Hva imponerte deg mest under E3?

Hva imponerte deg mest under E3

• Sony PSP

Stemmer: 0 0,0%
  • Nintendo DS

• Halo 2 [XB]

• GTA: San Andres [PS2]

• The Legende of Zelda [GC]

• F.E.A.R [PC]

• Resident Evil 4 [GC]

• EA spill på LIVE [XB]

• Half-Life 2 [PC]

• Metroid Prime 2 [GC]

• Gran Turismo 4 [PS2]

• Annet

• Totalt antall stemmer
    0
Jeg svarte det nye Zelda-spillet, siden jeg var totalt uforberedt på at det skulle komme. Selvsagt var det masse andre godsaker på E3-messa, da spesielt DS og PSP.

Ble veldig positivt overrasket over Nintendo DS og spesielt det neste Zelda spillet til GC!
Ble positivt overrasket over mange andre ting også selvølgelig men disse to var kanskje de største.

Lodin

Der Waaaah
The legend of Zelda comes out of fucking nowhere!
E3 hadde sinnsykt mye bra på programmet i år, men for meg slår ingenting at Nintendo hadde baller til å gjøre dette. også pluss med sverdsvingende Miyamoto.

Ellers kan det nevnes at Warhammer 40K ser ufattelig bra ut. Haugevis av Space Marines og Orker i ei diger mølje og blod som spruter over alt. Ser ut til at jeg endelig skal få spille en verdig versjon av 40K på PCn.

Novastrum

Feminist-elitist
HALF LIFE 2!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

NY PC, Half Life, Mekke baner; NÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!!!

HL.2

nå!

Novastrum

Feminist-elitist
SVersvingende miyamoto!
Det så teit ut!

"Grand Theft Auto: San Andreas" er det spillet jeg ble mest imponert av.
Jeg har mistet sansen for spill egentlig, men dette fikk meg til å glede meg:D

Mulig jeg kjøper meg en ny PS2 bare for dette spillet, pluss invistere i GTA: III og GTA: VC

San Andreas virker utrolig konge..

Mulig også "Resident Evil: 4" og "Grand Turismo: 4" kan bli kult..

Ikke for å være frekk, men synes fanboyfaktoren her er litt høy, zelda var helt greit, men imponerte det? NEI, ikke mer enn det bruker. Kom det som en overraskelse? Nei, alle med en dråpe sunn fornuft visste at det var gamecubes eneste håp. Det av Zelda vi fikk se imponerte knapt nok mer enn animsjonene jeg lager hjemme på pcen.

Det er nok a nintendo hvisker zelda med seriøs grafikk så tisser fanboysene på seg.

Hvilket spill imponerte meg mest? Conker: Live and reloaded, og snake eater, conker pusher grafikken ett skritt videre, MGS 3 forsøker å gjøre det samme med det meste annet.

GTA:SA? Så utrolig nysakpende på alle måter, hvordan kan et spill imponere når du får akurat hva du forventer?

SHDR

Gullmedlem
Ikke for å være frekk, men synes fanboyfaktoren her er litt høy, zelda var helt greit, men imponerte det? NEI, ikke mer enn det bruker. Kom det som en overraskelse? Nei, alle med en dråpe sunn fornuft visste at det var gamecubes eneste håp. Det av Zelda vi fikk se imponerte knapt nok mer enn animsjonene jeg lager hjemme på pcen.
Da er det rart du ikke er ansatt som modellør/animatør i et av verdens største spillselskaper. Zelda imponerte. Det var veldig lite som så bedre ut. Ja, det blir sannsynligvis Zelda om igjen, men det hindrer det ikke å være det peneste spillet on display for GameCube. Vanvittig animasjon, flotte modeller og en grafisk stil som veldig mange har ønsket seg siden 1998. Hvorfor er ikke det imponerende?

Conker ser ut til å revolusjonere cirka like mye som StarFox Adventures gjorde: Nemlig hår via alpha-maps. Resten av spillet så ekstremt middelmådig ut. Rare er virkelig ikke all that, og har ikke vært det siden de gav ut Donkey Kong Country 3 til en døende plattform i 1996. Revolusjonerer Conker grafikk!? Hva med Doom III? Hva med Half-Life 2? Hva med F.E.A.R? Hva med ... Zelda? Det nye Zelda-spillet ser objektivt bedre ut.

GTA:SA skaper omtrent ingenting. Det er en logisk ekspansjon av en serie som allerede knuses under sitt eget omfang. MGS:SE ser dog veldig søtt ut ... Hideo Kojima er en av de designerne jeg har mest respekt for, sammen med Yu Suzuki og Shigeru Miyamoto.

Slutt å kalle alle som liker Nintendo fanboys. Skal jeg begynne å kalle alle som liker Sony fanboys? Bare fordi veldig mange Nintendo-fans er næmest religiøse slik som Mac-fanatikere, betyr ikke det at alle som sier et GameCube-spill ser bra ut er fanboys. Skaff deg evnen til å distingvere før noen som meg kommer og bæsjer i hjertet ditt. Jeg er lei av å lese slikt dritt som dette.

Hva skal jeg si? Jeg fikk aldri sett hele MGS3: Snake Eater klippet UNDER selve E3, men i ettertid fikk jeg sett den takker være Gamesradar. Det er vel det som imponerte meg mest, historien ser veldig bra ut, karakterene ser ut til å være mye bedre enn i MGS2, spillet ser mer dystert ut, samtidig har det humor og selv-ironi (noe som i mine øyne gjør spillet så mye bedre enn for eksempel Splinter Cell). Hideo Kojima vet ikke bare hvordan han skal lage ett spill, men han vet å engasjere spilleren, samtidig som han vet at han lager et SPILL, ikke en simulator.

Zelda imponerte i den forstand at jeg ble veldig gledelig overrasket over å se at det kommer ennå et Zelda spill til GC, selv om jeg allerede visste det. Har rundet 2 av 3 3D Zelda nå, og gleder meg over å få et nytt, i samme grafikk stil som OOT. Håper forøvrig kontrollen av Epona er noe bedre enn i OOT, som bare var kronglete og kjedelig. Likte båten i WW noe bedre akkurat der, bortsett fra den jævla vinden.

Men utover at det er et Zelda spill med veldig god realistisk grafikk på KARAKTERENE, så ser vi at det er samme motor som i TWW (ikke spesielt revolusjonerende der hvertfall). Alle forventet at når han sa det ville bli laget med samme motor som i TWW, så ville det bli cell-shaded tegnefilmgrafikk, så vi ble vel noe overrasket alle sammen (eller de fleste hvertfall). Når det gjelder bakgrunner og bakketeksturer o.l så var ikke spillet noe å skryte av. Der så det ut som et oppdatert N64 spill. Uansett, så kommer det et nytt Zelda spill, og det er nok å rope hurra for for min del.

GTA: SA revolusjonerer nok ikke, men du får masse ekstra finesser som gjør spillet så ennå mer interessant enn de tidligere spillene. Disse finessene er ikke ting man behøver egentlig, men jeg er overrasket over at hvor lite folk innser at små finesser kan utgjøre store forskjeller. Det er ofte disse finessene som skiller et noe tomt spill fra en klassiker. Dessuten blir det GTA, på så stort område som vi aldri har hatt tidligere, det blir også ganske friskt avbrekk å faktisk spille som mørkhudet. Men det er altså alle disse detaljene som gjør at jeg gleder meg like mye til dette spillet som jeg gjorde med de forrige. Detaljer er viktig og morsomme.

Det var åpenlyst at det neste LOZ-spillet ikke skulle få cell-shaded grafikk. TWW solgte alt for få konsoller til noe annet. Spillet er ikke spesielt imponerende fordi det... tada... er akkurat hva jeg forventet. Det hindrer det ikke i å være et utrolig bra spill, men likevel er det ikke mer enn forventet. Zeldaspillen har alltid presset konsollen de kom ut på grafikkmessig (og på de fleste andre områder).

Shadar den ignorante idioten klarer det igjen. Ser zelda bedre ut enn conker? jaha ja. Hva er det egentlig du ser med?

Conker var ett av de få spillene på e3 som overrasket meg positivt. Jeg visste hva jeg fikk fra HL2 og D3. Ingen overraskelse der. Conker var virkelig oppdatert siden i fjor( blir ikke BARE en update), du glemte real time shadowing til konsoll på stødig framerate fra forskjellige lyskilder. Det hele så utroilg mye bedre ut,og det samme gjelder kameo...

DK3 var det siste brae spillet til rare? Du er antakeligvis deneneste ignorante idioten i verdensom synes det. Det får da være grenser...

Animasjonene mine er helt greie, og zelda var også helt greit ut fra forutsetningene, når det kommer et nytt zelda spill forventer ihvertfall jeg at det er blant det beste. Hadde nintendo heller gitt ut zelda battles (utrolig lame tittel), et revolusjonerende slåssespill hadde jeg blitt fryktelig imponert.

Logikken din stinker, beklager virkelig, men du burde lære deg å

1. Lese hva folk faktisk skriver

2. Tenke deg om før du svarer

3. Lese gjennom det du skrev

4. Gi opp fanboy tendensene

5. Forstå at å gi folk det de ønsker seg ikke er imponerende

TWW var i den forstand grafisk imponerende (og ihvertfall delvis revolusjonerende)

La meg ta et eksempel, du drar ti lmadrid for å se realmadrid spille. Selvfølgelig får du en opplevelse for livet. Noen av de beste fotballspillene i verden. Likevel er det ikke dermed sagt at det du ser overskrider forventningene. Det er da man blir imponert...

EagleJin

Bear Necessity
For å si det som det er, så hadde jeg ikke venta på noe av de alternativene som er i pollen, så det blir en god "andre". Tekken 5 ser ut til å virkelig skape diskusjon i story igjen, og grafikken ser ut til å være hakket over sc2 (et godt +).

Ellers kom mgs3, xs2, ff12 like bak, men de havner i skyggen av kongen; theallmightyfighterking ;).

MGS ser ut til å atter en gang bli grafikkongen på ps2, og med de nye movesa og mulighetene (skjule seg i gresset blir den nye assassin style D-L-UX), blir det igjen en hobby og snikmyrde uskyldige og uvitende vakter ;).

Hvor blir det av Final Tuned i all oppstyret?? :confused:

Opprinnelig skrevet av impywimpy@19.05.2004, 15.13
Det var åpenlyst at det neste LOZ-spillet ikke skulle få cell-shaded grafikk. TWW solgte alt for få konsoller til noe annet. Spillet er ikke spesielt imponerende fordi det... tada... er akkurat hva jeg forventet. Det hindrer det ikke i å være et utrolig bra spill, men likevel er det ikke mer enn forventet. Zeldaspillen har alltid presset konsollen de kom ut på grafikkmessig (og på de fleste andre områder).

Shadar den ignorante idioten klarer det igjen. Ser zelda bedre ut enn conker? jaha ja. Hva er det egentlig du ser med?

Conker var ett av de få spillene på e3 som overrasket meg positivt. Jeg visste hva jeg fikk fra HL2 og D3. Ingen overraskelse der. Conker var virkelig oppdatert siden i fjor( blir ikke BARE en update), du glemte real time shadowing til konsoll på stødig framerate fra forskjellige lyskilder. Det hele så utroilg mye bedre ut,og det samme gjelder kameo...

DK3 var det siste brae spillet til rare? Du er antakeligvis deneneste ignorante idioten i verdensom synes det. Det får da være grenser...

Animasjonene mine er helt greie, og zelda var også helt greit ut fra forutsetningene, når det kommer et nytt zelda spill forventer ihvertfall jeg at det er blant det beste. Hadde nintendo heller gitt ut zelda battles (utrolig lame tittel), et revolusjonerende slåssespill hadde jeg blitt fryktelig imponert.

Logikken din stinker, beklager virkelig, men du burde lære deg å

1. Lese hva folk faktisk skriver

2. Tenke deg om før du svarer

3. Lese gjennom det du skrev

4. Gi opp fanboy tendensene

5. Forstå at å gi folk det de ønsker seg ikke er imponerende

TWW var i den forstand grafisk imponerende (og ihvertfall delvis revolusjonerende)

La meg ta et eksempel, du drar ti lmadrid for å se realmadrid spille. Selvfølgelig får du en opplevelse for livet. Noen av de beste fotballspillene i verden. Likevel er det ikke dermed sagt at det du ser overskrider forventningene. Det er da man blir imponert...
Åpenbart at det neste Zelda-spillet skulle få realistisk grafikk? Jeg kan med hånden på hjertet si at ingen forventet dette, de fleste hadde forventet det Nintendo har hevdet hele veien: cel-shading.

Når det gjelder Rare, er jeg delvis enig med Shadar, delvis med deg. Rare ga ut en del gode titler til N64 også, blant annet GoldenEye og Banjo-Kazooie, men når det gjelder den nyeste generasjonen spill, har de ikke klart å holde den samme standarden.

Og når du sier at du hadde blitt imponert over et slåssespill med Zelda... Hvem vil egentlig ha et slikt spill? Hvem vil bytte ut det klassiske Zelda-gameplayet med fighting? Om man vil bruke Link til å slåss med, skaffer man seg Soul Calibur II, som faktisk er et ytterst fantastisk spill, men man ønsker ikke at selve Zelda-serien skal ta en slik retning. Man kan forøvrig ta en titt på Shadow Battle i Four Swords Adventures også, det er mektig moro, spesielt i 4-player, men jeg vil heller ha et nytt Zelda-spill.

En ting til; du trenger en oppdatering på hva definisjonen på en fanboy virkelig er.

Jeg stiller meg tvilende til endel av dine konklusjoner impywimpy. Særlig denne:

Opprinnelig skrevet av impywimpy@19.05.2004, 14.13
Det var åpenlyst at det neste LOZ-spillet ikke skulle få cell-shaded grafikk. TWW solgte alt for få konsoller til noe annet.
....
Spillet er ikke spesielt imponerende fordi det... tada... er akkurat hva jeg forventet.
Du påstår at du ikke var spessielt overrasket over Nintendos beslutning å gå bort fra Cell-shading. Det slår meg som en ganske enkel og billig kommentar å komme med i "hind sight" (som det heter på engelsk) Jeg vil utifra informasjon i forkant av årets E3 messe hevde at alt tydet på at det neste Zelda spillet ville bli en åndelig oppfølger, både historiemessig og grafisk. Dette pga. følgende grunner:

1. Nintendos sedvaner på tidligere konsoll. Etter storsuksessen OoT valgte Nintendo å gi ut Majoras Mask. Dette spillet hadde minimalt med grafisk oppdateringer og resirkulerte mange av modellene som ble brukt i det forrige spillet.

2. Nintendo, representert ved Eiji Aonuma, bekreftet tidligere iår at en oppfølger var på vei. under tittelen "The Wind Waker 2: 2XXX". Jeg tror ikke mange vil være uenige med mitt resonement når jeg sier at ved å gi spillet et slikt navn legger de opp til at spillet vil være i samme stil som "Wind Waker 1". Kilde

3. SPOILER! PÅ slutten av Wind Waker ser du Link si farvell med familen sin og resten av beboerene på øya mens han seiler mot horisonten sammens med piratene. Dette "ridende cowboy i solnedgang" bildet har blitt brukt før i både spill, bøker og film for å illustrere at et sted der borte vil vår helt ha flere eventyr.

4. Salgstallene til Wind Waker var skuffende for Nintendo, men solgte alikevel bra. Dog kanskje ikke like mye som en ville ha forventet av et Zelda spill. Men i Nord-amerika alene forhåndssolgte Nintendo 560.000 eksemplarer av spillet. En go del av dem må ha plukket opp en GC i samme slengen. Kilde

For å konkludere vil jeg si at: Ja, det var en overraskelse å se Nintedo velge OoT stilen til det neste Zelda spillet!. Rett og slett fordi ingenting tydet på en slik retning! (Henviser til punkt 1 til 4) Det kan godt hende at du oppriktig talt ikke var overasket, men i såfall satt du inne med informasjon resten av verden (med untak av Nintendo selvfølgelig) manglet. Og tilslutt vil jeg oppfordre deg til å gjøre litt research før du kommer med slike bombastiske uttaleser.

B

BonyHawk

Gjest
Opprinnelig skrevet av impywimpy@19.05.2004, 13.07
Kom det som en overraskelse? Nei
Ingen overraskelse? Kanskje det ikke var en overraskelse at nintendo skulle vise et nytt zelda, men om dette ikke var noe overraskelse så vil jeg gjerne vite hva som overrasket deg.

SHDR

Gullmedlem

Jeg er ikke ignorant.

Exhibit A

Exhibit B

Se meg dypt i øynene, og si at disse screensene impliserer høyere visuell kvalitet enn disse:

Exhibit C

Exhibit D

Flere lyskilder?! Flere lyskilder er jo da knapt revolusjon, og stencil buffer-skygger som de som brukes i Conker har vel vært tilgjengelig siden 1996, da en console-command i Quake brakte det opp. Det er bare en projisering av en polygonmodell fra framebufferen som er farget svart eller gradert via alpha-kanalen, langs Z-aksen i forhold til nærmeste lyskilde.

Du eier ikke kunnskap, innsikt eller vilje til å innse feil, vennen min. Det er ikke et menneske i verden som kan si at Conker fra et kunstnerisk perspektiv ser bedre ut enn det nye Zelda-spillet. Det er sannsynligvis teknisk underlegent også. Kameo? Tja ... søte greier, men det er heller ikke noen teknisk revolusjon. Det er pent, men jeg sier igjen at det hverken artistisk eller teknisk ser like interessant ut som Zelda. Ser du den DOF-bluren der? Du som er så flink i 3D vet hva en DOF-blur er. Dermed vet du også at det slettes ikke foregår så ofte i real-time spillgrafikk. Faktisk har det aldri blitt brukt før i et spillbart spill! Kun i videosekvenser. Disse videoene fra Zelda er ifølge Nintendo tatt fra spillet in action, og jeg velger å tro på dem. Dermed er det vel strengt tatt Zelda som innfører noe nytt, og ikke Conkers.

Fanboyisme? Jeg synes du driver med fanboyisme her heller enn jeg, dersom vi skal bruke den gjengse internettoppfatningen, som du gjør. Jeg viser til mine subjektive meninger, og backer dem opp med om ikke konkrete, så tekniske fakta. Jeg synes Zelda ser mer imponerende ut enn Conkers, og du mener jeg er dum av den grunn. Det synes jeg høres mer ut som fanboyisme enn noe jeg har sagt foreløpig. Mer interessant: det vitner om fordommer mot Nintendo som utvikler, og voider på mange måter din mening ettersom den uansett er blitt farget av din åpenbare mangel på beundring eller respekt for Nintendo. Du trenger ikke elske dem, du trenger ikke engang like dem. Du trenger bare å være litt objektiv.

Kudos til Benjamin og GombaC for gode innlegg :)

SHDR

Gullmedlem
Men utover at det er et Zelda spill med veldig god realistisk grafikk på KARAKTERENE, så ser vi at det er samme motor som i TWW (ikke spesielt revolusjonerende der hvertfall). Alle forventet at når han sa det ville bli laget med samme motor som i TWW, så ville det bli cell-shaded tegnefilmgrafikk, så vi ble vel noe overrasket alle sammen (eller de fleste hvertfall). Når det gjelder bakgrunner og bakketeksturer o.l så var ikke spillet noe å skryte av. Der så det ut som et oppdatert N64 spill. Uansett, så kommer det et nytt Zelda spill, og det er nok å rope hurra for for min del.
Du har tydeligvis et våkent øye ... hvor ser du det? Jeg klarer ikke å se at det er den samme motoren. Er det noe med skyggevolumene eller teksturhåndteringen?

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Opprinnelig skrevet av Shadar@20.05.2004, 02.41
Ser du den DOF-bluren der? Du som er så flink i 3D vet hva en DOF-blur er. Dermed vet du også at det slettes ikke foregår så ofte i real-time spillgrafikk.
uhm... jeg har litt lyst til å vite hva en DOF-blur er. :flau: