Skandaløst at denne tråden har falt til side 2 i spillforumet. Uansett, dagens lille mys på RPS avslører at når Chris Wild er ferdig med å porte den nye versjonen av Lords of Midnight til PC, så skal han...
mekke en ny, ny versjon av Lords of Midnight til PC. Med 3D-assets istedenfor 2D-sprites og sånt. Blir bra. Men, men! Etter
det igjen, så har han lyst til å mekke en oppdatert ikke-kall-det-en-reboot av Midwinter. Med nytt gampeplay, ny 3D-motor, masse greier. Regner med det kommer en Kickstarter etter hvert, eller iallfall at det blir noe av. Håper det, for Midwinter var skikkelig spesielle greier. Kort fortalt skal du rebellere litt mot noen ondinger i en postapokalyptisk verden som ikke består av radioaktivt nedfall og mutanter, men snarere mye kaldt vær og snøscootere. Greia var at Midwinter blanda sammen FPS- og RPG-ideer lenge før de eldre skrullene ble populære, og dessuten var det en del strategi inne i bildet siden du måtte rekruttere folk til å angripe baser og slåss mot undertrykkerne før de kuppa heile driden. Det er en spillide det er rart at ingen har stjælt, for å si det sånn. Var nok for ung og dum til å helt fatte greia da jeg spilte det som knert, men jeg husker jeg elska settingen og at det var såpass fritt. Regner med en eventuell nyversjon får snøscootere i gloriøs HD.
Edit: Har ikke posta om Lords of Midnight-porten til iOS delvis fordi jeg venter på PC-versjonen (det er litt uggent å spille på iOS, synes denna karen), og delvis fordi det er rimelig uspektakulære greier å se på (fem farger eller der omkring, ingen lyd, rimelig basic opplegg som først blomstrer skikkelig når du legger en del timer i det). Men det virker også bra, altså.