Hva Nintendo har å by på framover

Kilik

Lokal moderator
Her blir det sverdsvinging med MotionPlus tenker jeg.

Ute i Japan i februar. Utvikles av Sandlot, folka bak Earth Defense Force 2017, mens Nintendos selv er utgiver.
 

Lodin

Der Waaaah
Det er og det første spillet gitt ut av Nintendo som har fått det som tilsvarer 18 årsgrense. Grusomt mye avkapping av huer og armer tydligvis.

Yetier og sånt går kanskje og venter på Picross 3D og da er det vel fint at det har fått utgiver i Europa (og ikke i USA). En eller annen gang i februar skal det dukke opp.
 

Kilik

Lokal moderator
Ubisoft har annonsert at de fokuserer mer på X360/PS3 framover etter skuffende Wii/DS-salg av deres spill. Dermed ser det ut til at tre mest fremtrendende støttespillerne under Gamecube-tiden, Ubisoft,Capcom og Sega, kutter ned på Wii-støtten.

Meget spesiell situasjon det her. Nintendo gjør det fantastisk bra salgsmessig for tiden, faktisk deres mest solgte hjemmekonsoll noensinne, men støtten til Nintendo i form av storspill fra utgiverne er på et bunnivå. Med en brukerbase som nå skal ha passert 65 millioner har Dead Space Extraction solgt 190k, The Conduit 380k, Resident Evil: Darkside Chronicles 300k, Zack & Wiki 380k og Little King's Story 150k. Til sammenligning har New Super Mario Bros Wii solgt 10 mill etter bare åtte uker på markedet og Mario Kart Wii har passert 20 mill.
 

Novastrum

Feminist-elitist
For min del holder jeg meg til Nintendo-titler. Har blitt skuffa av den konsollen. Ekstremt mye ubrukt potensiale.

Nintendo har utviklet mye gull, men tredjepartsutviklere har tydeligvis ikke skjønt bæret.
 
Problemet er at tredjepartsutviklere enten kommer med gimmick-spill, eller prøver å slenge på motion control og annet gimmick på spillserier som i 99% av tilfellene blir bedre på PS3/XBox 360. Skal en tredjepartsutvikler komme med et bra spill så må de jo fokusere litt mer på kvaliteten, og gjøre det like mye interessant som de andre versjonene. Resident Evil 4 fungerte utmerket på Wii, men likevel velger Capcom den "enkle" veien ved å gi ut et par light-gun spill i serien. Jeg er sikker på at et nytt Resident Evil-spill al a Resident Evil 4 ville solgt langt mer (gitt at man absolutt ønsker bruke et kjent navn).

MadWorld og No More Heroes (og Resident Evil 4 Wii Edition, men det er jo en remake) er av få interessante Wii-titler jeg har spilt som ikke er utviklet eller utgitt at Nintendo.

Når det er sagt er jeg nokså fornøyd med Wii. Det er Nintendo som gjør konsollen interessant. Alt annet blir en bonus for min del.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
No Dolphinings eller tar jeg feil?
 
Ubisoft har annonsert at de fokuserer mer på X360/PS3 framover etter skuffende Wii/DS-salg av deres spill. Dermed ser det ut til at tre mest fremtrendende støttespillerne under Gamecube-tiden, Ubisoft,Capcom og Sega, kutter ned på Wii-støtten.

Meget spesiell situasjon det her. Nintendo gjør det fantastisk bra salgsmessig for tiden, faktisk deres mest solgte hjemmekonsoll noensinne, men støtten til Nintendo i form av storspill fra utgiverne er på et bunnivå. Med en brukerbase som nå skal ha passert 65 millioner har Dead Space Extraction solgt 190k, The Conduit 380k, Resident Evil: Darkside Chronicles 300k, Zack & Wiki 380k og Little King's Story 150k. Til sammenligning har New Super Mario Bros Wii solgt 10 mill etter bare åtte uker på markedet og Mario Kart Wii har passert 20 mill.
Problemet er vel noe at de "stortitlene" til tredjepartsutviklerne ikke føles så store ut. RE4 Wii var strålende, hvorfor ikke lage et helt eget Resident Evil til Wii? "OK HER HAR DERE DELER AV RESIDENT EVILS HISTORIE GJENSPILT PÅ TOGSKINNER HURP DURP"

Edit: Woops så jeg brukte samme eksempelet til Psycho Mantis nå. Pinlig.
 
Jeg har alltid vært glad i caps, min favorittknapp på tastaturet :(
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Bare rolig Patney, du kan fortsatt være han som ikke bruker Caps Lock men holder nede Shift isteden.
 
Haha, men jeg er av typen som noen ganger bruker caps istedetfor shift selv når jeg bare skal ha en stor bokstav foran navn for eksempel.

Men jeg brukte shift her da.

Det er meg!
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Sirkus: Tror du må begynne å innse at du er en falmende stjerne. Ingen holder seg i rampelyset evig. (med mindre du er Wenche Foss. Du er vel ikke Wenche Foss, Martin?)