[PC] Hva IBM og andre PC-kompatible har å by på fremover

Shinra85

Spillegals effort emo
Husker jeg besøkte en kompis i Halden som hadde N64, og vi leide Doom64 for en helg

Beste helga i min pre-pubertale ungdom

Husker fattern ble sur da jeg hadde lånt Doom 64 av en i klassen på barneskolen, måtte bare levere det tilbake sa han. Ikke fikk jeg Perfect Dark heller pga han så 18-årsgrensa på eska, så jeg gikk for Pokemon Stadium i steden for fordi det så ut til å være et fett slåssespill utpå eska ...helt til jeg kom hjem og fant ut at det ikke var det :argh:

Shinra85

Spillegals effort emo
Nei, var nok ikke det. Han hadde vel vært 9 på det tidspunktet.
Den tidligere naboen min fra barndommen flytta til Tistedal i Halden da jeg fylte 10, besøkte han et par uker hver sommer etter det. Så minnene er SNES, N64 og PS1 med påfølgende pangpang-spill, Street Fighter og diverse animefilmer og -serier kjøpt på Svinesund

Lodin

Der Waaaah
Nytt Arkham og tradisjonen tro har de slippi en trailer som viser all den fancy shitten et NVIDIA-kort kan gjøre. Mitt protip til dere som må spille på konsoll og ikke må ha på dag en er å vente på de uungåelige portene til PS4 og XONE siden de også kan greie dette.

Jo også er ARMA III ute.

Stranda på sjøen og omringet av haier.

Jævlig kult konsept. Håper du må pisse på t-skjorta di og legge den over hodet på dagtid når sola steker som verst.

Gidder ikke å lage en ny tråd for det, spør derfor heller bare her: Jeg sitter på jobben her (har pause nå) og skal overføre en fil fra PC-en over til USB-sticken min, som har 16GB lagringskapasitet, og fila som jeg skal overføres er på litt under 5GB, men jeg får denne feilmeldingen opp? Det ligger ingenting inne på USB-sticken fra før av.

http://picpar.com/Rgw

http://picpar.com/Sgw

Hva er officer, problemet? Noe jeg overser, kanskje?

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Får ikke opp bildene her, men tipper stikka er formatert som FAT-32. Du må endre filsystem til NTFS for å lagre filer som er større enn 4GB.

Edit: Dreper deg, riffen!!

La riffen få leve, kak! Men takk til dere begge, det funka nå. (Fixa bildelinkene, skjønner ikke hvorfor de ble fucka)

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Får børste støvet av denne tråden (det var en annen som passa også, men den fortjener ikke dette): Noen som husker Jane Jensen og den sparkstøtta hun hoia i gang for å mekke firma og gi ut pek-og-klikkere? Hvis ikke, så er det verdt å nevne at Jane Jensen er dama som i sin tid designa Gabriel Knight, en serie kjent for å starte lovende og med ganske god skriving og voksen tematikk, for så å gradvis skli ut i FMV-dilldall (ikke at Gabriel Knight 2 skal være det verste FMV-spillet, men jeg har ikke spilt det) og toppes med Gabriel Knight 3: Et spill med et puzzle som er så sinnssykt, og sinnssykt dårlig, at det har sin egen artikkel på Old Man Murray (ringer ingen bjeller? Vel, gutta som drev sida fikk etter hvert jobb hos Valve og skrev et lite spill kalt Portal 2) (ps les den artikkelen ok). Uansett: Jensen er i farta igjen, og nyeste verk derfra heter Moebius. Hva synes John Walker borte på RPS om det spillet?
I’ll say one thing for the storytelling in Moebius – it’s cleverly structured such that the full extent of how brain-punchingly stupid it is comes too far in, such that it has to be considered a spoiler. Cunning.

[...]

You mostly play as the ludicrously named Malachi Rector [...], a New York-based British antiques expert with a purported IQ of 170, a photographic memory, and the personality of a spoilt turd. This is a man – and I promise this is true – whose psychology is based on his mother’s being eaten by a lion in front of him when he was a child.

[...]

It also manages to throw a new twist on inventory puzzle horror. While there are still idiotic random-on-random nonsenses, like using the florist putty on the window pole to retrieve the hook from the bottom of the river (no, I swear), here they double-down on the stupid by refusing to let you pick up objects before their abstract purpose has become a need. Yes, in some ways it’s more realistic that someone wouldn’t pick up the scissors in the kitchen before they knew they needed to cut something. But when almost every item’s eventual use is so disingenuous, it makes the process utterly agonising. So many times I thought I’d reached a dead end, because a tiny object Rector said he didn’t need five screens ago was then deemed vital for an undeclared purpose. Even worse, it does this with locations too. One puzzle near the end of the game required magically knowing Malachi would now go into a bar in a city in another state that he had adamantly refused to enter at every other point in the game, including only moments earlier in the same chapter.
Så, ikke det helt store altså?
One puzzle requires you to bribe an explicitly teenage girl to bend over such that her arse will distract an adult man while you steal from him. Another requires you to bestow a woman with empty gestures and gifts until she’s interested in sleeping with you, whereupon the only correct solution to the following sequence is to horrifically threaten to murder her with a knife, in possibly the most ill-advised scene I’ve seen in a long time.

[...]

Moebius is an utter disaster of a game. An entirely unlikeable or vacuous cast, a contempt for women like I’ve never seen, and indeed almost equal contempt for men, gibberish puzzles, ghastly animation, flawed conceits, the stupidest plot idea I can remember, and the whole thing scored with lift music. It’s as if the moustache puzzle from Gabriel Knight 3 got an agent, and a starring role as an entire game.
Wow. Jøssenam og kaku. Nesten så jeg får lyst til å sjekke det ut bare for å se hvor elendig det er, men... bedre ting å drive med.

Lodin

Der Waaaah
Til tross for hvor kul Jensen var hos en av de siste Sup Holmsene har jeg ikke tenkt å ta i det der med en ti fots pinne. Fytte grøss!
Men episoden er verdt å få med seg.

Sist redigert:

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
old man murray-artikkelen til fetthest skrev:
The first step in making a costume to fool people into thinking you're a man without a moustache, is not to construct a fake moustache.