Hva spiller du for tiden?

Jeg blir så forvirra av alle de forskjellige titlene MGS-serien har og hva som finnes til hvilken konsoll... :psyduck:
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Har fått spilt en del Planetside2 nå, og det er vanskelig å forklare hva "problemet" er med å spille det casual så jeg snappa opp en halvtimes video av sånn ca. gjennomsnittslig opplevelse.


Edit: En med litt mer æksjen. Det finnes lykter og IR/nightvision, men har ikke låst opp noe slikt ennå.

Blir mye løping mellom objektiver når du misser flyet og det ikke er kjøretøy i nærheten. Jeg er sikker på at folk kan argumentere at "njøø bare hvis du er nub da og ikke spiller med proff klan da lizm", men her snakker jeg spesifikt om type "hoppe på i ny og ne og joine en tilfeldig åpen squad".

Spekteret er veldig vidt. Det er fantastisk artig når du har stalemates mellom to baser som involverer hundrevis av spillere hvorav mange av dem er i organiserte platoons og kommuniserer på voice, men det blir mye andre veien også hvor det går enda treigere enn i videoen min og du finner ikke større squad enn 1-2 og bare fjerter rundt og ikke får gjort mye annet enn å løpe i 5 minutter før du dør til et gunship ellerno.
(E: her har du punktuasjonen jeg ikke fant plass til ,,,,,,...)

Det skal bli interessant å se når spillet kommer ut om det blir noe annerledes. Tror det kan hjelpe veldig på å rett og slett få inn et par drøssevis av spillere.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Her er noe jeg vurderte å skrive i skjertråden men ærlig talt.

I påvente av utvidelsespakke til WoW har jeg flippa det fingern så lenge (bare en uke igjen nå omg osv) og satt meg ned med no ordentlige tv-spill!

Først tenkte jeg at fifan Dark Souls, jeg har ikke fullført det! Det er et utrolig bra spill men kom aldri veldig veldig langt og vil gjerne sjekke ut monster og områder videre i spillet. Så joda startet det opp igjen og brukte litt tid på å komme inn i spillet igjen, som tidligere nevnt synes jeg ikke nødvendigvis spillet er så teknisk vanskelig men det krever man er oppmerksom og skjerpet hele tiden for å ikke dø, og straffen for å nettopp dø kan gi stort utslag (alle kjenner mekanikkene så går ikke i detalj) men det tok tid å komme inn i den mentaliteten som trengs for å ikke, ja, dø.
Det startet egentlig ganske bra, leste meg opp så jeg hadde en liten idé om hvordan jeg ville utvikle figuren min men siden det er såpass vanskelig tenkte jeg å grinde litt, har enorm tålmodighet med slikt så har grindet masse nå og lukter kanskje jeg er noen levels over det anbefalte (som puler meg om jeg noen gang begynner på New Game+), mest vitality og endurance for å ikke dø så fort om jeg skulle tabbe meg litt ut.
Så etter å ha gjort det ganske lenge har jeg funnet ut det er på tide å trekke videre, skal farme litt av de moss-itemsene som fjerner stautser og spare opp noen sjeler til å bruke i sjappa så jeg er ready for whatever. Trekker mot the depths snart siden jeg ble tipset om det. Eller, det var ihvertfall planen.

Men så satt jeg meg ordentlig ned for å titte på den Final Fantasy VII Remaken i Little Big Planet 2 som bare imponerte mer og mer, gjennomførte bra greier. Og med litt mye hengende over meg for tiden la jeg merke til at det kunne oppfattes slitsom å spille Dark Souls (grunnet nevnte kontinuerlige oppmerksomhet) så da tenkte jeg at hum hum har jo heller ikke fullført singelplayerdelen av nettopp Little Big Planet 2! Det er jo bare koselig og avslappende så det må være helt sjef å koselitt med!
Så da starte jeg opp det igjen og hva mer kan man si utover at dette også er et høykvalitetsspill, storymoden er engasjerende og kreativ, forsøker å spille mest alene men veldig ålreit å raskt kunne spille de utfordringsbrettene med noen andre gjennom drop-in. La også merke til jeg hadde litt penger til overs i PSN-lommeboka så da kjøpte jeg FF7-kostymepakka, er så gøyalt å løpe rundt som Sephiroth atte! Hoppet en del videre i storymoden og koste meg godt hele veien, noen baner er vanskeligere å samle alt på enn andre så da må de spilles på nytt for MÅ jo ha alle klistremerkene og kostymedelene! Vurderte tom. å kjøpe Move-pakka bare for å få brukt de kontrollene litt.
Om du ikke har spilt det og eier en PS3 anbefaler jeg du får ræva i gir, husk å stikk innom planeten til Yetipants å slå rekorden min på 0 i Skeet Shooting!

Men så da. Så skjedde det noe drastisk. Og alt er Fetthestens feil! Kjøpte nemlig Civilization V supermegabillig under Steamsalget men ikke fått satt i gang med enda, har ikke spilt serien før men hørt mye bra og da Fetthesten lørdag ettermiddag fortalte at "jau jau det e bærra å spell på tuttåriallen" så tenkte jeg at ja det kan jeg jo gjøre, er fotball på TV og et spill å sitte å fikle med mens jeg ser på Den Vakre Spillet. Så titter jeg på klokka etter et par runder og den er motherfuckings SEKS OM MORGENEN. Joda, dette er et tur-basert strategispill hvor det som i f.eks. HoMM-serien er utrolig lett å bare trykke seg til neste dag/neste runde så de fleste som er kjent med konseptet skjønner hvor det kommer fra. Har ikke spilt denne type spill på mange år så moro å teste igjen, ble ordentlig engasjert og trykket meg videre og videre da jeg skulle overvinne alle, det som er gøyalt med Civ er hvor omfattende det er, føler jeg har mange mulige måter å spille spillet på og ikke minst finnes det fire forskjellige måter å vinne på, første spill kjørte jeg den mainstreame drep-alle-de-andre-taktikken mens jeg i spillet jeg startet søndag kveld tar over verden ved å spre kulturen min til alle verdens hjørner.
Fortsatt bare kommet meg til renessansen så ser for meg å bruke mange fler timer på dette (er jeg redd), jeg vil ut i verdensrommet, vil vinne spill på minst alle fire måtene og teste ut alle de forskjellige gøyale rasene (spiller med Japan nå og de har samuraier, hayia!). Mistenker det er en masse ålreite tilleggspakker og. Resurrsdelen er ikke like avansert som sist jeg spilte Settlers men omfattende nok til at det alltid er mer enn nok man har lyst til å bygge/utvikle.

Og jeg er fortsatt bare på tutorialen!
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Civ V ja. Det er et bra spillen. Men det er et par ting som irriterer meg med det. Det faktum at da jeg kjøpte det spilte jeg ihjel demoen før det kom. Spilte og spilte og spilte og alt var smud. Alt var på max og alt var awesome.
Så kom spillet og jeg begynte å få bange anelser. Fikk en error da jeg startet spillet og måtte reinstallere, dvs re-downloade. :penga:
Så fikk jeg ENDELIG startet spillen igjen, men da jeg beygnte å spille hakket alt. choppy som faen og jeg skjønte ikke en dritt. Demoen gikk jo så bra. Satte alt ned på low. Fortsatt hakking.
Så satte jeg ned oppløsninga på det absolutte minimum. Fortsatt uspillbart.

Etter en stund kom det en god del patcher og slikt som gjorde at jeg kunne spille det litt. Det neste som da irriterte meg var AIen. De er idioter. Gjør helt ulogiske ting og tang. Angriper når de kun har to tropper mot mine uendelige.
Og hvis man kjører over en viss vanskelighetsgrad så er det ikke AIen som er god. Den simpelthen jukser. Får teknologier så tidlig at det knapt skulle vært lov, men de gjør fortsatt teite valg. Bare at de teite valgene har lite å si for computeren mot deg siden du er i steinalderen mens de er i fåkkings fremtiden.
Nå er det lenge siden jeg har spilt spillen. Så kanke uttale meg så veldig mye mer enn dette, men det jeg satt igjen med av følelser etter at civ kom ut var at de gav ut et uferdig spill som nesten virker som om det er laget kun med tanke på multiplayer for computeren er så dum at den døde bestemoren min gjør smartere valg.

Nå skal det uansett sies at det som alltid har gjort civ fett er tech-treet og følelsen man får når man klarer å få en tech før de andre.
Men lurer nesten på om jeg skal ta å fyre opp spillen idag gitt. ja. Er godt over ett år siden jeg rørte spillet så er sikkert en god del som har blitt bedre siden da.
 
Fant et random øye i Black Mesa. Jeg humret litt.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Spiller lite nytt, da jeg egentlig venter på Borderlands 2 som jeg henter på onsdag (Nichloas: La oss kroke opp og ta en kaffe når du henter spillen). Går i Bayonetta, Darksiders 1 og Borderlands. Og bittelitt Dark Souls, men det er det med å ha overskudd. Dessuten tar det på ryggen å sette seg i fosterstilling når jeg gråter.

Har Dragon's Dogma som skal spilles snart, samt at jeg føler litt for å spille igjennom Vanquish igjen, nå som det er full HD i heimen (først rør-tv, så xbox uten HD). Blir bra. Fikk også MGS:HD kålleksjn i posten her om dagen, så er nok av ting å ta seg til på kveldstid

Ellers så fyrer jeg opp Prototype 2 innimellom om jeg har kamerater på besøk. Ikke noe er bedre enn å snakke om dype psykologiske problemer og være en skulder når en kamerat snakker om abandonment issues (og dama er i utlandet i 6måneder) mens du kaster en lastebil inn i et helikopter, tar tak i en soldat og hopper 350 meter opp i lufta for å stupe ned og spidde fyren. Nytes sammen med en kald øl

Litt Battlefield 3 (Armored Kill var en glitrende pakke!), men orker ikke fyre det opp uten at man har planlagt å få igang noe med folk først.
Venter på Sleeping Dogs i posten, blir nok bra. Demoen var stas nok
 
Hvordan får du tid til å poste på SG med all den spillinga di? Uansett, kommer ikke Borderlands 2 ut på fredag, da?

edit: aaaah dumme pokemon...
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Spiller på kveld- og nattestid da jeg ikke får sove uansett.
Borderlands hadde release den 19.sept på Komplett da jeg bestilte, 21. nå.

Balle
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Fikk akkurat svar på forespørselen min om å få lov til å spille (og ikke bare se på) betaen av DotA 2. Det viser seg at hvis du sier til Valve at du har spilt MOBA-er i under 10 timer og bare velger "Not Applicable" eller "Can't Remember" på resten av spørsmålene, så får du til slutt lov til å være med du også.
 
Etter å ha gjort alt jeg gidder i Super Mario 3d Land (5 stjerner) og Mario Kart 7 (minimum 2 stjerner i på alle baner/vanskelighetsgrader), så ville jeg har mer å gjøre på den timen jeg toger hver dag. Så, dro ned Super Wario Land, som jeg digget da jeg var liten. Det eier fortsatt og jeg husker utrolig lite av det. Skulle ønske det var litt mer fart på Wario innimellon, dog. Også klarer jeg ikke å vende meg til at at man må holde pil opp for å gjøre de høyeste hoppene. Vurderer sterkt Links Awakening når det er ferdig, etter alt skrytet det har fått av Yetipants opp gjennom årene. Jeg fikk aldri har spillt det.
 
3DS, MGS3 og Resident Evil: Revelations

For lenge siden jeg har spilt 3 til at jeg kan si hva som er nytt i 3DS-versjonen. De har i hvert fall lagt inn de ikonene fra MGS4, så man vet når man kan klatre og hoppe over ting. Skulle virkelig ønske de hadde lagt inn muligheten til å bare trykke på action-knappen for å klemme seg til vegger. Holding that circlepad not my thing brah. Også skyter man Yoshier istedenfor frosker. Og et TPS-kamera.
Det som er helimponerende med 3DS-versjonen er at det har satt en standard ingen kommer til å følge. Shit, det setter gimpa ned kontroller-options i PC-spill i et enda dårligere lys. Man kan stille sens på alt uavhengig av hverandre. Vi snakker ned til å justere den venstre paden som gjør at på den laveste settinga, så må man dytte skiva helt opp i kanten for at Snake skal springe. Gjør den snikinga så uendelig mye mer behagelig.
Egen sens for farten man justerer kameraet, FPS-moden, TPS-moden osv osv osv. Virkelig gått inn for at det skal være smooth ridin' stealth experience. Aiminga føles ganske tight, er mer at skyveskivene er litt halvræv som gjør siktinga hakket dårligere enn konsollversjonen.
En annen ting som hadde gjort ting bedre er hvis man selv kunne velge en standardinnstilling for hvilket kamera man vil ha som defualt. Sånn som det er nå har du 3-modes du må trykke deg gjennom hver gang, og den siste du brukte er den som blir laget(TPS, FPS og auto-aim). .
Menysystemet har blitt enda mer dill, og du kommer til å bruke lang tid for å gjøre enkle ting. For å utstyre Snake f.eks, må man først gå inn på menyen der man har utstyret, så har man 6 slots i inventoryet du må flytte ting over til. Men nok en gang har man gjort en genial greie her; man kan velge om man vil ha mulighet til å bla gjennom 2 eller 3 items, evt bare 1 der neste trykk blir å unequippe(totalt unødvendig?) bla bla bla
Er det verdt å kjøpe hvis man har tilgang på en konsoll? Nei. 3D-en og jeg har aldri spilt i 3D før, så det var ikke akkurat en hard konkurranse, er ikke så bra at det er verdt det. Som håndholdt får du et veldig tight spill dog. Terningkast KJØPKJØPKJØP hvis du er sugen på MGS, men ikke har noe tilgang på en konsoll, som jeg ikke har akkurat nå. : 3333

Så var det i grunn hovedgrunnen til at jeg skulle ha en 3DS, RE: Revelations.
Var stoked som faen over gameplay-videoene de viste. Lara Croft, feit setting og noe som så ut som et spill som gikk tilbake til røttene sine. Ettersom at det var en håndholdt, så var det kanskje en spin-off med annet gameplay? Gir jo mening.
Så, Jill-campaignen så langt har vært kurant. Det prøver i hvert fall å gå tilbake til røttene, og det lykkes sånn greit nok med det. Er en del der de har lagt inn et kapittel der Jill har mistet våpnene sine, så du må press-button-to-dodge for å komme deg forbi fiender, men så slår det deg fort i trynet DET HER VAR JO DET MAN GJORDE MED SH-RE UTEN AT DET VAR PÅTVINGT :brainfuck:
Blitt litt backtracking også(som er kurant), men siden du bare skyter alt så får man aldri den, "æsj, nå må jeg tilbake til den jævla zombie-gangen igjen my ammos and herbs =(((".
Scanneren er like kul som det jeg først trodde. Er jo dritekult å scanne etter items, istedenfor å f.eks plassere ting i en skuffe, eller i en søppelkanskje, eller shit, et SKAP.

Så i starten lurte jeg liksom på hva er det de har gjort som gjør at det her blir en mindre bra opplevelse. Tredelt campaign og bygd for co-op. Så man blir tatt ut og inn av Jill-campaignen for å spille en del med overarmene til Chris der en del består av i at du ligger på bakken og venter på at AI'n skal komme og redde deg rofl. Og så langt en annen del som var pur action. Og den delen var virkelig ræv. Du har for øvrig en fette ubrukelig-AI som følger etter deg hele tiden(nedtrekk for Jill-campaignen max)
Stoppa en gang for å se hva den tok seg til, og den står der og skyter 3 skudd i minuttet. Hadde de bare delt opp faenskapet i 3 forskjellige i campaigns, kunne jeg bare spilt Jill-delen og kost meg. Men sånn som det er nå føles det bare som en helt usammenhengende opplevelse og det ødelegger. Skulle ha lest anmeldelser. Skulle ha lest anmeldelser. :penga:


Det var det. Thx for reading. :hug:
 
Føler jeg må gi ett lite tips i tilfelle du ikke har sett det: Du kan endre fra å sikte i første-person til å alltid ha kameraet bak deg, slik som Resi 4 & 5. Det hjalp veldig, veldig mye for min egen del, ihvertfall.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Testet Torchlight 2 i 10 minutter i går. Vel? Det føles litt mer Old School enn Diablo 3. Du må "lære" deg litt mer interface enn i diablo3 som er så strømlinjeformet atte hjælp, men det skal sies at det slett ikke har stygt interface eller at ting ikke fungerer. Det føles mer som... Torchlight og Diablo 2. Noe jeg kan akseptere. Spillet ser fantastisk nydelig ut, og lurer nesten på om jeg synes det ser bedre ut en Diablo3, men stilen på de to er ganske forskjellige. Dette er mer stilen til warcraft med diablo-gameplay. Mens Diablo er.. vel, det er diablo. Torchlight 2 har masse farger hele tiden og litt mindre "seriøs" stil, uten at det føles billig. Nei, tror jeg liker dette. Men som sagt, 10 minutter osv.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Og jeg rakk å se introen til Borderlands 2 før jeg måtte stikke på jobb, flirte høyt tre ganger (noe som nesten aldri skjer), så førsteinntrykket er omtrent så bra som det kan få blitt. Gleder meg til mer.