Grand Theft Auto IV

Hvilket GTAIV-versjon kommer du til å spille?


  • Totalt antall stemmer
    95
Tok og bråtestet ps3 utgaven nå etter en lang økt med 360 utgaven.

Og ja, det er så og si ingen pop-ins og frameraten er mer stødig.
Men uteom det så er spillene identiske, bare for og ha det sagt.
 

oma

Village Drunk
en liten detalj jeg savner er catchemall opplegget, liker tanken på 100 pakker og sånnt, hadde også vært kult om man kunne ta politi/ambulanse/brann-oppdrag. Ellers er jeg egentlig fornøyd :)

Lite spørsmål: Har man garasje med første leiligheten? Jeg finner den søren ikke i så fall..
 
D

Deleted member 91

Gjest
Protip: Les beskjedene som dukker opp i spillet av og til. Det gule parkeringsfeltet utenfor krybba di funker som garasje.

Ellers er det fortsatt Vigilante-oppdrag, dvs. du kan jakte ned kriminelle. Det er noe som åpnes etterhvert, men ikke testa det selv ennå.

Og det finnes faktisk 200 gjenstander gjemt i spillet man kan jakte ned. Det faktum at du ikke har funnet én ennå sier vel litt om hvor godt gjemt de er. :p
 
ProTip: Catchemall er Duer.

De gløder rødt, skyt de.

Og ja, vigilante greiene styres via og stjele en politibil og så gå inn på snutcomputern og søke frem folk.
 
D

Doctor Downs

Gjest
Shiiet, noen som har prøvd seg på "Walk Free"-achievementen enda? Unnslippe fire stjerner til fots?

"Ein-zwei-drei, schicke-schicke-schweine..." :plystre:

Edit: Har forøvrig tatt oppdrag ut ifra både Layer Cake og The French Connection, og hører rykter om et Heat-aktig et også. Fetters!
 
Nå har jeg spilt i strekk siden klokka litt over 11 og har kommet meg sånn 18% ut i spillet og jeg elsker det hittil, krevde mye av meg å legge fra meg kontrollen:p

Må vel si meg enig i stort sett de fleste her, taxiopplegget er helt forbanna herlig. Det å slippe å kjøre byen rundt for å komme fra a til å gjør vanskelige oppdrag mer motiverende for min del. Karakterer som Brucie, little John og Nico gjør så utrolig mye. Og man må jo bare digge den frekke kjeften til Nico:D
 
D

Doctor Downs

Gjest
Taxi er digg, ja. Siste oppdraget jeg gjorde var et slit; (semikolon!) kjørte til location, drepte et utall ganstere, løp ut med trestjerners politi etter meg (opprinnelig én, så jeg prøve å ikke drepe noen for å gjøre getawayen enklere, men neida) og rista av meg stjernene i en intens biljakt. Siste jeg måtte gjøre var å dra over til naboøya for å møte kontakten min, og da var det så sykelig deilig å sette seg i en taxi og se nattlivet utspille seg utafor bilvinduet mens noen andre tok seg av kjøringa. Hvis jeg ikke har hastverk eller er i et strøk med få taxier er det kjekt å kunne ringe Roman og få ham til å sende en gratis (?) en også.

Edit: Ei due og ett stunthopp på meg så langt. Godt gjemte greier, men så er det jo tross alt en satan så svær by.
 
Ja, jeg og brodern dro jo opp på nattåpninga vi. Hovedsaklig fordi vi var sultene på Peppes Pizza. Men GTA trakk selvsagt litt. Så vi endte opp med ett eksemplar hver. Og jommen er det ikke dårlig gitt! Et nydelig spill, med vakre omgivelser som får hele spillet til å virke enda mer levende enn tidligere GTA. Niko er herlig, voice-actinga er mega tøff og diverse ting er mektig forbedret. Multiplayer delen virker veldig lovende, og tror det blir mange timer med gøy bare der. Spilt i rundt 6 timer snart, og det meste er vel egentlig brukt på lek og morro rundt i byen.

Blir multiplayer delen regnet med i stats?
 
Fantastisk spill. Var herlig å gå på date med kjerringa i bowlinghallen. Da jeg kom inn spiltes The Sisters of Mercy - Dominion/Mother Russia i bakgrunnen. Kan ikke bli bedre. Ellers går det mest i hardcorekanalen. :wizard:
 

oma

Village Drunk
Får prøve ut den gule firkanten ^^ leser de fleste meldingene som kommer, men innimellom så kommer dem uten at jeg får dem med meg.
 

Novastrum

Feminist-elitist
Spilte 6 timer i går og er godt fornøyd hittils. Som andre har nevnt var oppdragene litt treige i starten, med mye kjøring hit og dit. Men siden historien er såpass tight og alt føles nytt og deilig gjør det omtrent ingenting. Virker ikke som om det er like store aliasing-issues på PS3-versjonen, for dette ser for det meste digg ut, og la merke til pop-ins én gang i løpet av økten. Elsker hvordan hver dag blir annerledes avhengig av været. Hele byen forandrer seg når det blir storm, med speilblanke veier og lykter som svaier i vinden. Har fått testa ut SixAxis-funksjonene også, og det funker bra på motorsykler og til å lade. Heldigvis kan man stille inn individuelt på hvilke kjøretøy/funksjoner man vil bruke SixAxis på. Ellers kan det nevnes at installasjonen til ca. 7-8 minutter og spillet cacher ca. 3 gig med data på harddisken. :O
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
En ting: Jeg har litt problemer med å få med meg hva som blir sagt over tlf. Skrudd opp lyden på TVen rimelig mye, og SFX og Music ned på nest nederste nivå, men det er fortsatt litt kinky å få med seg hele samtalene. Er mine ører ødelagte? =/
 
D

Deleted member 91

Gjest
Du kan jo skru på subtitles? Så forstår du tilogmed hva i helvete Little John og Badman sier. :p

Sheriffen: Du finner mer info om de spesifikke modusene på hjemmesida til Rockstar enn jeg tror noen gidder å skrive her, men det lille jeg prøvde virka dritfett. Spilt litt av den derre Cops 'n Robbers-modusen, det virka svinefett, ellers har det egentlig vært mest av den derre party lobbyen (hvor man starter på en parkeringsplass full av våpen, motorsykler og helikoptre og skal leke seg til hosten bestemmer seg for hva man skal spille).
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Prøvde et par kamper med crewet til Hazen i natt, en bittelitten runde Party før vi gikk over på Crooks'n'Cops-greia. Må si jeg ikke likte at kjeltringene som regel spawna i et lite, avsides område hvor man måtte beinfly for å finne en bil, og innen det hadde skjedd kom snuten fresende rundt hjørnet. Når det er sagt var det evig fett den runden hvor jeg hoppa ut av snutbilen fordi jeg så bossen komme mot meg i bil. Han kjørte rett på, så jeg gjorde det eneste vettuge: Fant fram maskinpistolen og fyrte løs mot frontruta. Fikk headshot akkurat før han smalt inn i meg. Overlevde gjorde jeg også. :D

I Party-greia fant jeg fort ut at jeg skulle sjekke om det går an å overleve å bykse ut fra helikopter i høy hastighet, men lav høyde. Det går ikke. :p
 

Novastrum

Feminist-elitist
Jeg venter med multiplayer, da jeg ikke vil gå lei alle kjøretøyene før jeg i alle fall har kommet meg til den siste øya.
 
Jeg vet ikke hva som skjedde med Elkjøps leveringsavtale fra Sverige, om det kom en gjeng illsinte negere med svære kuker hengende langs lårene som konfiskerte hele leveransen eller hva faen, men jeg får ikke GTA IV før på fredag. Det betyr at resten av denne flotte dagen pluss hele jævla forpulte torsdag blir uten GTA IV-spilling. Det er så jævla tragisk i og med at jeg skulle ha GTA-lan med tre-fire kompiser. Fy faen. Elkjøp... faen. Hadde jeg visst at å få spillet billigere ville bety å måtte vente i tre dager, da hadde jeg faenmeg aldri i livet bestilt. Da hadde jeg stått opp fra senga, syk og jævlig, klokka ni på tirsdag og tatt bussen til byn og stilt meg opp foran Elkjøps inngang. Jævla rotter. Jeg skjønner faen ikke hva som feiler de forpulte svenskene. Klarer de ingenting? Å få sendt verdens mest etterlengta spill til en jævla butikk ble visst for vanskelig.

Det var digg å få ut sinnet. Nå må jeg begynne å tenke realistisk. Et par kompiser av meg reiste idag på fotballtur. Han ene har GTA IV. Mon tro om jeg ikke kan ringe ham og spørre om jeg kan hente hans utgave og låne det til fredag.... Helvete ja! For en plan! På den måten kan jeg late som om jeg mottok min utgave! :D
 

Halky

Veteran bruker ;)
Og for de som lurte på det så er det Ralph Myerz & the Jack Herren Band som har med en engelsk cover av Forelska i Lærern. :laugh:
Å herre for en trøtt og kjedelig cover av en ellers så helt grei låt. Denne engelske versjoen var bare kjedelig og høre på, den tar jo ikke noe av i det hele tatt, som orginalen gjorde :O Skulle de først ha med ett Norskt band, så kunne dem ihvertfall ha valgt en bedre gruppe.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Hei gutta sjekk hvem som campet utenfor Gamestop for å sikre seg et eksemplar: