Grand Theft Auto IV

Hvilket GTAIV-versjon kommer du til å spille?

• Totalt antall stemmer
    95
Kjøper på PS3 fordi det blir den beste versjonen. Why settle? Forhåndskjøpte på PK idag, tjohoi.

Halky

Veteran bruker ;)
Vel jeg skal nok ha på det PS3'n når den kommer i hus rundt i juni en gang, men jeg plukker nok opp PC versjonen også, når den en eller annen gang kommer ut.

D

Deleted member 91

Gjest
Kjøper på PS3 fordi det blir den beste versjonen. Why settle? Forhåndskjøpte på PK idag, tjohoi.
Ja, hvorfor ha en overlegen internettdel, frivillig installering, custom soundtracks, fremtidige bonuspakker på minst 10 timer og achievements, når man kan slippe? :)

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Blæh, hvis spillet varer 40 timer er det allerede for mye for meg. :p

Og achievements? Plis.

Wikkiwikkiwah skrev:
Playstation World Magazine Rockstar mentioned that they will "heavily support" Sony's Playstation Home, a community-based service for the PlayStation Network. Rockstar also mentioned that visitors to their Playstation Home apartment would receive 'goodies' such as clothing for their avatar and items and decorations for their own Playstation Home apartment. In addition to this, users can earn PlayStation Home trophies for their home space (similar to the achievements that Xbox 360 users enjoy).
Link

Ok, ikke like bra som DLC, men bedre enn at bare et nummer går opp.

Halky

Veteran bruker ;)
Ehm sånt nedlastbart matriale skal da komme til PS3 også, og ikke bare til 360?
Og en overlegen internettdel, regner med du tenker på multiplayer delen her?

Altså man kjøper ikke GTA:IV først og fremst for MP delen gjør man vel? Gjør man det så vil jeg si man har gjort ett dumt kjøp. GTA har altid vært ett SP spill først og fremst.(joda man kunne vel spille litt nettverk på GTA 1 og 2 muligens på pc?) Og det var en liten to player del på GTA: SA.

Og sånna achievements greier har jeg aldri fattet noe av, er jo sånna greier i del spil jeg har spilt, men har aldri fått tatt noe av de greiene i bruk eller noe sånt... Dessuten så har jo GTA altid opperert med sitt eget achievements opplegg gjennom og samle sammen gjemte pakker som ligger gjemt over hele byen man spiller i.

Kilik

Lokal moderator
Stort banner på Eurogamer: "Download exclusive episodes on Xbox Live Marketplace starting Autumn 2008". Første reklamen jeg har sett for dette.

Blir nok X360 pga det nedlastbare innholdet og Laiv, men tror jeg må drøye litt med spillet ettersom Rockstar lanserer spillet på det verst tenkelige tidspunktet. Har eksamen og innlevering av prosjekt i starten av mai :(

D

Deleted member 91

Gjest
Halky: GTA IV kommer til å ha mulighet for 16 spillere fritt i hele byen, med 15 forskjellige spillmoduser. Det er kanskje ikke hovedgrunnen for de fleste, men stor nok at den teller - ihvertfall for min del. Og da tar jeg gjerne fullstendig integrering av venneliste gjennom guidebutton framfor det jævla rælet som er PSN. Klart, achievements er for de fleste ubrukelige, men får jeg valget tar jeg de gjerne. Custom soundtracks gidder jeg ikke utdype noe særlig, regner med at de fleste forstår appellen der. Ellers har vi jo det lille faktum at 360 er lead platform, dvs at i aller verste fall er 360-versjonen på linje med PS3-versjonen. Legg til 360s overlegne kontroll og at alle vennene mine har 360, så har du i hovedtrekk mine grunner.

Lodin

Der Waaaah
Selv jeg fornya Live medlemskapet mitt i påvente av dette, det til tross for at jeg hater å spille mot folk over nett til vanlig. Faktum er at hvis det er i nærheten så fett som de halfassa multiplayer modsene til PC GTAene så kommer det til å rocke shit.
Bestilte 360 utgaven forrige uke på CDON så forhåpentligvis ligger det i postkassa på mandag. ^_^

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Har egentlig ikke bestemt meg, og trenger ikke forhåndsbestille. Men, jeg tror det må bli 360, nettopp på grunn av Live. Har jo allerede betalt for den, og når den er så mye mer praktisk å bruke, veier det opp for at jeg må kjøre disk-trayen inn og ut noen ganger for at det skal funke. Achievements kan Martin få gi til en mor, likegyldig. DLC bare en bonus, og Home virker fortsatt langt unna.
Og, det blir nok enklere å få til et game med 16 spillere på trisiksti enn piiisstrii.

oma

Village Drunk
ikke for å stille ett teit spørsmål, men hvorfor er det ikke custum soundtrack på ps3 versjonen? Hovedgrunnen min er at jeg vil ha alle gta spillene til ps, og ikke 90% av spillene til ps, og 10% av dem til xb

(sær grunn kanskje, men om jeg får gta kick en gang i fremtiden, så kan jeg hvertfall bytte spill uten å måtte bytte konsoll når jeg spiller dem back to back)

Lodin

Der Waaaah
Fordi MS krever at alle spill skal integrere desktopen deres slik at man kan ta imot beskjeder og sånt i alle spill. Sony derimot har bare latt det suse å gå og det er derfor valgfritt for utviklere. Rockstar er med andre ord late.

Har heller ikke helt bestemt meg hvilken versjon jeg skal ha, men tror jeg venter litt etter releasen og ser om det er noen store forskjeller mellom de to

D

Deleted member 91

Gjest
ikke for å stille ett teit spørsmål, men hvorfor er det ikke custum soundtrack på ps3 versjonen? Hovedgrunnen min er at jeg vil ha alle gta spillene til ps, og ikke 90% av spillene til ps, og 10% av dem til xb

(sær grunn kanskje, men om jeg får gta kick en gang i fremtiden, så kan jeg hvertfall bytte spill uten å måtte bytte konsoll når jeg spiller dem back to back)
Alle nyere GTA-spill finnes til Xbox også, sånn forøvrig. Og de er baklengskompatible. Og GTA og GTA2 er gratis til PC. Så vet du det.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Lett 360-versjonen. Achievements og rapporter om støere framerate er hovedgrunn.

Achievements digger jeg fordi det er et eget meta-spill. Ikke bare får jeg mer poeng for å klare ting i spill, jeg kan også gå inn på andres profil og se hva de har klart. 1000 poeng fra Halo 3 teller liksom litt mer enn 1000 poeng fra FIFA 06. Det går også andre veien: Achievements gir nye mål i spillene mine, noe mer å spille etter. Show them online, osv. Men ja, hvis du ikke fatter greia med Achievements så er jo det kurant, bare ikke forvent at noen skal godta påstander om at det er meningsløst. Akkurat like meningsløst som highscores i Super Stardust HD, leaderboards i PGR eller verdensranking i Tekken 5. Folk higer etter det også.

Jeg skal ha begge.

Ps3 collectors forhåndsbestilt på EB og som det svinet jeg er så laster jeg ned 360 versionen for og spille med de vennene jeg har der.
Jeg er dog ikke total pirat altså, bare halveis.

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Achievements digger jeg fordi det er et eget meta-spill. Ikke bare får jeg mer poeng for å klare ting i spill, jeg kan også gå inn på andres profil og se hva de har klart. 1000 poeng fra Halo 3 teller liksom litt mer enn 1000 poeng fra FIFA 06. Det går også andre veien: Achievements gir nye mål i spillene mine, noe mer å spille etter. Show them online, osv. Men ja, hvis du ikke fatter greia med Achievements så er jo det kurant, bare ikke forvent at noen skal godta påstander om at det er meningsløst. Akkurat like meningsløst som highscores i Super Stardust HD, leaderboards i PGR eller verdensranking i Tekken 5. Folk higer etter det også.
Men i såpass omfattende spill som GTA er det vel et spørsmål om achievements gjør spillet bedre, eller om det sammen med alle sidequestene gjør utfordringen så stor at man risikerer å gå lei før hoveddelen av spillet er fullført. Jeg digger achievements, men synes de kommer best til sin rett i forholdsvis oversiktlige spill med varighet på 15-25 timer, mens det kan bli litt overkill i spill som er dobbelt så lange eller mer, som f.eks. i Dead Rising.

Selvfølgelig PS3, fordi jeg hater XBOX360 av personlige grunner som dere alle sikkert har fått med dere nå:p

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Jeg vil ikke at Microsoft skal fjerne de, jeg bare forbeholder meg retten til å drite i dem. Men for all del, lar gjerne folk bruke (det jeg kaller aktiv gaming-) tid på å pumpe poeng inn i e-penisen.

Edit: Sorry, men jeg har et litt halvveis personlig forhold til konseptet =)

Edit2: Skrevet mens jeg var død under Halo 3, så var etter Yetis post.