[PC] Hva IBM og andre PC-kompatible har å by på fremover

Lodin

Der Waaaah
Battlefield 1942 er ti år gitt. I den forbindelse har EA sluppet det på Origin og det er gratis. ^^

E: Det ligger under demoer fordi Origin.

Miasmata is a game of survival, exploration and discovery. Our goal was to create gameplay that was unconventional. We wanted an immersive experience that gives the player the freedom to discover the world at his/her own pace and in his own way.​
During his adventure, the player will encounter a mysterious and deadly creature. This creature can stalk the player for miles, lurking behind grasses and vegetative cover. By treading carefully and quietly, the player may be able to elude the creature. If he's careless, however, the player will be forced to confront the creature head-on.​
The island of Eden is filled with dozens of plants and fungi, many of which have unique medicinal properties. Some of these plants hold the secret to curing the plague, so the player must harvest them and run lab experiments to determine their worth.​
Exploration is a key component to Miasmata, so we developed an interesting cartography system. The player can use landmarks, such as ruins and statues, to triangulate his location and construct a map of Eden's boundaries and contours.​
Plantegreia høres ikke akkurat kjempekult ut, men utforskingsaspektet interesserer meg.
Får se. Ute 28 November.

Lurte på hvorfor i helvete jeg fikk deja-vu av den juleanda, men så fant jeg ut at det kom en trailer tidligere i år. Ser kool ut.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Så... det fantastiske Mega Man-iOS-spillet blir gitt ut for å feire 25-års-jubileet til Mega Man. Hva annet? Jo, dette:

Så: Street Fighter X Mega Man, til PC, nedlastbart, gratis, 17. desember. \o/

Mye dritt på arbeidsplassen til de som skal porte Dementium 2 over til PC(roflz)

Og her er traileren som ble sluppet for litt siden som jeg glemte å poste da

Spilte aldri noe Dementium på DS'n, så skal definitivt følge med på det der.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Endelig er tiden inne for å forhåndsbestille Monaco, stealth/heist-spillet alle med vett ser fram til. Belli er det ($13 eller der omkring med forhåndsrabatt), og du får Steam-nøkkel umiddelbart (ikke at det er noe å hente der ennå siden spillet ikke er ferdig), samt en gammal alpha av spillet og et par MP3-er. Nice, nice.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Så, da er Gateslåsser kryss Megamann ute. Førsteinntrykk er at det ligger ekstremt nære de gamle Mega Man-spillene... med andre ord så legger særinger som meg merke til de bittesmå detaljene som ikke stemmer. Det tar for lang tid å lade opp Mega Buster. :argh:

Uansett, det var kos, og med musikk og stemning som virkelig gjør ære på Mega Man-arven. Akkurat som de fleste nok kunne tenke seg, blir serverne til Capcom hamra ganske grundig av alle som skal laste ned. Dermed: Hvis noen sliter med å få tak i herligheten, kan jeg sikkert legge ut mitt eksemplar sånn at dere kan laste det ned fra meg. Gi et tut i så fall.

PS: Det er noen få ting i de to banene jeg har testa så langt (Ryu og Crimson Viper) som, hvis de viser seg å være representative for hele spillet, bidrar til at dette ikke er like ålreit og variert som de gamle Mega Man-spillene. Nå har jeg ikke spilt nok til å kunne slå fast noe som helst, så tar det eventuelt seinere.

PPS: Mistenker at det er laget i BlitzBasic, for de som bryr seg.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hvis noen husker den nye benchmark-greia jeg linka til for en stund siden, så er den ute i beta nå og kan lastes ned her. Dette er da benchmark-programmet for deg som synes andre benchmarks har for få katter og for lite dubstep, eller bare vil ha en småartig DirectX11-benchmark. Prøvde den på nest høyeste settings, og det ble omtrent som forventa (dvs. ikke kjempebra). Uansett, mange kule effekter å skue, så verdt en titt.

Så jadda. Jeg har kjøpt meg en pc, typ stasjonær som også er IBM-kompatibel og med mulighet til å spille noe mer krevende saker enn FM og NES-emulatorer. Dere kan forvente dere mer aktivitet fra meg i denna tråden.

Jante

privileged CIS shitlord
Search your feelings, you know it to be true.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
I morra kommer du til å merke at noe er bittelitt forskjellig i kåken din, uten at du helt klarer å sette fingeren på det. Helt til du slår på PC-en og legger merke til custom _RAZER_ZONE_-oppstartsskjerm, Monster Energy-bakgrunnsbilde og dwarffortress.exe - Shortcut på skrivebordet.

Så, den Cyperbunk 2077 teaseren dere. Fikk gåsehud av denne.... muligens fordi jeg vet hvem som står bak spillet. Men det ser jo unektelig spennende ut, og grafisk er det visst det de kommer til å sikte mot. Bare kjipt at det er så lenge til det kommer. Men hvorfor er det ingen som har laget en skikkelig tråd dedikert til dette? Blir ikke meg, jeg suger på å lage tråder. For lat til å legge noe arbeid i det.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
For min del er det litt tidlig å mekke en tråd. Det jeg har fått med meg, er teaseren og introduksjonen fra Mike Pondsmith om hvorfor de valgte å gi lisensen til CD Projekt Red (kort fortalt: Han rådigga The Witcher 2, og fant ut at CDPR rådigga Cyberpunk). Resten av den bloggen der er mest konseptprat, og - så klart - en konkurranse hvor medlemmer på forumet kunne sende inn sine favoritt-oppskrifter på cyberpunk-retter. Det er i det hele tatt lite som er klart om Cyberpunk ennå, bortsett fra at det blir et RPG i den settingen. Uansett, jeg gleder meg stort jeg også. Håper bare de finner noe annen musikk å bruke.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen

Lodin

Der Waaaah
Siden det står spesifikt at det er 2000AD-relatert må det ha noe med en tegneserie å gjøre, men det er omtrent umulig å si hvilken. De har holdt på siden slutten av 70-tallet og bladet sitt format har stort sett vært å komme ut annen hver uke med småhistorier på seks eller åtte sider, bare noen av dem som føljetonger. De har sikkert hundre forskjellige varianter av monstere under andre verdenskrig. Uansett kan det nok bli en kul midd og jeg liker når spill har vært holdt hemmelige helt fram til launch. :p

Lodin

Der Waaaah
Eurogamer har oppdatert historien etter å ha snakka med Rebellion som har innrømmet at det er relatert til Sniper Elite. Det er ikke DLC til V2, men det var en kul spille så det er all good.