Half-Life 2 utgis til sommeren på Xbox

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#41
Er det egentlig så relevant hvordan H-L 2 på Xbox ser ut i forhold til PC-versjonen? De som har mulighet til å spille på PC har trolig valgt allerede, og Xbox-folket gleder seg kanskje som små barn til å endelig å spille det som tidligere bare har vært forbeholdt de som har god nok PC? Da blir det litt gledesdrepende å fastslå hvor mye bedre det ser ut på PC og hvor unødvendig enkelte PC-eiere synes Xbox-versjonen er. En sammenligning med andre Xbox-spill, først og fremst Doom 3, er mye mer på sin plass, synes jeg.

Jeg skal spille både Doom 3 og H-L 2 på Xbox ... etter hvert.
 
#42
Opprinnelig skrevet av Houseman@06.06.2005, 17.59
Er det egentlig så relevant hvordan H-L 2 på Xbox ser ut i forhold til PC-versjonen? De som har mulighet til å spille på PC har trolig valgt allerede, og Xbox-folket gleder seg kanskje som små barn til å endelig å spille det som tidligere bare har vært forbeholdt de som har god nok PC? Da blir det litt gledesdrepende å fastslå hvor mye bedre det ser ut på PC og hvor unødvendig enkelte PC-eiere synes Xbox-versjonen er. En sammenligning med andre Xbox-spill, først og fremst Doom 3, er mye mer på sin plass, synes jeg.

Jeg skal spille både Doom 3 og H-L 2 på Xbox ... etter hvert.
230598​
Enig, har spilt baade HL2 og Doom3 paa PC naar dem kom ut, men jeg kjopte ogsaa Doom 3 paa XB, og gjett hva, jeg synes faktisk spillopplevelsen paa XB var bedre enn PC versjonen, til tross for at den kanskje ikke saa like glinsende ut. Den saa allikevel kjempe bra ut, og den gikk helt glatt. :kul:
 
#43
Jeg gleder meg både til Halflife 2 og Farcry Instincts til Xbox. Halflife 2 har jeg testet litt hos en kamerat, ble aldri til at jeg gadd å investere i et nytt skjermkort til pcen. Er ikke PC gamer lenger, foretrekker å ligge laid back i sofaen med en kontroll i hånda. Mindre stress, spesielt for nakken. Har satans vondt i nakken og sitter ikke komfortabelt nok foran en pc.

Samme dealen ble det jo med Farcry til PC, testa det litt. Virka kult det, men orker bare ikke spille PC spill. Vet at Farcry Instincts er et annet spill da. Men visse likhetstrekk har det jo.

Jeg er en av de som er glad for Halflife 2 port og en ny Farcry til konsoll. Glimrende... Da blir jeg sofakriger litt til fremover :p
 
#44
Opprinnelig skrevet av WiKKiDCLOWN@09.06.2005, 00.04
Jeg gleder meg både til Halflife 2 og Farcry Instincts til Xbox. Halflife 2 har jeg testet litt hos en kamerat, ble aldri til at jeg gadd å investere i et nytt skjermkort til pcen. Er ikke PC gamer lenger, foretrekker å ligge laid back i sofaen med en kontroll i hånda. Mindre stress, spesielt for nakken. Har satans vondt i nakken og sitter ikke komfortabelt nok foran en pc.

Samme dealen ble det jo med Farcry til PC, testa det litt. Virka kult det, men orker bare ikke spille PC spill. Vet at Farcry Instincts er et annet spill da. Men visse likhetstrekk har det jo.

Jeg er en av de som er glad for Halflife 2 port og en ny Farcry til konsoll. Glimrende... Da blir jeg sofakriger litt til fremover :p
231458​
Vi er litt like vi da, jeg har faktisk Halflife2 til pc.....men gidder ikke å spille det. Venter på Xbox versjonen...samme med Farcry. Er mere kos å ligge i sofan med dolby og en stor skjerm.
 
#46
Så det er mer behagelig å spille HL2 på Xboxen? Joda, det skal dere sikkert få lov til å påstå.

Men la meg le når (hvis) NS:Source bare kommer til PC.
 
#47
Opprinnelig skrevet av Ebriosus@14.07.2005, 17.33
Så det er mer behagelig å spille HL2 på Xboxen? Joda, det skal dere sikkert få lov til å påstå.

Men la meg le når (hvis) NS:Source bare kommer til PC.
242044​
Mer nøyaktig kontroll? Nei, men sliter ikke med fps på konsoll. Selv om mus er mer nøayktig.

Mer behagelig å sitte i Stresslessen foran TV'en ? Ja, milesvis bedre.
 
#48
Opprinnelig skrevet av WiKKiDCLOWN+14.07.2005, 17.42-->
<!--QuoteBegin-Ebriosus
@14.07.2005, 17.33
Så det er mer behagelig å spille HL2 på Xboxen? Joda, det skal dere sikkert få lov til å påstå.

Men la meg le når (hvis) NS:Source bare kommer til PC.
242044​
Mer nøyaktig kontroll? Nei, men sliter ikke med fps på konsoll. Selv om mus er mer nøayktig.

Mer behagelig å sitte i Stresslessen foran TV'en ? Ja, milesvis bedre.
242045​
[/b]
Isteden for å sitte på en stol. :D
Kan si at Konsoll er fremtiden som bringer mennesker sammen. :tommelopp:
 
D

Deleted member 91

Gjest
#50
Opprinnelig skrevet av WiKKiDCLOWN@14.07.2005, 17.24
Ny Farcry Instincts trailer ute, ser jævlig rått ut. Halo 2 multiplayer kan grave seg ned for min del hvis dette blir så bra så det ser ut til.

Farcry Instincts MP trailer
242041​
Wow, det så jo nesten litt imponerende ut. Bare de får det til å fungere ordentlig, så er jeg ihvertfall klar.
 
#52
Half-Life 3 til Xbox 360!

Det kommer ikke som noe bombe at spillfirmaet Valve lager en oppfølger til det kritikerroste spillet «Half-Life 2».
Men nå er det i hvert fall (sånn halvveis) bekreftet, etter at Microsoft gikk ut med informasjonen på et Xbox 360-arrangement i Spania, melder CVG.

På en plansje som ble vist fram, fortalte Microsoft om deres grafikkverktøy XNA (oppfølgeren til DirectX) og hvilke spillmotorer som vil benytte seg av denne. På listen over spillmotorer kan man se at Valve er oppført med «Half-Life 3».

Det ble ikke sagt noe mer om akkurat dette på presentasjonen, men alt tyder på at vi vil kunne få oppleve spillet på Xbox 360 - helt sikkert i tillegg til en PC-utgave.

På pressekonferansen ble det også vist fram et lite QWERTY-tastatur som skal kunne kobles direkte på håndkontrolleren til Xbox 360 - denne skal kunne benyttes til å sende tekstmeldinger til andre spillere, og chatte mens man spiller.

I tillegg til alt dette så påpeker CVG at Rockstar er oppført som en av spillutviklerne som støtter spillkonsollen. Dette er selvfølgelig ingen stor nyhet, ettersom Rockstar allerede har gitt ut en rekke spill på Xbox - men det er jo lov til å drømme om en «Grand Theft Auto»-oppfølger ...


Dagbladet
 
#56
Skjønner ikke vitsen av å poste fake bilder. Alltid en eller annen knall som presterer å ikke lese teksten og vise bildet videre.
 
#59
Opprinnelig skrevet av Epzilon@11.08.2005, 18.25
Vel din knall. Leste DU teksten som stod ovenfor bildene i Mongis post? ;)
250264​
Ja, jeg gjorde det. Men nok av folk som ikke gjør det. Og fremdeles sier jeg, hva er vitsen med fake bilder ?
Like spennende som plast iskrem på en varm dag.