Hva Microsoft (og tredjepartsutviklere) har å by på framover

Lodin

Der Waaaah
Nå testa jeg litt Smartglass siden det er ute til iOS. Jeg kan ikke si åssen det funker i spill siden stort sett bare Forza har det og jeg gidder ikke coppe ennå, men det funker jo på alle menyer og sånn. Bare så synd at det ikke funker særlig bra. En viktig del av å manøvrere 360en sitt dashboard er home-knappen eller hva det heter og den har man ikke her. Det betyr at om man vil stille inn noe i bakgrunnen eller sjekke nedlastingene sine må man fram med en kontroll alikevel. Gjør det ganske ubrukelig.
I Internet Explorer fungerer Padda som en vanlig touchscreen. Problemet her er bare at man ikke ser hva man toucher og akselerasjonen er rimlig pung. Også artig at musepekeren bare forsvant etter en stund å eneste løsning var... "trommerull" å dra fram gamepaden igjen. Om ikke annet funker det veldig greit å skrive ting på det virituelle keyboardet på padda.
Til sist testa jeg Netflix som jeg signa opp til tidligere og her var det samme kontroll som på dashboardet. Funker helt greit og har egne knapper for pausing og sånt mens man ser no. Bare så synd for meg at linja mi suger kukk så filmene ser ut som en rip på 750MB fra 2003. Velger å gi Smartglass skylda for dette og. :p
Alt i alt er det rimlig opplagt at dette er noe MS har raska sammen for å vise at de også har samme tech som Nintendo, men det har de altså ikke. I det hele tatt.
 

Lodin

Der Waaaah
Ellers da? DirectX 11.1 blir bare tilgjengelig for Windows 8. :penga:
Desverre for MS er det eneste som er nytt her at det gir støtte for 3D på akkurat samme vis som Nvidia sitt system. Eneste forskjellen er at det bruker samma type 3D som spillkonsoller i dag, altså at man plugger i en 3D-TV og aplikasjonen må ha støtte for det.
Nvidia sin løsning er mye bedre siden den tvinger stort sett hva som helst fra Quake 1 til Minecraft og Sleeping Dogs til å kjøre i 3D og på en mye mer effektiv måte. Så ja, ingen spill kommer til å støtte dette med det første.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ved at Nvidia bruker Quake 3-motoren, så klart.

Venter forøvrig på at Lodin får jobb som IKT-konsulent ved ett eller annet statlig organ.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Spørs hva slags effektivitet du er ute etter. Hvis du vil ha skreddersydde 3D-løsninger noen faktisk har sjekket at kjører raskest mulig, så er nok Microsoft-måten best.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Driver og tester windows 8 på jobben på ekstramaskinen min. Skal installere det hjemme snart så får vi se litt mer enn "bare mellom rendere"
Førseinntrykk.

positivt:
  1. Savner ikke start-menyen egentlig, siden jeg så å si aldri bruker den.
  2. ser fint ut.
  3. kjapt.
  4. diggere explorer
  5. filkopiering er mye diggere og raskere.
  6. søking er MYE raskere
negativt:
  1. uvant.
  2. veldig uvant faktisk
  3. kjipt at man ikke kan splitte skjermen med andre programmer i den størrelsen man selv vil.
  4. appbutikken til microsoft. jeg har ikke helt testet den enda, men ja.
  5. Tiles har jeg ikke helt skjønt enda, men har brukt operativsystemet kanskje en halvtime.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
  1. Savner ikke start-menyen egentlig, siden jeg så å si aldri bruker den.
  2. søking er MYE raskere
Jeg bruker startmenyen (i Windows 7 altså) hele jævla tida, men det er mest fordi jeg bruker søkefunksjonen for å starte opp ting. Hvor får man tak i søket i Windows 8? For hvis det er oppegående greier skjønner jeg at man bare kan ta rennafart og drite i startmenyen.

EDIT:
kjipt at man ikke kan splitte skjermen med andre programmer i den størrelsen man selv vil.
Vent, hæ?
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
man trykker på windowsknappen og da ser man alle de firkantene. når man er der er det bare å begynne å skrive så søker den. Angående splitteskjermen så er det slik at du for eksempel ser på en film. Hvis du da beveger musepekeren øverst til høyre så er det som en slags alt-tab og da kan du dra det du vil se der, litt ned også får du en slags marg med hva det skulle være der i et slags separat vindu, men det er ikke et vindu. kan prøve å ta screenshot eller noe.

edit:

sjekk skrivebordet a kak. hæh? Sjekk a!
 
Spill kjører jevnt over bedre på Windows 8 da, som er najz. Såpass at jeg fikk rundt 10-20 flere bilder i sekundet i noen spill.

Lodin: Ja takk! Den nye start-menyen er nesten like og upraktisk som launchpad på Mac
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det var nytt for flere uker siden. Kom som en del av samme oppdateringa som gjorde at Xbox-dashbordet ble på norskgelsk. Gir en ganske god faen i reklamen, men at operativsystemet ser ut som om Madcon-Tshawe har oversatt det er litt verre.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Og et til tross for at man har stilt det inn på engelsk. At noe slikt kom seg gjennom QA er nesten litt imponerende.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Det beste er at mange spill(f.eks. det nye Ghost Recon-dillet og jævla Halo 4) automatisk kjører all tekst i spillet på beste google translate-norsk om du ikke endrer locale til et engelsktalende land. OG SELV DA står det "mine fester" og lignende på dashboardet.

Raeg.
 

Lodin

Der Waaaah
720 er nok lekka.
The device, dubbed "Xbox TV," supports "casual" games and runs on Windows 8, with an "always-on" chipset that allows for quick boot-up and resumption of programs, the report says. Xbox TV would be part of a broader attempt to scale its products, making them available on a range of devices, such as Microsoft Surface, SmartGlass (for iOS pictured above) and smartphones. It is expected to be revealed before the holidays next year, The Verge says.
Med andre ord trekker MS sei ut av det tradisjonelle konsollmarkedet for å banke Ouya med en maskin som viser Netflix og styrer ræva casualspill med Smartglass. =D
 
Gametrailers kjem ikkje til Norge. Flottings. Resten virker veldig meh, uansett bruker eg ikkje xboxen til media så bråkete som den er. Men kjekt at det kjem videoutleiealternativer i det minste! Har vore uinteressant å leie film via MS sin egen videotjeneste på grunn av manglende norske tekster som min kjære aller helst vil ha.