Guild Wars

ja.. leste nettopp om dette på et forum >.> skaffer det nok ved neste lønning..

Har spillet jeg også nu, og det var sinnsykt fett.
Fine miljøer og det virker langt.
Jeg er en Ranger i snart lvl 4 og har tenkt å ta elementarist som andre, er det bra?
Så lurer jeg på en ting går det an å få tak i hest, drage eller noe å ri på? det hadde vært helt konge.

Aaaff.. Dere får meg til å få lyst på spillet, men jeg er redd for hva som skal skje med WoW da..

Hvordan er det med PvP? Er alle på samme siden? Ikke noe X vs Y opplegg? :p

Hvis det er Mounts du mener, så går det ikke ann å ha dyr å ri på, det er det vel bare WoW i MMORPG verdenen som har.
Men jeg vet ikke hvordan det er med Ranger og Elementalist, personlig så er jeg en Ranger/Monk, og Monk er jo et yrke som trenger litt Energy, og det samme gjelder Elementalist. Jeg vet bare at det er litt irriterende av og til når jeg går tom for Energy og må vente til det er ladet opp igjen.
Men det er ditt valg, det finnes vel egentlig ingenting i spillet som heter et dårlig valg av yrker.

Men er det noen her som har Mesmer som primært yrke, og kan si meg hvordan det er?
Jeg bare lurer på det fordi Mesmer ser ut som et vanskelig og veldig særegnet yrke...

Er forresten lvl 17 nå og over halvveis på vei til 18 :tommelopp:

Edit: Karl: Når du skal lage en karakter i spillet, så kan du velge enten en rollespillings karakter, eller en bare PvP karakter. Er du rollespillings karakter, så begynner du på lvl1 og spiller deg oppover i historien bla,bla,bla hele RPG pakken vet du,

Velger du PvP karakter, så begynner du med en gang rett på lvl 20 med passende armor, våpen, skills osv. Men da kan du bare spille på PvP arenaer og prøve deg i Hall of Heroes for å få deg en Celestial Sigil og Guild Hall.
Spiller du rollespillings karakter kan du selfølgelig også delta i Arenaer, og det kan også arrangeres Guild Battles mellom Guilder. Det siste der er det eneste jeg ikke har prøvd, foruten det at jeg ikke har fått tak i en Celestial Sigil heller.

Men kort sagt, det er flere sider i spillet (Ascalon, Orrian og Krytan), men du begynner i Ascalon og er på en måte Nøytral i spillet, du får se selv.

Edit2: Ville bare legge ut et forholdsvis nytt bilde(fra tidligere idag), av min Ranger/Monk men en nesten flunkende ny Drakescale Armor, bildet er tatt i Lions Arch.

Spilte sammen med tre andre i stad i questen "Athea's Ashes". En stakk. Enda en stakk. Til slutt var det meg (lvl 9 at that time) og en annen i lvl 11. "Athea's Ashes" er dritvansklig for oss. Og det endte med at på slutten prøvde vi minst 20 ganger å få tak i "Athea's Ashes" som var godt beskyttet. Vi hadde ingen sjangs til å drepe noen og hadde 60% i death penalty.

Vi gjorde følgende: Jeg resurrecta min avdøde Melandru's Stalker (under navnet Grevious) så alle fiende løp og drepte den på et slag. Da fikk jeg og han i lvl 11 (Peoi) litt rom til å beine alt vi kunne inn å hente "Athea's Ashes". Etter drøssevis med forsøk fikk vi det faktisk til. :)

Bilde av meg og min pet, Grevious.

EDIT: Ble litt stygt bilde ettersom karen min va i bevegelse da det ble tatt. ;)

Opprinnelig skrevet av Xenon@30.05.2005, 23.41
Hvis det er Mounts du mener, så går det ikke ann å ha dyr å ri på, det er det vel bare WoW i MMORPG verdenen som har.

Men er det noen her som har Mesmer som primært yrke, og kan si meg hvordan det er?

227951​

tror EQ også har mounts. men over til mesmer:

Jeg var Mesmer/Monk i en beta, og ble lvl 20, fikk topp equipment osv osv. og det er ganske bra. Mesmer er vel en klasse som trenger "skills" av spilleren. Mesmer bygges opp av mange counterspells, så det er viktig å kunne alle klassene sine spells, å klare å se hva de kaster der og da.

Er det noen her som har gjort Aurora Glade enda?
Jeg prøver og prøver men greier den aldri :( , det er når jeg kommer til slutten av mappet og skal beskytte og aktivere alle de pedestallene(skriveleif?), og jeg alltid ender opp med maksimalt 2 aktiverte på en gang, men så ender det med at hele partyen min blir utrydda.
Finnes det en spesiell måte å gjøre Aurora Glade på, eller har jeg bare de siste 6 gangene jeg har prøvd vert på lag med ræva spillere :( (frekke Nederlendere for eksempel)

Det er en av de mest stress questene i spillet... du må bare springe ræva av deg og aktivere alle, samtidig som du prøver og stoppe fienden.

Få to på teamet til å springe annen hver gang. den ene venter på ny krystall mens den andre løper. de 3 andre hjelper, dreper, healer, whatever.

Jeg har nettopp kjøpt spillet. Grunnen til at jeg gjorde det var egentlig fordi at jeg likte WoW veldig godt, men siden jeg ikke har råd til å betale 80 kr i måneden ble det Guild Wars. Jeg kjøpte forresten Collectors edition. Der fulgte det med en del ekstra stasj. Blant annet en bok med pene malerier og tegnnger av steder og personer fra spillet. Headset av elendig kvalitet og sounddtrack med sugen musikk var også med, sammen med andre småtterier.

Jeg har ikke fått spilt det så mye, kom akkurat til level 4, men av det jeg har prøvd så virker det ganske bra. Fine miljøer og landskaper, grafikken er fin. Kan kanskje bli litt kjedelig til tider med alle disse "gå-dit-og-kom-tilbake-og-hent-en-potte-for-så-å-gå-dit-og-etterpå-dit-quests", men det håper jeg blir bedre lenger ut i spillet når jeg kan slåss mot andre. dessuten er det arti å ha eget guild, og å gjøre quests sammen.

K999

Keystone State Of Mind
jeg er lvl10 heter commander skywalker og er ranger/mesmer.
skam fett spill, noen som vil queste

Igår prøvde jeg å dra til Kryta ( vest på kartet), sammen med noen andre.
Det gikk ikke så bra, når vi hadde gått et stykke endte alle veier opp med et hull eller noe så vi ikke kom videre.
Hvordan komme seg videre, kom ikke engang bort til fjellene.
Må man holde seg i Old Ascalon helt til man har gjort alle questa?

Nå er jeg Ranger/Monk lvl 9.

Opprinnelig skrevet av Variabel@02.06.2005, 20.17
Questene i spillet er meget bra. Kommer mange kul fremover.
229075​
Jeg vet, jeg vet. Nå har jeg spilt det en del (level 6), og det begynner å ta litt av nå, questa har tatt seg opp, men det fortsatt mye kjedelig.

Kjenner jeg blir litt hekta.

Spitfire: MSN

Quests blir mye morsommere om du finner deg et bra team, og ikke bare sloss med de elendige "Henchmenna". Bare vent. I går gikk jeg på oppdagelsesferd (høres kanskje dumt ut, men er mojo :) ) oppi snøfjellene. Her møtte jeg mang en farer, men til slutt fant jeg en liten by oppi fjellene. Jeg fanget en ulv og gikk opp i level og sånn.

Det gjelder alle MMORPG, det blir bedre og bedre etterhvert som du spiller.

Har Startet et norskt Guild nå.
Vi kaller oss Army of Furithurum og har hittil ca 25 medlemmer.
Vi prøver å skaffe flere medlemmer, er dere intresert så kan der Whisper til meg(Sauhnar Furithurum).

Vi har nå Guild Hall.

Opprinnelig skrevet av Spitfire@08.06.2005, 21.50
Har Startet et norskt Guild nå.
Vi kaller oss Army of Furithurum og har hittil 6 medlemmer.
Vi prøver å skaffe flere medlemmer, er dere intresert så kan der Whisper til meg(Sauhnar Furithurum).

Noen som vet hvordan skaffe Guild Hall og hvor mye det koster?
231412​
Jeg nevner det tidligere i emnet.

Kom meg faktisk helt til Hall of Heroes idag!
Men, tross alt, så tapte jeg så det sang......
Skitne koreanere som sitter og spiller hele døgnet <_<

Opprinnelig skrevet av Xenon@09.06.2005, 01.54
Kom meg faktisk helt til Hall of Heroes idag!
Men, tross alt, så tapte jeg så det sang......
Skitne koreanere som sitter og spiller hele døgnet <_<
231472​
Ja. Ser alltid ut som om det er de som vinner.
Team /&(#/(/&#

Opprinnelig skrevet av Spitfire@04.06.2005, 13.33
Igår prøvde jeg å dra til Kryta ( vest på kartet), sammen med noen andre.
Det gikk ikke så bra, når vi hadde gått et stykke endte alle veier opp med et hull eller noe så vi ikke kom videre.
Hvordan komme seg videre, kom ikke engang bort til fjellene.
Må man holde seg i Old Ascalon helt til man har gjort alle questa?

Nå er jeg Ranger/Monk lvl 9.
229605​
Bare gjør alle questa så kommer du deg dit.. Jeg gjorde det, men det så ikke ut som at så mange andre gjorde det, for når jeg kom til kryta for leeenge siden var det bare 2 districts der, å district 2 var det 0 spiller å på district 1 var det få! det var litt fønn!