Hva Microsoft (og tredjepartsutviklere) har å by på framover

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Men har det en legacy-mode, for de som har kontrollen fra det første spillet stående i garasjen?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hva er det neste eksplosive id Software-produserte skytespillet du får slått kloa i til din Xbox 360 (eller PlayStation 3, men æh)? Jo, det er så klart Doom... 3.

REMASTERED FOR XBOX 360 & PLAYSTATION 3*

* mao. vi porta over PC-utgaven

Når det er sagt så er jeg klar for en ny tilleggspakke til Doom 3 siden det er et bra spill. Håper man kan kjøpe nedlastbar oppgradering siden alle fornuftige mennesker allerede har Doom 3 til PC.

Det kan ikke kun være ønsketenking at jeg ser på det der som et tegn at Doom 4 ikke er så fryktelig langt unna? Nowadays kan man vel nesten regne med at et så svært spill blir multiplattform, og det virker ikke så urealistisk at de slipper Doom 3 på konsoll nå for å få flere konsollgamere til å kjøpe 4ern; dvs. casual-gamere som aldri har spilt Doom 3 før, fordi de kanskje kun eide en ps2 og ikke hadde hardcore nok PC til å dra 3ern (Doom 3 er faktisk overraskende krevende den dag i dag, jeg får spilt det på ultra men uten noe som helst AA:sukk: på den nye laptopen).

Lodin

Der Waaaah
Det siste de viste var generiske raserte gater i grått på jorda og så gikk Beth ut å hevda at det var fra en scrappa versjon av spillet så gudene veit hva som skjer der. Tror nok det er en stund til de annonserer noe konkret.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Rundt da Rage ble sluppet, sa iallfall Carmack at de jobba med Doom 4 og at det var "on track" og greier. Så, etter at Rage bomba ( :( ), kom det noen uttalelser om at det ville få konsekvenser for Doom 4. Uansett håper jeg det kommer noe nytt snart; Carmack sa at målet med Rage var å holde grafikken såpass nede at det kunne kjøre 60fps selv på konsoll. Med Doom 4 var målet 60fps i multiplayer, men i enspilleren skulle de køle såpass på med grafikk at 30fps var målet. Er dere som meg, synes dere at Rage var digg både å spille og å se på, så... jeg har trua.

Hvis Microsoft lanserer neste Xbox for 299 dollar så tror jeg i hvert fall den biten kommer til å stemme. Resten av teknologien høres også bra ut, men det kommer jo, som alltid, an på programvaren.