Harde spill for harde menn

Lodin

Der Waaaah
#41
Akkurat samme spill som Terminal Velocity, bare at det er no bajs med andre ord.
Det er forøvrig hardt som faen på de seinere bretta og passer inn her.
 
#42
Kanskje litt utenom trådens mening, men føler at det har en klar plass i toppen om vanskelige spill. Ikke mange spill som det har blitt brukt flere timer på, og som færre har klart å spille gjennom uten juks.

Dagens ungdom gir seg for lett! Hvor mange kjenner du som runnet Super Mario Bros 3 på 90 tallet? Vet ikke hvor mange forsøk jeg hadde, men var ikke nå før jeg sette opp nintendoen igjen for 4-5 år siden at jeg virkelig klarte det. Brukte "jukset" litt på 7'ende brett for å skaffe meg 99 liv, men kan vel ikke bli sett på som juks og gå om og om igjen i den borgen full av penger?
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#43
Øh, ca alle? SMB3 er da ikke spesielt vanskelig. Greit nok at man ikke blir geleidet rundt med blindehund som i mange av dagens spill, men.
 
#44
De gamle Mario-spillene er føkkings cakewalk i forhold til mannevonde Ghosts 'n Goblins og Battletoads.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#45
Ikke at man trenger 99 liv heller. Og ja, alle og bikkja deres har runna SMB3. Til og med mange jenter jeg kjenner som ellers ikke har spilt særskilt med spill har runna SMB3.

EDIT: Ganon og jeg har runna Ghosts n Goblins på NES. To ganger på rad, siden spillet bare er en illusjon i første runde og man starter på nytt etter sisteboss. (obs: spoiler!!!). Battletoads er usaklig, men akk så artig. Jeg har runda Battletoads in Battlemaniacs (SNES) på emulator, så etter å endelig ha sett de siste to brettene vet nå med sikkerhet at spillet er umulig å klare på konsoll.
 
#46
Ikke at man trenger 99 liv heller. Og ja, alle og bikkja deres har runna SMB3. Til og med mange jenter jeg kjenner som ellers ikke har spilt særskilt med spill har runna SMB3.
Joda ikke missforstå. Pdd er det jo ikke så vanskelig å spille seg gjennom. Jeg prøver ikke å sette vanskligshetgraden i SMB3 opp mot dagens vanskelige spill. Men da jeg selv spilte det på tidlig 90-tallet så var det ikke mange som hadde klart å spille seg gjennom. Klart at folk på 14+ på den tiden sikkert klarte det greit. Men det var jo ufattelig mange på 6-7-8år+ som aldri kom mer enn 4-5 verden. Og var det noen som kom til 7 så klarte man aldri siste to borgene der, de er jo værre enn skipene og borgene på siste verden. Det var ikke før ett av de nintendo bladene trykket en artikkel som forklarte hvor alle 3 fløytene var at det ble enkelt + hvordan man skulle klare labyrinten. I dag med walkthroughs og youtube så er det jo ikke mange spill som er vanskelige.
 
#47
Da har jeg nok en gang fått det for meg at det er morro å dø tusen ganger etter hverandre på samme sted, og har satt i gang med retro spillene fra helvete! (igjen). For øyeblikket er jeg på ekstrabrettene i Megaman 3, hvor man slåss mot robotene fra 2ern, lvl 5 eller noe i Castlevania 3, og hva ellers enn lvl 6-2 i Ninja gaiden 1 til NES... De som lurer på hvor fucked up dette er så er det bare å sjekke ut sinnanerden på cinemassacre.com. Tror jeg skal prøve meg på Blaster master etter dette, men NESen min er ganske utilregnelig for tiden så vet ikke om jeg tør å sette i gang noen prosjekter på den. Tidligere har den feilet meg på bl.a andre run av ghost n goblins, og på siste bossen i Rygar :(
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#48
Vi klarte da vitterlig klart å fullføre Ghosts n Goblins to fulle runder fordet. :)
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#49
Faen altså. Jeg skjønner ikke hvorfor alle synes mega man 3 er så jævla vanskelig.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#51
Tja, tjo. Det er jævla langt, det er vel det som får de fleste til å kalle det vrient. Dog er det ikke så mange som krangler på at Mega Man 2 er det enkleste, mens Mega Man er ett av de vanskeligste. Så, ja.
 
#52
Jeg syns 4 er det vanskeligste, mot slutten blir det bare helt mongovanskelig og jeg runna det ikke før jeg ordna meg det på emulator.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#53
Serr? Mega Man 4 er ikke akkurat noe jeg stresser med når jeg en sjelden gang setter meg ned med det.
 
#54
Vanskeligste for 14-15 år gamle meg, vet ikke hva jeg ville syntes om jeg hadde testa det igjen nå.

Mega Man 9 er uansett det rævjævligste av alle sammen.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#56
Jaja, nå har jo Sheriffen et par achievements i MM9, så det kan jo ikke være så ille.
 
#57
MM9 er mer en tålmodighetsprøve enn noe annet, og er det noe jeg har underskudd av er det tålmodighet.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#58
Men Trials?
 
#60
Er Dwarf Fortress kvalifisert som ballevanskelig? Jeg mener, først av alt så er det ikke mulig å faktisk "vinne" Dwarf Fortress siden det er et sandbox game men jeg regner med at det ikke teller siden da hadde Sims også telt. Men det har en skikkelig grov vanskelighetskurve og det er mulig å rævpule seg selv så grundig at det er umulig å komme seg på bena igjen, for ikke å nevne at det er altid gøy å få en Titan på besøk eller snuble over en Demon Pit. Og selvfølgelig... Immigrasjonsbølger bestående av bare Royals. :argh: