeligheten. Og det skulle jo bare mangle siden de snøyt oss i europa for en 3-4 månders utsettelse.
[/b]
Da er du bare dum, enkelt og greit. Ved å kjøpe en konsoll som ikke har noen spill å tilby deg, er bare idiotisk.
 
#79
Om du QFTer noe må du ha med et quote kjære Maximum :)

Uansett, jeg tror bare ikke internett vet så godt om denne traileren. Jeg møter folk daglig som ikke har hørt om den. Ikke at jeg går rundt og forteller alle om det.