Hva blir det neste store MMORPG spillet?

#1
Altså di 2 store MMORPG spilla EverQuest2 og World Of Warcraft har vært ute en liten stund nå og det har vært stille ang noen nye i sjangeren.

Matrix Online kom jo men det ble ikke så godt motatt av verken meg eller spill annmeldere rundt i verden.

Så som topic sier, hva blir det neste store? Og når kommer det?

Jeg vet ikke.....eneste jeg kan tenke meg som mulig kan bli noe bra er det Ringenes Herre spillet som kommer til neste år. Og ja...det Conan spillet fra Funcom.

Dette er begge spill som kommer en gang til neste år vistnok.

Diskuter!
 
#2
du glemmer en veldig veldig viktig del av mmorpg (og rpg generelt)
Final fantasy XI er et mmorpg, det er mye mer rpg i det enn i WoW så jeg vil si det må settes på lik linje som wow.(personlig synes jeg det er bedre ^^)

Vet ikke helt om de nye spillene, det ringenes herre spillet kan bli ganske rart siden det må liksom holde seg til historien, blir det sånn at du spiller en liten hobbit ved navn frodo eller at du spiller hvem som helst i en liten by ingen vet om?
hvis de får til at alle er ulike i det kan det bli en utrolig konkurrent i mmorpg markedet, but then again lotr er litt oppbrukt.
 
#3
Opprinnelig skrevet av Evehr@08.07.2005, 18.40
du glemmer en veldig veldig viktig del av mmorpg (og rpg generelt)
Final fantasy XI er et mmorpg, det er mye mer rpg i det enn i WoW så jeg vil si det må settes på lik linje som wow.(personlig synes jeg det er bedre ^^)
240404​
WoW legger likevel mye mer opp til at spillerne selv skal rollespille, noe FFXI ikke gjør i det hele tatt. Hvis du liker rollespilling kan du hoppe inn på en RP-server (RP-PvP kommer snart), og hvis ikke kan du hoppe inn på en annen. Slik skulle det også vært på FFXI, da hadde jeg kanskje plukket det opp igjen.
 
#4
Jaja men nå snakker du om "Rolle-spilling" ikke om den typen Rpg jeg mener, i WoW har det ikke like mye å si hva slags eq du har, eller om du fokuserer på den og den stat'en som i ff og andre spill innen sjangeren.

Wow er lagt opp til at flest mulig folk skal spille det(inkludert de såkalte "Cs-noobsa")
derfor er det ikke lagt opp til å være for de som kan Rpg spill fra den gamle "insert console of your choice" men lagt opp til å være en mellomting. dette er positivt på sin måte men også negativt for de som hadde håpet på mer "rpg" følelse.
 
#5
Ahh, da så. Hvis det var slik du mente det så har ikke det jeg sa noe å si ...
 
#6
Jeg tror kanskje jeg vil holde en finger på Dungeons & Dragons online... De har hvertfall maaaange godbiter å bruke til spillet, men tiden for vise akkurat det...
 
#7
Opprinnelig skrevet av The Creature@08.07.2005, 21.00
Jeg tror kanskje jeg vil holde en finger på Dungeons & Dragons online... De har hvertfall maaaange godbiter å bruke til spillet, men tiden for vise akkurat det...
240456​
Det ser jo litt bra ut, men er litt bekymret for at du bare er under bakken å sloss. Kan bli litt kjipt å ikke være ute i det fri lissom....tror det spillet kommer til å apelere til en litt spesiel gruppe.
 
#8
Bare under bakken? Hva får du det fra? Det er jo ikke noen spille utenom hordes of the underdark av spillene som har kommet ut som baserer seg på undergrunnen... Får da ikke håpe at alt man har i det spillet handler om drows og de andre mystifistiske snurrebassene som tilbringer livet sitt der i avgrunnen....

Her har vi et par bilder hvertfall, og to av de tilsier at det er utearealer også.

D&Donline

D&Donline

D&Donline

Og hva mener du med at spillet kommer til å appellere til en litt spesiel gruppe?
 
#9
Opprinnelig skrevet av The Creature@08.07.2005, 22.38
Bare under bakken? Hva får du det fra? Det er jo ikke noen spille utenom hordes of the underdark av spillene som har kommet ut som baserer seg på undergrunnen... Får da ikke håpe at alt man har i det spillet handler om drows og de andre mystifistiske snurrebassene som tilbringer livet sitt der i avgrunnen....

Her har vi et par bilder hvertfall, og to av de tilsier at det er utearealer også.

D&Donline

D&Donline

D&Donline

Og hva mener du med at spillet kommer til å appellere til en litt spesiel gruppe?
240488​
Hmmm...mente å ha lest at handlingen kun omtrent foregikk i dungeons under en stor by jeg. Skal intrømme at jeg ikke har sjekket så mye opp ang spillet. Men om det er et "vanlig" MMORPG spill så må jeg følge litt med på dette....
 
#10
Opprinnelig skrevet av The Creature@08.07.2005, 21.00
Jeg tror kanskje jeg vil holde en finger på Dungeons & Dragons online... De har hvertfall maaaange godbiter å bruke til spillet, men tiden for vise akkurat det...
240456​
For the Coming of the DROW!! spillet burde ha mye mye mye og komme med.. vis det virkelig skal trekke til seg oss"jeg og andre" Pen And paper spillerne.

som jeg selv ønsker er mere RP i spillene ikke bare "snakk med han få quest gå og drep ditt og datt så får du det og du er supergod".

muligens all D&D/ Forgotten realms og andre P&P spill har gjordt meg sær men men..
 
#11
Opprinnelig skrevet av Crosis+09.07.2005, 04.04-->
<!--QuoteBegin-The Creature
@08.07.2005, 21.00
Jeg tror kanskje jeg vil holde en finger på Dungeons & Dragons online... De har hvertfall maaaange godbiter å bruke til spillet, men tiden for vise akkurat det...
240456​
For the Coming of the DROW!! spillet burde ha mye mye mye og komme med.. vis det virkelig skal trekke til seg oss"jeg og andre" Pen And paper spillerne.

som jeg selv ønsker er mere RP i spillene ikke bare "snakk med han få quest gå og drep ditt og datt så får du det og du er supergod".

muligens all D&D/ Forgotten realms og andre P&P spill har gjordt meg sær men men..
240584​
[/b]
Enig med deg det er litt av grunden til at jeg nå spiller EQ2 i tilleg til WOW. I altså begge spilla er jo ganske så like bygd opp. Men alle questa/NPC i EQ2 har stemmer noe som får en til å leve seg litt mere in i historiene og questa...
 
#12
Vell... jeg må jo bare si at jeg tror mmorpg Conan kommer til å bli knall bra.. Dissa folka (Funcom) har jo peiling på mmorpg (anarchy online)..

Også er det jo Conan da. =) må bare bli bra det..
^
|
|
men det sa jeg om Matrix også.. og det ble jo ikke så bra
 
#13
Hva med "Guns" ?

Det er jo moro, i to minutter =D
 
#14
Vel, nå går det jo rykter om et MMORPG-spill basert på Age of Empires-universet. Kan bli kjekt, det, spørs litt. Men nå begynner det å bli såpass mange onlinebaserte rollespill at spillene må ha noe særegent ved seg om de skal lykkes ...
 
#16
Jeg håper at det kommer noe til PS3 eller XB360 jeg. Eneste "problemet" er jo mus og tastatur. Men det er jo egentlig ikke et problem da en kan uten problemer koble dette til begge maskinene.

Vel en får vente å se...
 
#17
jeg ser da ikke helt problemet ditt , Larzen.

og tastatur får man jo til alle av dagens konsoller?
(DC, PS2, xbox og GC) mus er en annen sak.
man kan jo spille mmo's uten mus <_<
 
#18
Opprinnelig skrevet av SilentBob@13.07.2005, 23.51
jeg ser da ikke helt problemet ditt , Larzen.

og tastatur får man jo til alle av dagens konsoller?
(DC, PS2, xbox og GC)  mus er en annen sak.
man kan jo spille mmo's uten mus <_<
241847​
Sant det...en får håpe det dukker opp noen bra MMORPG spill. Pc'n blir nesten litt avlegs når dem nye konsollene kommer synes jeg. Ivertfall om grafikken faktisk blir så bra og kraftig som dem alle skryter av. Jeg må se det med egene øyer for å sluke det helt.

Men jeg har en goooooood følelse ;) Kan ikke vente på Oblivion som kommer om noen mnd til XB360. Dem som lager det sa at det kommer til å kreve en rimelig kraftig pc mens XB360 kommer til å kjøre det likt på alle maskiner med fet grafikk.
 
#19
Teite D&D Online med den teite settingen sin uten Drow. Peh. Holde meg til WoW ja ...
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#20
… du er klar over at 99,99999 % av Drows er onde, og ikke liker seg over bakken?

Selvfølgelig, med de rå bonusene Drow har (pluss de idiotbøkene fra Salvatore), er det ikke usannsynlig at man ville fått like mange Drow-spillere i D&D Online som det er catgirls i City of Heroes. >_<