[Multi] Grand Theft Auto V (Five) (Det betyr fem)

Hvilken versjon spiller du?


  • Totalt antall stemmer
    40
Ble ferdig med storyen tidlig i morges, en hard dag på jobb med andre ord. Spillet er fantastisk, dynamisk som aldri før med mye som skjer rundt deg og dialog som har fått meg til å le høyt flere ganger. Når Lamar sier "Neeeeeee-eeee-eee-gaaaaaah", den nevnte hipstersamtalen med Trevor, og generelt når Frank og Lamar prater sammen.

Sitter igjen med en litt tom følelse, ble anti-klimatisk pga. fremgangsmåten min, mer om det under i spoiler. Har modifisert noen biler som har forsvunnet, håper det fikses så fort som mulig. Vil gjerne bruke penger på vintagebiler (noen som veit om James Bond-bilen kan utrustes med våpen når den kjøpes?), men vil ikke kaste vekk pengene før det er fiksa..

Min erfaring med det nye helsesystemet er at jeg ofte dør under krevende oppdrag med mye skuddvekslinger, men det føles på en måte passende. Coversystemet er glimrende, det at man kan bevege seg lett ut av cover med våpen hevet gjør at man får flyt fremover. For ikke å glemme hvor sømløst man kan klatre rundt og hvordan kameraet vender i trapper. Små ting som gjør det lettere å bevege seg rundt hjelper på.

Favorittkarakteren er utvilsomt Franklin, som har et par ekstra spilletimer. Grunnen er slow motion-spesialiteten under kjøring. Tok litt tid å mestre, men etterhvert som man får følelsen i fingra kan de fleste kollisjoner unngås. Har likevel opplevd flere ganger å komme ut av slow motion og ha feilbedømt farten slik at Franklin har blitt kasta ut frontruta ved kollisjon. Jeg opplevde at selv om det er kjipt å dø (spesielt hvis du har penger på hånd og ikke i aksjer), og miste mye, gjør overraskelsen det artig likevel. Noen ganger treffer du feil og slynges ut, andre ganger mister man helse. Skal nevnes at jeg har blitt drept momentant av snuten flere ganger når de har kommet rundt en bygning fra flanken, men det føles ikke jævlig urettferdig, det gir bare en påminnelse om at coversystemet må brukes aktivt.

Litt under i spoilertag om hvordan jeg opplevde det siste, store oppdraget, og under der igjen om hvordan du lett kan få 150,000,000 $$$ på hver av hovedpersonene (spoiler for å hindre gleden av å finne det ut selv)

Gjennom alle heist hadde jeg valgt kriminelle som skulle ha høy andel av utbyttet men som hadde høyere skill, da jeg tenkte at i lengden ville det medføre mindre tap (mistet en del da en dårlig crewmember krasja med sykkel på det første). En kompis har bevisst valgt de som skal ha liten andel av utbyttet fra starten av, vel vitende om at de vil gå opp i skill mot slutten da utbyttet sannsynligvis ville øke. Etter sisteheistet fikk jeg et utbytte fordelt på trioen på 20 mill, en del under hva jeg har hørt andre har fått.

Crewet mitt på Union Depository-heistet skulle alle ha over 10 % andel, men skillen var til gjengjeld veldig høy. Valgte Subtle fremgangsmåte og alt gikk knirkefritt, ingen døde, ingen krasja, kom oss inn i lastebilene og rulla ut. Tenker her at man kunne fint valgt annerledes for å få en større bit av kaka sjæl. Det var et gedigent antiklimaks forøvrig da alt gikk på skinner uten problemer, tror jeg tok det siste heistet på rundt fem minutter. Gleder meg til andre gjennomspilling, da skal jeg velge motsatt fremgangsmåte på alle oppdrag.

Noen som drepte Michael eller Trevor forresten? Valgte selv option C, som innebar at Franklin ringte nerden (husker ikke navnet i farten), regner egentlig med at alle alternativene leder til samme ildoppgjøret i varehuset.

Aksjer og assassinationoppdraga er din venn for å tjene lette penger. Som CockMcBalls skrev, fant jeg ut at det lønnet seg å vente med dem etter å ha tatt det første obligatoriske for at Franklin skal få flytte. Etter å ha cashet inn 20 mill på hver etter UD-heistet, i tillegg til noe jeg hadde før, ble alt satt på Debionaireaksjer før advokatene skulle likvideres. Der steg aksjene himmelhøyt og førte til at jeg fikk rundt 16-17 mill ekstra. Når aksjene er solgt, putter du dem rett på Redwood, som etter et par dager (fire ish) stiger helt vanvittig. En syk følelse å se at jeg kunne innkassere over 150 mill på hver bortsett fra Trevor, som hadde litt mindre i utgangspunktet. Har fremdeles et par assassinationoppdrag igjen, og med mulighet for å kjøpe mye aksjer regner jeg med å bekke 999,999,999 mill. Det føles litt skuffende, at man uten cheatkoder kan ordne seg så lett. Skal dog nevnes at jeg har lest litt rundt og prata med kompiser som spiller, så uten å ha noen inngangsverdier eller restarte oppdrag for å kunne kjøpe aksjer til alle klarer man neppe å rakke opp så mye penger like hurtig.

tl;dr beste førsteinntrykk et spill har gitt noensinne den første timen og en av tidenes spillopplevelser
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
EL er den beste radioen!

 
Ble ferdig med hovedhistorien i går. Og den var kul nok den, men personlig syns jeg det var dårligst de siste 2 oppdragene. Nå blir det freeroaming moro. Noen som nærmer seg hundre prosent eller?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen

Shinra85

Spillegals effort emo
Hopper alltid i taket når Adolecents - Amoeba kommer på Generation X-kanalen. Minner meg alltid om THPS 3, og jeg pleier alltid å bare cruise rundt om den kommer på. Den kanalen er forøvrig skreddersydd for meg meg gamle punk- og hardcoreklassikere. Og noen nye, men med en god gammel vibb (som OFF!). Ellers så er det noe eget å høre å kjøre i byen på natterstid mens Rhythm of the Night blæstes på full guffe fra pop-radioen
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg bytter mellom den classic rock-greia nesten helt øverst og West Coast Classics eller hva den heter.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Popradioen, Generation X og Rebel Radio. Noe eget å ta en drive-by etter toner fra Waylon Jennings
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Ja, jeg er foreløpig litt skuffet over denne rundens Classic Rock. Men vi får se; kanskje jeg forandrer mening.
 
Savnet egentlig litt mer av typen metal, Slayer er aldri feil når man spiller GTA, eller litt Pantera? For min del har det gått mest i Hip Hop-kanalene som Radio Los Santos og West Coast Classics, mest fordi det er gangsta å høre på mens man spiller Frank og det var han jeg spilte mest også fordi jeg liker musikken.

Ble forøvrig ferdig med hovedstoryen i går kveld og hmmmm

Følte liksom litt at Rockstar kikka på klokka og tenkte: "Oi dæven! På tide å bli ferdig her gutta!" Og lagde det siste oppdraget som handler om å knærte alle de store fiendene man har hatt gjennom hele spillet som om det bare skulle vært å gå i butikken.
Forøvrig et helt fantastisk spill og jeg gleder meg veldig mye til Tirsdag for å få sett om dette blir det nye WoW.
 

Aslak

Humanoïde, incognito
Jeg er litt usikker på hva som er feil med dere, men Soulwax FM er åpenbart den beste radiokanalen. Noe av det beste i spillet er å finne en rask bil, slå den på og kjøre motorveien rundt. Radio Mirror Park får en hederlig andreplass.
 

Lodin

Der Waaaah
Problemet er at de og andre krim-sandkasser har brukt opp all den bra musikken. Om de hadde no sense hadde de slengt på en masse radiostreamer sånn som Eurotruck så vi kunne fått Hotmix.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Kommer i mesterraseutgaven. :smugdog:
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Havna på Radio Los Santos og plutselig dukka denne opp;


Denne havner garantert i "hvilke låt hater du å ha på hodet" om noen dager, var altfor catchy til å la være å digge