Harde spill for harde menn

Lodin

Der Waaaah
#61
Man dør vel i det samme hva før eller siden. Er det ikke sånn at man alltid på et eller annet tidspunkt graver for langt inn i fjellet og treffer demoner som så går bananas og utsletter alt liv?
 

Alexander

frilans ufør
#62
Skal si ifra når jeg har begynt å spille det.

Andre spill dere aldri runder: Space Harrier, Life Force og Ikaruga. Jeg er imponert over at Ikaruga ikke er blitt nevnt ennå.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#63
Trodde Ikaruga var relativt lett til SHMUP å være, siden det handler mer om å skifte farger på riktig tidspunkt og sånn istedet for pixelpresis unnadukking som i de fleste andre? Det er vaffal det jeg hører av fuckshits som regner Ikaruga som oppskrytt og mainstream.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#64
Mitt første spill på Gamecube! Husker det var en egen Ikaruga-tråd der folk overgikk hverandre i highscore til stadighet. Jeg var ikke en av de som sperga helt i det spillet..

EDIT: Bare og bare. Spillet er alt annet enn lett, men det baserer seg heller på oppbygging av chains enn ren overlevelse.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#65
La meg også nevne daggerfall. Hvis dere klarer å runde det uten en eneste raeg da er jeg imponert. Det skal dog sies at daggerfall er mest vanskelig fordi det er så jævla bugg(z)a.
 
#66
En liten oppdatering på mitt forsøk på IWBTG uten hjelpemidler. Jeg har nå tatt fire bosser, Mike tyson, Wart, Dracula, og Birdo i den rekkefølgen. Ikke til å anbefales, finnes nok mange bedre ruter. Det største problemet mitt hittil er at spillet krasjer med veldig ujevne mellomrom. Det er på kanten til at jeg gir opp hele spillet. Jeg måtte ta Birdo tre ganger pga krasj før savepoint, i tillegg til at jeg har tatt mange vanskelige områder ufattelig mange ganger. og satte meg fast en periode. Jeg hadde planer om å ta denne dritten uten guide, men måtte krype til korset for å finne veien videre mot Zangief. Det å måtte hoppe igjennom en vegg uten NOEN form for hint er bare teit ikke vanskelig.
Jeg spiller på medium nå selv om jeg startet på hard, noe som hadde vært morro og utfordrende uten nevnte krasj problem. Har en spilletid på 2:03 nå og 503 deaths... Poster mer etter jeg har banket Zangief og beveger meg mot Motherbrain. Gruer meg :(
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#67
Det spillet hørtes jo helt glitrende ut! Bare bossene i seg selv gjør at jeg føler jeg bør sjekke det ut
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#70
Må få lasta ned det der
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#71
ikke for å være helt off-topic her altså.

til thinaran: joda.

Men jeg klarer ikke se på ganons avatar og tenke Ganon. Tenker kun dette her:


Sånn, thinaran.



On-topic. dette spillet virker ganske kult ja men hvis det kræsjer ofte... Da er jeg ikke helt sikker. Har ikke helt tålmodighet til sånt lenger.
 
#72
Har kommet meg til Zangief nå, han har hittil most meg i bakken med en hammerfist og kneet meg til stjernene. KOm meg unna hvirvelvind angrepet hans, men etter det begynner det å falle spikes fra taket og han løp på meg :ehm: Tar meg en pause. To be continued.

Ps: Walkthroughen som Lodin nevner er legendarisk, mener han referer til Cloud8745z. Slenger med en link:
 
#73
Zangief eller Kradgief som han heter i dette spillet var ikke så vanskelig som noen av de andre. Han har noen fete angrep også. Har haltet meg videre til mother brain som virker mye mer truende. Området er veldig bra gjenskapt fra originale metroid også med tanke på vanskelighetsgrad. Har ikke klart å gjøre skade på den ennå, men skal forsøke litt til i kveld.
 

ganon

The Boshy
#74



I AM THE GUY!!!!!!!!!!! I AM THE FUCKING FUCKTARDED SHIT COCKBLOWING GUY!!!!!!!11

Jeg har spilt på meg senebetennelse eller noe i venstre arm og spillet har klikket så jævli mange ganger atte hjelp fitte faen, men jeg klarte det!!! OG DRITTEN KLIKKER IGJEN!!!!! HELVETE VITTU PERKELE SATANA!!!!!!!

Jeg har spilt to dager i strekk nå og fy faen så provoserende dette ble mot slutten. Spillet klikker hver gang jeg dør, og gjerne etter to tre minutter uten grunn. og ca hver tredje gang jeg kom til andre formen til the guy krasjet helvetet. Åh gud jeg glad for å være ferdig. Det jævligste var at jeg prøvde meg rundt tre fire timer mot the guy før jeg fant ut at jeg kunne lagre før han. Jeg trodde det berømte Evil savepointet var akkurat det, evil. Men neida, bare å skyte et par ganger ekstra på det. Satan jeg ble paff når jeg fant ut av det. Utenom siste boss så gikk spillet ganske smertefritt. Mother brain må nevnes som en super sayajin fitte fra en annen planet, tror det var der venstrearmen fikk nok av buttonmashing og jeg måtte spille videre med smerte for hvert skudd jeg tok. Men alt i alt vil jeg anbefale dette for alle retro nostalgikere som føler for en utfordring.
Jeg gikk inn for å spille dette blindt noe som fungerte bra utenom ved å fin veien til Zangief som jeg har nevnt tidligere, og inne i the guy sin labyrint. Der så jeg meg blind etter en times tid og løp bare de samme veiene. Men det er fullt mulig å finne veien der uten hjelp, men jeg visste ikke det og ville ikke bruke dager der for så å finne ut at det var en spike eller noe man skulle hoppe på. Nå er det bare å finne en I AM THE GUY t-skjorte og leve rolig i noen dager. Gjerne kom med tips til lignende spill, for dette var gøy! Har lastet ned I want to be the boshy, og vurderer I want to be the fangame, men vi får se. Vi får se.
 
#77
Jeg får blåse liv i denne tråden her igjen. Det har blitt mer familiegal enn spillegal over innleggene den siste tiden, og det må rettes opp. Vi er jo tross alt norges spillelite, og ingen spill er for vanskelige.... Akkurat det holder jeg på å finne ut av nå da jeg spiller Fangame: the game, Pickory, og I wanna kill the guy. Legger link til de forskjellige i bunnen av posten så alle kan bli med på moroa. Har fokusert mest på det førstnevnte de siste dagene og tror jeg er på god vei. Skriver om de hver for seg så det blir litt ryddigere.

Fangame the game:

Det klart beste fanspillet av iwbtg jeg har prøvd hittil. Det mest iøynefallende er at det har sin egen grafikkstil og at man ikke har pistol fra start. Kun dobbelhopp i et slikt spill burde gjøre ting enklere eller hva? Ikke akkurat. Det er noen hopp helt fra starten som fikk øynene mine til å twitche ufrivillig og svetten til å renne. Men etter en ganske brutal start så ble alt mye verre når jeg kom ned til til første(!) brett. Det er et kloakkbrett hvor alt er grønt og mer grønt. Utenom fargene så er det mange morsomme hopp med trampoliner og roterende plattformer, og pigger... så forbannet mange pigger :( Men pigger har man vært borti før så etter å ha dødd ca 300 ganger kommer jeg til et puzzle rom, som jeg kommer til å erfare at det er flere av i spillet, som er et fint avbrekk til piggene. Her er det lasere som gjelder. Lasere som bytter retning hver gang du hopper... Men det gikk forsåvidt greit og første boss venter. Vet ikke helt hva jeg skal si om denne bossen annet enn at jeg brukte 1 time, døde ca 300 ganger, og løftet knyttneven 5 ganger mot skjermen. Følelsen etterpå? Priceless:laugh:

Prisen for å klare dette er at mange gjennomsiktige blokker alà super mario world er solide og nye områder er tilgjengelige. Skjønte ikke hvor jeg skulle etterpå så jeg løp igjennom samme brett en gang til, med jukseblokker å hoppe på, og endte opp i det tomme bossrommet. Ble litt sint da jeg fant ut at det var tilbake til start man skulle, men men. Jeg finner veien videre til neste brett som er et isbrett. Vet ikke hvor mange her som har spilt denne type spill, men dere har sikkert sett en video eller to. Ser vanskelig ut ja? Se for deg alt sammen bare på is :ehm: Jeg kommer meg sakte og usikkert fremover, kaster meg fra vegg til vegg(for wallclimbing er så morro i sammen med is og pigger) som en helt, og kommer etterhvert til enda mer puzzles. Nå må minnet helt tilbake til Super mario 1 siste borg. Hopp ned det hullet, rundt den blokken og så videre. Joda kom meg forbi dette også. Klokka var rundt 05.00 på dette tidspunket så hjernen var ikke helt med. Det som så fulgte var noe bæsj som samtidig var såpass gjennomført at jeg ikke ble så sint men skuffet på meg selv for ikke å klare det. En boss kamp utenom det vanlige er alt jeg vil spoile, men hjelpe meg så jeg sleit. Brukte halvannen time, og fikk gjort flere blokker solide som belønning. Derifra bar det tilbake til start for å skaffe pistolen som har vært utilgjengelig så altfor lenge. Det var selvfølgelig ikke bare å hente den, men flere twitch hopp senere kunne jeg klemme de digitale fingrene mine rundt den etterlengte gønnern. Og hva kan jeg bruke det fantastiske våpenet mitt til? jo, skyte bort blokker som ser skadet ut. jaja kommer meg videre til neste område iallefall. En ting jeg fant ut kjapt er at man kan sikte oppover og skyte, noe som sikkert er greit å vite. Ikke at jeg har trengt det ennå. Har ikke kommet meg til neste brett ennå, men tror jeg nærmer meg. Er noe lava og pigger som gjøre sitt beste for å hindre meg nå. Oppdateres etterhvert!

Deaths: 1198

Tid: 04:45

I wanna kill the guy:

Et fanspill som er mye nærmere originalen i gjennomførelse. Det mangler dessverre litt humor og kreatvitet i hindre, men er morsomt læll. Det sliter også med et problem jeg har sett i andre spill i denne sjangeren og det er antallet pigger. 99% av skjermen er pigger til tider, og det er litt vel mange. Men det er ikke så vanskelig som man får inntrykk av. Jeg kom meg ganske greit igjennom første del, tok faktisk noen seksjoner på første forsøk, og første boss gikk ned på tredje forsøk. Ikke så mye å skrive om i seksjonene som fulgte. Mange pigger og stigende lava dekker det meste. En morsom mekanikk er tønner fra Donkey kong country som sender deg til været. Flere rom som krevde fingerferdighet og reflekser, og som var gøyale. Har kommet til neste boss som er en anelse uinspirert, men ganske hard. Har nesten tatt han flere ganger nå, så satser på å oppdatere om nye og spennende områder.

En ting jeg glemte å nevne er at her er det flere hemmelige rom med kister og mynter som kan samles. Man låser opp forskjellige kostymer til hovedpersonen virker det som. Har ikke funnet så mye ennå.

Deaths: 224

Pickory:

Et spill som virker veldig kreativt og meget vanskelig. Har bare såvidt startet, men det lover bra. Kan ikke si så mye mer om det ennå annet enn at hvis du prøver det velg easy mode. No really!

Link til spillene:

Fangame: the game: http://fangame.vertigofx.com/

I wanna kill the guy: http://kayin.pyoko.org/iwbtg/forums/index.php?PHPSESSID=4bpugrqu03antv47v17e3ruto1&topic=10849.0

Pickory: http://kayin.pyoko.org/iwbtg/forums/index.php?topic=6079.0
 
#79
Jeg digger Floe og har både bionic coomando original og rearmed så dette blir å eie :D Anbefaler alle å sjekke ut youtube kanalen hans, den er full av win :)