GTA: San Andreas

Status
Stengt for ytterligere svar.
D

Deleted member 91

Gjest
#23
Hva? Er det konfirmert at XBox-versjonen skal komme samtidig som XBox-versjonen? Kan du basere dette på noe, annet enn at bestemoren din spår det (i tillegg til regn i morgen)?
 
#25
Opprinnelig skrevet av Bane-of-light+08.07.2004, 14.50-->
Opprinnelig skrevet av Ronin@07.07.2004, 21.52
<!--QuoteBegin-Skonken...
@07.07.2004, 22.48
Jepp.... Helt perfekt cover.
Spillet kommer vel i.....

Oktober?

Tror jeg :svette:

22. oktober i Europa.
Jeg leste 19. Oktober på IGN...! [/b]
Uæææh, ett par dagers forskjell! Krise! >_< [/tøff]

Jeg håper det blir "PS2 Only". Mwahahah. :svette:
 

Halky

Veteran bruker ;)
#26
Opprinnelig skrevet av Bane-of-light@08.07.2004, 16.04
Xbox versjonen kommer allerede til høsten  :D , Tipper at pc versjonen kommer rundt høsten den oxo  :ler:

Men jeg skal ha PS2 versjonen :)
Det der tviler jeg sterkt på at kan stemme, siden jeg mener og huske at spillet blir PS2 Only de første måndene :p Som sånn med de andre GTA spillene som har kommet i de siste årene. Men hvis du kommer med noe konkret fakta så ska jeg kanskje vurdere det på nytt heh :p
 
D

Deleted member 91

Gjest
#27
Men du sier at du "mener å huske at spillet blir PS2 Only de første måndene", så hvorfor skal vi ta hans ord? Inntil noen kommer med noen linker eller slikt hvor det blir bekreftet, fortsetter jeg å mase. :p
 
#29
Rockstar sin San Andreas side. Ser noen en xbox logo? Er nok ps2 ekslusivt. Skulle gjerne sett det på xbox samtidig, men da hadde det vel ikke blitt sluppet før utpå nyåret.
 
#30
Man vet aldri hva Rockstar kan finne på... Jeg har bare gamecube nå så jeg må kjøpe meg PS2 eller XBOX uansett, jeg kjøper den konsollen dette spillet først kommer til... Ser ut som PS2 vinner men...
 

Kilik

Lokal moderator
#32
Genialt cover. Gir oss også det første innblikket i de to andre byene spillet. Bildet av trolley car'en er selvsagt hentet fra San Fierro (San Francisco-parodi) mens gamblingbildet trolig er fra Las Ventura (Las Vegas). Det er som tidligere kjent at man i Las Ventura skal drive et casino og også kunne gamble selv.

Når det gjelder PC og Xbox-versjon så kommer de nok en god stund etterpå. Minst 4-5 måneder etter PS2-versjonen...
 
#33
o__O

Utrolig kult cover da. Det er jo ikke så veldig lenge til spillet kommer til Europa heller. Har ikke noe mere å si enn at jeg gleder meg sinnsykt til spillet kommer.
 
#34
Jeg må si at jeg gleder meg ganske mye mer nå som lanseringen nærmer seg med stormskritt. Da jeg først så "theme" rundt spillet ble jeg litt skuffet. ærlig talt, sånn hiphop-gangster greier er ikke akkurat det det som passer meg best. Håper hovedrolle innhaveren hever seg over slik smågangsteri. Etter avsluttningen på Vice så er vel det kanskje ikke så mye å være redd for. :D Så lenge det blir en skikkelig Metal kanal på radioen så går det vel greit. Jeg gleder meg ustyrlig til spillet. Det skal bli deilig og enda en gang løpe rundt i gatene med automatisk hagle!
 
#36
Lurer på hvordan neste gen. av GTA kan forbedre seg bortsett fra grafikk.

I GTA III så kunne jeg stoppe å høre på radiokanalene, spesielt snakkingen. Den var helt genial der, i Vice City så likte jeg musikken et hav bedre. Så vidt jeg forstår så blir musikken mange doblet og da kan det jo nesten bare gå en vei! :tommelopp:

Jeg gleder meg til mange spill, men det er noe spesielt med denne.
 

Kilik

Lokal moderator
#37
Noen interessante quotes fra Dan Houser i et eksklusivt intervju med UK OPM:

Problemer med diskplass:
“One area that I’m really involved in is creating the audio assets – I think we’ll have well over 400 speaking parts, which is insanity. The amount of studio time we’re having to get through and the amount of writing that’s involved, we’re more worried about getting it on the disc. That’s our initial challenge. We’re having to go to dual layer DVD because we’ve already filled up a full DVD. We’ve done some clever stuff with compressing it, but we were virtually full on the disc with Vice City – this time we’re overfilling the disc to the max.

Om å få spillet konsist og fokusert:
"We are very conscious of that being the potential problem. And so, styling-wise, everything has to feel as though it matches perfectly. The controls have to feel like they’re from the same game, the animations have to feel like they’re from the same game, the art direction has to feel like it’s from the same game. Even the story – which might be outlandish, even though you thought you were in a game about being in a gang running drugs or whatever – needs to make sense at that point. We do want to stretch stuff, because we do want to give people a broad experience. Here it always feels like you’re in the same game. Now I’m having my hair cut, now I’m running around in a car… It all feels like the same world. Plus, of course, you have the freedom to do it or not to do it. We do some sections where you go first-person, but they make sense as well of where you are in a mission".

Grafikk og gameplay:
“We’ve done a lot of work on the graphics from a technical standpoint. We’ve completely rewritten the render pipeline. The detail and the scope you now see, we couldn’t get before. There were bits in the Vice City map that we felt were a little under populated. And even in the countryside, it feels like there’s more possibility for action. We’ve got real-time reflections in mirrors, we’ve done a huge amount of work on the lighting system. There are shadows, which give us a gameplay thing we never had previously, because you can hide in them. Now you can sneak in a GTA game for the first time. You can have a mission where you can play it balls out with a machine gun, running and trying to blast everyone, or you could sneak around and pick them off one by one. It gives a lot of choice.

Gjenger:
You can now recruit a gang and take over territories with them, and then lose territories if you don’t look after them. So you’ve got the idea that bits of the map become personalised to you as much as your own character becomes personalised to you.”

Karakter- og storyutvikling:
If we’d both been playing for a while, your game would begin to feel very different from my game. We might be at the same point in the mission structure, but your character might look great, you know, have all these great attributes, have a lot of money coming in, but if I’m just focussed on the missions I might look like a piece of shit. It’s about giving people that freedom of choice. It’s still very much an action game, but there’s a whole world out there to explore if you want to. At points in the GTA existence we’ve gone very, very non-linear, like GTA2 was very, very non-linear. And we’ve tried to get the best of that which comes down to giving people the freedom of choice at any moment. You also get the advantage of a story which relies on emotion and characters. So the story opens up, it feels very non-linear, then it closes for a bit, then it opens up again: it works quite well, I think.”
 

Kilik

Lokal moderator
#38
En del nye bilder. For første gang får vi se bilder fra landsbygda:




















Det skal visstnok være en del landsbyer (blant annet Angel Pine or Dillmore) mellom de tre storbyene i spillet. Det to nederste bildene viser en slik småby...


Gleder meg som en unge...

Edit: Bildene er visst blitt fjerna. Vel, det var de samme bildene som i artikkelen Lodin har postet under...
 
#39
Dette ser bare bedre og bedre ut. San Andreas blir ser ut til å få alt jeg har drømt om i et GTA-spil + mye mer.

Det eneste jeg er bekymret over nå er at Rockstar sliter med plassmangel på DVDene. Hvis Vice City virkelig fylte en DVD til max (uten dual layer), så skjønner jeg at de har problemer med å få presset San Andreas inn på en DVD. Jeg håper bare ikke at lydkvaliteten blir dårlig hvis de skal kompresse stemmer og sånt.

Jeg kan uansett ikke vente.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.