[Multi] Grand Theft Auto V (Five) (Det betyr fem)

Hvilken versjon spiller du?


  • Totalt antall stemmer
    40
Spilte i underkant av seks timer i går og har et godt førsteinntrykk.
Først og fremst synes jeg kjøringen sitter godt på plass i dette spillet. Jeg likte godt kjørefysikken i GTA 4, men at den har fått et litt mer arkadepreg i femmeren er bare kos, spesielt med de raskeste sportsbilene. Motorsyklene er langt mer behagelig å kjøre, det er jaggu bra man ikke flyr av veien bare man rører litt på stikka. hAr ikke prøvd helikoptere enda, og siden det ikke var fly i IV, er det vanskelig å sammenligne, men det ene flyet jeg har prøvd funka fint. Artig at de har prøvd å få med turbulens for de med dårlig flyekspertise.
Fornøyd med hvordan heist-oppdragene er lagt opp. Skriver ikke så mye her grunnet risiko for spoiling, men basically så står du mye friere til hvordan du vil utføre oppdragene, og hvem du vil ha med. Pluss i boka.
Politiet er mye mer aggressive i denne utgaven, det kan til tider være frustrerende, men også veldig morsomt.

Av negative ting så trekker jeg frem framerate, enkelte teksturer og draw distance. Det lugger litt i de mest hektiske periodene, men samtidig har jeg forståelse for at Xboxen sin maskinvare er utdatert. Det blir derfor spennende å se hvordan et lignende spill blir på PS4/Xbox One/PC.

Anbefaling: Finn en pickup, skaff deg 3 wanted-stjerner, sett på Rebel Radio og lek katt og mus i villmarken ved Mt. Chiliad.

2013 har for meg vært et lite spennende spillår. Jeg har ikke kjøpt noen av årets utgivelser, men GTA V kommer jeg til å holde på med til neste år, garantert.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Av negative ting så trekker jeg frem framerate, enkelte teksturer og draw distance. Det lugger litt i de mest hektiske periodene, men samtidig har jeg forståelse for at Xboxen sin maskinvare er utdatert.
Dette, men det jeg tenkte mens jeg spilte i går var hvor jævlig imponert jeg er over hva de har fått til med åtte år (!) gammel maskinvare. Jeg liker også hvordan hver bit av byen (ikke fått utforsket særlig enda) har mye mer særpreg enn Liberty City, der mange av kvartalene føltes like. Kjøringa føles grei, men sliter litt med å komme meg trygt gjennom skarpe svinger uten å deise i en vegg eller spinne helt rundt. Må jobbe litt med å finne middelveien her.
 
Enig med alle. Oppdragene er forøvrig også veldig kule og varierte dit jeg har kommet. Lite fetch quests og oppdrag av typen kjør dit, drep alle. Gleder meg veldig til å komme meg hjem og spille mer. Har selvfølgelig utstyrt alle hovedpersoner med mer hår og skjegg.
 

Lodin

Der Waaaah
Jesus fistus, jeg kom til Trevor nå. Der Franklin og Mike er San Andreas og Vice City er Trev Saints Row. Det betyr såklart at han er den beste personen i noe GTA noensinne. =D
Når det gjelder to av de folka som er tilstede når han dukker opp:
Hva faen skjedde på slutten av Lost and the Damned? Johnny er blitt verdens største fitte tydligvis.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Ni no kuni er en av de beste spillopplevelsene iår. Men hei;

Ge Te Ah Fem, dere. Første oppdrag unnagjort, førsteinntrykket etter tre minutter er; skytinga er tilfredsstillende, må venne meg til bilkjøringa igjen og stemmeskuespillet høres solid ut. Kona er dratt til Ås med ungen nå, blir å høre på litt radio og shizzle nå
 
Jeg skulle ta meg en tur i Los Santos tenkte jeg.. drepe litt, knulle litt horer og gjerne røyke meg en god en. Men så fant jeg listen som min bedre halvdel har laget

/whipped
  • Støvsuge hele huset
  • Gå tur med bikkja
  • Rydde Man Cave
FAEN!!!! Javel, får leke gangster senere da :penga:

Hva er vitsen med å ta fri fra jobb når man ender opp med å gjøre fittearbeid uansett.. baawh

Neocon skrev:
Politiet er mye mer aggressive i denne utgaven, det kan til tider være frustrerende, men også veldig morsomt.
Agreed. Men så er det vesentlig lettere å gjemme seg fra politi denne gang siden det går på hva hver enkelt politi klarer å se og ikke den forpulte sirkelen de benyttet seg av før
 
En ting som er litt artig med dette spillet er at man føler litt mer eierskap til bilene man har. Kjører stort sett alltid rundt i den hvite rånerbilen til Franklin og Audien til Michael. Tar som oftest Taxi når jeg står uten noen bil som helst istede for å stjele. Kræsjer forøvrig mye mye mindre nå enn i de tidligere spilla. Selvom kjøringa er litt mindre realistisk blir på en måte helhetsfølelsen mer, da det ikke er uten videre normalt at kriminelle personen totalvraker bilen sin på vei for å handle klær.
 
Så, eg gav etter for anmeldelser og raving generelt og kjøpte spelet til 360. Elsker det, ingen anger så langt! Har hatt eit par lol-øyeblikk, spesielt når
Franklin og Michael er på jakt etter båten til Michael, Franklin kaster ned ein fyr fra båten i full fart og Michael tørt seie "Hey, stop throwing assholes at me" når han kjører over han. Hysterisk!

Så langt er dei ikkje ubrukelige drittsekker som fryktet, kan nok regne med det åpner opp nye, skrekkelige sider ved dei etter kvart som historien utvikler seg, men så langt har dei alle ein viss sjarm og er ganske likandes karakterer. Har ikkje spelt særlig langt historiemessig, det er altfor gøy å berre cruise rundt på fjellet på sykkel for det.

Lovin it!
 

Lodin

Der Waaaah
Så langt er dei ikkje ubrukelige drittsekker som fryktet, kan nok regne med det åpner opp nye, skrekkelige sider ved dei etter kvart som historien utvikler seg, men så langt har dei alle ein viss sjarm og er ganske likandes karakterer.
Jeg tror ikke de kommer til å endre seg no særlig i grunn siden de er dicks, men med hjerter av gull. Så treffer du Trevor. =D
Overraska? Johnny var alltid en whiny bitch.
Njæ, men han var altfor lojal overfor sine allierte og tilga for lett. Når jeg tenker meg om så roer han seg ned overfor Trevor fordi det er han som skaffer all methen til bikerne. Nå spilla jeg ikke hele L&tD, men jeg så virkelig ikke han ende opp som crackhead.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Historiemessig har jeg ikke kommer lengre enn at jeg har fått
låst opp Michael, og hele switch-gimmicken gir meg ståpikk

Har egentlig bare tassa litt rundt og gjort Strangers/ Freaks-oppdrag. Spillet der pent ut til å kjøre på 8år gammal hardware. Synes dog kontrollen er litt kjip, men tenker det er en vanesak. Ingentig slår å kjøre i sportsbil, høre på Fear eller Black Flag, for så å flippe fugger'n til noen folk som bruker for lang tid på å svinge
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
Første oppdraget til Trevor
Kanskje ikke så så stor spoiler akkurat, men i Mr. Philips oppdraget klarer jeg aldri "no survivors" for å få gull. Jeg har drept alle som stikker av to eller tre ganger, men nei, ikke bra nok. Er spesielt irriterende med tanke på loadinga og kjøredelen som må til før man kommer frem igjen, for ikke å snakke om at de siste folka gjerne løper hver sin vei. :penga:
 

demake

Seksuelt godteri
Blir å plukke det opp på PS3 selv. demake, justincase, Houseman, Nilo og jeg?
Hvem er ~niluuuu og Filip på PSN da? Orker ikke lese meg bak i tråden for å finne ut av det.
 
Hvordan funker de crew-greiene, er det bare i GTA Online? Ser noen har NMSP-tag når jeg blar i gjennom vennelista i spillet.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
NMSP-tag :eek:


@demake: Funkadelick