[Multi] Grand Theft Auto V (Five) (Det betyr fem)

Hvilken versjon spiller du?


  • Totalt antall stemmer
    40

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Digital Foundry har lagt ut face-off

At last, Rockstar North's monstrous open-world caper is here in all its glory - but after five years and an estimated £170 million being sunk into development and marketing, which version is the one to buy? After playing both versions extensively and amassing over 2TB of lossless video to analyse, we must stress that you're bound to have a fantastic time with either take. Lighting and physics engines are fully intact on both versions, and the minor differences in reflection mapping go down as nitpicks. At its core, both PS3 and 360 present the same massive Los Angeles-inspired sprawl via the same 720p native resolution lens, with almost entirely identical effects and object detail.

However, it's apparent that the PS3 version has an undeniable advantage in one area: even to the naked eye, ground textures on 360 are blurred as a result of what appears to be unoptimised asset streaming. Glitch or not, this basically amounts to concrete and grass textures appearing fuzzier beneath the feet of Trevor, Michael or Franklin, while the PS3 version's remain crystal clear. The 360 does command a minor advantage in frame-rate during synchronised play, but for shoot-outs and high-speed hurtles down the city streets, the PS3 can sometimes pull ahead in these metrics - though the difference is rarely perceptible either way. Since all else is identical across the board, the PS3 version is recommended on the grounds of image quality if you have the option.
tl;dr forskjeller få bryr seg om
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Trodde ikke du snakka troll, jeg!

Men jada men neida, jeg gjetter at teksturkvaliteten på Xbox 360 blir patcha inn skikkelig over helga og ellers hehe bry seg om bra græffiks og spille på konsoll nei veit du hva. Det viktigste jeg fikk ut av den fjes-aven der var uansett at begge maskinene drar faenskapen på rundt 20-30 fps mer eller mindre hele tida, så veit jeg iallfall at jeg slipper å gråte blod over ytelsen.
 

Novastrum

Feminist-elitist
Jeg prøvde å spille RDR med 100hz smoothfunksjon på TV-en og det så veldig pent ut og opplevdes mer tilnærmet 50 fps, men det påvirker inputlag såpass negativt at det ikke er verdt det i seksjoner der man legger mye merke til det. En slik funksjon innebygget i skjermen, som klarer å smoothe i realtime uten problemer, det hadde vært noe. Umulig, men det hadde vært noe.
 
Når dette omsider blir porta til PC håper jeg det blir litt mindre rævva enn IV-porten, for den er tidvis helt krise. Kan være at det bare er min hypermoderne pc som får det til å klikke, jeg vet ikke. Games For Windows-dritten må dø også.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Novastrum skrev:
Jeg hadde forhåndsbestilt på PK til 499,- , Expert-butikken ved siden av kjørte tilbud til 379,- og hadde tydeligvis haugevis igjen. Der gikk de penga som jeg kunne brukt på Burn og en burger på mækkern.
Jøss, man kunne kjøpt det uten stress og uten forhåndsbestilling til 499 på PK, ikke vært mye prisstigning der de siste årene tydeligvis.
 

demake

Seksuelt godteri
Beit i det sure eplet og plukka opp denne spillen for å føle meg som en av de kule gutta. Veit ikke om jeg gidder å spille i dag, men om noen er nede for multiplayer en gang så legg til Stavaas.
PS3 seff, what else?

Så det blir bare meg og Nilo med andre ord.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Jeg rulla også PS3, Husmannen er nick såvidt jeg husker.
 
Hvordan funker egentlig multiplayerdelen her? Har ikke satt meg inn i noe som helst. Er det co-op, egne multiplayeroppdrag eller sånt?
 

Lodin

Der Waaaah
Den funker sånn at når man går inn i den menyen får man beskjed om å komme tilbake på et senere tidspunkt fordi den ikke er ferdig ennå. Nei det står ikke på coveret og sånn såklart.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Blir å plukke det opp på PS3 selv. demake, justincase, Houseman, Nilo og jeg?
 

demake

Seksuelt godteri
\o/
Jeg har ikke tid i dag, men i morgen er jeg sikkert nede for litt spillings.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Jeg prøvde å legge til en avstemning tidligere men fikk ikke lov. Kanskje Buggz kan gjøre det? Evt lage en dedikert Grand Theft Auto Online-tråd for når de funksjonene er oppe om to uker.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
PS3-crew represent!

Jeg er mye opptatt i kjernetiden for spilling (etter halv åtte på kvelden) men hadde vært kult å fått raidet litt med dere rundt det og/eller i helgen! PS ikke søndag kveld da skal jeg se wrestling mens jeg chatter med nabbe lodin og kak over skype.
 

Novastrum

Feminist-elitist
Psthrizzle representin´
novaster
Men online åpnes vel ikke enda. D;/bra for da kan man nørde ferdig alene først.
 
Enten så har Posten ikke vært her enda eller så var de her før kl. 9 og leverte noe reklame, men jeg lever i håpet om at den reklamen bare fulgte med Stavanger Aftenblad og at postbilen er like rundt hjørnet. :qq: