Hva spiller du for tiden?

Oh shit, bra å se det er flere som har trua på Hot Pursuit-rebooten. Syns riktignok ikke de senere Burnout-spilla var så topp, men dette ser ut til å være skikkelig i stil med det originale Hot Pursuit og tør jeg si det, Burnout 2.

.
Ja, jeg tror det blir bra saker. Demoen kommer forresten i løpet av dagen
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
Kjøpte Undead Nightmare (DLC-pakka til RDR) på PS3 og har spilt det noen timer nå. Så langt er det en av de mest gjennomførte utvidelsene jeg har spilt. Oppdrag, random events og våpen er blitt oppdatert slik at de skal passe inn med zombifiseringe, og multiplayeren har fått en Left4Dead-mode.

Så mainstoryen da: En ikke-kanon historie hvor Marston og hans familie bor på en gård, og onkelen hans kommer tuslende inn i huset som en zombie. Han biter schærringa, Marston skyter han, schærringa biter sønnen, Marston binder begge to og legger de på soverommet, og stikker ut i verden for å finne ut vafann som skjer.

En ting som irriterer litt er at et av de nye våpnene er en fakkel. Den slår du med på samme måtet som du slår med henda. Og dere som har spilt RDR vet hvor jævlig det er å sloss på dette spillet.

Men ja, kjøp det.
 
Demoen av Majin and the Forsaken Kingdom er ute til PS3 og muligens 360 og siden en del spillblogger har hausa det opp testa jeg litt. Det minner litt om Ico både i grafikk og spillestil bare at man istedetfor svake Yorda har med seg Majinen. Det er en svær bassewass som kan slåss for en og løfte tunge ting. Selv er man en kjapp liten tyv som er flink på klatring og sånt. Sammen må de to bekjempe oljete slimmonstre nede i noen katakomber og annet typisk adventure dill.
Det virka ikke veldig revelusjonerende, men hadde en koselig stil og er sikkert verdt en titt. Hrrm.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Testa demoen jeg også. Grafikken så ut som graut, kontrollsystemet lot også til å være innsausa med graut, og ingen av figurene hadde noen egen personlighet (tjuven sa ikke et kvekk og Majinen var Hulken etter en Valium). Pass.

Edit: Kan jo skrive om demoen jeg lasta ned samtidig og syntes var mye mer artig, da: Need For Speed Hot Pursuit. Kort fortalt så er det NFS med snut og gatebilfans, mekka av Criterion (du veit, Burnout-folka). Oppsettet på spillet og hvordan du velger baner og sånt virka veldig likt Burnout 3, og hele greia med takedowns gir mer mening når du enten skal stoppe gateløp (ved å - øh - totalvrake bilene som deltar, lurer på hvor mange jeg tok livet av i løpet av det kvarteret jeg spilte), eller unngå å bli most. Du får også en del hjelpemidler underveis, som veisperringer og spikermatter, i tillegg til mer vanlige greier som nitroboost. Verdt å nevne at spillet har den der blankpolerte følelsen man forventer fra Criterion, selv om det bare er en demo så langt. Dette ble plutselig verdt å følge med på for min del, iallfall.
 
Testa Metro 2033 på PC i dag. Full grafikk, DX 11 og full HD. Asså det ser jo helt nydelig ut!! syk grafikk. Men virker som spillet har litt crysis fenomen. Selv om man har en rå PC daler FPS for mye ned til 30, også på 20-tallet i blandt. Ellers holdt det seg rundt 40-50. Spillbarheten virket helt grei.
 
Ganske lei av Reach nå, kom meg akkurat til kaptein før jeg la spillen på hyllen og skaffet meg new vegas. Prøvd dette i et par timer, føler at det er litt tynt i hovedhistorien (men tar seg opp). Skaffet meg også Oblivion GOTY for under en hundrings, og det er jo godsaker det da - har et par hundre timer foran meg, og eksamen er bare 1,5 mnd unna...
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Virker som alle som har spilt et funcom-spill en gang i tia har fått invitasjon til bloodline champions, er det noen som tester det? Jeg leser og kikker på videoer og lurer på hva greia dems er, men så vidt jeg ser er det bare "dota uten creepwaves og levels og tårn". De gjør ikke noen særlig god jobb i å forklare meg hvorfor jeg burde sjekke ut spillet deres istedenfor dota eller HoN eller LoL eller Demigod.
 
I dag kom det spill i posten og det er jo alltids gøy.

Super Scribblenauts til DS bør alle plukke opp. Som det ikke går fram av navnet er det oppfølgeren til et av fjorårets mest orginale titler som desverre var litt hrrm pga. ræva kontroll. Derfor er det fint at de har fiksa det denne gangen. Nå kan man styre Maxwell, som helten heter med D-pad en og knapper istedetfor stylusen. Da slipper man å trykke så mye feil når man vil ha hvalen med lasergeværet til å skyte på Obama. Spillet går som man sikkert vet ut på å løse små pussler med en magisk skriveblokk som skaper alt man rabler ned. Nytt i Super er at man og har adjektiver så hvalen kan lett bli robotisk, liten, hårete og zombie. Så slenger man solbriller og jetpack på den bare fordi. Ganske mye mer varierte oppgaver er det også. På overflaten kan det minne om et barnespill, men som alle gode titler av den typen lurer det og masse grim ondskap under ytret. Det er ingenting som hindrer en i å slenge ut en masse bebiser på brettet og gå rundt å headshotte dem med hagle. =D

Og så var det Smackdown vs Raw 2011 til 360. Jeg har ikke fulgt med på spilla siden 2006 til PS2 og... det meste er stort sett det samme. Det er virkelig stusselig at de enda ikke har bytta motor. På den annen side er det såpass mange småting som er blitt endra at det alikevel var verdt et kjøp. Bortsett fra at jeg etter ankelbruddet har begynt å interesere meg for wrasslingh igjen var den nye Universe modusen en av grunnen til kjøpet. Her blir Raw, Smackdown og Superstars samt PPVer kontinuerlig simulert enten man deltar eller ikke. Spillet holder styr på hvem som feuder og er på lag samtidig som man når som helst kan endre matcher og deltagere. Det er ikke mye story på gang, men denne greia vil holde spillet fresht en god stund tipper jeg.
Orntlig fysikkmotor har og spillet fått seg så nå kan man fritt stable så mange bord og stoler man vill på hverandre og pælme folk inn i dem. Så clipper alt i vildens sky og ser ganske så ræva ut, men klarer man å overse det er det jævla stilig.
Neste mål blir å mekke meg selv og hoppe inn i story moden, Road to Wrestlemania. Det er fem historier totalt og en av dem omhandler en hjemmesnekra wrestler som skal prøve å ta ut Undertaker på Mania. Han har som kjent ikke tapt der 19 ganger på rad så det blir spennende. Må bare få døtta no Lady Gaga inn på 360en så har kisen min riktig intromusikk og. :gnoh:
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
Jeg begynte på Star Wars: The Force Unleashed II i går. Og fullførte det et par timer senere.
Spillet var egentlig aldri på radaren min, selv om jeg synes Force Unleashed var artig nok, men da jeg så platekompaniet drite seg ut med prisen (kosta meg 199 kr) gav jeg faen, og kjøpte det.

Ikke store forbedringer fra det første gitt. Spillbarheten er litt bedre, men de har også gjort det altfor simpelt og fjernet flere av komboene. Kameraet har fremdeles problemer i blant, og spilldesignerene bak dette spillet er ekstremt late. Du går gjennom en "helt ny greie hvor du liksom faller, også kan du styre deg i lufta åhå kjempegøy" totalt fire ganger, alle bossene er quicktime-event som ikke rekker God of War til leggene på kulhetsskalaen, og det er totalt fem forskjellige typer fiender, hvorav to bli tatt med en jævla quicktime-event og disse møter du gang etter gang etter gang.

Men jeg skal ikke være altfor slem. Jeg elsker fremdeles å drepe de ubrukelige stormtroppene som ikke vet sine arme råd når de ser meg. Du kan også kutte av lemmene deres med lyssabelene dine, så det er ikke bare lysende balltre du slår med. Arc lightning ser også veldig bra ut der den lyser opp hele rommet mens den gir fiender ordentlige brannskader.
Spillet ser forresten også jævlig bra ut. Kloninslabben på Kamino, hvor det alltid regner, er ekstremt pent, og Cloud City (vafann den planeten heter) har de gjenskapt relativt fint. Men det er også de to eneste stedene du er da, bortsett fra en romskip som vi har sett femten tusen ganger før, og et kjapp visitt på Dagobah med Yoda, et oppdrag som varer, og jeg kødder ikke engang, to minutter.

Jeg var en av de få som syntes The Force Unleashed-historien var helt okay. Ikke noe spektakulært, men den fikk spillet til å ta deg overalt i galaksen, og prøvde så hardt den kunne å være kanon uten å drite i kjeften på IV-V-VI.
Men historien denne gangen, jeg dævver. Spoilers forresten

Ok, så du er en klone ikkesant fordi Darth Vader sier det til deg, så er det tusenvis av deg men det er bare du som har klart deg sålangt fordi de tidligere går gærne med minnene til Starkiller-Classic ikkesant, men så blir du sinna da siden du huska at Vader nesten drepte deg i det første spillet også <s>faller du i bakken og spytter</s> hopper du ut av labben og skal vekk fra Kamino. Så først drar du får å finne en blind jedimann fra første spillet fordi jeg vettafaen, så får du lyst til å meditere, vafan, og da drar du til Dagobah og snakker sånn ti ord med Yoda sånn serr, også bare får du et sånn frampek" ååshit Juna, en kjerring jeg likte da jeg ikke var meg, siden jeg er klone ikkesant, kommer til å dø som absolutt ikke er tatt rett ut av starwars fem, så jeg må redde ho, jaja da får jeg bare hjelpe rebellene likevel da siden Juna er blitt kidnappa av Boba Fett, vafann" så da hjelper Starkiller/klone rebellene med å ta kamikaze inn i Kaminolabza, sånn serrk, også løper Starkiller-feik rundt og dreper alt og alle og ender opp i et svært rom med mange Starkiller-kloninger, og da sier vader bare "u were born" også blir starkiller sinna og begynner å skrike til vader, også sloss de den leeeeeengste og kjeeeedeeeeligste bossfighten jeg har spilt på en god stund mens de hopper rundt hele Kamino, også dreper Starkiller Vader sånn typ fem ganger, også dreper Vader Juna, og da blir Starkiller sinna igjen (dobbelsinna så Forcepoweren hans er superbra ikkesant) også vinner endelig Starkiller over vader sånn at Vader ikke bare kan si "æhæ køda!1" da får vi et valg enten la han leve sånn at han kan si om starkiller er klone eller ikke, eller så dreper han vader, og da lot jeg han leve, og vader ble tatt til fange og Juna dævva ikkesant, men siden Starkiller er helten går han bort til henne og kysser ho, selv om medisindroiden vedsiden av ho akkurat konfirmerte at ho dævva, men så plutselig lever ho også kysser de VAFANN også senere ser vi at vader er fange hos rebellene og starkiller snakker til han MEN SÅ FÅR VI IKKE FINNE UT OM HAN ER KLONE ELLER VAFANN!

Ja, det var historien og jeg skrev den slik siden det er sånn jeg forestiller meg at den ble skrevet av forfatteren.

Er liksom ikke så mye mer å si. Flere ting jeg likte med spillen, noen ting jeg mislikte, et par ting jeg elsket og MASSE jeg hata.
 
Hai, Jai pikk GOLDENEYE i dag, wooohoo`???
Spilt 2 oppdrag (Dam er kanskje 5 ganger så lang som n64 versjonen), må først si jeg jeg mistet litt godfølelse pga wiimote styringa, jeg blir sliten og irritert av den. Hadde jeg brukt Classic controller pro, tror jeg det ville vært diggere, det mente også en anmeldelse jeg las.
Ellers liker jeg spillet godt, Det klarer liksom og holde litt nostalgi samtidig som å være nytt, så jeg vil gi cred til utviklerene for å lage et thirdparty spill som jeg ikke mister helt intressen for å runde til Wii. Nevner Madworld, Red Steel2 som kandidater det siste året for min del, (sikkert noen jeg kunne falt for som jeg ikke har prøvd). Skytinga er god, men føler som sagt den kunne vært bedre om jeg hadde droppa moten.. Det blir liksom så tregt å snu seg osv.. Man kan heller springe inn i kuler og CQC de fleste, og da faller sjarmen litt. (normal). Grafikken er ganske bra, kjører komponent, men blir litt stort tv for lille Wii.
Sånn ellers har jo det fått god kritikk rundt om også!
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg ble positivt overraska, jeg var redd det skulle tendere til å være en kjapp cash-in, men gametrailers sin review fikk meg interessert. Jeg så forresten også Red Steel 2 til hundreognoe på Geimstop, skal jeg plukke det opp altså?