Half-Life 2 utgis til sommeren på Xbox

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#21
Grunnen til at jeg reagerte såpass på det du skrev var fordi det lot til at du mente "hva faen skal jeg med en PC? Det eneste jeg får for mine tredve tusen er bittelitt bedre grafikk", noe som - beviselig - er et ubrukelig argument. Det hjelper å være presis, grabben.
 
#24
I det siste har det gått mange rykter om bonuskartet The Lost Coast, Xbox-versjonen av HL2 og ekspansjonspakken Half-Life 2: Aftermath.


Nettstedet Planet Half-Life har vært i kontakt med Doug Lombardi fra Valve, og han har kommet med noen avklaringer i forhold til ryktene og informasjonen som har versert på nettet i løpet av den siste uken. Først og fremst, har han satt en stopper for spekulasjonene om hvem som får hovedrollen i ekspansjonspakken Half-Life 2: Aftermath - det blir nemlig Gordon Freeman selv.

Videre fortalte han at ekspansjonspakken blir tilgjengelig over Steam, og kanskje også i butikkene. I rapport som stammer fra det tyske bladet PC Action ble det sagt at ekspansjonspakken vil være omtrent en tredjedel så stor som originalspillet. Lanseringen er, i følge Doug Lombardi, satt til sensommeren.

Når det gjelder bonuskartet The Lost Coast, som i korte trekk er laget for å demonstrere hva Source-motoren er god for, og som derfor kommer med svært høye maskinkrav, skal det etter planen lanseres i løpet av "sommermånedene". I følge PC Action-rapporten vil det ta mellom 20 og 40 minutter å spille gjennom. Både The Lost Coast og HL2: Aftermath vil demonstreres på E3.

Til sist fortalte han at Xbox-versjonen av Half-Life 2 etter planen skal bli ferdigutviklet i august, og at den vil bli demonstrert hos Microsoft på årets E3-messe.


Gamer
 
#26
HL2 krever IKKE mer enn doom 3. HL2 kjører lett som bare det. Men når det er sagt, så er HL2 sugent uten høy oppløsning. Det er jo egentlig ikke noe bra grafikk, bortsett fra vannet. Lyset er teh crapz0r.
 

Lodin

Der Waaaah
#27
Bilder fra Xbox versjonen (tatt av en TV og i så dårlig kvalitet at det ikke sier noe egentlig):
Here thus, only for you, the first images in-game Half-Life 2 on Xbox. These photographs snuff starting from a playable version of the software are, certainly, of average quality, but they enable you all the same to assess the quality of textures, the level of detail of the decorations, returned water or the modeling of the characters. These photographs also make it possible to support the denial of certain rumours which implied that Half-Life 2 would rather be born on Xbox 360, because the software turns indeed on Xbox. The FPS of Valve Software would be planned for the summer 2005, in the United States.
http://www.jeux-france.com/images3_4_9708.html

EDIT: Glem det, etter litt etterforskning viser det seg at dette sansynligvis bare er en eller annen jævla Franskmann som har kjørt PC versonen via TVen sin. :mad: :flau:
 
#28
Opprinnelig skrevet av Lodin@25.04.2005, 17.46
Bilder fra Xbox versjonen (tatt av en TV og i så dårlig kvalitet at det ikke sier noe egentlig):
Here thus, only for you, the first images in-game Half-Life 2 on Xbox. These photographs snuff starting from a playable version of the software are, certainly, of average quality, but they enable you all the same to assess the quality of textures, the level of detail of the decorations, returned water or the modeling of the characters. These photographs also make it possible to support the denial of certain rumours which implied that Half-Life 2 would rather be born on Xbox 360, because the software turns indeed on Xbox. The FPS of Valve Software would be planned for the summer 2005, in the United States.
http://www.jeux-france.com/images3_4_9708.html
211417​

Half-Life 2 på Xbox, ser ikke dårlig ut!
 

SHDR

Gullmedlem
#29
Opprinnelig skrevet av arnis@25.04.2005, 08.47
HL2 krever IKKE mer enn doom 3. HL2 kjører lett som bare det. Men når det er sagt, så er HL2 sugent uten høy oppløsning. Det er jo egentlig ikke noe bra grafikk, bortsett fra vannet. Lyset er teh crapz0r.
211239​
Ah, du vet hva du snakker om, altså? Teksturene i Half-Life 2 er større. Det er flere av dem. Sure, det er flere per LAG i Doom 3, men det er færre av dem overall, fordi du kan gjenbruke materialteksturer og bare legge på et par lag bump-maps for å lage helt andre teksturer overall. Doom 3 har høye systemkrav, ja, men jeg kjørte det i high, 1024x768 med 2x FSAA. Til sammenligning kjørte jeg Half-Life 2 ved omtrent samme ytelse med alt måkt på fullt, i 1024x768 uten anti-aliasing. Det var VRAM-en min som sleit, ikke grafikkprosessoren.

Xbox har halvparten så kraftig og halvparten så mye RAM TOTALT som grafikkortet mitt har. Jeg har 16 ganger så mye RAM i maskinen min. Half-Life 2 trengte å bytte teksturer mellom VRAM og RAM likevel. Lover det godt for spillets utseende på Xbox? Synes ikke egentlig det. Jeg er ikke så teknisk av meg at jeg kan GARANTERE det, men utifra hva jeg vet? Næh.

Edit: Lodin, jeg kunne vist deg det der for et halvt år siden, din nøttefitte. :D
 

Lodin

Der Waaaah
#33
Ser ut som de tech-demoene NVIDIA og ATI slipper en gang i året. Sinnsyke greier med tanke på at man skal kunne spille det.
 
#35
IGN preview av xboxversjonen. Og bare for å ha sagt det, IGN var mektig imponert av grafikken, og nå snakker vi fortsatt om xbox-versjonen

Opprinnelig skrevet av IGN
The result, as we saw, is impressive. Half-Life 2 looks remarkably good on the Xbox. Which is to say, even at this early stage -- in the four areas we played -- Valve's title might be one of the best looking, if not the best looking, Xbox game on Microsoft's console. Players of the original PC version will notice a lack of detail compared to the original PC version, as well as some aliasing and resolution issues, but we played an early version, which lacked polish, optimization, and in all fairness, just isn't finished yet. So sure, the Xbox version will not match the highest resolution or the graphic superiority of its PC brethren, but for an Xbox game? As former editor Kaiser Hwang might say, it really does look amazing.
 
#36
Valve og Vivendi har begravd stridsøksen og kommet fram til at Valve sine spill, inkludert Half-Life 2 ikke lenger skal distribueres av Vivendi.


Valve og Vivendi har lenge vært hissige på hverandre, og de første søksmålene kom allerede i 2002, da Valve beskyldte Sierra (en underdivisjon av Vivendi Universal Games) for å selge lisenser av deres spill til internettkafeer og lignende uten å ha rettighetene til det. I tiden som har gått, har begge parter anklaget hverandre for å bryte ulike avtaler mellom de to selskapene, og vi har sett flere søksmål og motsøksmål.

Nå er konflikten tilsynelatende over. De to selskapene har inngått forlik, og som en del av dette har Vivendi gått med på å avslutte all produksjon og distribusjon av spill fra Valve. Dette inkluderer Half-Life, Half-Life 2, Counter-Strike og Counter-Strike: Condition Zero. Denne delen av avtalen vil tre i kraft 31. august. Det ser med andre ord usannsynlig ut at Vivendi vil gi ut Half-Life 2 for Xbox, med mindre de har inngått en særavtale om denne tittelen.

Mange spekulerer i om hvorvidt dette betyr at Valve nå vil stoppe å selge produktene sine i butikk, og i stedet fokusere fullt og helt på Steam-systemet sitt, men representanter for selskapet har uttalt at de jobber med å sikre fortsatt distribusjon av spillene sine i butikker. Flere detaljer vil følge på et senere tidspunkt.


Så dem som ikke har Half-Life 2, burde få opp farten. :tommelopp:


Kilde: Gamer
 
D

Deleted member 91

Gjest
#37
Nuvel ... det er ikke usannsynlig at en annen utgiver plukker opp Xbox-versjonen av HL2, er det vel? Det er jo en temmelig stor tittel.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#40
PC-en min er god nok for HL2, men jeg går fortsatt for Xbox-versjonen. Hater å spille på PC.

Kommer i grunn til å gå med litt for mye penger på spill til sommeren hvis jeg ikke finner noe veldig kreativt å gjøre på hytta på kvelden.