GTA: San Andreas

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#21
Bare så det skal være sagt, så tror jeg Shadar har spilt KotOR på PC.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#24
Opprinnelig skrevet av Shadar@25.08.2004, 17.14
Hitman-motoren mindre kraftig enn den i GTA3? Bullshit, min gode mann. Hitman var såvidt meg bekjent det første spillet som konsekvent brukte inverse kinematics-fysikk på modellene i spillet. Dermed er motoren faktisk SKREVET for ragdoll-effekter.

RenderWare-motoren er derimot en typisk gjennomsnittsmotor fra slutten av nittitallet, uten noenting som kan kalles særlig god ytelse eller for den saks skyld spesialeffekter og ingenting som ligner på ragdoll. Fysikkmotoren er så begrenset at det spørs om den engang kan endres til å bruke inverse kinematics, ettersom det ville krevd en rewriting av alt som heter animasjonssystemer, collision detection og ikke minst nye rutiner for modellering av ledd og skjeletter.

93112​
Hmm. Trodde du visste dette, men karma-physics, fysikken som bla. blir brukt i UT2003/4 er faktisk et modul i renderware-pakka. Og jeg mistenker at det er denne som kjører bilfysikken i Grand Theft Auto også.
Ikke det at rockstar kommer til å implementere karma for fullt. Men å si at fysikkmotoren ikke klarer IK, er feil.

Glacier-engine som blir brukt i Hitman-spillene er kul, men utdatert. Samme med renderware.
 

SHDR

Gullmedlem
#26
Novastrum: Det stemmer sikkert, men jeg har aldri sett et RenderWare-spill bruke IK, og jeg har mine mistanker om at det har med PS2ens kraft å gjøre. Den har én prosessor som tar seg av alle beregninger, matematiske såvel som grafiske. Et spill som San Andreas krever antakelig mesteparten av PS2ens kraft til å skyve grafikken, så å enable IK vil antakelig bare få alt til å kravle avsted. Men hva vet jeg? Det kan hende Rockstar har skaffet seg noen litt kulere programmerere siden forrige gang ...

Edit: Brems litt ... kjøpte ikke Epic opp hele Karma? Så da er vel ikke det en modul i Renderware lenger? Iallefall ikke noe man kan bruke uten å betale royalties til Epic?

Loco: Det hakker. Mye. Ikke så mye at det er uspillelig i praksis, men så mye at det konstant irriterer meg mens jeg spiller. Forøvrig hakker også Halo til Xbox så mye at det av og til ødela for meg når jeg spilte det. Kanskje jeg bare er sensitiv.
 

Kilik

Lokal moderator
#27
Nå er to teasersites rundt spillet avslørt. Ikke mye nytt rundt spillet, men Rockstar-humoren er absolutt tilbake...

Maccer.net
Let it all hang out!

EpsilonProgram.com
American religion has come a long way...
 
#28
EpsilonProgram var genial :D
Verste hjernevaskingmusikken, give money, all you need to do is send a check or money order to... Give money!

"At first, I was nervous about giving up my identity and sleeping with all of those men, but I really enjoy it now."

"I was lost. Luckily, I now go to regular meeetings of a cult group and give them lots of money, so everything is okay."
- Jane Pole, Ohio

:D
 
#32
Håper det ikke blir for komplisert.
Sånne ting som å spise og trene, det blir som å passe på dyret i Black & White.
Vet noen forresten når det kommer ut?
 

Lodin

Der Waaaah
#33
Ingen er sikre, men så langt ser det ut til at 22 Oktober kan være datoen.
Men som sagt, ingenting er sikkert.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#34
- Varighet: I følge produsent Dan Houser er det umulig å fullføre spillet under 150 timer.
Meget interresant. Jeg lurer på om det gjelder storyen eller å fullføre spillet totalt. Folk har jo rundet GTA 3 på under 3 timer.

Gleder meg meget til dette spillet. GTA 3 og Vice City hadde begge sine negative ting som stilte dem omtrent likt sammenlagt, og det virker som om dette spillet lett kan overgå begge tilsammen.

Bra at det også er landsbygd. Dette savnet jeg i de tidligere spillene. Blir litt kjedelig med bare by i lengden: 3ern hadde såvidt noe på den siste øya, Shoreside Vale, men ikke godt nok.

Synes kanskje det var noen litt for kompliserte saker der, men det går sikkert greit.

En ting som var dumt med Vice City var at man hadde tilgang til de beste bilene som Cheetah, Infernus, Stinger, Banschee og så videre med en gang, i motsetning til GTA 3. Håper det er gjort noe med dette.

Fint at det er på begynnelsen av 90-tallet. Mye bra musikk fra den tiden.

Ellers er det bare å håpe på at spillet er ute i hyllene den 22. oktober, men jeg klarer fint å vente lenger. Har det på ingen måte travelt.
 
#35
Opprinnelig skrevet av Scarface@25.08.2004, 17.05
Hørte at Rockstar hadde lagd en sak som ligner på ragdoll.
93063​
basert på elastomanias fysikk motor
 

Kilik

Lokal moderator
#36
Opprinnelig skrevet av GarlandG@28.08.2004, 01.56
- Varighet: I følge produsent Dan Houser er det umulig å fullføre spillet under 150 timer.
Meget interresant. Jeg lurer på om det gjelder storyen eller å fullføre spillet totalt. Folk har jo rundet GTA 3 på under 3 timer.
Det med minimum 150 timer er nok ganske sikkert for å få 100% completion. Nå som det er lagt til en rekke flere mini-games (ran av hus, gambling etc.) tar det nok såpass lang tid for å rekke over alt. Og bare tenk på hvor lang tid det vil ta å finne alle "hidden packages" med 5 ganger så stort brett...
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#37
Regnet med det. Hadde vært galskap om man ikke kunne rundet storyen på under 150 timer. Pakker skal uansett blir moro. Lurer på om det er 100 eller om det er flere.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#38
Når spillet først er så digert så vil jeg nesten tippe at 150 timer er for å runde main storyen pluss alle telefonkiosker, ekstra arbeidsgivere og fått alle "assets complete".