Halo 2 (Xbox)

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Nei, men jeg har hørt så mye skremmende nå at jeg ikke lenger er sikker på at den delen blir det absolutte høydepunktet.
 
Nå som det er lenge siden jeg har rørt xboxen, og ikke har live lengere, så skal jeg se det an. Blir singleplayer *the shit*, altså *the shit of Y2K-Y2K4*, så er det bare å kjøpe tenker jeg. :)
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Det er tanken som teller. ;)

Jeg stusset dog litt mer over "Cortana is hot now"...
 

Lodin

Der Waaaah
Så ikke bare syns de AYBABTU er morsomt, men de sitter også å runker over CG damer? Blir verre og verre dette her. :ehm...:
 
Jepp, omtrent like ille som å runke etter pixler på en skjerm. Holder meg til real-life dukka mi jeg ihvertfall.
 
Siden jeg var blant de 25 første til å forhåndsbestille Halo 2 på Spaceworld i Asker, så kunne jeg velge Tin Box Edition og få med en T-skjorte til samme prisen som hva den vanlige versjonen av spillet koster, altså 599 NOK. Deilig Dilemma? For jeg foretrekker faktisk det vanlige coveret... :flau:
Jaja, tar nok Tin Box. Så kan jeg jo kjøpe en vanlig versjon senere ... bare fordi den er så stilig.
 

Kilik

Lokal moderator
Ok, jeg kunne ikke motstå fristelsen og lastet ned Halo 2. Spillet skal selvsagt kjøpes når den tid kommer. Denne versjonen har dessuten fransk tale og engelske menyer/tekster.

Har spilt en del singleplayer nå. Uten å røpe for mye av storyen, kan jeg si at første brettet er meget lik starten på originalen. Bare flere og vanskeligere fiender. AI'en virker forbedret. Blant annet skjuler fiendene seg godt bak kasser etc. samt et par frekke bakholdsangrep som jeg ikke tror var scriptede. Men jeg har også merket en del rare feil som at noen fiender står helt i ro til man nærmest kommer i kroppskontakt med dem. Med tanke på at den lekkede versjonen skal være final virker dette meget rart.

Av hva jeg har spilt til nå virker det veldig likt originalen i både presentasjon og gameplay. Det eneste jeg har sett av nytt til nå er at man kan bruke to våpen samtidig (holde inn Y for å plukke opp ekstra våpen. L or R til å skyte). Grafikken er heller ikke så spesielt mye bedre. Ble litt skuffet. Kanskje litt urettferdig å trekke inn Doom 3, men sammenlignet med det virker dette utdatert. Har bare spilt inneområder til nå og de virker fortsatt litt sterile, gråaktig og kjedelige. Kanskje jeg blir mer imponert av uteområdene? Real-time filmsekvensene er dog mye bedre enn i originalen. Så gode at man kan tro at de er prerendrede.

Skal få prøvd litt multiplayer-brett senere.
 
Faren til MasterChif dør i Halo 2. Men han vet ikke at det er faren før helt til slutt. Faren er også nemlig siste boss. For som vi vet fra eneren var jo moren til MasterChief en tøs og hun skilte seg fra faren da MasterChief var 5 år. Broren til MasterChief møter man også i Halo 2 - han er nest siste boss og kjører en liten bil og skyter granater. :gevær:
 

Kilik

Lokal moderator
Andre level var noe ganske annet enn det noe ordinære førstebrettet. Dette var utendørs, og som i Halo 1 er grafikken langt friskere her. Og gameplaymessig var dette virkelig Halo på sitt beste med variert action hele veien.

Når det gjelder våpen har det til nå vært det samme som sist eller smått modifiserte utgaver. Har ellers merket meg hvor strategisk våpensystemet fortsatt er. Når man bruker to våpen kan man nemlig ikke bruke granater. Dermed må man tenke på hva som er smartest utfra situasjonen man er i. To håndvåpen eller våpen og granater? I tillegg kan man bare bruke et våpen om gangen når det gjelder de kraftigste som man trenger to hender til.

Lydeffektene og musikken er fortsatt på topp, men nå har de tatt med noen rockaktige gitarriff som jeg ikke synes passer inn blant de vakre symfoniene vi kjenner fra før.

Noe skuffende er også at multiplayern fortsatt ikke har bots. Av brettene jeg har prøvd er de store med flott leveldesign og komplett med warthogs og banshees. Skal prøve å få spilt online via XboxConnect i morgen.

Alt i alt litt småskuffet til nå, men så skal det sies at forventningene mine har vært skyhøye og dette er kun basert på et par timers spilling.
 

SHDR

Gullmedlem
Kilik: Big, fat surprise, that. Det er Halo. Bare med et totall bak. Bare vent til dere setter dere ned foran Half-Life 2 og merker at det faktisk bare er Half-Life med totall bak.

Gled dere til Funkydilla eller Katamari Damashii istedet. Mye mer spennende. Men skjønner dere det, klarer dere å komme dere ut av det jævla hamsterhjulet? Nope!
 
Har vel spilt 10 timer Halo 2 singel player nå... Første brettet er som kilik sa ganske likt som i 1ern... egentlig ganske kjedelig. Men inntrykket tar seg opp utover i spillet. Spillet er skremmende likt Halo 1... for min del er det musikken som forløpig er det beste med dette spillet. Gleder meg til å teste multiplayer onlive på live når den tid kommer.
 
Jeg har også testet ut den franske versjonen og jeg må bare si "ace dude". Jeg har frem til bå bare testet co-op versjonen med en kamerat og det er en fryd å spille. Jeg synes grafikken er nydelig med tanke på at det er få (eller ingen) fps dropps i spillet. Siste bane i co-op modus i Combat Evolved var jo helt grusom å spille. Andre forandringer som jeg har sett er mer fixed gun turrets i spillet som man kan bruke. Man kan stjele fiendens kjøretøyer ved å holde inne X, samt at de kan stjele dine. Deriblant den digre tanksen Scorpiux (eller noe lignede).
 
YO, DOG! Før meg opp på lista da, ILiux.
 
Opprinnelig skrevet av Kilik@17.10.2004, 03.59
Noe skuffende er også at multiplayern fortsatt ikke har bots.
118137​
Eneste grunnen jeg ser i at Bungie ikke inkluderte boter i multiplayer, er at de vil få folk til å spille over XBox Live om man vil spille med mer enn 4 folk. Forhåpentligvis blir det mulig å skaffe boter via XBox Live ... for da har de vel ingen grunn til å droppe det?
 
Opprinnelig skrevet av CockMcBalls@15.10.2004, 15.28
Da var Halo 2 Tin Box forhåndsbestilt  :D
Men dere, er jeg den eneste som gleder meg mest til singleplayer-delen?  :usikker:
117286​

Samme her, har ikke Xbox Live så... Dessuten så er det faktisk single player delen Bungie har lagt mest vekt på. Gleder meg enormt, først runde det på Heroic, deretter Legendary! Deretter co-op, har hørt at man nå kan linke sammen 2 xboxer, 2 tver, og spille co-op på hver sin tv :tommelopp: