Hva spiller du for tiden?

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Måtte prøve meg på Kaizo Mario. Ga opp her:

Har sett folk hoppe over de bombedudene, men hvordan i helvete skal man klare det uten å skalle oppi de jævlene?

Både jeg og Nicholas har coppa Mark of the Ninja på Live Arcade nå og jeg syns ihvertfall det var jævla fete saker. Det er mekka av mange av de samme folka som laga Shank så det har samma grafikken. Heldigvis dreier det seg ikke om relativt døv arkadeaction denne gangen, men ninjing. Stort sett stealther man rundt hele tida og tar ut diverse soldater og sikkerhetsvakter og det gir awesome frihetsfølelse. Man har da såklart en masse utstyr som ninjaer pleier så man kan bli kreativ med snikmyrdinga.
Litt irriterende at spillet baserer seg mye på score og man må gjøre det bra for å få flest mulig oppgraderinger, men jeg overlever vel. Blir uansett å spille noen av bretta igjen siden jeg tror man beholder utstyr og skills.
Men ja, en kul stealth-platformer.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Ser det har fått mye skryt så bli å handle. Må bare greie å slutte å spille BF3 først...

Spiller det ikke, men har akkurat lagt inn Episode 2 igjen i påvente av at Black Mesa Source slippes om noen timer. Satser på at det holder og jeg får spille i kveld.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Noe greier jeg har brukt tid på i det siste:

Picross e (eller hva det heter): Endelig får man Picross på 3DS også. Skulle ønske jeg hadde 3DS XL, siden det blir satans lite å fylle inn felter på 15x15-oppgavene. Ellers jæla bra, så klart. Ganske lett hvis man har spilt Picross før, da. Skjøp!

Ecolibrium: Gratis strategispill (tror jeg) til Vita hvor du skal mekke bærekraftige økosystemer på planeten din. Dermed må du kjøpe trær som produserer mat, planteetende dyr som produserer kjøtt, og rovdyr som produserer mineraler. Du bygger også sopp som produserer mineraler, og trær som... øh, produserer fuktighet, uten at jeg helt begriper hvordan det skal gå til. Uansett, jeg likte at grafikken var ålreit og det var kurant å spille skiten takket være berøringsskjermen, men jeg kunne ønsket meg at når man først tar seg bryet med å lage en økosystem-simulator, så kunne man ha gjort reglene litt mer i tråd med sånn ting faktisk funker. Sånn det er nå blir det bare å se på tallene, finne ut hva man må plante eller klone for å få tallene til å bli riktigst mulig, og dett er dett. Trekker også ned at det så klart er mikrotransaksjoner ut av hælvete.

Vagrant Story: Har hatt lyst til å teste dette i årevis, men har liksom ikke giddet å skaffe det. Skjøpte det på PSN Store her om dagen, og har ikke rukket å spille noe ennå (er bare ferdig med introen), men altså. Det er gitt ut av Square i 2000, og hvis man hadde klassa på litt flere effekter og polygoner i introen så kunne den vært gitt ut i år og folk ville fortsatt sagt den var stilig. Alt er i real-time, og noen har tatt seg bryet med å kode inn falsk silhuettglød, real-time lightmapping, lip-sync og annet snacks. Ble rett og slett kraftig imponert over hvordan spillet ser ut, og siden det ikke er et tradisjonelt JRPG skal det bli spennende å se hvordan det utvikler seg.

Vagrant Story hadde passet fint i streamhelga, jeg vet ikke om så mange spilte det. Husker jeg ble blåst bort av grafikken ihvertfall.

Sånn, da var Fall of Cybertron runna og det eide. Særlig siste brett var noe av det mest episke jeg har vært borti. Alt i alt er det ikke like bra som enern, men om man liker 'formers liker man dette. Og så får man de bpste creditsene. Måtte riktignok skippe første biten som er den grusomme coveren fra andre filmen.

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Oi, Vagrant Story er nevnt. Ja hadde ikke det vært så langt burde det vært med på streamen, det er faenmeg bra saker. Husker Famitsu eller noe ga det tidenes høyeste karakter da det kom ut.

Trench_Rat

Sommerbildene våre
Har begynt å spille se gjenomm MGS4: Guns of the Patriots igjen nå med trofè støtte. Hadde glemt hvor spinnvilt mange kutte scener det er i act 3 (øst-europa)

Spiller Black Mesa for tiden. Det er ikke annet enn imponerende. Virkelig.

Yetipants: Ambefaler å ta en titt på guides når det gjelder Vagrant Story. Spesielt med tanke på hvordan våpen fungerer. Er mye grief som kan oppstå om man ikke er klar over en del finesser rundt våpen.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Takker for bra tips, skjønte at det ikke var snakk om standard JRPG-greier så det kommer nok godt med.

Uansett, inspirert av en viss kickstarter fant jeg fram Torment-diskene mine igjen og etter bare tre år med lesing og mekking har jeg lagt inn nok modder til at det begynner å komme seg bra her:

Fant dette blogginnlegget som enkelt og greit tipser om hva du skal gjøre for å få Torment til å se bra ut, uansett hvilken versjon du har (til og med GOG.com-versjonen). Retter opp en del feil og legger til noe greier som ble kutta, til og med. En ting som ikke nevnes før i kommentarene til artikkelen er denne modden, som gjør at spillet animerer mye glattere, at de fleste bøgza som kommer som følge av hires-moddene blir fjerna, og at du får en varm følelse inni deg. Bare last ned den som heter "pst-drawfix_weidu.zip" så blir alt bra.

Ja, og så får du tekst som er leselig i høyere oppløsning, til og med. Det er litt nyttig i et spill med noen hundre tusen linjer tekst.

Jante

privileged CIS shitlord
Jeg spiller FTL og jeg vet ikke helt om jeg skal le eller gråte. Men det er noe som eier ihvertfall.

Særlig når det har tatt fyr i tre rom på skipet, skjolda er herpa, skroget bare har 25% igjen og man bare har to folk på crewet.

Spiller det ikke, men har akkurat lagt inn Episode 2 igjen i påvente av at Black Mesa Source slippes om noen timer. Satser på at det holder og jeg får spille i kveld.
Selvfølgelig kommer det ut nå som jeg ikke har mulighet for å spille det på en stund. Stor sjalusi.
men ta å kos dæ når du game på m d da haha!! ^^

Resonance er et tilbakelagt kapittel, og som jeg ventet var det ikke helt på høyde med Gemini Rue. Men til tross for det var det et brukbart spill, og en ganske tragisk (på den gode måten) historie. Vel verdt å spille gjennom minst en gang, i og med at spillet teller poeng på samme måte som de gamle Sierra spilla, samt at man må ta et par tre valg i løpet av historien som muligens har en del å si.

Testa Peace Walket på burken just nu. Det merkes at det er et PSP-spill for å si det sånn. Grafikken ser forholdsvis bra ut, men kontrollene og alt det andre er ganske tungvinte i forhold til f.eks 2 og 3, så der er jeg litt småskuffa. Men men.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Buh? De gjorde jo om kontrollene til konsollutgaven, så du sikter med stikkene og ellers kan velge om du vil ha retro- eller MGS4-oppsett (eller Monster Hunter-oppsett for de to særingene som liker det) på knappene. Overhodet ingen mening i det du skriver.

''burken'' = PS3?