Half-Life 2 utgis til sommeren på Xbox

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#83
Slutt å bruke spoilertaggen på sånt!


Bra at spillet funker på Xbox 360. Blir vel å teste det ut til neste år, kanskje.
 
#86
Kunne godt trenge et spill av HL2's kaliber nå mens jeg stort sett bare sitter å venter på X360...
 
#87
Half-life 2 til Xbox var som forventet kanonbra. Som mange andre så hadde jeg knapt testet dette spillet før på pc, har bare prøvd multiplayer (noe som jeg syntes var knall underholdning.)

Så nå fikk jeg endelig smaken på single player delen. Og den er selvsagt dritbra. Å kødde med fysikken på alle objektene er morsomt nok i seg selv, enda bedre blir det når man integrerer det på en smart måte i spillestilen sin.

Noen lurer nok på hvordan kontrollen er også. Da kan jeg si med en gang at den fungerer ypperlig. Den er kanskje ikke like perfekt som i Halo til å starte med. Jeg anbefaler å skru ned sensitivity ned et par hakk, det forandret mye for min del. Da ble det veldig fintfølende og responsivt nok til at jeg ikke slet med headshots i all hektisk action.

Grafikken er top notch, spillet kjører på en grei 25-30fps stort sett til nå og det til tross for enorme områder med høy detaljegrad. Jeg ser at PC versjonen har bedre grafikk, som høyere oppløsning på teksturer og sånn generelt sett. Men det gjør fremdeles ikke denne porten dårlig på noen måter. Dette spillet kan stå opp imot hvilket som helst xbox spill grafikk messig og vi er heldige som får dette action eventyret på denne generasjons xbox uten å måtte ofre alt som gjorde spillet fantastisk.

Loadingen aller første gangen er heavy. Men etter det så er loading mellom levels og seksjoner rimelig kjapp. Muligens mindre loading enn i Halo, i dunno. Ikke noe verre ihvertfall.

Ellers synes jeg stemningen er bra i spillet, masse detaljer og masse å leke seg med :)

All kudos går til Valve for dette spillet. Anbefales på det sterkeste!
 
#88
Takk for fine førsteinntrykk WiKKiDCLOWN.

Har ikke prøvd det så mye på PC selv, så jeg ser med stor glede frem til å spille gjennom kampanjen hjemme i godstolen på Xboxen. Er mange fanboys på diverse andre fora som syter og klager over at spillet ikke kom på 360 i stedet, men det er jeg egentlig glad for når jeg ser på de nyeste bildene/videoene.

Gleder meg.

Edit: Hvilken sensitivitet spiller du med i Halo, siden du måtte sette den ned? Selv bruker jeg 4, om jeg husker rett.
 
#89
Jeg er vant til å spille med lav sens, sikkert derfor jeg whupper så mye ass.. lol, jeg bare kødder ;)

Så i halo står den på 2
 
#90
Takk for fine førsteinntrykk WiKKiDCLOWN.

Har ikke prøvd det så mye på PC selv, så jeg ser med stor glede frem til å spille gjennom kampanjen hjemme i godstolen på Xboxen. Er mange fanboys på diverse andre fora som syter og klager over at spillet ikke kom på 360 i stedet, men det er jeg egentlig glad for når jeg ser på de nyeste bildene/videoene.

Gleder meg.

Edit: Hvilken sensitivitet spiller du med i Halo, siden du måtte sette den ned? Selv bruker jeg 4, om jeg husker rett.
[/b]

Det som er ganske digg er jo at xbox versjonen av Half-Life 2 vil få bedre FPS på 360, vil det ikke?
 
#91
Det som er ganske digg er jo at xbox versjonen av Half-Life 2 vil få bedre FPS på 360, vil det ikke?
[/b]
Går rykter om dette ja. At det blir penere på 360, i likhet med for eksempel Halo. Dessuten vil de aller fleste bakoverkompatible spill støtte 720p HD oppløsning sies det.

HALF LIFE 2 PRETTIED UP FOR 360?

Net rumblings point to Valve's darling loading up a better make-up kit when booted on the Xbox 360

10:47 Net reports stemming from various websites are stating, without source, that Half Life 2 may be compatible with X360 in a way which will give an improved experience to 360 owners.

The unconfirmed report states that if Xbox 360 owners place their Xbox copy of Half Life 2 - to be released Stateside on the 18th this month - they'll find textures upgraded, multiple screen resolution choices and anti-aliasing boosts becoming available to them, a bit like with Halo 1 and 2.

In one sense, this would make sense as Valve already has a variety of hi-res assets on hand after developing the PC version. The PC game also came on one DVD, so it's entirely possible that two groups of content - one for Xbox and one for 360 - can fit on the disc. Furthermore, it's possible that the game's delay could be partly attributed to waiting for 360 devkits to be up to the standard where such features can be road tested. The game is coming out a handful of days before the 360 launch, so again, as rumours go, it's not entirely ludicrous.

Of course, all this is rampant speculation on our part.

We're yet to receive any official comment from Valve but when we hear anything further on this matter, we'll be sure to let you know.

CVG.com Staff[/b]
Kilde
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#92
Noe nytt i denne utgaven som ikke var med på PC?
 
#93
Noe nytt i denne utgaven som ikke var med på PC?
[/b]
Ser ikke slik ut nei. Så nemlig følgende i IGN omtalen:

Opprinnelig skrevet av IGN
Half-Life 2 on Xbox is identical to the PC version in content: It's a single-player first-person shooter that follows the harrowing, story-driven adventures of one Gordon Freeman. There are no multiplayer missions, there is no co-op component, and Half-Life 2 is not online. It's a complete single-player, story-based first-person shooter.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#94
Okay. Bortkasta tid og penger for de som har PC-utgaven, altså. Kjekt å vite. :)
 
#95
Det kan jo godt hende at det kommer en god del nedlastnings elementer fra Live, f.eks Aftermath og den nå så kjente Half-Life 2: Deatmatch. Mest sansynlig så vel dette innholde komme over Xbox 360 Live, ikke "vanlig" Live.

Har på følelse avat Valve like godt kunne ha laget spillet til 360, da hadde de i hvertfall spart seg bry med å skjære ned på grafikkdetaljer. I en 360 versjon kunne de jo også ha med HD range :svette:
 
#96
Gamespot omtale

Karakter: 8.3/10

The Good: Epic single-player campaign; strong visual style with cool environments and cooler enemies; physics engine lets you manipulate the environment in cool ways; top-notch voice acting and storytelling; a highly immersive experience from start to finish.

The Bad: No multiplayer gameplay whatsoever; the frame rate struggles most of the time, and downright dies on occasion; nothing to differentiate the xbox game from its pc counterpart, save for its flaws.[/b]
Dette oppsummerer vel spillet ganske greit.
 
#97
Jeg blir vel å kjøpe det på Xbox da jeg vet det vil være årevis til den gangen jeg kan få spilt det på en god nok PC. Synd å høre at frame-raten er såpass wonky, men dårligere enn på PCen min blir det ikke uansett. Gleder meg, om det så ikke blir så bra som det kunne ha blitt.