Halo 2 (Xbox)

#41
Halo er "teit" :tommelned:

Her er ett leser brev som kom i pcgw nr:8 august s.95.
Dere som skal ha spillet på X- box er ikke så intereserte siden dette handler om det som kom på PC, men les det forde siden det kommer til å hende slik igjenn at det kommer så sent på andre konsoller.


Uretferdig Behandling av Halo.

Jeg har lenge erget meg over deres totale neglisjering av det ypperlige spillet Halo. Ett sted får rett og slett grensen gå! Derfor ønsker jeg et svar fra redaksjonen, og jeg håper virkelig at dette brevet kommer på trykk så andre gamere kan se hvor subjektive dere enkelte ganger er. Først og fremst vil jeg dere ser på størrelsen på anmeldelsen av Hal. Da jeg åpnet PCGW desember 2003 så jeg Halo med store bokstaver på forsiden. Jeg bladde raskt opp og lette etter anmeldelsen (selv om jeg allerede hadde spillet). Noen anmeldelse fant jeg ikke føre jeg gikk over tredje gang, og så den mikroskopiske halvsiden dere hadde brukt på spillet. Det er den minste anmeldelsen som har fått pris (for over 85poeng). Samme måned får middelmodige war of the ring og Chaos Legion større omtaler. Og i de neste numrene blir jeg mer irritert. Selv om Halo skulle vert på 2. plass på "lerspillerskytere" på deres topp 100 sider glimrer Halo med sitt fravær, og i Mars utgaven av PCGW bruker dere (6!) sider på spillet Breed som ikke er annet en veldig dårlig Halo-klone. Dette spillet får 62 i score...
Men, det som virkelig får begeret til å renne over er Mai nummerets artikkel om "Skytterfest", der dere skriver om de mest populære flerspillerskyterne som er ute nå. Flere av disse har fått lavere score enn Halo, men allikevel droppes Halo fra denne artikkelen. Og, for å overbevise dere om at dere har feil, og jeg har rett, og for å ikke være en standard post-kassa-whiner så får dere en rekke argumenter for at Halo skulle vært mer inkludert i bladet deres.
1. Halo er en utrolig blanding av god singelplayer og fantastisk multiplayer.
2.Halo er sterkt understøttet i turneringer etc. med CPL,CAL,AGP og flere bak seg.
3.Halo miljøet er i sterk vekst, og Halo er blant de mest populære spillene i USA.
4. Halo har en fysikkmotor som gjør kjøretøyene til noen av de beste noen gang sett i en FPS. I tilegg er våpenbalansen blant de aller beste.
5. Halo har fått bøttevis med awards fra all verdens spillmagasin. (sorry att jeg (snofte) bryter inn, men hvor mye har spilleprodusenten betalt for dette a, 3,4 mill kanskje)
6. "Feilene" dere nevner om dårlig netcode etc. vil være rettet når dere leser dette. (hviss dette brevet kommer på trykk). Gearbox skal nemlig slippe en ny versjon av Halo, kalt HaloCE medMod kit, bugfixer og jevnligere oppdateringer. Denne "patchen" vil også fikse fast shaders slik at maskinkravene blir noe lavere. Jeg kunne sikkert nevnt mange glere ting, men jeg håper dere har fattet poenget. Og, jeg håper at dere ser over det dere har skrevet og forhåpentligvis gir Halo en verdig reomtale med den nye HaloCE oppdateringa slik at PCGW sine lesere kan se hvordan dette spillet virkelig er.
Hvis dere mot formodning ikke skulle gjøre dette, vil jeg anbefale alle PCGW´s lesere som har blitt mer interessert i Halo etter å ha lest dette brevet å ta en titt på www.HaloNorge.com for mer info om kanskje årets spill 2003. Håper dere forbedrer dere neste gang.

NÅ kommer svaret fra PCGW hehehehe he he he ha ha he. :ler:

Halo er en konvertering fra X-Box og fortjener ærlig talt ikke større omtale når spillet allerede har vert ute i 2 å. Hadde spillet kommet samtidig på alle konsoll (eller bare ett alvår etter Xbox utgaven) så hadde det stilt seg ett annet lys. Og som du også nevner så hadde det så dårlig nettkode at det derfor i en ny verson (HaloCE), noe som da med andre ord vil si at den kopien som foreligger vårt testsenter har en god del mangler. Og det er nå slik at det eneste vi kan bedømme et spill utifra er den koden vi satt med der og da. Man kan ikke gå ut ifra eller si at om et halvt år så er det og det spillet kjempe bra bare fordi at noen kanskje har laget en patch eller på andre måter har forbedrett spillet. Nei, man må se på den versjonen man har og bedømme den.
Og grunnen til at omtalen ble så kort som den ble skyltes en rekke faktorer som er for mye å ramse opp her. De som ønsker det kan lese vår redaktørs forklaring på vårt forumet; wwwgames.no/forum og se under Generell forum - Norsk pc gaming world og innlegget med navnet "om leserbrev".
Sånn bortsett fra det synes jeg du burde skaffe deg briller, for jeg finner ikke
Halo på forsiden, verken med store eller små bokstaver. Dog finnes den i vår oktober 2003 utgave i forbindelse med en smugtitt.

Dette er hentet fra PCGW`bla side 95 i utgave 8 2004.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#42
Det er innlegg som dette som får meg til å ønske at jeg var moderator...
 
D

Doctor Downs

Gjest
#43
Jævlig surt med Halo 2 og russetid samme skoleåret.

Skal ha Halo 2 uansett med én gang det kommer ut. Håper bare jeg har penger til å kjøpe Live da. Russebil og stæsj koster...

Har dessuten modda Xbox med ca. herpa standard bios, så jeg vet ikke om det lar seg gjøre uansett.


Det jeg egentlig gleder meg mest til er å dra hjem fra skolen i fritimene mine (litt over to timer midt i timeplanen hver dag utenom annenhver tirsdag) med tre kamerater og spille mens vi spiser matpakka. Har hatt Halo og Mario Party 4 til det formålet i over to år nå.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#45
På tide å elektrosjokke liv i dette emnet igjen, særlig med tanke på at det kun er litt over en måned igjen til release! :)
Jeg kan begynne med å erklære at Halo 2 nå er ferdig. Spillet skal kopieres opp på spilldisker og gjennomgå obligatorisk bug-testing, men selve spillet er nå fullstendig.

Jeg kan fortsette med noen scans fra et Xbox-blad som jeg ikke husker navnet på, hvor de avslører en ny type covenant, samt får prøve andre og tredje level av Halo 2s single-player. Diggbart indeed.
Scan 1
Scan 2
Scan 3
Scan 4
 
#46
Opprinnelig skrevet av Baronen@04.10.2004, 20.28
På tide å elektrosjokke liv i dette emnet igjen, særlig med tanke på at det kun er litt over en måned igjen til release! :)
Jeg kan begynne med å erklære at Halo 2 nå er ferdig. Spillet skal kopieres opp på spilldisker og gjennomgå obligatorisk bug-testing, men selve spillet er nå fullstendig.
Så må du oppgi kilde for dine påstander.
www.spillegal.no
 
D

Deleted member 91

Gjest
#48
Vel, jeg kan oppgi at jeg så det på spillegal.no, så det er min kilde.
 
#49
Count me in i klanen. Takker for bilden, Baron. Nå kan jeg endelig sove godt igjen.. :D Skal sktrive mer senere.
 
#50
Hvorfor er ikke jeg oppført på den lista? Merkelig. Har hatt et Live abb. i snart et år nå og spilt kun en gang over nettet, EN gang. Med andre ord mange kroner i dass. Men alle disse pengene blir endelig rettferdiggjort når Halo 2 kommer (egentlig ikke da, kunne spart flere hundre ved å si opp og starte nytt abbonement når spillet kommer...).
 
#51
Kan vel si at Platon i Bergen har Display Only cover av Halo 2 og Collectors Edition. 1 rad med CE og 2-3 med vanlig.

Nå som jeg har forhåndsbestilt Halo 2, er jeg sikret en kopi den 11. ikke sant?
 
#52
For å oppdatere dette emnet litt, kan jeg fortelle at det nå er kommet ut en kjekk liten skjermbeskytter fra Halo 2 til PC.
Du kan laste den ned fra her

Denne skjermbeskytteren teller ned til tidspunktet Halo 2 lanseres, som er 11. november.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#53
Så Display Only-coveret til Halo 2 i butikken. Trudde jeg sku' dævve. Et sekund lurte jeg på om datoen var her allerede og at jeg hadde helt glemt å telle ned.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#55
Hurrei! Leste det akkurat selv.
Det har også blitt lagt opp en trailer fra Halo 2 på nett - en jeg tror egentlig ikke skulle vises før om et par uker. Oppløsningen er forferdelig, men man ser hva som er på traileren - såvidt. En ny type kjempe-covenant, noen fly som kræsjer, Master Chief som tydeligvis "needs a weapon", og en prophet som snakker litt. Jeg skal redigere inn link strakse.
 
#56
JAJA alle skal ha halo 2 men jeg er villig til og drepe for det!
Ingen ting skal stå mellom meg og mitt måtte men den sexye master chief!

For og være ærlig så likte jeg ikke halo før men så kom fettern min ved et uhell til og høre det da tok han og banket meg opp og stengte meg inpå rommet mitt med en xbox og halo, kom ikke ut føre jeg hadde runda det.
Jeg elsket halo etter det og ikke på tvang heller, det var deilig og banke opp fettern min i det.
He cant destroy what he created!
Åja han gjorde det rette!



Og xbox live er allerede skaffet noen av dere burde prøve burnout 3 og crimson skies de er ganske bra! :tommelopp: :tommelopp: :tommelopp:
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#58
Her er forresten litt nytt angående soundtracket, tatt fra en avisartikkel i USA Today(en avis med et opplag på omtrent 2,5 millioner pr. dag). Jepp, Maroon 5 er med...

:grine:
 
#60
Opprinnelig skrevet av SNOFTE@12.10.2004, 14.40
HAlo 2 er litt teit da_alle klapper bare fordi man kan skyte med 2 våpen samtidig det er jo gammelt
115826​
Det er da litt mere enn bare det. Det skal samtidig sies at du kan bruke hvikle våpen som helst samtidig, altså du må ikke bruke to like våpen. Men selve duelwielding var goldeneye først ute med, for over 6 år siden. Men på Halo må du bruke begge treggerne når du bruker to våpen samtidig, og det er også nytt.

Men det er da mye annet vi klapper for når det gjelder halo 2...