Hva spiller du for tiden?

Jeg ble ferdig med Enslaved i dag. Det fortjener den mottagelsen den har fått, men jeg hadde et håp om svar på diverse før rulleteksten poppet opp.
Kampsystemet er ikke veldig dypt, men holder det gående for de fleste og det funker bra. God grafikk og bra historie gjør det til en singleplayer- opplevelse man ikke bør gå glipp av. Når ikke helt opp til Uncharted, men er ganske nærme (selv om de ikke er helt sammenlignbare) 8/10.
 
Har vært flink og kjøpt meg Amnesia: The Dark Descent. Jeg ble ferdig med biblioteket før jeg følte at jeg måtte avslutte for i kveld.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
Super Street Fighter 2 HD Remix var """"""gratis"""""" på Playstation Plus i går, så lasta det ned. Eneste jeg klarer er slaga til Honda, alle andre triks klarer jeg ikke. Charge, bak, forover, spark? Hva faen er charge.

Ellers så kjøpte jeg SWTFUUSE her om dagen, fikk det i posten i dag. Installerte 20 sekunder siden. Spiller nu.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Holde bak en viss tid før du fortsetter på frem+spark. Samme greia både på Hondas og Bisons stup, Guiles flashkickbackflip-greie og Chun-Lis helikopter om jeg husker rett. Det kjekke er at ladinga kan gjøres mens noe annet utføres, så det fungerer bra i en kombo.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Du klarer Honda, men ikke charge? Artig det da, da Honda er en charge-character. Charge betyr enkelt og greit at du må holde angitt retning i 2 sekunder. :)

Edit. Buggzeid!!!

Edit2: Lodin-eid også, gitt.

Edit3: Siden jeg ble eid så mange ganger, så får jeg veie opp med en praktisk link: Eventhubs.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
Sa at jeg klarte slaga til Honda, siden da behøver jeg bare å schpamme firkant.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Beklager, jeg var på vei hjem, så jeg hadde dårlig tid. Skal ikke gjenta seg!
 
Cave Story på PSP. Igjen. Elsk. Fant eit våpen eg ikkje fant sist gang, og fant ut at det ikkje var nødvendig å sloss mot Balrog første gangen. Huzzah! Replay value!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Var det Nemesis du fant? Den er bæd æss.
 
Ikke så mye hva, men hvordan jeg spiller. I dag fikk jeg min snasne nye monitor og et par briller og det kan bare bety en ting: 3D! =D
Det var et helvete å få satt opp driten. Jeg måtte laste ned betadrivere for å få Nvidia sitt drittprogram til å registrere skjermen siden den foreløpig bare har lissomstøtte. Når jeg dog gjorde det funka alt som en drøm.
Først av alt testa jeg spill med innebygd støtte for shizzet. Batman, Just Cause 2 og Dead Rising 2 er alle blant disse og det er skremmende hvor bra det funker. Alle tre spilla er som kjent tredjepersonere og det er akkurat som å ha en liten action figur som hopper og spretter omkring. I DR2 fikk jeg en skikkelig støkk når en av Zombiene tråkka rett forran kamera. Ingen tvil om at det er sånn de skal spilles, bare så synd at jeg er dritlei de spillen for øyeblikket.
Så var tiden inne for spill som ikke støtter helvetet. Killing Floor så veldig bra ut bare jeg bumpa opp dybden (det er et hjul på sensoren man setter ved skjermen) ganske mye og da tråkka svina ut av skjermen. Særlig måten henda dine stikker fram i forgrunnen er imponerende i FPSer. Civ5 testa jeg på kødd, men det funka jaggu også. Nå er det ikke veldig mye 3D på selve kartene, men units og fjell stikker opp og alle menyer henger pent forran resten. var en litt merkelig overgang på musepekeren fra kart til meny, men jeg bruker stort sett snarveier fra keyboardet så hrrm.
Minecraft og Amnesia funker desverre ikke. Begge disse rendrer i OpenGL og det har ikke 3D dillet støtte for fordi Nvidia er vprst. Veldig synd, særlig med MC, men men.

Grunnen til at jeg hoppa i dette var hovedsaklig at jeg trengte en ny skjerm og da var den nye til Benq grei. Litt dyrere enn billigmodellene, men den kjører såklart 120 Hz, noe som er nødvendig for å kunne rendre 3D. Veldig snasent system for å vri den i høyden om man vil spille vertikale SHUMPer også.
Jeg trudde oprinnelig det bare var de få spilla som har offisiell støtte dette funka til, men når det viser seg at lista er ganske lang så hoppa jeg i det. Om ikke annet sparker det røven til Sony sitt stusselige prosjekt som krever en TV dyrere enn de fleste PCer og lar en spille mer enn Wipeout HD og Pain bedritent nedskalert. :p

E: Bør vel og nevnes at jeg allerede har et skjermkort fra Nvidia med støtte for 3D og det gjorde jo valget en del lettere.
 
Lasta ned porno i 3d som man kunne bruke vanlige fargebriller til, funka jævlig dårlig. Dagens funfact i feil tråd.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Charge betyr enkelt og greit at du må holde angitt retning i 2 sekunder. :)
:smugeng: Jeg mener det er 1 sekund, bare at folk flest starter å telle med 1 som utgangspunkt. Et annet lite protip (som kanskje er i lenken til karlsen) er at man kan charge mens man utfører comboer og tom. ligger nede.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Du... du kan jo ikke bruke :smugeng: , for deretter å bruke det vageste av vage begrep - mene. Uansett:

*kremt*

:eng:
Charging, Charge: This is done by holding the joystick in one position for a specific amount of time. An example is Guile in the Street Fighter 2 games. If you hold back on the joystick for 2 seconds, this "Charges" him up so that when you press Towards and Punch button it will throw a Sonic Boom, his signature projectile attack.
Forskjellige angrep har faktisk forskjellig charge-tid, men det er snakk om variasjoner på 1/20 sekund.

Edit: I arkadeversjonen av ST varierer charge-tiden fra 55 til 70+ frames, altså er det noen charge-moves som bare trenger rett i underkant av ett sekund. Jeg føler uansett det fæle begreper "mene" undergraver innlegget.
 

Finkelroy

(┛o‿‿o)┛彡┻━┻
Charge varierer litt for hver karakter, men er sjelden så lang som 2 hele sekunder, så vidt jeg vet. Spiller du en charge-karakter er det viktig å ha charge tilgjengelig så mye du kan, dette funker også mens du gjør ting som å hoppe eller dashe. Det funker i flere retninger, holder du skrått ned og bak med chun-li har du både nedovercharge til spinning bird kick og bakovercharge til ildkula hennes.

/edit: Wow, så det er 2 sekunder? Jeg spiller Chun i SF4, og det virker alltid kortere enn det...
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Chun Li i SFIV ligger vanligvis på 55 frames (rett i underkant av et sekund), men nå begynner det nok å lyse lang vei at jeg ikke spiller mye charge.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ikke vær så kjip'a Lodde, ta opp en film slik at vi også får se hvordan 3D-greiene fungerer.