Harde spill for harde menn

#21
De laget faktisk to oppfølgere, begge var krevende og underholdende.
Hvis du vil ha mer av samme opplegget så bør du kanskje sjekke ut Desperados 1&2 som er tilnærmet klone av Commandos, bare med en Western vri over det hele.

Jeg hadde glemt FPS Commandos og nå måtte du komme å røske det såret opp igjen ;) Ja det var elendig
 

SHDR

Gullmedlem
#22
I anledning harde spill for harde menn vil jeg få peke på Dead Rising. Det er et spill som ikke lar deg prøve igjen når du driter deg ut, lar deg få oppleve konsekvensene av beslutningene dine og planleggingen din (eventuelt mangelen på planlegging). Greit, det kan raskt bli litt plankekjøring å løpe faste ruter mellom matbutikker, favorittvåpen og målet ditt, men zombiene er uforutsigbare nok (og om de skulle slutte å være et spenningsmoment er iallfall psykopatene det) til å gjøre enhver ekskursjon inn i kjøpesenteret passe ubehagelig.

Jeg liker at spillet herser litt med meg. Får meg til å passe ekstra godt på istedet for å bare synke inn i autopilot og bare utføre alle handlingene jeg har lært at spill forventer av meg i løpet av de siste 20 årene.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#23
Oooog Erlend melder seg som kandidat nummer én til å bli påprakka Demon's Souls. Kjøøøøp det.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#25
Yesasia har den koreanske versjonen, og kan tydeligvis sende innen et par uker. Bestilte selv derfra, null stress og pakka sklei gjennom tollen fordi de skrev at verdien var to dollaz eller noe. Du vil ikke ha den japanske versjonen med mindre du leser språket uten problemer, forøvrig.

Edit: Ser at de ikke får sendt uten momsjall til UK. Uansett, fortsatt verdt spenna med mindre Parlamentet har satt opp momsen til søtti prosent eller noe.
 
#26
Bumper denne tråden for å bringe gladbeskjeden om at det blir mer RAEGing når det kommer noe maps til Trials HD i morgen. Følgende info er frekt copypasta fra vg.no:
Utvidelsen til «Trials HD», som kan lastes ned på Xbox 360 fra og med lille julaften, inneholder nesten er fordobling av innhold; 35 nye baner, over 50 nye objekter puttet inn i spillet, fem nye turneringer, nye achievevements og mer. Dette koster deg 400 Microsoft-poeng - eller 33 kroner.
Høres glimrende ut, det blir mye sinne og frustrasjon for lite penger. Jeg gleder meg!
 
#27
Det er mulig det bare er jeg som er rar, men jeg blir verken sint eller frustrert av Trials (2 SE). Det er noen tvilstilfeller hist og pist hvor fysikkmotoren er litt for nøyaktig til at jeg klarer å lese den, men stort sett synes jeg det spillet er nådeløst rettferdig--og da blir jeg ikke sint av å dø. Er jeg rar?
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#28
Jeg runda både descent og descent2 på min første datapese! Det (og alone in the dark, som jeg ikke turte spille) var det eneste jeg hadde før cd-brenning kom inn i bildet, så det var noe jeg brukte endel tid på. Jeg spilte det også litt over Kali på 28.8 modemet mitt, og synes 300ms ping var helt ideelt.

Descent ga også opphav til det litt rare kontroll-layoutet jeg brukte opp til bare noen år siden. Jeg vet jeg ennå brukte det i HL2, men byttet litt etter. Grunnen til at WASD blir helt fitte i descent er at du trenger å kunne fly opp og ned, samt rulle til hver side hvis du skal ha noen kjangs for å orientere degselv (og treffe med begge lasere på visse mål).

Pekefinger på J for å skyte
ring-og-midtfinger på T og Y for å streife
D og C for opp og ned
N og M for rullings
Museknapper for forover og bak (jepp)
Bar i verdensrommet for raketter
Også såklart diverse knapper for å velge primærvåpen, raketter, etterbrenner, lys, osv.

Jeg slet også mye med slike bare-3-knapper-samtidig konflikter på visse kombinasjoner. Jeg kunne ikke f.eks fly nedover og til høyre mens jeg skjøt. Det var raeg.
 
#30
Det er mulig det bare er jeg som er rar, men jeg blir verken sint eller frustrert av Trials (2 SE). Det er noen tvilstilfeller hist og pist hvor fysikkmotoren er litt for nøyaktig til at jeg klarer å lese den, men stort sett synes jeg det spillet er nådeløst rettferdig--og da blir jeg ikke sint av å dø. Er jeg rar?
Selvfølgelig er det rettferdig, men det hindrer meg ikke å eksplodere i RAEG da rundetida mi går åt skogen fordi det er ett hinder jeg sliter med igjen og igjen, eller når jeg dauer helt inn mot målstreken pga. en filleting jeg normalt sett klarer uten noe problem. Jeg eier ikke tålmodighet og da blir jeg bare sur da jeg må gjøre ting om og om igjen.

Desto diggere blir det da jeg endelig klarer det. Få ting i spillverdenen er like fett som å runde en bane i Trials og samtidig slå rekordene til kompisene på leaderbordene.
 
#31

Recognize.

Nevner Mega Man 9 igjen. Helvete på jord.
Ninja Gaiden 2 var også ekstremt utfordrene og til tider billig, gøy uansett.
 

Lodin

Der Waaaah
#32
Apropos harde spill, et av de hardeste får oppfølger.
[19:14] <@Lodin> In Prinny 2: Dawn of the Great Pantsu War, you have to reclaim Etna's stolen underwear.
[19:14] <@Lodin> Det... det er den beste spillsettingen noensinne
[YT]sDSeMAUrkr0[/yt]
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#33
Var det ikke et spill til GameCube som het Giftpia eller no som involverte trusestjeling?
 
#35
Apropos harde spill, et av de hardeste får oppfølger. [YT]sDSeMAUrkr0[/yt]
Jeg likte Prinny-spillet, men det var mere feigt-vanskelig enn genuint utfordrende-vanskelig. Jeg kom til aller siste formen til den siste bossen, og jeg gav opp av ren irritasjon. Satt nesten en hel natt, men følte at det ikke var verdt det.
 
#36
Super swiv til SNES er HARDCORE! Helvette for et spill. Sikkert ikke det vanskeligste spillet ever, men dææven det ække lett. Når du har brukt opp alle continuene dine så begynner du på første brett... alltid gøy. Hver gang du dør så blir gønner'n din degradert... gøy.

For det meste sitter du og skriker HERREGUUUD SOMUCHSHIIIIT!
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#37
Mao. et standard SHMUP. :)
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#38
Super swiv til SNES er HARDCORE! Helvette for et spill. Sikkert ikke det vanskeligste spillet ever, men dææven det ække lett. Når du har brukt opp alle continuene dine så begynner du på første brett... alltid gøy. Hver gang du dør så blir gønner'n din degradert... gøy.

For det meste sitter du og skriker HERREGUUUD SOMUCHSHIIIIT!
Spillet har continues = blant de lettere shmups du finner.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#40
Apropos SWIV, noen som har spilt SWIV 3D til PC? Kom ut i 1995/96 eller der omkring, så det så ikke akkurat fantastisk ut, men det var kult til den tida å være. Uansett, takket være ræva maskinkraft på den tida bestemte utviklerne seg for å belemre hvert brett med ganske mye tåke som omslutta helikopteret/jeepen din rimelig raskt. Problemet var bare at fiender som befant seg inni tåka kunne se deg og skyte, i motsetning til deg selv (spillet hadde lock-on, og det gikk bare an å sikte på fiender du kunne se). Mao. var fiendene både tallmessig overlegne og hadde en temmelig enorm fordel med tanke på den skytinga der. Jeg veit ikke om det egentlig var så jævla vanskelig (jeg var knert da og ganske ræva i spill som ikke het Quake eller Doom), men jeg veit iallfall at det var skandaløst ræva design. Plusspoeng for å ha med Valkyrienes ritt på soundtracket, da.