Half Life 2's situasjon

SHDR

Gullmedlem
Opprinnelig skrevet av Thinaran@20.10.2004, 22.30
"Half-Life 2 is arguably the best game ever made to date. It is a groundbreaking experience in interactive entertainment," states PC Gamer’s Senior Editor, Chuck Osborn,
Yikes.
121155​
Hvis det viser seg å være bedre enn Ikaruga blir jeg mektig overrasket, så jeg holder ikke pusten. PC Gamer er vel heller ikke THE publication å lansere et spill med. Om du virkelig vil treffe hardcoren, så slenger du det på coveret til Edge. Med forbehold om at de gir en 8/10 og kaller det repetetivt og derivativt, hvilket nok er sannheten.

Hvis du skal promotere et spill, er det ikke mest logisk å pimpe det til massene istedenfor til en liten gruppe som allerede vet om spillet og har varmet opp bankortet? Ergo tror jeg Valve/Vivendi er geniale som putter det på forsiden av PCG, et blad med lesertall Edge ikke lenger er i nærheten av.

PC Gamer har hypet spill i skyene helt siden før jeg fikk min første PC i 1991, og de kommer til å fortsett med det. Jeg ville ta det de sier med en klype salt.

Ikke "sprøyt", men de overdriver kraftig, og det har de gjort så lenge jeg kan huske.

Hvordan greier du å trekke det ut av den lille setningen? PCG er kjent for å overdrive, det er alt jeg sier. Det er sikkert maaaange spill de har anmeldt opp gjennom årene som har fortjent karakteren sin, men jeg sier at de er kjent for å overdrive.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Noe som irriterer meg litt, er at PC Gamer UK deler navn med et amerikansk møkkablad. PCGUK var iallfall en pålitelig kilde da jeg leste det fast (riktignok en stund siden nå), og den omtalen som ble linket til litt tidligere her var skrevet av Jim Rossignol, som alltid har vært en kredibel anmelder.
Jeg gleder meg iallfall stort til HL2, og tror det kommer til å bli like fett som eneren - om ikke bedre. :)

Opprinnelig skrevet av Jani@21.10.2004, 18.38
Ikke "sprøyt", men de overdriver kraftig, og det har de gjort så lenge jeg kan huske.
121759​
Du sier at de alltid har overdrevet kraftig, ergo er det ingen av spillene de har gitt en god karakter som har fortjent den.

Å si at de alltid har overdrevet betyr at de har gjort det i alle år. Det betyr ikke at de har gjort det med alle spill de har anmeldt, det må du skjønne. De har en tendens til å overdrive når det kommer til allerede opp-hypa spill.

EDIT:
Må bare få understreke at jeg ikke mener at Half-Life 2 blir dårlig (det får vi se 16. november :) ), men at PCG overdriver og hyper opp spill ofte.

Yetipants: enig. Hadde de benyttet en eller annen hotshot-anmelder, så kanskje - men PC Gamer UK synes faktisk å ha forholdsvis mye integriter. Rossignol har jo vært der i mange år, og jeg tror ikke han ville puttet 96%-merkelappen på hva som helst. Det er tross alt den sterkeste karakteren bladet noen gang har satt, sist ved det første Half-Life.

Novastrum

Feminist-elitist
Opprinnelig skrevet av Shadar@21.10.2004, 17.04
Med forbehold om at de gir en 8/10 og kaller det repetetivt og derivativt, hvilket nok er sannheten.
121708​
Repetivt som Ikaruga? Et derivativ av Half-Life, på samme måte som Ikaruga er et derivativ av Radiant Silvergun?

Jeg lurer virkelig på hvor skepsisen din ligger. La den dø, mann. Gled deg litt! :flau:

SHDR

Gullmedlem
Jeg gleder meg. Men jeg er også naturlig skeptisk inntil det motsatte er bevist. Men jeg gleder meg til å spise i meg alt negativt jeg har sagt om Half-Life 2, om det blir nødvendig. ;)

Yetipants: PCGUK var noe av en autoritet i sin tid, ja, men nå er PC Gamer UK og PC Gamer US, såvidt jeg vet, samme greia. Enten det, eller så samarbeider de så nært som mulig, det ville vært rart om Future gav ut en amerikansk og en engelsk versjon av sin største publikasjon.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg prøver å gi ganske godt faen i hype - det klarte jeg med Fable, og det er definitivt en av de mest forfriskende spillopplevelsene jeg har hatt i det siste. Håper Half-Life 2 blir noe av det samme som eneren, som jeg kjøpte på releasedagen KUN på bakgrunn av et preview PCGUK kjørte. Har aldri lest et så engasjert preview verken før eller senere.
Uansett trodde jeg bare Half-Life ville bli "sånn passe kult"... men det ble veldig mye mer enn det, gitt. :)

det burde vært laget en "adventskalender" som ble lagt ut for salg sånn 1 måned før det kom. Så kan man åpne luker med screenshots helt den til den siste dagen =) *whee*

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Whee, det styggeste Source-screenshottet noensinne! :D

Novastrum

Feminist-elitist
Gulvet, mann... gulvet!
Let thar be light!