Hva Nintendo har å by på framover

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Skulle poste den der men fant av en eller annen grunn ingen egen Wii U-tråd.

Det er Nintendo som tjener på maskinvaren, folkens. På grunn av sånne ting. Unga driter sikkert i det uansett. David Jaffe sa sjølv at neste generasjon vil bli dyrere å produsere til, dermed blir fallgruvene så vanvittig mykje større samtidig.

Virker på meg som om Nintendo har forstått korleis man kan tjene store penger på spel uten å gå bananas med grafikkhoring.

Uansett, er ikkje alle her glade i retrospel? Kva skal då de med kraftigere maskinvare og ULTRAFÆÆT grafikk?

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Det er bare Lodin som kaller en maskin han aldri har prøvd eller vet noe særlig om for dritt, jeg avventer til jeg får prøve en selv. Mer om dette når jeg kjøper den på lanseringsdagen.

Om det blir noen neste-generasjons kånsåll jeg kommer til å kjøpe blir det mest sannsynlig Wii U, for Nintendo har alltid noen uunnværlige spill og denne blir nok ikke like emulerbar. Ærlig talt, Nintendo vinner uansett på grunn av deres førsteparts-spill mens de fleste PS4 og XBOX720-spill blir nok multiplat/får PC-ports, forhåpentligvis.

SHDR

Gullmedlem
Konsollstrategiene til MS og Sony er dypt, inderlig fucka. Apple har den rette plattformstrategien, ettersom de iterer maskinvare uten å endre operativsystem og utviklingsmiljø. MS og Sony kan prøve seg på denne strategien, men det er for sent -- de er ikke i konsollmarkedet fordi de elsker spill, men fordi de trengte en "trojansk hest" for å snike sine mediadistribusjonskanaler inn i folks stuer og promperom.

Det har de ikke lyktes i. Apple, på sin side, har tilgjengelige og rimelig prisede plattformer som yter vel, har veletablerte og brukervennlige markedskanaler som tiltrekker seg nye utviklere og et nytt publikum.

Nintendo har barnepublikummet + nostalgikere, og de spiller maskinvarespillet rett (ingen subsidiert maskinvare, tjener penger fra første enhet -- mye samme greia som Apple, egentlig, bare at Apple får subsidiert maskinvaren sin av abonnementskåte teleselskaper. Bottom line er at de tjener masse penger på maskinvare, uavhengig av hvor :penga: kommer fra.)

Det hadde på et vis vært mer overraskende om Nintendo plutselig skulle melde seg på i maskinvareracet igjen, med tanke på hvordan både inntjeningen og suksessen deres har vært direkte korrelert med nedskalert/"utdatert" maskinvare.

Om Wii hadde ett budskap, var det vel dette: "Hei, vi er Nintendo, og vi gir ikke faen."

Eller, hvis vi skal være litt mer presise: "Hei, vi er Nintendo, og en spillplattform er hva vi gjør den til."

Selv i dag er jo ikke Wii-ens problem, for meg som en spillfanatiker, at den ikke er kraftig nok. Problemet – og dette er en gjengangsmelodi for japsekaksene – er når de ikke vender sitt benevolente åsyn mot riktig del av plattformen. 3DS får Wii til å virke utdatert og glemt, og 3DS er åpenbart hovedfokus nå. (Bare se på eShop, som av ymse årsaker ikke har hatt bakovervirkende kraft til å gjøre WiiWare mindre ræva). Det gjør at jeg stoler mindre på Nintendo, og det gjør at Wii per dags dato er en ganske irrelevant boks. Men dét har svært lite med maskinkraften å gjøre.

Maskinkraften var ræva da Nintendo slapp Metroid Prime 3, Wii Fit, Mario Kart og Super Mario Galaxy også, men maskinen deres var brennrelevant. Det er den ikke lenger.

Uansett tror jeg Wii U er i en god posisjon til å skape litt rabalder i badevannet. Det skjer jo nærmest ingen verdens ting med Xbox 360 og PS3 om dagen ut over business as usual, Kinect og Move har mykt mageplasket, og alt er som det har pleid i fire år nå. Hvis Nintendo har noen idé-ess opp ermet tror jeg høsten vil være god timing for å servere dem.

demake

Seksuelt godteri
Lurer på om jeg skal skippe denna Wii U greia, kjøpe en ny strømadapter til SNES'n og heller blåse alle penga på gamle spill jeg aldri har prøvd før. Wii'en har jo i all hovedsak blitt brukt til å spille gamle spill fra shåppen.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Det er et pent spill, men det hadde vært enda penere med høyere oppløsning.

Fortsatt penest.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Uansett tror jeg Wii U er i en god posisjon til å skape litt rabalder i badevannet. Det skjer jo nærmest ingen verdens ting med Xbox 360 og PS3 om dagen ut over business as usual, Kinect og Move har mykt mageplasket, og alt er som det har pleid i fire år nå. Hvis Nintendo har noen idé-ess opp ermet tror jeg høsten vil være god timing for å servere dem.
Om det er en ting jeg synes Nintendo gjør både veldig riktig og veldig feil, så er det å late som om konkurrentene ikke eksisterer. Det har god uttelling når de lanserer unik maskinvare og spill du ikke får noen andre steder, men online-satsningen til Nintendo har fortsatt et stykke igjen å gå før man kan kalle den en dårlig vits i de fleste tilfeller. Det begynner å komme seg på 3DS, men vi får se hvordan det blir på Wii U. Enten man vil eller ikke, er online-spilling big bisniss nå.

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Hjelpe og trøste ja. Merker jeg er litt trøtt av Jeff Winger nå.

Lodin

Der Waaaah
Weewt!
SEGA/Capcom/Bandai Namco 3DS game revealed as Project X Zone

- strategy RPG featuring characters from the three companies
- characters team up in pairs for fighting scenes
- character pairings
- trailer due later this month

Capcom
Ryu & Ken (Street Fighter 0), X and Zero (Mega Man), Demitri and Dante (Darkstalkers and Devil May Cry), Chris and Jill (Resident Evil)

Sega
Shinguji Sakura and Ogami Ichiro (Sakura Wars), Pai and Akira (Virtua Fighter), Kurt and Riela (Valkyria Chronicles), Ulala and Touma (Space Channel 5 and Shining Force EXA)

Namco Bandai
Sanger Somvold (Super Robot Wars), Jin and Ling Xiaoyu (Tekken), Kos-Mos and T-elos (Xenosaga), Yurie and Estel (Tales of Vesperia), Kaito and Black Rose (.hack)
Midd være kjølig?

Lodin

Der Waaaah
I morra skal det holdes tre Nintendo Direct konferanser, en i hvert kontinent. Siden jeg er indisponibel med Stream krever jeg at noen holder tråden oppdatert. Kanskje dem viser fram den endelige kassa til WiiU? Kanskje dem annonserer Super Mario 4 (som allerede er blitt regga som webside)? Vi får se.