Hva Microsoft (og tredjepartsutviklere) har å by på framover

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
"I love how you can level up and choose different abilities, it's tons of fun". Ja, Fable-serien er virkelig noe helt for seg selv i den sammenhengen der.

For rekorden har jeg spilt gjennom alle tre spillene i Fable-hovedserien, men øøøøh det der gir jeg en miss. Så langt har jeg hatt lyst til å teste tre Kinect-spill, og det er Dance Central, Double Fine Happy Action Theatre og Star Wars Kinect. Det første og det siste på grunn av dansinga. Så, der har du appellen til Kinect for min del.

PC-Kinect, derimot? Jo, det har jeg lyst til å kjøpe meg. Mest siden det følger med programmeringsverktøy, virker som noe det er artig å leke seg med.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Blir Dance Central på Den Store Multiplayerstreamen så bare å glede seg!
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Restart Xbox Live Arcade! Sega har gitt ut en oppussa utgave av NiGHTS into Dreams. Saturn-klassikeren altså, ikke det til Wii som jeg enda ikke har turt å prøve. Den oppussa grafikken kommer ikke til å blåse dere i trynen, men er det noe som ikke har tålt tidens tann så godt, så er det 3D-spill på Saturn. Dette ser helt kurant ut. Regner med det ikke er så veldig mange her som har spilt spillen, siden Saturn ikke var det store i Norge. Men gjør det. Det eier når man først a) skjønner konseptet, b) mestrer kontrollen.
 
Hatet greia på Wii, skal teste ut dette. Husker eg var dritnyskjerrig på Nights den gangen det kom ut. Var kun bilder i magasiner å forholde seg til den gang.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Er visst på PSN også, sånn at Thinaran og Terje kan spille det. Men... men? Ja, det er et men. Selvsagt har de klart å kuke til noe med denne utgaven. Noe viktig da? Å, bare kontrollen. Mens det på Saturn ble gjort et så stort poeng ut av at kontrollen var analog, at det kom en ny kontroll til Saturn med analog stikke, har denne utgaven 8-veis digital styring.

:penga:
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
De er noen dumme, forutinntatte pokemons som spiller spillet feil. :ras:

Men ja; jeg skjønte ikke en dritt av det spillet første gangen jeg spilte det, derfor:

Det eier når man først a) skjønner konseptet
 
Fortsatt en knapp til måned til Halo 4 kommer ut, men i dag lekka det altså ut på interbuttsene. Imponerende tidlig egentlig.

Det er foreløpig uvisst om Nicholas har fått kjøpt det på Expert enda.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Fordi det er laga med Quake 3-motoren?
 

Lodin

Der Waaaah
Nei det er mekka med akkurat samme motoren de mekka alle de andre spilla med og eneste forskjellen er at man fighter sinte Legoer.
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
Nei det er mekka med akkurat samme motoren de mekka alle de andre spilla med og eneste forskjellen er at man fighter sinte Legoer.
Dette her... :psyduck: Nye spill vil som oftest kjøre bedre enn spilla som kom før. Tror du ikke Battlefield 4 forbedres i forhold til BF3 hvis det kjører Frostbite 2, GTA V og GTA IV hvis det bruker RAGE? Alle Mass Effect spilla bruker Unreal 3 hvis jeg ikke husker feil, du ser vel en forbedring? Motorene blir gjerne optimisert for spillet det måtte gjelde.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det Microsoft har å by på for tida er en ny oppdatering til Xbox-dashbordet som da legger til Internet Explorer.

Den legger også til noe som faktisk er verre enn den påtvungne norske teksten i Games For Windows Live (alternativet er å endre standard for tall, klokkeslett og valuta til Storbritannia og så manuelt skrive dem om til norsk standard, jeg skulle ønske dette var kødd), og det er... vel. Jeg aner ikke hvem som gjorde dette, men nå er omtrent halvparten av dashbordet på engelsk mens resten er på "norsk". Jeg kan search xbox for movies, men på det som nå heter "startside" (rett ved siden av "social", som er på engelsk, og "Innstillinger" bra jobba med å holde det konsekvent med store og små bokstaver gutta) får jeg nå et ikon som heter "Mine Fester" (det skrives sånn i dashbordet). Ikonet er et bilde av en tegnestift så jeg antar det er spill og programmer jeg har "festet", problemet er bare at informasjonen som kommuniseres er kontekstavhengig og tvetydig. "social"-arket er på engelsk, da. "spill"-arket har "Mine Spill", "Søk i Spill", "Søk i Spill" (en knapp for spillsøk holdt tydeligvis ikke) og så klart "advertisements" i tillegg til "Alle anbefalinger". "tv & filmer", et ark jeg regner med å ta i bruk sånn cirka rundt år 5679, har i det minste halvveis korrekt bruk av store bokstaver ("Søk i filmer", "Bla gjennom filmer" osv). "musikk"-arket er tilbake på "Søk i Musikk"-greia så... ja.

Uansett: Xbox Dashboard har gått fra å være stygt men OK å bruke, til å bli ganske bra, til å bli et jævla grøfteknull. Jeg liker best å spille på Xbox 360 av alle konsollene jeg eier, men fy faen dette dashbordet gjør det ikke akkurat lett. Det eneste jeg bruker maskinen til er spill, så av alle de ørten tusen knappene på dashbordet bruker jeg regelmessig to, og innimellom - de få gangene jeg orker å laste ned noe fra Xbox Live Arcade - må jeg prøve å finne fram til den magiske rekka med menyvalg som tar meg til de nyeste spillene som er utgitt der. Bortsett fra at hehe, av og til dukker det opp masse gammal dritt ingen i universet bryr seg om bare fordi.

Så, ja. Hvor faen går Microsoft etter dette? Menyer på sanskrit hvor det bare vises ett ikon på skjermen i slengen og du må rotere analogstikka 360 grader for å få vist neste? Gleder meg til å finne det ut.
 

Lodin

Der Waaaah
Sleng inn de spilla du bryr deg om i festene dine. :p
Nei, eneste positive med dette er faktisk Internet Explorer som... er en relativt habil browser. Den er ikke like treig som driterne til Wii og PS3 så det går faktisk ann å titte på tubbs og sånn med den.

E: Og den beste oversettelsen er såklart Xbox on Demand biten i sjappa. Det er da spilla som normalt selges fysisk og denne fanen er blitt hetende forespørselsbasert. XD
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Neste oppdatering gjør at all tekst blir i Comic Sans