Hva Microsoft (og tredjepartsutviklere) har å by på framover

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Er ikke akkurat som om det ikke er reklame på både Xbox 360 og PS3 fra før av, og jeg har fortsatt til gode å se på en eneste av dem. Tror jeg overlever dette også.

Lodin

Der Waaaah
Hurr durr, la oss heller bruke tid på å implementere Kinect i reklame enn å gjøre det sånn at Kinect faktisk blir en naturlig del av maskina. Oj, rota du deg inn på feil meny der? Jaja, da får du dra fram kontrollen igjen.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Hvis du vil se reklame for brus på PS3, må du logge inn på din amerikanske konto, gå inn på PSN Store, gå inn på videos og søke etter Dew Tour, som er noe sykkelgreier (tror jeg) som Mtn Dew sponser. Og så laste ned fila og åpne den.

Reklame plager meg ikkje særlig, den reklamen var pinlig og påtatt etc, men det mest påtatte pinlige her er korleis denne fyren blir tvunget (med våpen mot sin førstefødte høres det ut som) til å bruke ord som "really cool" og diverse liksomimponerende teknobabbel om å... Dele reklame med andre på Twitter? Seriøst, kva dråger går desse folka på? Prøver MS å hjernevaske oss til å tru at den ubrukelige driten dei skviser ut av teoretisk lovende hardware er BRA? Say it with me; WTF???

SHDR

Gullmedlem
Dele reklame med andre på Twitter? Seriøst, kva dråger går desse folka på? Prøver MS å hjernevaske oss til å tru at den ubrukelige driten dei skviser ut av teoretisk lovende hardware er BRA? Say it with me; WTF???
Det er målet, ja. Se på film- og fjernsynsbransjen, enorme mengder reklame integrert i nesten samtlige uttrykk der. Ikke bare for produkter, men for livsstiler, idealer og adferdsskjemaer. Mange forretningsfolk sikler, alvorlig talt, over ideen om at det er mulig å få kunden til å elske heller enn godta reklame.

Elsker at spillpressen har prøvd å få Kinect til å virke exciting. Og nå får de denne. Hvordan faen skal dette spinnes?

Lodin

Der Waaaah
Ja virkelig. Til nød har de sagt akkurat det de er blitt mata med. Sånt som dette håndteres som den vitsen det er.

Her er einaste Minority Report-kule videoen eg har sett så langt, men med ein gang flinkisen prøver å sikte på badguys faller det gjennom som ubrukelig gimmick.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hvis du vil se reklame for brus på PS3, må du logge inn på din amerikanske konto, gå inn på PSN Store, gå inn på videos og søke etter Dew Tour, som er noe sykkelgreier (tror jeg) som Mtn Dew sponser. Og så laste ned fila og åpne den.
På den annen side: Hvis du vil bruke PS3-en din på nett i dag, må du laste ned en "minor firmware update" (stabilitetsforbedringer i ymse situasjoner er alt den bidrar med) som - etter hvor lang tid den har brukt på å tikke opp til 10% nå - tar minst en time bare å laste ned. Bare en liten heads-up.

Og, vel, det der er hva du må gjøre for å se reklame for brus på PSN. Det dukker da titt og ofte opp sponsa filmer i "Latest" på PS3 også. Den store forskjellen er vel at du må laste ned på PS3, det slipper du på 360.

Uansett: Som Lodin sier, er det der åpenbart en intern video rettet mot markedsføringsfolk. Sammenlignet med reklame på YouTube, Facebook og andre steder på nett er forskjellen stort sett at du må veive med armen og kauke snarere enn å trykke på en musknapp for å få mer informasjon eller dele den med andre. Ser ikke helt hva som er så voldsomt, verken i positiv eller negativ retning.

Det er vel mest bare hvor innmari pinlig det er å se på. Artig at man snakker om 'natural user interface'. For meg er det lite som er mindre naturlig enn å snakke til Xboxen min som om den var et menneske.

Lodin

Der Waaaah
Men noe MS faktisk har å by på er en eksklusiv demo av Sonic Generations! Den er bare tilgjengelig de neste 20 dagene siden Sonic er 20 i dag!!!

Ugh, det er et level med gammel-Sonic med kulemagen som er sidescroller også er det et brett med nye Sonic som er dum og har grønne øyne og alle hater ham. Siste er såklart i 3D og alle vet hvor mye det kommer til å suge.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Testa den på PS3 akkurat, det rusla og gikk i akkurat så lav FPS at det var umulig å komme inn i noen slags flyt. Avslutta etter tredve sekunder eller noe, ser fortsatt ikke hva som var så sinnssykt bra med Snoic før i tida.

Lodin

Der Waaaah
30 Half Minute Hero: Super Mega Neo Climax! er ute på Live Arcade. Det er en port av PSP spillet som beholder det viktigste. Her snakker vi et typisk JRPG i NES\SNES-stil som varer i 30 sekunder. På den tida må du levle opp helten, raske med deg alle items og bekjempe den onde fyrsten som prøver å ødelegge verden. Heldigvis kan man alltids be til tidsgudinnen sånn at hun skrur klokka tilbake og man får nye 30 sekunder. Heldigvis også har spillet ørtenhundre oppfølgere som følger med så når man har tatt en ond fyrste er det over til neste. Noen vil kanskje kalle det brett, men ikke jeg.
På PSP var det og andre moduser hvor man som en ond fyrste skulle spille no RTS greier eller som en prinsesse løpe fort ut å hente no greier på vasallene sine skuldre, disse og på 30 sekunder. De folka er fortsatt med, men bretta deres fungerer nå sånn som helten sine. Det passer ihvertfall meg utmerket siden jeg ikke syns de alternative modusene var no gøyye.
Når man så har runna de får man spille Five Minute Heroes som er en mode hvor alle de tidligere heltene samles for siste gang for å redde dagen, men da kan man ikke skru klokka tilbake.
Ihvertfall var dette must på PSP og om du ikke spilte det der er det no slags must her. Ihvertfall om man liker å le av japanske rollespill.
Bare pass på å skru av den nye grafikken. Om Fetthest tester kan han sikkert bekrefte at man nær brekker seg når man ser den.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Har ikke kjøpt det ennå (bare såvidt testa demoen), men Half-Minute Hero er god sort ja. Og som Lodin sier er det must å slå av den nye grafikken.

Uansett, det kan se ut som om vi har dodged a bullet som det heter, for Earth Defence Force: Insect Armageddon plukker opp en åtter hos Eurogamer.
I was a little worried, frankly, about how well the ants would travel. Would an American developer like Vicious Cycle pile on the cheese a little too knowingly and damage the B movie earnestness of the original games? Even worse, would it take the whole thing deadly seriously, throwing in cover, racial stereotype team-mates who say things like, "Aw hell yeah!" and "Aw hell no!" and heavy overtones suggesting that killing ants was some kind of analogy for the war on terror?

Luckily, none of this has happened (apart from the team-mates bit). It's ant-killing as usual, and all the new developers have really done to mix things up is opt for fewer, longer missions, and a little bit more in the way of internal structure.

[...]

The pacing is brilliantly unforgiving, mid-mission check pointing is totally absent, and the ammo, thankfully, is unlimited.
Så du har waypoints nå, og det later til at det er den største endringen. I tillegg til at spillet også kommer ut på PS3, da. Dette er et sånt spill som lukter lang vei at ganske nøyaktig tre butikker i hele Norge gidder å ta det inn, så det kan lønne seg å handle fra England. Også med tanke på pris; EDF2017 ble sluppet som budget-tittel i det store utland, men her på berget gikk det til fullpris. Uansett ligger det an til insekt-Holocaust 22. juli, og jeg veit iallfall at jeg skal delta. Så får jeg heller tenke på en eventuell rettssak i Haag når det blir aktuelt.