Noe greier jeg har brukt tid på i det siste:
Picross e (eller hva det heter): Endelig får man Picross på 3DS også. Skulle ønske jeg hadde 3DS XL, siden det blir satans lite å fylle inn felter på 15x15-oppgavene. Ellers jæla bra, så klart. Ganske lett hvis man har spilt Picross før, da. Skjøp!
Ecolibrium: Gratis strategispill (tror jeg) til Vita hvor du skal mekke bærekraftige økosystemer på planeten din. Dermed må du kjøpe trær som produserer mat, planteetende dyr som produserer kjøtt, og rovdyr som produserer mineraler. Du bygger også sopp som produserer mineraler, og trær som... øh, produserer fuktighet, uten at jeg helt begriper hvordan det skal gå til. Uansett, jeg likte at grafikken var ålreit og det var kurant å spille skiten takket være berøringsskjermen, men jeg kunne ønsket meg at når man først tar seg bryet med å lage en økosystem-simulator, så kunne man ha gjort reglene litt mer i tråd med sånn ting faktisk funker. Sånn det er nå blir det bare å se på tallene, finne ut hva man må plante eller klone for å få tallene til å bli riktigst mulig, og dett er dett. Trekker også ned at det så klart er mikrotransaksjoner ut av hælvete.
Vagrant Story: Har hatt lyst til å teste dette i årevis, men har liksom ikke giddet å skaffe det. Skjøpte det på PSN Store her om dagen, og har ikke rukket å spille noe ennå (er bare ferdig med introen), men altså. Det er gitt ut av Square i 2000, og hvis man hadde klassa på litt flere effekter og polygoner i introen så kunne den vært gitt ut i år og folk ville fortsatt sagt den var stilig. Alt er i real-time, og noen har tatt seg bryet med å kode inn falsk silhuettglød, real-time lightmapping, lip-sync og annet snacks. Ble rett og slett kraftig imponert over hvordan spillet ser ut, og siden det ikke er et tradisjonelt JRPG skal det bli spennende å se hvordan det utvikler seg.