Hva spiller du for tiden?

D

Deleted member 91

Gjest
Og selv om XBLA/Indie-greiene til 360 (ikke tilgjengelig i Norge selvfølgelig, wryyy osv.) og til dels PSN har bidratt litt til indiefaktor på konsoll er det fortsatt veldig PC i natur. Det er bare å se på ting som Minecraft og den ekstreme mediahypen rundt det de siste månedene, for ikke å nevne Farmville og den slags. Shaddis kan sikkert prompe ut en liten avhandling om det.
 
Men men. Det går i Gothic 3 for tida fordi 4 var relativt bedritent. Skal spille gjennom det, men venter på neste patch som bringer 3D-optimalisering og litt annet. Dette er uansett tredje gang jeg prøver meg på G3 og endelig klikka det. Det er vel hovedsaklig fordi jeg nå har et beist av en PC så det kjører nogenlunde stabilt. En fanpatch på over en gig måtte og til må vite. Når det dog er inne snakker vi et veldig solid WRPG som spytter på Elder Skrullene og dets ilke for å være simple spiller for babby. Man blir dumpa på et kontinent tatt over av orker uten noe som engang minner om en main quest. Sålangt vet jeg stort sett bare at Xardas, den enigmatiske trollmannen som hjalp en i 1 og 2 er den som har bragt orkene til makten og sansynligvis er bad guy. Alt jeg bryr meg om i starten er å få nytt utstyr og :penga: siden pirater har satt fyr på båten min.
Ihvertfall setter man ut i en helt åpen verden og kan hjelpe diverse faksjoner. Jeg slo meg sammen med rebellene som stort sett holder seg til huler. Målet deres i starten er å ta tilbake småbyer. Det kan man hjelpe dem med så det gjør jeg. Man innfiltrerer som en uskyldig eventyrer og gjør småjobber for folk. Finne slaver som har rømt, banke alle i den lokale arenaen og drepe ulver som har kommet for nær bymurene. Når man gjør nok sånt stoler orkene på en og da kan man begynne å bøffe våpen og ditribuere til slaver og sette fri en paladin som orkene torturerer på. Så leder man en full revolt og griser orker og slavedrivere til de enten er daue eller rømmer. Jeg vil anta at man kan infiltrere rebellene sine baser på tilsarende vis hvis man vil slå seg sammen med orkene. Da får man bedre utstyr og, men jeg erke en dick.
En av de mer imponerende hendelsene jeg opplevde var når jeg prøvde å snikmyrde kuer for en rebell (så matrasjonene skulle bli mindre). En vakt så meg og tilkalte hjelp så jeg bestemte meg for å gi beng og drepe alle på gården. Noen i festningen like ved må ha lagt merke til meg for alarmen gikk der og fiender begynte å pøse på. Riktignok var det bare ti folk eller så å slåss med av gangen, men det kom stadig fler til. I mellomtida hadde jeg såklart greid å komme meg opp på et tak så de eneste fiendene som var no stress var de med armbrøster. Ihvertfall ble jeg først litt deprimert over at spillet bare respawna nye fiender til meg, men så la jeg merke til at flere av dem var navna NPCer jeg hadde møtt på tidligere. Det betød såklart at spillet dreiv å pælma samtlige orker og slavedrivere fra den byen og i nærheten på meg og hvis jeg dreper samtlige (godt over 100) så er de døde for alltid og rebellene vil automatisk kunne ta over. Man kan med andre ord drite i snikinga og innfiltreringa og bare leke Conan. Desuten er det lenge siden jeg sist opplevde et spill hvor absolutt alle NPCer er fastsatte og kan dø. Kun diverse vandrende monstere som ulver vil respawne. Man kan og lære seg snikmyrding hvorpå man ved nattestid går rundt å killer folk som sover, men man vil etterhvert bli misstenkt. Forsåvidt logisk at man vil begynne å spørre ut han nye fyren når en haug med vakter plutselig er blitt backstabba iløpet av natten. Det gjelder forsåvidt og for tyverier. Når en masse kister etterhvert er blitt tømt må man forvente å få noen spørsmål. Da er det fint å kunne prate for seg, noe som såklart og er en skill.
Ga riktignok opp den kampen siden det ble kjedelig å stå oppå det taket å snipe folk med bue, men jeg skal tilbake dit når jeg har lært meg destruktive magier i nord og får vite hvordan man dualwielder av Hashassinene i sør. \m/
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Jeg skjønner meg ikke helt på japsene (er det forresten et stygt uttrykk eller bare en forkortelse?). Capcom ga ut RE5 på pc men ikke dlc'en pga. piratkopiering, samma storyen med Street Fighter IV og SSFIV. De gir ut Lost Planet 2 PC nå som er ca. et halvt år etter konsollversjonene, men klagde over mangelfulle salg "across all platforms" for flere måneder siden.
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
Så folk flaska opp på god post-release patchekultur og billige expansionpacks med mye innehold gidder ikke betale i dyre dommer for å få patcha inn igjen shit som ble snippa fra en 6-timers konsollport sier du!? Nei nå har jeg aldri...

Ikke at Capcom er den store syndebukken her akkurat, men at sånn sketchy konsoll-DLC ikke selger for shit på PC er ikke akkurat overraskende.
 
Meanwhile har Valve gitt ut gratis DLC til L4D, just sayin'
 
Lurer på hvorfor ikke SFIV solgte så mye på PC. Kan det ha noe med at Games for Windows Live er den mest ubruklige kopibeskyttelsen noensinne? Jeg lasta det ned (fysj å fysj) bare for å se åssen det kjørte og alt jeg trengte var å putte inn CD keyen min fra Fallout 3 og så kunne jeg spille online. Om jeg ikke hadde no spill med en sånn CD key kunne jeg kjøpt et av de billigere som på den tida lå på rundt 80 spenn online. Dette har forøvrig MS enda ikke fiksa. :rolleyes:
 
GFWL er kanskje ikke det best utførte systemet av Microsoft, men jeg liker achivements og spesielt da på PC, siden alt annet ofte er overlegent konsoll. De kunne jo mekka det bedre å fått flere utviklere til å følge linja. Jeg hadde kjøpt alle multiplat på PC med achivements, hvis de ikke var porta forferdelig. Tenker spess på FPS og spill ala Darksiders, DMC-- Høy FPS anyday.
 
D

Deleted member 91

Gjest
:D Så herlig inkompetent. Det er seriøst ikke vanskeligere enn det? Ingen cracks eller lignende som må til?

Lyon: Ja, helt enig. Er ikke så fryktelig begeistra for steam achievements, og det er delvis fordi det ikke er noen poeng som adder up der. Ikke at jeg bryr meg så fryktelig mye om gamerscore uansett, men det er løgn om jeg sier jeg ikke kjente et lite stikk av :smug: når jeg runda 20,000 poeng.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Så folk flaska opp på god post-release patchekultur og billige expansionpacks med mye innehold gidder ikke betale i dyre dommer for å få patcha inn igjen shit som ble snippa fra en 6-timers konsollport sier du!? Nei nå har jeg aldri...

Ikke at Capcom er den store syndebukken her akkurat, men at sånn sketchy konsoll-DLC ikke selger for shit på PC er ikke akkurat overraskende.
Nåh, Jill/Chris og Jill/Josh episodene ble nå mekka et år etter at RE5 ble utgitt ellerno. Jeg ville gledelig ha kjøpt dem til pese.
 
Nicholas: Må crackes såklart, så når det kommer patcher er det litt pain. På den annen side er det svindyrt å patche spill til GFWL så det skjer sjelden.
 
Lyon: Ja, helt enig. Er ikke så fryktelig begeistra for steam achievements, og det er delvis fordi det ikke er noen poeng som adder up der. Ikke at jeg bryr meg så fryktelig mye om gamerscore uansett, men det er løgn om jeg sier jeg ikke kjente et lite stikk av :smug: når jeg runda 20,000 poeng.
Kan jeg tenke meg:) Asså jeg vil påstå iallfall for min del at jeg får mer ut av penga jeg brukte på spillet med GS. Et eksempel er at jeg kjøpte Gears 1 på nytt kun pga det hadde støtte for GS, jeg har spilt det på 360, men ville sjekke grafikken og kjøre litt MP attpåtil. Jeg jakter ting som jeg vanligvis kanskje hadde gitt blaffen i, med det sagt kan jo det snu over til å bli irriterende, hvis achivement'en suger balle å skaffe. Uansett det gir litt mer driv å få noe/bevis for en kul prestasjon du gjør. Nei jeg håper PC ikke dør og Microsoft mekker bedre for oss og andre utviklere.
 
Jeg spiller Polynomial, omtale kommer. Det er et hobbyprosjekt fra en kar ved navn Dmytry som programmerer og leverer spesialeffekter til film- og TV-industrien, blant annet denne hyperstygge vignetten. Han ser ut til å drive med autogenerering av himmel, hav og landskap. Polynomial er et trippy romskytespill der du flyr rundt og blæster lysende orange munner mens du sanker rompartikkelmaneter. Rompartikkelmanetene gir deg tilbake helse og boost, og det spawner flere og flere fiender ettersom du skyter dem.

[yt]DW0zIm-vgj4[/yt]

That's it, really, men det er overraskende kult. Det er litt som Space Giraffe i at det som egentlig foregår i spillet er litt lite innlysende, og ikke egentlig voldsomt godt forklart, men etter at du har spilt det litt skjønner du tegninga og spillet blir betraktelig mer interessant. Uansett er det ikke fryktelig dype saker, mer et lite avbrekk du tar deg hvor du får servert ganske kul techno til partikkelfraktaler som skifter farge og pulserer i takt med musikken. Det ser himla fett ut, og det er ganske givende å bare prompe rundt i nordlyset og titte på de snodige fasongene algoritmene til Dmytry har kokt sammen.

Det er en slags editor der som jeg ikke har tittet nærmere på, men det er sikkert mulig å snekre sine egne fraktalpartikkellandskap, noe jeg snart skal gå nærmere etter sømmene.

[yt]CaFIPsKf9xc[/yt]
 
Satt og kjeda meg litt i stad mens vi venta på at Dexter skulle bli ferdig nedlastet (internets er suppetreigt her i dag), og da endte jeg med å fyre opp Crash Bandicoot 3, som jeg ikke hadde spilt på noen år. Og fyttehælsikes så bra det er. They don't make 'em like this anymore. Spilte de seks første banene, som inkluderte alt fra løping fra triceratopser og vannscooterkjøring til tigerridning på den kinesiske mur og en undervannsbane i 2D. Også har jeg sett en frosk selvmordsbombe seg i lufta ved å hoppe inn i en kasse med nitroglyserin. Barndomsminnene strømmet på, og jeg plystret med på alle melodiene og husket hvor alle de kinkige kassene var hen, sånn at jeg fikk "gratulerer-du-knuste-alle-kassene"-diamanten på første forsøk hver gang. En skam at IP-en ble solgt og rævkjørt etter dette. Uncharted er kult og sånt, men CB3 er den beste plattformspillen.
 
Spiller Fifa 11 og bringer Ungarn til finalen i VM mens jeg venter på Need for Speed Hot Pursuit. De gangene jeg er lei fotballen spiller jeg Dead Rising 2.

Men men
 
Satt og kjeda meg litt i stad mens vi venta på at Dexter skulle bli ferdig nedlastet (internets er suppetreigt her i dag), og da endte jeg med å fyre opp Crash Bandicoot 3, som jeg ikke hadde spilt på noen år. Og fyttehælsikes så bra det er. They don't make 'em like this anymore. Spilte de seks første banene, som inkluderte alt fra løping fra triceratopser og vannscooterkjøring til tigerridning på den kinesiske mur og en undervannsbane i 2D. Også har jeg sett en frosk selvmordsbombe seg i lufta ved å hoppe inn i en kasse med nitroglyserin. Barndomsminnene strømmet på, og jeg plystret med på alle melodiene og husket hvor alle de kinkige kassene var hen, sånn at jeg fikk "gratulerer-du-knuste-alle-kassene"-diamanten på første forsøk hver gang. En skam at IP-en ble solgt og rævkjørt etter dette. Uncharted er kult og sånt, men CB3 er den beste plattformspillen.
Ah, minner. Ser ener'n er mulig å kjøpe fra PSN. Skal fyre opp det etterhvert. Det og Gex: Enter The Gecko.
 
D

Deleted member 91

Gjest
Kan bekrefte at Crash Bandicoot fortsatt er godsaker. Riktignok begynner det å se ganske slitent ut, men for min del sitter gameplayet såpass ingrained i hjernen min at det nesten ikke merkes. Litt trist at det, Crash Team Racing og Jumping Flash fortsatt er PS3-ens killer-apps. Men men.

Spiller Fifa 11 og bringer Ungarn til finalen i VM mens jeg venter på Need for Speed Hot Pursuit. De gangene jeg er lei fotballen spiller jeg Dead Rising 2.

Men men
Oh shit, bra å se det er flere som har trua på Hot Pursuit-rebooten. Syns riktignok ikke de senere Burnout-spilla var så topp, men dette ser ut til å være skikkelig i stil med det originale Hot Pursuit og tør jeg si det, Burnout 2.

Selv spiller jeg en del Battlefield: Bad Company 2, plukka det opp igjen i anledning av DLC-et som var på tilbud forrige uke (som jeg selvfølgelig ikke har rørt noe særlig, men det skylder jeg på at ingen SG-ere vil spille med meg, ettersom det krever litt mer lagspill enn vanlig online). Uansett, det er fortsatt jævla fett, som alltid med BF-spill er selve gunplayet hakket mer jalla enn f.eks Halo eller Call of Duty, men det gjøres opp i med de store karta og kjøretøy og ordentlige klasser og den slags. Eneste ordentlige streken i regninga er som sagt mangelen på SG-ere å spille med etter at Buggz pulte internetten sin og Justin ble voksen. Det er litt sånn 50/50 om jeg havner på en squad som pusher på objectives, kaster ammokasser og medpacks, reparerer kjøretøy og plukker andre opp, eller nolduser som sitter bakerst i skævven og sniper folk på andre siden av kartet i beinet sånn at de ikke bidrar med en jævla dritt. Men om ikke det er the battlefield experience så vet ikke jeg.
 
Ble nettopp ferdig med Grotesque Tactics: Evil Heroes som jeg skal skrive om snart, så jeg skal ikke bable for mye om det enda. Det var overraskende kort til rollespilltaktikkparodi å være i alle fall, ferdig etter drøye ti timer (og et par av dem var sikkert pauser under matlaging og sånt). Jaja, koster for øyeblikket rett over hundrelappen på Steam, så det er vel stadig grei valuta for pengene. Hvis du ikke har noe imot at det er stygt, altfor mye tekst (som kan autoskippes) og stappfullt av bugs. Ellers er det nokså trivelig.
 
Crash Bandicoot 3 er jo blant de peneste spille på Playstation. Det vannet.